Homeopathie is kwakzalverij.

Kritische maatschappij gerichte hersenspinselen...:)

Moderator: Moderators

doctorwho
Ontoombaar

Bericht door doctorwho »

mustafa schreef
ik behandel jullie met behulp van het homoeopathische principe

De argumenten die je gelijk aantonen dusdanig verdunnen dat deze niet meer herkenbaar zijn??
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
Jessy
Ervaren pen

Bericht door Jessy »

Blueflame schreef:
FW schreef:
Morgen kom ik terug met een uitleg over Mu$tafa Islam = oplichterij.

Mu$tafa, je bent een oplichter. Punt.
Dit vind ik niet kunnen, FW.
Maak ( = beargumenteer ) je punt of houd je bek.
Mee eens.
Zie de zin in de onzin en de onzin in de zin.
FW
Forum fan

Bericht door FW »

Aan de "Houd je bek"-roepers Blueflame en Jessy (en andere geïnteresseerden):

Er is vandaag helaas wat meer gebeurd dan leuk was, dus ik heb niet alles terug kunnen vinden wat ik terug wilde vinden.

Er waren twee dingen in mijn herinnering die opspeelden door Mustafa's doorzeurende "Ik ben geen oplichter" (ik heb een geheugen dat nog beter is dan dat van water).

Punt 1: Mustafa beweerde destijds op het rvu-forum een aantal kinderen behandeld te hebben met zijn watertjes. Ik vind dat schandalig.

Dat zo'n Millecam zich liever wil laten belazeren dan behandelen, het is om treurig van te worden, maar soit. Ze maakte vanuit haar angst voor de realiteit een verkeerde keuze - en volwassenen hebben het recht op het maken van verkeerde keuzes.

Kinderen hebben geen keuze.

Mustafa moet met zijn watertjes van kinderen afblijven. Jammer als bijvoorbeeld leukemie (ik ken een kind waarbij dat geconstateerd is) behandeld wordt met kraanwater. Voor veel geld verkocht uit een bruin flesje met een officieel aandoend etiket. Voor mij geen twijfel mogelijk. Daarover zal ik nooit mijn bek houden. Hier kunnen jullie lezen dat Mustafa Islam schreef:
"ik heb al meerdere keren geschreven over mijn ervaringen met jonge kinderen die spectaculair snel genazen na inname van een door mij gegeven homoeopathisch middel (belladonna in potentie 30)
dat hoef jij niet te geloven
en dat vraag ik dus ook niet van jou
maar zullen we deze vruchteloze discussie nu maar beëindigen?
hopelijk begin je nu dit keer niet weer met de insinuatie dat homoeopathie kwakzalverij zou zijn "
Ik heb ook een kind gekend met een hersentumor. Dat is gestorven, ze waren er te laat bij. Het is aanvankelijk "behandeld" door een homeopaat. Met water dus.

Punt 2 heb ik in de korte tijd die ik had vandaag, helaas niet terug kunnen vinden - en zelfs in de cache van Google verdwijnt dat rvu-forum zo langzamerhand. Maar ik beloof zodra de tijd het me toe laat, verder te zoeken. Misschien kunnen anderen (Jan C. of Cluny bijvoorbeeld?) zich dit herinneren?

Op hetzelfde forum "God bestaat niet" waar Mustafa Islam zijn spectaculaire genezingen met zijn watertjes bij kinderen had gemeld, vertelde een wat naïeve vrouw dat ze niet al te lang per dag op dat forum kon posten, vanwege haar lichamelijke klachten. Je kon er donder op zeggen: binnen de kortste keren meldde Mustafa Islam haar dat hij haar kon helpen, en dat ze zich per persoonlijk bericht en/of e-mail, dus buiten het zicht van het forum, bij hem moest melden.

Ik zelf vind dat je een forum over een televisieprogramma niet moet gebruiken om patïenten te ronselen voor je watertjeshandel. Hoe lucratief handel in kraanwater in bruine flesjes met officieel aandoende etiketten ook is.
Rede
heeck
Ontoombaar

Bericht door heeck »

Wel JW,

Je hebt je onderbouwing naar voren gebracht, lijkt me.
Mijn giftigheid tegen homeo's heeft vergelijkbare achtergronden.

Mijn advies: Lever voortaan gelijk de onderbouwing mee !!

Mustafa is niet alleen een bedrieger die oververdund, ook wel verdampt water/alcohol als geneesmiddel slijt.
Gezien jouw aanhalingen is Mustafa ook nog een typerend voorbeeld van een levensgevaarlijke gezondheidsknutselaar.

Jammer dat de bescherming daartegen zo ongelooflijk slecht is geregeld en hier wel erg vroeg wordt verweten dat je vooral niet mag zeggen waar het met zulke lieden op staat.

