discussie over Islam en Europa

Discussies over de Islam.

Moderator: Moderators

Peter van Velzen
Site Admin

Re: discussie over Islam en Europa

Bericht door Peter van Velzen »

MachineElf schreef:
dikkemick schreef:Non sequitur.
Islam is GEEN IS.
Maar IS is wel islam
Je blijft de logica negeren.
Als alle kippen vogels zijn, dan is en blijft het een non sequitor om te beweren dat alle vogels kippen zijn. Wie dan antwoord "maar alle kippen zijn vogels" geeft er blijk van dat hij totaal niet begrepen heeft wat de denkfout is. Ik denk dat dit de laatste keer is dat ik probeer je aan het verstand te brengen dat je eerst even na moet denken voordat je weer een dom antwoord geeft. Ik neem me voor jouw verdere berichten te negeren. Ik ben geen kleuterleider!
Ik wens u alle goeds
MachineElf
Ervaren pen

Bericht door MachineElf »

Peter van Velzen schreef: Je blijft de logica negeren.
Als alle kippen vogels zijn, dan is en blijft het een non sequitor om te beweren dat alle vogels kippen zijn. Wie dan antwoord "maar alle kippen zijn volgels" geeft er blijk van dat hij totaal niet begrepen heeft wat de denkfout is. Ik denk dat dit de laatste keer is dat ik probeer je aan het verstand te brengen dat je eerst even na moet denken voordat je weer een dom antwoord geeft. Ik neem me voor jouw verdere berichten te negeren. Ik ben geen kleuterleider!
Zal ik nogmaals in de verf zetten wat U allemaal negeert? Of wat U behandelde met cultuurrelativisme om toch maar de essentie/logica ervan niet te benaderen?
Kom je weer met vergelijkingen af...

Ik gaf geen dom antwoord, IS is islamitisch. Wat is een gematigde moslim? Hij die het schrift niet letterlijk neemt. Nou IS doet dat dus wel.
Misschien beter dat U mij negeert ja, met cultuurrelativisme komen we nergens meer. Uw generatie heeft haar kans gehad, bedankt voor dit mooi cadeau. Mijn grootvader dacht daar anders over en streed niet voor niets tegen het fascisme. Ik zal niet zonder verzet een nieuw fascisme laten implementeren. Europeanen verdienen een beter bestuur.
MachineElf
Ervaren pen

Re: Grenzen open of grenzen dicht?

Kunnen de mensen die "open" stemden ook nuanceren waarom? Hoe dat er over de lange termijn uitziet?
En als we deze mensen dan toch binnen nemen, kan dit niet tijdelijk zijn? Hoeft daar een integratie bij gepaard te gaan?
Toen er oorlog in Kosovo was namen wij ook vluchtelingen op, maar toen de oorlog gedaan was ging de meerderheid terug naar eigen land.

In een laks bestuur sterven mensen. Nu sterven er ook mensen.
Een grenskamp bouwen. Vrijwilligers zoeken die kunnen strijden tegen IS.
Europa kan geen miljoenen radicalen dragen en hetzelfde blijven. We moeten kampen bouwen. Maar dat vraag inspanning, samenwerking en middelen. WE hebben die! Waarom gebruikt men die dan niet?

Door alles op Erdogan af te schuiven heeft die nu een machtig wapen. We moeten ons daarop voorzien en aan de grens kampen bouwen om de stroom te verminderen.
Ze in de steden opnemen is gewoon de easy way out met ongeziene gevolgen van buitengewone proporties.
Dat niemand eens verder dan de neus denkt?

Grenzen open is toch ook een (buik)gevoel geteerd op emotie die geen enige aarding met de realiteit heeft?
De dochters van Europa durven niet meer uitgaan! Hallo!?!?! We staan nog maar aan het begin van deze migratie en het zal er alleen maar erger op worden als we niet ingrijpen.

