cluny schreef:Lees je dat, Mustafa?
Inhoudelijk zijn wij, de antikwakzalfforummers de winnaars van deze discussie.
wie de discussie ook wint, dit geeft geen uitsluitsel over de vraag of homoeoepathie werkt of niet
ik heb alleen duidelijk willen maken dat de strijdvraag na al die eeuwen nog steeds onbeslist is
en homoeopathie verdient een plaats in het geneeskundige veld hier in het demokratische nederland
diegenen die echt uitsluitsel geven over de vraag of homoeopathie werkt of niet dat zijn de genezen patienten die klaarblijkelijk baat hebben bij homoeopathie
dat neemt niet weg, en dat geef ik toe, dat homoeopathie vooralsnog buiten het verklaarbare valt
ja en dan is het heel makkelijk om een discussie te winnen
en al knipschild zegt dat het niet kan, dan zegt hij daarmee dat homoeopathie niet in het bestaande paradigma past
dus
het mag niet kunnen
vind je het dan gek dat ik dat inquisitie noem
en ik krijs niet
en verdorie nog aan toe, ik ben ook geen handelaar
en nog eens voor de duidelijkheid: ik haat geen enkel oprecht onderzoek
maar ik heb voorkeur voor de betere onderzoeken, die ook meestal uitwijzen dat homoeopathie tot resultaten leidt
en tot slot: klassieke homoeopathie is een beschermd beroep met een duidelijk omschreven beroepsprofiel dat past in een open vrije demokratische samenleving als de onze
en ik heb het navolgende nooit ontkend:
However, we found insufficient evidence from these studies that homeopathy is clearly efficacious for any single clinical condition. Further research on homeopathy is warranted provided it is rigorous and systematic.
je kunt alleen statistisch aantonen dat homoeopathie werkzaam is, zij het inderdaad niet in alle gevallen, en die gevallen waarin het niet lijkt te werken kun je vergelijken met\ een steen die je tegen een berg op rolt maar die met de top niet bereikt zodat die niet aan de andere kant naar beneden kan rollen