Op de man spelen zou dan erger zijn dan gevaarlijk bedrog te kijk zetten.

Roeland
Begrip is een waan met een warm gevoel. Dus Mijdt Spijt.
FW
Forum fan

Bericht door FW »

Hier kun je lezen hoe een kwakzalver-oplichter en een wat naïeve patïente tot elkaar komen:
Miriam Blok schreef:Ha die Adrianus den Limburger. De opdracht niet in slaap te vallen is voor mij een goede. Ik heb namelijk de een of andere slaapziekte hoewel er niets te vinden valt. En kan dus zomaar in slaap vallen. Koffie versterkt het zelfs, dus dat is geen remedie.

Maar dat is een slaap der rechtvaardigen, en die is zacht, zullen we maar zeggen.

Tot jullie zou ik willen zeggen:

ONTWAAKT GIJ DIE SLAAPT EN STA OP UIT DE DOOD, EN CHRISTUS ZAL OVER U LICHTEN.

WIE, OF WIE? KIEST o verdwaasden, VOOR 'T LEVEN DE DOOD?

Want dat is namelijk het trieste van die dwaasheid die God ontkent. Dat je eigenlijk liever dood dan levend bent. Voor eeuwig.

'Zonde' toch?

Met de eenvoudige groetjes van Miriam
Mustafa Islam schreef:welke therapieën heb je al geprobeerd om van je slaapziekte af te komen?
Miriam Blok schreef:Hoi Mustafa,

De huisarts heeft me aangeraden om er niet aan toe te geven. Eerst keek hij me aan of ik niet goed wijs was, krabde zich vervolgens achter de oren en zei: ik krijg veel mensen met slaapproblemen op mijn spreekuur. U hebt ook een probleem, maar dit komt minder vaak voor.

Hij raadde me dus aan er niet aan toe te geven en te proberen om steeds later naar bed te gaan zodat mijn lichaam er aan went om met weinig slaap toe te kunnen. Ik heb het geprobeerd, maar werd een onuitstaanbaar mens.

Dus ik slaap weer erreg lekker en veel.

Weet jij er iets op?

Groetjes,

Miriam
Mustafa Islam schreef:wil je via mijn e-mail reageren s.v.p.?
zie: rechts van profiel
Mustafa is een oplichter die zijn slachtoffers uitzoekt op internetfora.

En het is al eerder gezegd:

Mustafa is een kwak in het kwadraat.
Jeff schreef:een kwak in het kwadraat

1) als homeopaat ben je een kwak
Hahnemann beweerde dat je homeopathie niet mag combineren met reguliere geneeskunde. Beide princiepes zijn tegengesteld: contraria en similia. Jij beweert dat je wel mag combineren. Vithoulkas een gekende hedendaagse homeopaat beweert uit zijn praktijkondervinding dat je niet mag combineren. Jij beweert van wel.
Jij bent als homeopaat een kwak. Je begrijpt niks van de essentie van de homeopathie en je bedriegt de mensen die bij je komen. Je bedriegt ze als homeopaat.
Binnen de homeopathie zelf ben jij een grote kwak.

2)Homeopathie doet niks. Je kan niet eens water onderscheiden van een homeopatische remedie. Je bedriegt die mensen niet alleen omdat je niks kent van homeopathie, maar vooral omdat de homeopathie niks doet. Indien deze mensen te laat een reguliere arts raadplegen ben jij verantwoordelijk.

Je bent dus een kwak in 't kwadraat. Enerzijds omdat je de mensen voorhoudt dat homeopathie iets doet en anderzijds omdat je laat uitschijnen iets van homeopathie te kennen terwijl je flagrant tegen Hahnemann en andere bekende homeopaten ingaat.

Dus nogmaals: homeopathie doet niks en jijzelf kent niks van homeoapathie. kwak in 't kwadraat.

Jeff
Ik heb één zin vet gemaakt, omdat ik me om dat aspect nog het kwaadst maak.

Mustafa beunt ook nog wat bij als dierenarts:
Mustafa Islam schreef:een hond van mijn buurman trapte eens in een spijker
dat beest lag uren te janken
ik deed een paar druppels hypericum C200 (hoge potentie dus, want ik had geen andere potentie) in een bakje met water
die hond nam een paar slokjes en na tien minuten viel de hond in slaap en het gepiep en gejank was over
je kan moeilijk zeggen: in dit geval zat het tussen de oren van die hond
en ook kun je moeilijk staande houden dat de hond suggestibel was
dieren reageren eerlijk, dat kun je van mensen vaak niet zeggen
Opmerking van Cluny:
Cluny schreef:C200is een verdunning van
1 op 100000000000000000000000000000000000000000000000000
00000000000000000000000000000000000000000000000000
Homeopatie kán helemaal niet werken en werkt dan ook niet.
Rede
bad_religion

Bericht door bad_religion »

Intermezzo;
  • Het is inmiddels pagina 35 van één van de vele draadjes die gaat over homeopathie.

