Aanslag tegen Charlie Hebdo

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

Gerard R.
Superposter

Re: Aanslag tegen Charlie Hebdo

Bericht door Gerard R. »

pallieter schreef:
Ze worden er bedreigd, bespuugd, vermoord en verkracht, met als enige reden dat ze Joods zijn.
Wow! Heb je daar ook een bron van? Ik heb daar nl. nog niets over gehoord en dat lijkt mij nu wel wereldnieuws.
Ik probeer even te helpen. Extra link:
http://www.nieuwreligieuspeil.net/node/5803" onclick="window.open(this.href);return false;
** Gedenk frekwent ons doel op 't schip naar nergens en heb engelen-geduld, begrip en compassie... **
pallieter
Bevlogen

Bericht door pallieter »

http://www.elsevier.nl/Buitenland/achte ... -1672198W/
De incidenten zijn verre van geïsoleerd. Het aantal antisemitische daden steeg in de eerste helft van het jaar met ruim 90 procent ten opzichte van dezelfde periode in 2013 en er is geen reden om aan te nemen dat die tendens zich niet heeft voortgezet. Het gaat daarbij om geweld gericht tegen Joden, vernieling van Joodse winkels en de slogan als 'Dood aan de Joden', die steeds vaker klinkt tijdens pro-Palestinademonstraties.
Slachtoffer

De regering heeft na de gewelddadige overval aangekondigd van de strijd tegen anti-Joodse sentimenten een 'nationale kwestie' (cause nationale) te willen maken. Joden vormen in Frankrijk ongeveer 1 procent van de bevolking, maar zijn in absolute termen vaker slachtoffer van etnisch-religieuze agressie dan Fransen van Arabische of Afrikaanse afkomst, die aanzienlijk talrijker zijn. Frankrijk is het land in Europa dat zowel de grootste Joodse gemeenschap herbergt, als de grootste aantallen moslims.
WTF!?

Hoe komt dat ik hier in België nog nooit van gehoord heb? Ik vreet nieuws!!
"Anti-intellectualisme has been a constant thread winding its way through our political and cultural life, nurtured by the false notion that democracy means that my ignorance is just as good as your knowledge" - Isaac Asimov
appelfflap
Banned

Bericht door appelfflap »

Gerard R. schreef:
pallieter schreef:
Ze worden er bedreigd, bespuugd, vermoord en verkracht, met als enige reden dat ze Joods zijn.
Wow! Heb je daar ook een bron van? Ik heb daar nl. nog niets over gehoord en dat lijkt mij nu wel wereldnieuws.
Ik probeer even te helpen. Extra link:
http://www.nieuwreligieuspeil.net/node/5803" onclick="window.open(this.href);return false;
zo simpel is het niet

in Antwerpen zijn er genoeg meest chassidische, orthodoxe joden die Israel niet eens erkennen.
de uitleg waarom moet je maar aan hen vragen, zij gaan niet naar Israel en in Frankrijk zitten die mannen ook
Willempie
Bevlogen

Bericht door Willempie »

appelfflap schreef: in Antwerpen zijn er genoeg meest chassidische, orthodoxe joden die Israel niet eens erkennen.
de uitleg waarom moet je maar aan hen vragen, zij gaan niet naar Israel en in Frankrijk zitten die mannen ook
Er vertrekken er ook veel naar ander Europese landen waar ze zich nog wat veiliger voelen, en naar de Verenigde Staten. Als ze maar weg komen.
Hallo meneer God, met Anna.
Willempie
Bevlogen

Bericht door Willempie »

Je suis Juif.
Hallo meneer God, met Anna.
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

appelfflap schreef: [..]
in Antwerpen zijn er genoeg meest chassidische, orthodoxe joden die Israel niet eens erkennen.
Antwerpen? :shock:
Wat zie jij, dat ik niet zie hier?
** Gedenk frekwent ons doel op 't schip naar nergens en heb engelen-geduld, begrip en compassie... **
Fish
Ontoombaar

Bericht door Fish »

Vilaine schreef:
Is OI niet overgenomen door zionisten en de mossad, die de islam in een kwaad daglicht willen stellen? Het is daar zo bizar, dat het allen maar afkeer van de islam opwekt.
Die Ayasha is een bekeerde Nederlandse die nu in Turkije woont. Zij maakt de dienst uit op het forum. Het is tegenwoordig meer dan bizar daar, het forum is dan ook op sterven na dood.
Het goddelijke onderscheidt zich niet van het niet bestaande.
pallieter
Bevlogen

Bericht door pallieter »

Die Ayasha is een bekeerde Nederlandse die nu in Turkije woont. Zij maakt de dienst uit op het forum. Het is tegenwoordig meer dan bizar daar, het forum is dan ook op sterven na dood.
Verdekke, was mis. Dacht Aisha. Trekt erop.

