fabeltjes over Jezus Christus

Christendom en Judaïsme, contradicties in de bijbel, de ethiek van de bijbel etc..

Moderator: Moderators

Wie is Jezus Christus?

Een mythe
14
30%
Een verzindsel, genoemd in de bijbel
1
2%
Een man, die 2000 jaar geleden geleefd heeft
10
22%
Iemand die goed geleefd heeft
0
Geen stemmen
Een Joodse profeet
1
2%
De stichter van het Christendom
0
Geen stemmen
De Zoon van God
10
22%
Jezus is voor mij ... (schrijf je reactie op dit forum)
10
22%

Totaal aantal stemmen: 46

insomnia
Forum fan

Bericht door insomnia »

jHenosch schreef:
veel echtscheidingen hebben juist met dat twee kapiteinen-principe te maken.
ga daar nou is op in,
Biggetje en ik (jawel we zijn al heel lang een setje) geloven niet in de Heer, maar wel in gelijkwaardigheid. Dat houdt voor ons in elk geval in dat er geen beslissingen overruled worden.
Geen vooraf vastgestelde machtspositie maar argumenten :!:
C'est le ton qui fait la musique
jHenosch
Banned
Contacteer:

Bericht door jHenosch »

Je moet hem beschouwen als een loonarbeider of als een vreemdeling die bij je woont. Tot aan het jubeljaar zal hij voor je werken, 41 dan hoeft hij je niet meer te dienen en kan hij met zijn gezin terugkeren naar zijn eigen familie en naar de grond van zijn voorouders. 42 Het volk dat ik uit Egypte heb weggeleid behoort mij toe, Israëlieten kunnen dus niet als slaaf verkocht worden. 43 Toon ontzag voor je God en beul hen niet af als slaven. 44 Als slaven en slavinnen kun je mensen kopen uit de omringende volken, 45 of vreemdelingen die bij jullie wonen of de nakomelingen die zij in jullie land hebben gekregen. Die slaven en slavinnen zijn je eigendom, 46 je kunt hen als erfelijk bezit aan je nakomelingen nalaten; zij zullen voor altijd als slaaf voor je blijven werken. Maar je volksgenoten, de Israëlieten, je eigen verwanten, mag je nooit als slaven afbeulen.

Ik weet het, maar je moet dit wel in de historische context zien,
bovendien zie ik de bijbel niet als 100% waar.

Ik ben geen fundo. De Bijbel is schendbaar, zoals alle menselijk geschriften schenbaar zijn, maar er staan wel heel veel waarachtigheden in, dat wel en daar moet men acht op slaan, dat moet men religieren.

er staan zeker ook fouten in.

bv. het verhaal van Lot en zijn dochters, is voor menig Veluwenaar reden om ook voor Lotje getikt te gaan spelen bij z'n dochters, terwijl hij toch kan weten hoe het met Lot is afgelopen.

Of de uitspraak van de joodse farizeeen tegen Pontius Pilatus:
het bloed van Jezus zal over ons en onze kinderen komen, als Hij onterecht gekruisigd is.

Had het er maar niet gestaan denk ik wel is !!
jHenosch
Banned
Contacteer:

Bericht door jHenosch »

insomnia schreef:
jHenosch schreef:
ga daar nou is op in,
Biggetje en ik (jawel we zijn al heel lang een setje) geloven niet in de Heer, maar wel in gelijkwaardigheid. Dat houdt voor ons in elk geval in dat er geen beslissingen overruled worden.
Okay, zo gaat dat ook bij mij thuis en zo moet dat,,

maar ik heb het over dillemma's, waar beide partijen een tegenovergestelde mening hebben en waar er toch een beslissing moet worden geforceerd.
Devious
Erelid
Contacteer:

Bericht door Devious »

jHenosch schreef:Okay, zo gaat dat ook bij mij thuis en zo moet dat,, .
Ja, zo moet dat, maar dat vinden we nergens in de bijbel; het boek der gruwelen. De bijbel zegt dat vrouwen a-priori, in alle omstandigheden, onderdanig dienen te zijn.

En ja, slavernij, je moet het in de historische context zien, maar een alwetende intelligente God had kunnen voorzien dat tijden veranderen. Nog steeds zijn er mensen op de wereld die in dit soort teksten een vrijbriefje zien om slavernij in stand te houden. De bijbel verschilt in dit opzicht niet van dat andere duivelse boek, de Koran.

Vriendelijke groet...
'Bij een discussie die de redelijkheid zoekt heeft hij die het onderspit delft groter voordeel, voor zover hij er iets van opgestoken heeft.’ Epicurus (341-271vc)
appelfflap
Banned

Bericht door appelfflap »

jHenosch schreef:
insomnia schreef:
jHenosch schreef:
ga daar nou is op in,

maar ik heb het over dillemma's, waar beide partijen een tegenovergestelde mening hebben en waar er toch een beslissing moet worden geforceerd.
Dan moet je met 2 rond de tafel gaan zitten, water in de wijn doen en je zult er wel uit geraken op basis van argumenten en redelijkheid.
jHenosch
Banned
Contacteer:

Bericht door jHenosch »

appelfflap schreef:
jHenosch schreef:
insomnia schreef: Biggetje en ik (jawel we zijn al heel lang een setje) geloven niet in de Heer, maar wel in gelijkwaardigheid. Dat houdt voor ons in elk geval in dat er geen beslissingen overruled worden.