Er is nog geen enkele bewijs geleverd voor de werkzaamheid van homeopathie

Er is nog geen enkele vraag beantwoord behalve wat gedaas dat zelfs de "werking" van homeopathie zou verklaren.

Geen enkel tegenargument is door een homeopaath (of één van zijn swami's) geleverd op de terechte kritieken

Conclusie:
    Homeopathie FUCK OFF, we kunnen onze tijd wel beter gebruiken toch?
Cluny
Banned

Bericht door Cluny »

http://66.249.93.104/search?q=cache:SNj ... =clnk&cd=1

Quote van Mustafa Islam van 24 juni 2005
indianen maakten gebruik van de potentierende werking van zonlicht
ze legden bloemblaadjes in een bak met water en lieten die dagen lang in de zon staan
later is deze methode herontdekt door edward bach: bloesemtherapie
god heeft de geneeskrachten in de natuur gelegd

en:
homoeopathie maakt mensen juist onafhankelijk
nl. onafhankelijk van de fatmaceutische industrie die patiënten liever als melkkoeien ziet
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.
kervel

Bericht door kervel »

Homeopathie is kwakzalverij, daar zou zo langzamerhand geen discussie meer over hoeven te zijn.
mustafa
Bevlogen

Bericht door mustafa »

.

Wanneer de betere studies geanalyseerd worden, blijken homopathische middelen vaak beter te werken dan een placebo. Paul Knipschild, epidemioloog aan de Universiteit Maastricht, vond dit al in 1991. Toch gelooft hij geen moment dat homeopathie echt iets doet. Hij denkt dat onderzoekers gesjoemeld hebben met de opzet van de studies, of dat slechte resultaten niet worden gepubliceerd. Homeopathie kàn immers niet werken, want veel middelen worden zo uitverdund dat zij geen enkele molecuul meer bevatten van het werkzame bestandddeel.

Wetenschapsfilosoof Bram Bos aan de VU in A'dam, denkt dat de negatieve houding van wetenschappers tegenover homeopathie te verklaren valt vanuit het onvermogen om bevindingen te accepteren die niet in een bestaand theoretisch kader passen. De moeite van artsen met homeopathie zou te maken hebben met concurrentie tussen de twee beroepsgroepen. Het zou een kwestie van tijd zijn, voor homeopathie in de reguliere geneeskunde opgenomen zal worden.

Klaus Linde van de Technische Universiteit München staat wel open voor alternatieve geneeswijzen. Zijn studie in 1997 bevestigde dat homeopathie meer doet dan een placebo. Toch is ook hij niet overtuigd door de uitkomsten van zijn onderzoek. De laatste jaren is gebleken dat de beste studies de minste resultaten opleveren en dat veel positieve resultaten niet kunnen worden gereproduceerd.

Maar er blijven vraagtekens: als verdunningen waar "niets meer inzit" niets kunnen doen, hoe dan de resultaten van Madeleine Ennis te verklaren? Ennis is immunofarmacoloog aan de Queens University in Belfast. Om te bewijzen dat homeopathie onzin is herhaalde zij een berucht onderzoek dat in 1988 was verschenen in Nature. Jacques Benveniste had toen gevonden dat extreme verdunningen die alleen nog water bevatten, effect hebben op levende cellen. Na publicatie stuurde Nature er een speciaal team op uit, om te zien of er geen trucage in het spel was. Onder hen bevond zich de hoofdredacteur van Nature en de beroemde goochelaar Randy. De conclusie van het team was vernietigend en Benveniste werd een outcast in de wetenschappelijke gemeenschap. Sindsdien hebben mensen tevergeefs geprobeerd de bevindingen te reproduceren. Ironisch genoeg is scepticus Madeleine Ennis erin geslaagd de resultaten te bevestigen. Ennis: "It was not the answer I was looking for, wanted for, hoped for, or anything in that direction".
god = music
architektuur = bevroren muziek
overwin het kwade door het goede
ik ben een niet-religieus gelovige
ik ben feminist
homoeopathie # kwakzalverij
ervaring telt
FW
Forum fan

Bericht door FW »

Blijf je openlijk je misdadige oplichterij verdedigen, Mustafa? Je moest je schamen.
Rede
heeck
Ontoombaar

BELAZERWATER

Bericht door heeck »

FW schreef:Blijf je openlijk je misdadige oplichterij verdedigen, Mustafa? Je moest je schamen.
Mustafa kent geen schaamte. Dat gebrek is een gewenste eigenschap bij bedriegers en oplichters.