Och niet zo'n slecht mens hoor. Alleen knettergek en oerdom.
"Anti-intellectualisme has been a constant thread winding its way through our political and cultural life, nurtured by the false notion that democracy means that my ignorance is just as good as your knowledge" - Isaac Asimov
Fenomeen
Superposter

Bericht door Fenomeen »

Afbeelding
appelfflap
Banned

Bericht door appelfflap »

Willempie schreef: Er vertrekken er ook veel naar ander Europese landen waar ze zich nog wat veiliger voelen, en naar de Verenigde Staten. Als ze maar weg komen.
waarom tracht je dit topic nu te kapen?
we hebben het over het bloedbad op de redactie van hebdo, jouw bewering dat er in Europa massaal joden zouden verkracht worden en andere geweldsdelicten, of isninuaties in die richting, is uiteindelijk paniekzaaien
waarom?
Beagle1831
Ervaren pen

Bericht door Beagle1831 »

Het is blijkbaar niet eens nodig om satire te maken, ook serieus respectvol historisch onderzoek is al genoeg om met de dood bedreigd te worden. Alles wat maar even lijkt op kritiek op 'het heilige verhaal' en de 'heilige profeet' moet uitgeroeid worden lijkt het wel.

http://www.wsj.com/articles/when-i-ques ... sNewsThird" onclick="window.open(this.href);return false;

"the death threats were coming in thick and fast—and not just against me but against my family as well. "
"Mag ik dat vinden?....ja dat mag ik vinden"
M Smeets
pallieter
Bevlogen

Bericht door pallieter »

Het is blijkbaar niet eens nodig om satire te maken, ook serieus respectvol historisch onderzoek is al genoeg om met de dood bedreigd te worden. Alles wat maar even lijkt op kritiek op 'het heilige verhaal' en de 'heilige profeet' moet uitgeroeid worden lijkt het wel.
Kritiek geven werkt. het identificeert de extremisten en het distantieert de gematigden.

Mag je wel niet vergeten te aanvaarden dat de gematigden zich distantiëren.
vegan-revolution
Superposter

Bericht door vegan-revolution »

pallieter schreef:Mag je wel niet vergeten te aanvaarden dat de gematigden zich distantiëren.
Zolang het maar gemeend is.
                              Denken "wij zijn (ik ben) beter dan de rest" heeft helaas al veel verpest
DiMensie

Bericht door DiMensie »

NOS schreef:
Mohammed afgebeeld op cover Charlie Hebdo
Gisteren, 22:25 Buitenland

De uitgave van het Franse satirische weekblad Charlie Hebdo die woensdag uitkomt, krijgt geen oplage van een miljoen stuks, zoals was aangekondigd, maar drie miljoen. De uitgeverij heeft daartoe besloten omdat de vraag de afgelopen dagen steeds groter wordt, ook vanuit het buitenland.

De Franse krant Liberation twitterde vanavond de nieuwe omslag al. Te zien is een cartoon over de profeet Mohammed die een bordje vasthoudt met de tekst 'je suis Charlie'.

Bron
De profeet Mohammed die een bordje vasthoudt met de tekst 'je suis Charlie'.
  • =D>
Die laten zich dus echt niet de mond snoeren!

AHA! Fenomeen had de nieuwe omslag eerder al geplaatst:

http://www.freethinker.nl/forum/viewtop ... 64#p452664
.
MaartenV
Bevlogen

Bericht door MaartenV »

Ik heb toch wel een chockerende video gevonden op het net:
Er zijn blijkbaar geen gematigde moslims, ze zeggen het zelf:

http://www.liveleak.com/view?i=e9b_1421092375" onclick="window.open(this.href);return false;

Dat is een groot probleem.
Hoe maak je (volgens mij) het onderscheid tussen een waarnemer mét bewustzijn en één zonder bewustzijn:
Zie hier voor mijn (kort Engelstalig) artikel erover als je meer interesse hebt:
https://doi.org/10.5281/zenodo.17340466
Plaats reactie