De politiek moet nu eens laten zien geen angst te hebben, maar het voortouw nemen en ons de moed tonen dat ze om kunnen gaan met een crisis.
Wir schaffen das NICHT!
Peter van Velzen
Site Admin

Bericht door Peter van Velzen »

QED
Ik wens u alle goeds
MachineElf
Ervaren pen

Vind je? Je hebt wel veel zaken belicht, maar gaat tegelijk aan de problemen voorbij.
Er is een islamisering gaande en onze Europese hoofdsteden transformeren.
Europa is groot, maar men verspreidt zich niet en mengt zich niet onder de Europeanen. Er is geen samenleving, er is een apartheid in wijken die nu uitbreiden tot in de grootsteden. Ik ben een citytripper (al ruim 10 jaar) en ik heb Europa zien ondergaan. Italië is helemaal niet meer het Italië als toen ik daar als kind ging. "Gidsen" dringen zich op. In Frankrijk kom ik niet meer. Er heerst een grote onrust en ik hoef niet te nuanceren hoe opdringerig het daar aan kan toegaan. Europa verandert en het probleem is reeds jaren zichtbaar. Het bereikt haar top en mensen als U kijken weg. Durven het niet te benoemen.
Wat jij doet is dat weg relativeren. Enigszins te begrijpen omdat de EU de problemen die daaruit ontaarden niet belicht.

Maar kijk dan met je eigen ogen naar onze steden anno 2016. Mag je daar eender welk cijfer of statistiek naast leggen. Iedereen met ogen en logisch verstand weet hoe laat het is. Frankrijk bereikt niet eens het nieuws en er heerst grote onrust. Men terroriseert buurten met angst. Laatst sloten rebellen hele wijken af om als hun territorium toe te eigenen. Een agent was geraakt en er konden geen hulpverleners bij omdat rebellen de straten hadden afgesloten.

Ik denk dat jij in Thailand zit? Ik was vorige maand nog in Berlijn. Moet ik mijn ervaringen en gevoelens (menselijkheid) die daaruit ontaarden opzij schuiven omdat ze niet politiek correct zijn? Ik vermijd nu ook locaties in eigen land. Moeten mijn kinderen weldra verder uitwijken aan de kust om nog van de Vlaamse kust te genieten? Het wordt een Calais II.
Ik ben ook in Amsterdam, Rotterdam en Den Haag geweest en Nederland mag zich nog gelukkig prijzen. Kom eens met mij in mijn stad rondlopen. Zal ik de gids van de dag spelen, ik doe het gratis. Zonder mezelf op te dringen.

De islam dient een stap achteruit te nemen in Europa en Europa dient een stap vooruit te doen.
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

=D> Vind je? Je hebt wel veel zaken belicht, maar gaat tegelijk aan de problemen voorbij.
Er is een islamisering gaande en onze Europese hoofdsteden transformeren.
Ik denk dat je je heel goed moet gaan afvragen WIE er gevoelig zijn voor deze islamisering? Mensen mogen uiterard christen of moslim worden, maar ik meen (hoop) dat jij op de extremen doelt? Zijn dit de moslims die bij mij in de straat wonen? In een normaal rijtjes-koophuis zeg maar??? Of zou er toch iets anders aan de hand zijn waardoor mensen ontevreden worden en hun heil in religie en geweld zoeken?
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
MachineElf
Ervaren pen

dikkemick schreef: Ik denk dat je je heel goed moet gaan afvragen WIE er gevoelig zijn voor deze islamisering? Mensen mogen uiterard christen of moslim worden, maar ik meen (hoop) dat jij op de extremen doelt? Zijn dit de moslims die bij mij in de straat wonen? In een normaal rijtjes-koophuis zeg maar??? Of zou er toch iets anders aan de hand zijn waardoor mensen ontevreden worden en hun heil in religie en geweld zoeken?
Wederom trek je het van de islam naar de moslims.
Het gaat niet over mensen in jouw straat. Het gaat om mensen die door hun religie niet integreren.
Omdat ze niet integreren past de samenleving zich daar op aan (islamiseren), terwijl het andersom moet zijn. Steeds meer van die mensen zien in Europa het beloofde land. Omdat onze rechten hen veel te bieden heeft en grote gezinnen fiscale voordelen bieden. Vroeger had dat zijn voordelen, vandaag steeds meer nadelen.
Plus:
De vrijheid van godsdienst is tegen ons gekeerd. Er zijn reeds no go zones waar geen politie meer patrouilleert en sharia patrols de scepter zwaaien. Ik spoor je aan eens met een biertje door zo'n wijk in Frankrijk te lopen.
We hebben reeds delen af gegeven aan de islam.
Ik vind dat we de gelovigen tegen extremen moeten beschermen, maar vooral onszelf en de kinderen.