Dan moet je met 2 rond de tafel gaan zitten, water in de wijn doen en je zult er wel uit geraken op basis van argumenten en redelijkheid.
Dat is niet altijd mogelijk.
appelfflap
Banned

jHenosch schreef:
appelfflap schreef:
jHenosch schreef: Okay, zo gaat dat ook bij mij thuis en zo moet dat,,

Dat is niet altijd mogelijk.
Indien je er echt niet meer in slaagt om met je echtgeno(o)t(e)/partner op een normale en respectvolle manier te communiceren dan is er iets grondigs mis met de relatie en zal er hard moeten gewerkt worden om een breuk te voorkomen.
Ik denk dat de meesten dit wel kunnen beamen
jHenosch
Banned
Contacteer:

Bericht door jHenosch »

Stel je voor dat je twee minister presidenten had, of twee CEO's in een company,

dat zou al gauw tot een fundamentele crisis kunnen leiden denk ik.
insomnia
Forum fan

Bericht door insomnia »

jHenosch schreef:Stel je voor dat je twee minister presidenten had, of twee CEO's in een company, dat zou al gauw tot een fundamentele crisis kunnen leiden denk ik.
Niet als een ieders individuele kwaliteiten complementair binnen het geheel zijn.
Dan zullen man en vrouw en zelfs 2 presidenten één zijn 8)
C'est le ton qui fait la musique
Devious
Erelid
Contacteer:

Bericht door Devious »

jHenosch schreef:Stel je voor dat je twee minister presidenten had, of twee CEO's in een company,

Jajaja, Oke, maar voor de zoveelste keer, daar is in de bijbel geen sprake van. Een rationeel en verstandig mens zal zeggen dat degene die het meest verstandig is, en psychisch het meest stabiel is, de leiding neemt. Man of vrouw? Whatever.
Bijbel zegt: 'Man baas, vrouwtje onderdanig.' Geen nuancering.
De bijbel spreekt duidelijke taal. Daar hoeven we niet om heen te draaien.

Er blijft niet veel meer over om in te geloven he?

Vriendelijke groet....
'Bij een discussie die de redelijkheid zoekt heeft hij die het onderspit delft groter voordeel, voor zover hij er iets van opgestoken heeft.’ Epicurus (341-271vc)
appelfflap
Banned

jHenosch schreef:Stel je voor dat je twee minister presidenten had, of twee CEO's in een company,

Zijn de 2 minister presidenten en CEO's getrouwd Jhenosch?
jHenosch
Banned
Contacteer:

Bericht door jHenosch »

appelfflap schreef:

Er niet omheen kakken.
jHenosch
Banned
Contacteer:

Bericht door jHenosch »

Devious schreef:

Jajaja, Oke, maar voor de zoveelste keer, daar is in de bijbel geen sprake van. Een rationeel en verstandig mens zal zeggen dat degene die het meest verstandig is, en psychisch het meest stabiel is, de leiding neemt. Man of vrouw? Whatever.
Bijbel zegt: 'Man baas, vrouwtje onderdanig.' Geen nuancering.
De bijbel spreekt duidelijke taal. Daar hoeven we niet om heen te draaien.

Er blijft niet veel meer over om in te geloven he?

Vriendelijke groet....
Wees nou eens eerlijk, zelfs in deze moderne tijden kiest de vrouw toch merendeels het moederschap, en niet haar carriere, kijk om je heen, vaak dienen ze zich in solicitaties niet eens aan, of in zo'n minderheid dat leidinggevende funties toch weer door mannen moeten worden vervuld.

Kortom in de meeste gevallen laat de vrouw de man carriere maken en dat is niet alleen hier in het achterlijke Nederland zo.

Bovendien was het vooral in vroegere tijden niet zo onverstandig om de potentste en meest onafhankelijkste partij, de man, ook het meest verantwoordelijk te laten zijn.

In die vroegere tijden was fysieke potentie zeer belangrijk, vanwege een hogere graad van onveiligheid.

Maar ook nu leeft de gemiddelde vrouw toch het liefst onder de vleugelen van een machtige man !

Dat vind ze zelfs, ja je mag het als vrouw weer zeggen,

sexy !
bad_religion

Bericht door bad_religion »

jHenosch schreef:Maar ook nu leeft de gemiddelde vrouw toch het liefst onder de vleugelen van een machtige man !
En wie gaat die machtige man zijn :oops:
appelfflap
Banned

jHenosch schreef:
appelfflap schreef:

Er niet omheen kakken.
ik dacht dat we spraken over de man/vrouw verhouding binnen huwelijk/relatie en als jij plots over iets heel anders begint (de hiërarchie binnen ondernemingen) zit ik er omheen te kakken? :)

interessant
Plaats reactie