Een Arabische lente

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

Cluny
Banned

Re: Een Arabische lente

Bericht door Cluny »

Tunesië is het moslimland waar de Arabische Lente begon.
Intussen lijkt die "lente" daar wel aardig te lopen.
Dit kwam ik vanmorgen tegen. Die "Arabische Lente" in Tunesië wordt dus bedreigd vanuit onverwachte hoek.
Volgens het artikel van Trouw is Tunesië hofleverancier van de djihad van ISIS.
Je hoeft geen glazen bol te hebben om de in de toekomst verborgen islamitische moeilijkheden in Tunesië te kunnen voorspellen.
Een kwart van de buitenlandse strijders in Syrië en Irak is van Tunesische afkomst. In hun Noord-Afrikaanse vaderland is het voortbestaan van de prille democratie daardoor in het geding. 'Het grootste gevaar is dat deze djihadi's andere jongeren zullen inspireren.' .
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.
vegan-revolution
Superposter

Bericht door vegan-revolution »

Ik denk dat velen het er over eens zijn dat wat "Arabische lente" genoemd wordt eigenlijk "Arabische nachtmerrie" had moeten heten.
                              Denken "wij zijn (ik ben) beter dan de rest" heeft helaas al veel verpest
Cluny
Banned

Bericht door Cluny »

Treurig nieuws. Vooral omdat een einde nog lang niet in zicht is.
4 jaar dus al weer.
Syrische burgeroorlog duurt al vier jaar.
Volgens mij heeft die Arabische lente in Syrië nooit een kans van slagen gehad.
De prijs van de poging is nu 220.000 mensenlevens en miljoenen ontheemden, ongelooflijke grote getallen die ook nog steeds al bijna 4 jaar in hetzelfde tempo blijven oplopen.
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.
Plaats reactie