Hier een link naar een artikel in Trouw.Devious schreef: Nou, ik moet toch zeggen dat hij er wel heel erg op lijkt.
De anti-koran film van Geert Wilders
- collegavanerik
- Superposter
professioneel en to the point, alleen de statistiek was verkeerdDevious schreef:Bedankt. Ik heb hem nu helemaal gezien.Witi schreef:klik hierSararje schreef:Youtube?
Het viel allemaal wel mee.
2004 nederland 450000 moslims
2007 europa 57 miljoen moslims (waar volgensmij ook Bosniers Albanezen en Turken bij zitten.)
en in nederland zijn niet alle marokkanen en turken moslim, dat word namelijk niet bijgehouden.
Laatst gewijzigd door collegavanerik op 27 mar 2008 22:30, 3 keer totaal gewijzigd.
Hebr 6: 5 wie het weldadig woord van God en de kracht van de komende wereld ervaren heeft 6 en vervolgens afvallig is geworden, kan onmogelijk een tweede maal worden bekeerd.
Als er een almachtige god bestaat, dan is hij een sadist.
En daar hebben we, een op mij ietwat zenuwachtig overkomende Balkenende op de buis met glibberige glijmiddelpraat.
En nu ineens wel de film op de site bij Nova?
Alhoewel, dat ging 1 minuut goed, toen was het weg met de site van Nova. Gniffel.
En nu ineens wel de film op de site bij Nova?
Alhoewel, dat ging 1 minuut goed, toen was het weg met de site van Nova. Gniffel.
Laatst gewijzigd door Fenomeen op 27 mar 2008 22:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Poor is the man whose pleasures depend on the permission of another - Madonna
JPB
Dag Fenomeen,
Fons.
Je schreef:En daar hebben we, een op mij ietwat zenuwachtig overkomende Balkenende op de buis met glibberige glijmiddelpraat.
Fons.
Een theoloog die naar exactheid streeft, heeft de eerste stap gezet naar het atheïsme. Een atheïst is geen naïeveling, maar iemand die god nauwkeurig 'kent', voor wie dus veel zo niet alle godsvoorstellingen hun betekenis hebben verloren.
-delete wegens weer eens het quoteknopje gebruiken ipv edit-
Laatst gewijzigd door Fenomeen op 27 mar 2008 22:39, 2 keer totaal gewijzigd.
Zoiets dacht ik ook alFenomeen schreef:En daar hebben we, een op mij ietwat zenuwachtig overkomende Balkenende op de buis met glibberige glijmiddelpraat.
'Bij een discussie die de redelijkheid zoekt heeft hij die het onderspit delft groter voordeel, voor zover hij er iets van opgestoken heeft.’ Epicurus (341-271vc)
Devious schreef:Bedankt. Ik heb hem nu helemaal gezien.Witi schreef:klik hierSararje schreef:Youtube?
Het viel allemaal wel mee.
Dit klinkt alsof je nu blij bent dat je niet in je broek moet doen van de schrik...
...
Maar, deze film is gewoon wat ik verwacht had.
Wat vergeten wordt is dat Wilders OOK intelligent is, los van zijn politieke stijl.
Een nuchter beeld. Ik ben Belg, en heb de strijd van Wilders altijd zeer nuchter bekeken, terwijl Nederlanders die verder onnodig vermengen met de ANDERE 'lokaal Nederlandse' partijpolitieke hetzes en vetes, die om stemmenwinst draaien, en NIET om de kern van de zaak, waar Wilders het over wil hebben.
En het inzicht dat de rest van politiek Nederland effectief in zijn broek doet, als het om de Islamitische feitelijkheid draait. Wel zien, maar kop in het zand, en interessant doen met het eeuwige "keurig kijvende vingertje" over fatsoen, terwijl men stomweg niet begrijpt dat er geen fatsoen besteed is aan moordenaars.
Ik heb het op Vrijdenker onlangs nog eens samengevat:
Islam samenleving = Theocratie, en dat is letterlijk de meest extreme opponent van Democratie. Wie dat niet WIL zien is DOM en ACHTERLIJK.
Een Islamsamenleving IN een democratisch bestuurd land, verwerpt ALS samenleving, per definitie de rechtsgeldigheid van het democratisch bestuur van dat land.
