Aanslag tegen Charlie Hebdo

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

vegan-revolution
Superposter

Re: Aanslag tegen Charlie Hebdo

Bericht door vegan-revolution »

Karssenberg schreef:Je hebt gelijk. De kop van het artikel stelt dat Moslims terecht boos zijn. Maar absoluut niet dat de aanslag ook terecht was.
Dat kan natuurlijk in zijn algemeenheid: dat boosheid gerechtvaardigd is, maar de reactie op die boosheid allerminst.
OK. Het is mij nu wel gebleken dat je behoorlijk verdraagzaam bent, Karssenberg. Maar hoofdschuddend op iets reageren vind ik nog iets anders dan met boosheid reageren. Daar zit mijns inziens nog wel een onderscheid tussen.

Maar goed, een kortstondig opkomende boosheid is menselijk, zolang het maar niet ontaard in "boos blijven", want zoals ik altijd geleerd heb is "boos zijn" menselijk maar "boos blijven" des duivels.
                              Denken "wij zijn (ik ben) beter dan de rest" heeft helaas al veel verpest
Karssenberg
Banned

Bericht door Karssenberg »

vegan-revolution schreef:.

Maar goed, een kortstondig opkomende boosheid is menselijk, zolang het maar niet ontaard in "boos blijven", want zoals ik altijd geleerd heb is "boos zijn" menselijk maar "boos blijven" des duivels.
Inderdaad, en ook nog heel bijbels ook. Je mag 's zomers wat langer boos blijven dan 's winters. Efeziërs 4 : 26.
Wie de waarheid spreekt hoeft niet bang te zijn voor tegenspraak.
Beagle1831
Ervaren pen

Bericht door Beagle1831 »

Karssenberg schreef:
vegan-revolution schreef:.

Inderdaad, en ook nog heel bijbels ook. Je mag 's zomers wat langer boos blijven dan 's winters. Efeziërs 4 : 26.
=D>

He verdomme K relativerende humor, straks ga ik je nog aardig vinden ook .
"Mag ik dat vinden?....ja dat mag ik vinden"
M Smeets
Beagle1831
Ervaren pen

Misschien beetje off topic maar heeft er toch mee te maken.

http://www.nu.nl/politiek/3970608/opste ... etten.html" onclick="window.open(this.href);return false;
"Minister Ivo Opstelten (Veiligheid en Justitie) wil dat er tempo komt in de behandeling van nieuwe wetsvoorstellen om jihadisme en extremisme aan te pakken.
Het gaat om de mogelijkheid om het Nederlanderschap in te trekken van mensen die zich bij een terroristische organisatie aansluiten. Het kabinet werkt aan een lijst waarop dit soort organisaties staan."

Het ziet er naar uit dat Ivo ook al is aangestoken door het 'minder,minder,minder!' virus .... :shock:

Wat een .. ehhh hoe zei Geert het ook al weer .. flapdrol !
M Smeets
PietV.
Erelid

Bericht door PietV. »

Beagle1831 schreef:
Het ziet er naar uit dat Ivo ook al is aangestoken door het 'minder,minder,minder!' virus .... :shock:

Wat een .. ehhh hoe zei Geert het ook al weer .. flapdrol !
Er loopt nog een aanklacht tegen Wilders waar Theodor Holman nog iets over schrijft.
http://www.parool.nl/parool/nl/30700/OP ... rlie.dhtml" onclick="window.open(this.href);return false;

En binnenkort komt er nog een bespreking of de wet op godslastering in een nieuwe variant terug moet komen. Ik denk dat er maar weinig zichzelf respecterende politici zijn die de vrijheid van meningsuiting op dit punt weer aan banden gaan leggen.
Religie: Jezelf elke dag voorliegen tot je erin gaat geloven!
Beagle1831
Ervaren pen

PietV. schreef:
Er loopt nog een aanklacht tegen Wilders waar Theodor Holman nog iets over schrijft.
http://www.parool.nl/parool/nl/30700/OP ... rlie.dhtml" onclick="window.open(this.href);return false;
"Met uitzondering van CDA, ChristenUnie en SGP staat de gehele Tweede Kamer achter dit nieuwe beleid."