Het kan geen kwaad dat mensen heil zoeken in religie, het kan wel kwaad dat zoiets druk op een maatschappij begint uit te oefenen. Als men via religie hun ongenoegen gaat uiten en de religie aanmoedigt te terroriseren hoef je niet verder te zoeken wat de oorzaak van het radicaliseren is. "U is opgeroepen te strijden, ook al denkt gij dat dat niet goed voor U is."
Labyrint
Bevlogen

Bericht door Labyrint »

Kippen en vogels en zelfs denkfouten zijn niet nodig voor dit mysterie. IS dat zijn moslims. Niet de ware en verlichte collega moslims bij Dikkemick in de straat natuurlijk want die doen gewoon mee met alcohol zuipen op de gay-pride
2001: "This is a memo that describes how we’re going to take out seven countries in five years, starting with Iraq, and then Syria, Lebanon, Libya, Somalia, Sudan and, finishing off, Iran" (General Wesley Clark 2007)
Bonjour
Moderator

Bericht door Bonjour »

Volgens mij is het een dogma dat grenzen sluiten veel helpt tegen terrorisme. Ik betwijfel dat sterk.immers:
- Er zijn al heel veel moslims binnen de grenzen en de ervaring leert dat die kunnen radicaliseren.
- Het is een illusie dat grenzen te sluiten zijn. Trump kan dan zeggen "We're gonna build a wall", maar dan gaan de immigranten wel met bootjes. Op de Middellandse Zee hetzelfde. Een muur bouwen van Gibraltar tot Biskalis?

Daarnaast:
- Gaan we van alle mensen die op een vliegtuig naar Europa vragen wat hun religie is? Hoe gaan we dat controleren? Een christen Indonesiër mag wel, maar een islamitisch Indonesiër wel? Gaat dat niet tegen de grondbeginselen in van onze grondwet?
- Hoeveel leed veroorzaken we door de grenzen te sluiten?
- Waarom focussen op grenzen sluiten, terwijl ook andere mogelijkheden zijn?
- Hoeveel schade veroorzaken we bij de vervoerders en ergernis bij de vakantiegangers?
Israëlisch politiek is de splijtzwam van de wereld.
Berjan
Bevlogen

Bericht door Berjan »

Labyrint schreef:Kippen en vogels en zelfs denkfouten zijn niet nodig voor dit mysterie. IS dat zijn moslims. Niet de ware en verlichte collega moslims bij Dikkemick in de straat natuurlijk want die doen gewoon mee met alcohol zuipen op de gay-pride
IS dat zijn mensen, niet de waren en verlichte mensen bij DikkeMick in de straat natuurlijk, want die doen gewoon mee met comazuipen en de gay-pride....
Red Star Line

Bericht door Red Star Line »

Je reactie en vergelijk van kippen en vogels , als verweer op IS en islam gaat totaal niet op , is zelfs van de pot gerukt... Neen, je bent geen kleuterleider, waardoor je hier meteen ook oordeelt over een groep forumgebruikers , en je zelfs verheven voelt ......
Maar als dierentaal je iets duidelijker is, en je liever kippen, vogels, en andere dieren je de situatie kan duidelijker maken ,
zoogdieren is niet leeuwen .....maar elke leeuw is wel een zoogdier .....
Is het nu duidelijker ??? En neen, ik ben geen kleuterleider...