ALLE aanhalingen in zijn laatste bijdrage zijn eenzijdig onvolledig.
Vooral die van Klaus Linde valt op, omdat die openbaar heeft gemaakt hoe hij door de homeo verkeerd wordt geïnterpreteerd.
GEVONDEN MUSTAFA: had je gefilterd overgenomen van:
http://noorderlicht.vpro.nl/afleveringen/7319296/

Verder is Mustafa niet goed doorverbonden met de nog brutalere rest van de homeo die bijvoorbeeld stelt:
Piet Guijt schreef:Homeopathie is de geneeskunde van de toekomst, maar moet om dit waar te maken goed toegepast worden. Dit aspect is veel actueler en zinvoller, dan de achterhaalde discussies over de 'werkzaamheid van Homeopathische middelen' waar sommige critici zich nu nog steeds intensief mee bezighouden.
Deze website bevat waardevolle informatie over Klassieke Homeopathie, voor geïnteresseerden, studenten en reeds praktiserende, gevorderde homeopaten.
Aanbevelen/verkopen van oververdund, vaak verdampt kraanwater als ware het een geneesmideel, is een van de duidelijkste, door iedereen te bevatten oplichterijen.

Roeland
Zie ook:
http://www.skepsis.nl/who-rapport.html

en uiteraard deze:
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/entrez/query.fcgi?cmd=Retrieve&db=PubMed&dopt=Abstract&list_uids=9310601 schreef:. . . .
INTERPRETATION: The results of our meta-analysis are not compatible with the hypothesis that the clinical effects of homeopathy are completely due to placebo. However, we found insufficient evidence from these studies that homeopathy is clearly efficacious for any single clinical condition. Further research on homeopathy is warranted provided it is rigorous and systematic.

Maar ja, "rigorous & systematic; daar wil Mustafa juist verre van blijven.

r.
Begrip is een waan met een warm gevoel. Dus Mijdt Spijt.
mustafa
Bevlogen

Bericht door mustafa »

ik ben daar inderdaad momenteel verre van maar niet omdat ik daar verre van wil blijven
ik beoefen namelijk momenteel geen homoeopathie
ik heb even iets anders te doen in ijn leven, mag ik a.u.b.?
en nu moet het eens opgehouden zijn met al die insinuaties die de discussie vertroebelen
en lees eens goed wat hier staat:
Wanneer de betere studies geanalyseerd worden, blijken homopathische middelen vaak beter te werken dan een placebo. Paul Knipschild, epidemioloog aan de Universiteit Maastricht, vond dit al in 1991. Toch gelooft hij geen moment dat homeopathie echt iets doet. Hij denkt dat onderzoekers gesjoemeld hebben met de opzet van de studies, of dat slechte resultaten niet worden gepubliceerd. Homeopathie kàn immers niet werken, want veel middelen worden zo uitverdund dat zij geen enkele molecuul meer bevatten van het werkzame bestandddeel.
het kan niet, d.w.z. het mag niet
inquisitie
Laatst gewijzigd door mustafa op 25 sep 2006 10:19, 1 keer totaal gewijzigd.
god = music
architektuur = bevroren muziek
overwin het kwade door het goede
ik ben een niet-religieus gelovige
ik ben feminist
homoeopathie # kwakzalverij
ervaring telt
Cluny
Banned

Bericht door Cluny »

Het is mij klaarhelder.
Jij bent een homeopatisch kwakzalver.
o.a. omdat je een ziek kind met pijn een homeopathisch kwakzalfdrankje toedient en weigert om toelichting te geven over de ingrediënten.
Omdat je alle kritische vragen ontwijkt.
Omdat je in aanbidding ligt voor de alchemist Hahnemann.
Omdat je je eigen kwakzalverijpraktijken opzettelijk camoufleert met vaagpraat.
etc.
Laatst gewijzigd door Cluny op 25 sep 2006 11:24, 2 keer totaal gewijzigd.
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.
Cluny
Banned

Bericht door Cluny »

mustafa schreef:inquisitie
[edit]!
Laatst gewijzigd door Cluny op 25 sep 2006 10:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Sararje
Superposter

Bericht door Sararje »

Mustafa: geef nu eens een concrete referentie die gepubliceerd is.
"De bijbel is net een spoorboekje van de NS, je kan er alle kanten mee op." - Fons Jansen
"Als er bij het dorp waar bergen bergen bergen bergen bergen, Bergen, bergen bergen bergen bergen bergen, bergen bergen bergen bergen bergen.". - Kees Torn
Gesloten