Indien zij dat NIET verwerpen, leven ze niet islamitisch. Vergeet niet wat al-islàm op zich reeds betekent: onderwerping/overgave (aan god) => de "mens" of het "volk" heeft NIETS te beslissen. Géén volks-heersing, dus. NIHIL.
Islamieten die de democratie WILLEN respecteren, hebben daarmee in feite inhoudelijkheid reeds AFSTAND gedaan van de Islam. Omdat zij dan DE MENS hoger beslissings-gerechtigd stellen dan god, en dus de KERN van de Islam ontkennen...
Voor Islamisten, zijn zij op dat moment ongelovigen geworden en kan hun hoofd er ook gerust af...
Dat is spijtig genoeg de rauwe werkelijkheid. ....
Laatst gewijzigd door Willem_B op 27 mar 2008 23:43, 4 keer totaal gewijzigd.
- collegavanerik
- Superposter
Hij wil gewoon zelf weer wat publiciteit. Ik kan me niet voorstellen dat hij zich écht druk maakt om die cartoon in die film. Die cartoon staat op zo'n beetje ieder internetforum, en heeft al in duizenden kranten en tijdschriften gestaan.collegavanerik schreef:en de cartonist kurt westergaard is boos op wilders...
'Bij een discussie die de redelijkheid zoekt heeft hij die het onderspit delft groter voordeel, voor zover hij er iets van opgestoken heeft.’ Epicurus (341-271vc)
- Sebastiaan
- Bevlogen
Jammer alleen van die fotos met bebloede kinderen tijdens een shiitische zelfverminings feest. Ze hadden beter een paar foto's van vrouwen die bond en blauw gelagen zijn door hun man, een oude man met 9 jarige kind bruiden en jongetjes die worden geindoctrineerd in een koran school, of een traditionele islamitische steniging voor een overspelige vrouw, dat is veel erger, 
De wereld is zoveel logischer en makkelijker te begrijpen zonder god dan met, dus waarom moeilijk doen als het makkelijk kan?
Toch vraag ik me af of deze film nu een geheel juist beeld geeft van de Islam. Het laat natuurlijk wel puur de extremistische Islam zien van bijvoorbeeld de salafisten of wahabisten. Heel veel moslims kunnen zich in deze beelden gewoon niet vinden. En gelukkig maar dat die bijna miljoen moslims in Nederland niet op deze manier denken. En ook de anderhalf miljard moslims in de wereld niet.
Het is net als een film maken over een toekomstbeeld van wat de SGP wil, en alle fundamentalistische christenen in de wereld, dit vervolgens aan het christendom hangen en dan bang zijn dat miljoenen christenen dit in principe willen omdat het anders geen echte christenen zouden zijn. En dan begeleidt met filmpjes van funda christenen die abortusartsen vermoorden. Of homo's naar het leven staan.
Wordt het inmiddels juist niet steeds duidelijker dat het overgrote deel van de moslims, en zeker die in Europa gewoon heel erg weinig van doen hebben met het beeld dat hier wordt neergezet? En had het niet veel beter geweest om duidelijk te stellen dat je de extreme stromingen in de Islam bestrijdt en verwerpt en juist de moslims die niet zo denken hierbij op een positieve manier ook vermeldt? Er kan met diezelfde Koran ook op een andere, betere manier worden omgegaan, dat bewijzen zeer veel moslims. Daarom zou je niet de Islam moeten aanpakken, maar alleen diegenen die de teksten misbruiken om er geweld mee goed te praten.
Het is net als een film maken over een toekomstbeeld van wat de SGP wil, en alle fundamentalistische christenen in de wereld, dit vervolgens aan het christendom hangen en dan bang zijn dat miljoenen christenen dit in principe willen omdat het anders geen echte christenen zouden zijn. En dan begeleidt met filmpjes van funda christenen die abortusartsen vermoorden. Of homo's naar het leven staan.
Wordt het inmiddels juist niet steeds duidelijker dat het overgrote deel van de moslims, en zeker die in Europa gewoon heel erg weinig van doen hebben met het beeld dat hier wordt neergezet? En had het niet veel beter geweest om duidelijk te stellen dat je de extreme stromingen in de Islam bestrijdt en verwerpt en juist de moslims die niet zo denken hierbij op een positieve manier ook vermeldt? Er kan met diezelfde Koran ook op een andere, betere manier worden omgegaan, dat bewijzen zeer veel moslims. Daarom zou je niet de Islam moeten aanpakken, maar alleen diegenen die de teksten misbruiken om er geweld mee goed te praten.