En als je verder nog je kop in zand wil steken, je ooievaarvisie wilt handhaven, is uiteraard je volste recht, evenzeer als ik mijn visie en standpunt mag verdedigen. Terwijl de laatste tijd het bij meer en meer personen begint door te dringen, dat die visie die ik hanteer het meeste de realiteit benadert.
Blijven ontkennen dat er een causaal verband is tussen IS en de islam, dan kan je net zozeer het licht van de zon gaan ontkennen.
Wanneer je blijft ontkennen dat IS ook maar iets met Islam te maken heeft , dat Islam niet zoals het imams ons willen doen geloven geen vredelievende godsdienst is, maar gebouwd op oorlog en geweld...., dan is het toch wel zeer raar dat wij in het westen die de islam hebben geïmporteerd deze terreur kennen. Dat een islam en moslimvrij land als Japan dit totaal niet kent.
Laatst gewijzigd door Red Star Line op 06 aug 2016 11:23, 1 keer totaal gewijzigd.
gerard_m
Superposter

Bericht door gerard_m »

Helaas zijn er geen genuanceerde opties te kiezen tussen 'open' en 'toe'.
Ik zou zeggen: de grenzen moeten dichter dan nu. Belangrijkste argumenten:

- Ik vind dat vluchtelingen in de regio opgevangen moeten worden. Je vlucht uit een onveilige situatie en belandt aanvankelijk in de regio. Voor je veiligheid is het niet nodig om nog talloze andere landen door te reizen om in West Europa uit te komen. Doel zou moeten zijn om veilig te zijn gedurende de oorlog, niet om je permanent te vestigen in een welvarender gebied.

- de echt zwakke vluchtelingen zijn minder in staat die verre reis te maken. Opvang hier is veel duurder dan in de regio. Ik zou liever zien dat het geld daar besteed wordt, zodat álle vluchtelingen inclusief de zwakkeren ervan profiteren.

- Vluchtelingen in de regio opgevangen, zullen makkelijker terugkeren zodra het veilig is. Dit is in het belang van het land zelf. het gaat vaak om jonge mannen die het land goed kan gebruiken bij de wederopbouw.

- De samenleving kent al grote integratieproblemen, Ik zou prioriteit geven aan die eerst oplossen , gecombineerd met opvang in de regio. Het argument dat we nu toch al een probleem hebben vind ik erg zwak: dat probleem oplossen wordt veel moeilijker als we immigranten blijven binnenlaten.

- Er is weinig oog voor de druk die de immigratie geeft op bijv. de woning nood en sociale stelsels. Ik ken diverse gevallen van mensen die geen huurwoning meer kunnen vinden omdat immigranten voorrang krijgen, bijv. een pas gescheiden alleenstaande moeder. Dit vind ik niet sociaal en leidt tot spanningen.

- Tenslotte leidt de ruime opvang tot schrijnende problemen door de aanzuigende werking ervan: gammele bootjes, mensen die verdrinken, ellende aan de buitengrenzen. Australië is een voorbeeld: er komen geen gammele bootjes die kant op omdat het geen zin heeft: Australië laat ze niet binnen. Europa zou een beperkter aantal vluchtelingen kunnen opvangen door ze eerst te screenen in de regio en de echte vluchtelingen (die bovendien de Europese wetten en normen accepteren) zelf naar Europa te halen. Daarmee komt ook een eind aan een schimmige business van mensensmokkel.

Kortom: grenzen dichter en immigratie anders organiseren, opvang in de regio organiseren.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht. (H.M. van Randwijk)
Vilaine
Bevlogen

Bericht door Vilaine »

In islamitische landen komen, in verhouding tot het percentage moslims dat daar woont, weinig aanslagen voor.
Despite the high cost of living.....
it remains popular.
Labyrint
Bevlogen

Bericht door Labyrint »

Vilaine schreef:In islamitische landen komen, in verhouding tot het percentage moslims dat daar woont, weinig aanslagen voor.
Is dat omdat de neuzen gemiddeld, op enkele neuzen na, meer naar één kant staan?

Afbeelding
2001: "This is a memo that describes how we’re going to take out seven countries in five years, starting with Iraq, and then Syria, Lebanon, Libya, Somalia, Sudan and, finishing off, Iran" (General Wesley Clark 2007)
Red Star Line

Bericht door Red Star Line »

Syrie, Jemen, Egypte, Irak , Afghanistan ,Somalë ....er gaat wel geen dag voorbij of er is ergens wel een aanslag ..
En als je 't dan in percentages gaat uitdrukken, in 't westen komen aanslagen , gepleegd door westerlingen, in procenten bijna niet voor ....... tja ..... 't is maar hoe je 't bekijkt uiteraard .....
Plaats reactie