:angel12:
M Smeets
Fish
Ontoombaar

Bericht door Fish »

Het is allemaal een 'false flag operation'.
Een gruwelijk beeld of een bewijs van ‘fake’..?? De op de grond liggende agent, zou zojuist door het hoofd geschoten zijn met een AK47- of Kalashnikov-machinegeweer. De ‘dader’ loopt achter de boom weg.. Het is een paar seconden ná het ‘hoofdschot’, dat op de agent afgevuurd werd. Maarr..
Waar is de plas bloed of überhaupt enig bloed, waar was de ‘reactie’ van het lichaam van de agent, bij de impact van het schot..?!
http://www.ontdekislam.nu/forum/viewtop ... 31&t=80403" onclick="window.open(this.href);return false;

Wat zijn wij toch een sullen die ons maar alles wijs laten maken. :oops:
Het goddelijke onderscheidt zich niet van het niet bestaande.
pallieter
Bevlogen

Bericht door pallieter »

Je moet de zaak hier niet verdraaien. Ik vond je voorstel niet hypocriet, maar het feit dat als het er op aankwam je er zelf je nek niet voor uit wilde steken. Jouw voorstel ging trouwens niet over het stellen van vragen, maar over het maken van spotprenten : opnieuw een verdraaiing dus.
Ik ben je beu kerel. Jij bent een leugenaar! Ik heb nergens beweert dat ik spotprenten ging maken. Enkel ze tonen en vragen of die prent het geweld verrechtvaardigt. identiek van wat jij hier stelt. Dat jij dan vindt dat ik prenten moet gaan uitdelen in Molenbeek is jouw probleem. Ik heb je trouwens duidelijk gemeld dat als er geen journalisten zijn die dit durven ik steeds die taak ad interim op mij wil nemen.

Jij moest door de grond van zinken van schaamte voor hoe jij hier discussieert.

Salut en de kost.
Ambrosius goedgeweten.
"Anti-intellectualisme has been a constant thread winding its way through our political and cultural life, nurtured by the false notion that democracy means that my ignorance is just as good as your knowledge" - Isaac Asimov
pallieter
Bevlogen

Bericht door pallieter »

Wat zijn wij toch een sullen die ons maar alles wijs laten maken. :oops:
Heb het ook gelezen.

Moet zowat het domste mens zijn ooit, die Aisha.
"Anti-intellectualisme has been a constant thread winding its way through our political and cultural life, nurtured by the false notion that democracy means that my ignorance is just as good as your knowledge" - Isaac Asimov
Willempie
Bevlogen

Bericht door Willempie »

Vilaine schreef:Hoewel het hier gaat om Charlie Hebdo en het duidelijk is waarom dat is aangevallen, vraag ik me af, waarom de supermarkt, waar toch ook 4 doden vielen, werd aangevallen. Er zal een verband zijn met Charlie Hebdo, maar welk ontgaat mij. Het lijkt ook nergens aan bod te komen en is hier waarschijnlijk ook off topic.
Omdat de supermarkt Joods was, toch? Eerst moeten de Joden worden onderworpen of anders uitgeroeid. Daarna komen de "christenen" aan de beurt. Eerst de zaterdag mensen, daarna de zondag mensen. Zo wordt dat ook wel gepredikt. Deze ellende is begonnen is Israël. Het westen vond het niet nodig terrorisme tegen Israëliërs te veroordelen. Er waren decennia geleden als mensen die waarschuwden dat dit zou gaan overslaan naar ons in het westen. en dat kunnen we nu met eigen ogen aanschouwen.
Hallo meneer God, met Anna.
DiMensie

Bericht door DiMensie »