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)
Il n’y a que les imbéciles qui ne changent jamais d’avis ... (Jacques Brel)
En de mens schiep God en dacht dat dat goed was.
Wat een heerlijke tv vanavond.
De hoeveelheid excuusmoslims (al dan niet van Vereniging Zoveel) met de 'afschuifconstructie' ('jaaaa, maar dat waren geen echte moslims') zijn niet meer aan te slepen, gelukkig zie ik net arabist Jansen er een aftuigen.
Met als heerlijke uitzondering hierop die aardige politica/moslima/mens van D'66 waar ik een tijdje terug ook al zo positief over was.
Over glijmiddelen heb ik het al gehad, maar ik noem toch Rutte nog even met 'de gemiste kans voor Wilders'.
Het hoogtepunt van de avond tot nu toe; de reservevicefractievoorzitster van de PvdA (nooit van gehoord, waren de echt belangrijke PvdA-ers op? Waar hangt Bloembak uit?) die eruit zag alsof ze aan de Prozac kon, samen met die meneer van het CDA, in defensieve houding, wat er verbaal kwam was slechts jankniveau.
Op adem komen en relativeren op de VRT zit er niet meer in vanavond zie ik, iets met een special over Studio Brussel ipv Terzake?
De hoeveelheid excuusmoslims (al dan niet van Vereniging Zoveel) met de 'afschuifconstructie' ('jaaaa, maar dat waren geen echte moslims') zijn niet meer aan te slepen, gelukkig zie ik net arabist Jansen er een aftuigen.
Met als heerlijke uitzondering hierop die aardige politica/moslima/mens van D'66 waar ik een tijdje terug ook al zo positief over was.
Over glijmiddelen heb ik het al gehad, maar ik noem toch Rutte nog even met 'de gemiste kans voor Wilders'.
Het hoogtepunt van de avond tot nu toe; de reservevicefractievoorzitster van de PvdA (nooit van gehoord, waren de echt belangrijke PvdA-ers op? Waar hangt Bloembak uit?) die eruit zag alsof ze aan de Prozac kon, samen met die meneer van het CDA, in defensieve houding, wat er verbaal kwam was slechts jankniveau.
Op adem komen en relativeren op de VRT zit er niet meer in vanavond zie ik, iets met een special over Studio Brussel ipv Terzake?
Men kan het met de beste wil van de wereld niet genuanceerd noemen, maar ja, kijk naar van wie het komt.Kitty schreef:Toch vraag ik me af of deze film nu een geheel juist beeld geeft van de Islam. Het laat natuurlijk wel puur de extremistische Islam zien van bijvoorbeeld de salafisten of wahabisten.
Als echter dit het hoofdargument is, ik zie het de hele avond terugkeren, noem ik dat niet bijzonder sterk.
Ben benieuwd wat het zoontje van Van Gogh er mee kan, snapt u?
Kitty, wil je eens mijn korte, maar volgens mij fundamentele analyse hier iets hoger, in ogenschouw nemen?Kitty schreef:....
En met name deze passage:
Zogenaamd gematigde islamieten zijn, naar het grondbeginsel van de islam ZELF, geen islamieten meer. Eventueel stichten ze dan maar een TOTAAL NIEUWE godsdienst, die per definitie NIET al-islàm kan heten...Islamieten die de democratie WILLEN respecteren, hebben daarmee in feite inhoudelijkheid reeds AFSTAND gedaan van de Islam. Omdat zij dan DE MENS hoger beslissings-gerechtigd stellen dan god, en dus de KERN van de Islam ontkennen...
Laatst gewijzigd door Willem_B op 27 mar 2008 23:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Tja, de ouders van Pim Fortuyn zullen ongetwijfeld iets tegen dierenactivisten hebben.Fenomeen schreef:Men kan het met de beste wil van de wereld niet genuanceerd noemen, maar ja, kijk naar van wie het komt.Kitty schreef:Toch vraag ik me af of deze film nu een geheel juist beeld geeft van de Islam. Het laat natuurlijk wel puur de extremistische Islam zien van bijvoorbeeld de salafisten of wahabisten.
Als echter dit het hoofdargument is, ik zie het de hele avond terugkeren, noem ik dat niet bijzonder sterk.
Ben benieuwd wat het zoontje van Van Gogh er mee kan, snapt u?
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)