Karssenberg schreef:Charlie Hebdo was zo stom om een fysiek adres te hebben en bekend te maken.
Iemand stom noemen omdat hij zo heldhaftig durft te zijn dat hij zich niet achter annonimiteit verbergt?
Hoe stom ben jij zelf dan, je schrijft toch ook onder je eigennaam? #-o
.
Bonjour schreef:
Karssenberg schreef:Tot een aanslag op de belangrijkste leden van dit forum zal het wel niet gauw komen, veilig verschanst als we zitten achter een digitale firewall.
Het is triest dat dat moet, Karssenberg. Ik zou het wel anders willen, maar ik heb ook een verantwoordelijkheid richting mijn gezin. En helaas lopen er veel gekken rond die menen het geloof te moeten verdedigen. Insinuaties in deze richting vind ik ook tamelijk ongepast.
Mijns inziens een typisch gevolg van die vermaledijde Islamisering,
onder andere datgene waar de recente slachtoffers openlijk tegen streden.
Willempie
Bevlogen

Bericht door Willempie »

Overigens denk ik niet dat "tegengeweld" de oplossing is. We hebben hier in wezen te maken met een geestelijke strijd, die niet met wapens gewonnen kan worden. Het "christelijke" westen, waarvan de beschaving is gegrondvest op joods-christelijke beginselen is bezig haar eigen grondvesten te vernietigen. Sommigen van jullie op dit forum doen daar ijverig aan mee, zonder te beseffen waarmee jullie bezig zijn. Als het fundament van onze beschaving vernietigd wordt, wordt die beschaving zelf ook vernietigd. Dan is die beschaving niet meer opgewassen tegen andere culturen die hun grondbeginselen wel serieus nemen. Leer van de geschiedenis. Die wordt eindeloos herhaald. We willen de God van Israël niet langer? Goed, dan krijgen we een andere god. Tel uit je winst.
Hallo meneer God, met Anna.
vegan-revolution
Superposter

Bericht door vegan-revolution »

pallieter schreef:Ik ben je beu kerel. Jij bent een leugenaar! Ik heb nergens beweert dat ik spotprenten ging maken.
Ik heb alleen beweerd dat het ging om het maken van spotprenten. Ik heb nergens beweerd dat jij voorstelde dat jijzelf die spotprenten ging maken.
pallieter schreef:Enkel ze tonen en vragen of die prent het geweld verrechtvaardigt. identiek van wat jij hier stelt.
Het beledigen met woorden is nog iets anders dan het beledigen met spotprenten. Dat is dus niet identiek.
pallieter schreef:Dat jij dan vindt dat ik prenten moet gaan uitdelen in Molenbeek is jouw probleem.
Niks moet, maar jij zei dat je het wel durfde.
pallieter schreef:Ik heb je trouwens duidelijk gemeld dat als er geen journalisten zijn die dit durven ik steeds die taak ad interim op mij wil nemen.
Dat heb je inderdaad gemeld. Een heel sterk bod vind ik het trouwens niet.
pallieter schreef:Jij moest door de grond van zinken van schaamte voor hoe jij hier discussieert.
Welaan, kan meneer pallieter het ook wel eens mis hebben?
                              Denken "wij zijn (ik ben) beter dan de rest" heeft helaas al veel verpest
DiMensie

Bericht door DiMensie »

vegan-revolution schreef:
pallieter schreef:Jij moest door de grond van zinken van schaamte voor hoe jij hier discussieert.
Welaan, kan meneer pallieter het ook wel eens mis hebben?
Pallieter heeft daar gelijk in.
Dat beloof ik
Bevlogen

Bericht door Dat beloof ik »

Karssenberg schreef: Inderdaad, en ook nog heel bijbels ook. Je mag 's zomers wat langer boos blijven dan 's winters. Efeziërs 4 : 26.
Vrijheid betekent dat je helemaal zelf uitmaakt hoe lang je boos blijft.
Dat ga jij niet aan anderen opleggen.

Het gevaarlijke is dat in Efeziers staat dat als je wél langer boos blijft, dat een zonde is.
En wie zondig is, kan worden gestraft he Karssenberg.
En dan heet moord geen moord maar een straf.
Mensen hebben immers een keus, dat staat immers in de bijbel.
Jij denkt net als IS (7).
“Mr. Spock, do you have a theory?”
“No captain. For a theory, one requires facts. Since we do not have any, it would be illogical to have a theory.”
(Star Trek, seizoen 1)
Plaats reactie