discussie over Islam en Europa

Discussies over de Islam.

Moderator: Moderators

appelfflap
Banned

Re: discussie over Islam en Europa

Bericht door appelfflap »

Red Star Line schreef: Nu en dan wandel ik in 't Antwerpse wel eens een eethuisje of Marokkaans restaurantje binnen. Op geen enkel , maar dan ook op geen enkel adresje zal ik bij mijn mixed grill of visschotel een biertje of wijntje kunnen nuttigen.
el warda
een fantastisch Marokkaans restaurantje met een lekker glaasje wijn
je lult uit je nek, opnieuw

elke keer je hier een haatbewering ziet, die feitelijk gecontroleerd kan worden, blijkt het onzin/leugen/flauwe kul te zijn.
Belgie wordt overspoeld met moslims?
http://www.standaard.be/cnt/dmf20141029_01348354" onclick="window.open(this.href);return false;

de doorsneebelg schat 30%, de realiteit is 10%
MachineElf
Ervaren pen

Re: Grenzen open of grenzen dicht?

Bericht door MachineElf »

ChaimNimsky schreef: Er is zo gigantisch veel geld. Vraag het de rijke 0.1% die nu bijna de halve wereld-economie bezit terwijl wij met elkaar bakkeleien over een vluchtelingen-crisis, het ouderen probleem en de verslechterende situatie voor zwakkeren binnen de samenleving.
Mij gaat dit niet om geld, maar om het cultuurverschil.
https://www.youtube.com/watch?v=7YeSmZsLj7g" onclick="window.open(this.href);return false;
Bonjour
Moderator

Bericht door Bonjour »

MachineElf schreef:
Bonjour schreef:Ik denk dat we een heleboel mensen wat meer respect voor het leven moeten bijbrengen. Niet alleen moslims!
Respect waarvoor? Is het zo abnormaal dat een Europeaan islamofoob wordt?
Je verwijt joden toch ook niet nazifoob te zijn?
Ja, het is abnormaal om islamofoob te zijn omdat slechts een heel klein gedeelte van de moslims terroristische neigingen hebben.
Dit in tegenstelling tot de nazi's, waarvan een heel groot deel kwade bedoelingen richting Joden had. Dus die vergelijking gaat niet op.
Respect voor leven houdt oa in dat je iets voor een ander over hebt, als die het moeilijk heeft, ongeacht religie, afkomst of huidskleur. Dat je iemand uit een vuurlinie haalt als je die macht hebt. Die insteek mis ik bij velen.
Israëlisch politiek is de splijtzwam van de wereld.
MachineElf
Ervaren pen

Bonjour schreef:
MachineElf schreef:
Bonjour schreef:Ik denk dat we een heleboel mensen wat meer respect voor het leven moeten bijbrengen. Niet alleen moslims!
Respect waarvoor? Is het zo abnormaal dat een Europeaan islamofoob wordt?
Je verwijt joden toch ook niet nazifoob te zijn?
Ja, het is abnormaal om islamofoob te zijn omdat slechts een heel klein gedeelte van de moslims terroristische neigingen hebben.
Dit in tegenstelling tot de nazi's, waarvan een heel groot deel kwade bedoelingen richting Joden had. Dus die vergelijking gaat niet op.
Respect voor leven houdt oa in dat je iets voor een ander over hebt, als die het moeilijk heeft, ongeacht religie, afkomst of huidskleur. Dat je iemand uit een vuurlinie haalt als je die macht hebt. Die insteek mis ik bij velen.
Aub bekijk deze film. Dit zijn gematigden.
"Dit zijn geen radicale gedachten, deze gedachten heeft iedere moslim"
Bedoel je dan deze meerderheid?
Geef even in woorden de essentie van de film. Niet iedereen heeft zin youtube filmpjes uit te pluizen
Bonjour
Bonjour
Moderator

Bericht door Bonjour »

Ik ga niet op één zo'n filmpje af om te concluderen dat iedere moslim zo denkt. Dat dien je beter aan te tonen.
Israëlisch politiek is de splijtzwam van de wereld.
lanier
Superposter

Bericht door lanier »

Ik kijk geen youtube filmpjes zonder bronvermelding. Beelden kunnen volledig uit hun verband zijn getrokken. Het is ook een momentopname. Net alsof je beelden ziet van rellende voetbalsupporters en dan denkt dat iedere liefhebber van voetbal rotzooi schopt.
Erik
Bevlogen
Contacteer:

Bericht door Erik »

Bonjour schreef:Ik ga niet op één zo'n filmpje af om te concluderen dat iedere moslim zo denkt. Dat dien je beter aan te tonen.
Ik vraag me in deze dan hardop af wat voor jou afdoende aantonen is.
De achtste hemel is het atheïstische inzicht dat de werkelijkheid weliswaar hard is maar wel de werkelijkheid en die is zoveel waardevoller dan alle mooie, verzachtende sprookjes bij elkaar. (Gerard)

Geleid wordt enkel hij die zichzelf niet gevonden heeft. (Rereformed)
MachineElf
Ervaren pen

Een film van 3min? Kijk even. Dat zijn Europese moslims. Ik kan er ook ergere tonen. Maar vroeg me af welke groep U bedoelde met een meerderheid, dus haalde gematigden aan.

De film vertoont een zaal vol gematigde moslims waar men enkele basisvragen aan stelt. Men moet de hand opsteken waarmee men akkoord gaat. Op een punt vraagt de imam (? ) of doodstraf door steniging gerechtvaardigd is. Unaniem ja.
Misschien eens kijken om te zien wat "moslim zijn" nu werkelijk inhoud?

Bekijk eens wat men goedkeurt. Haar naam was Farkhunda.
Of wat denk je van uithuwelijken? Het huwelijk mag geconsumeerd worden na de eerste maandstonden.
Allah uhakbar!
appelfflap
Banned

MachineElf schreef: De film vertoont een zaal vol gematigde moslims
het is niet omdat jij dit zegt dat dit klopt,
voor hetzelfde geld is dit een lezing ergens in Aleppo door IS.
als je daar e hand niet opsteekt maak je een slechte keuze
Jagang
Ontoombaar

Re: Grenzen open of grenzen dicht?

Bericht door Jagang »

Ik ben voor grenzeloosheid als het gaat om de internationale mobiliteit van mensen.

-Grenzen houden nationalistische sentimenten en de concurrentie tussen natiestaten in stand.

-Een gemengde bevolking vermindert de kant op internationale oorlogen.

-Er ontstaat een toenemende ongelijkheid in de wereld wanneer kapitaal mag gaan waar mensen niet mogen gaan.

-Het is discriminatoir om mensen uit te sluiten op basis van nationaliteit, wat geen moreel relevante factor is.

-Door groepen buiten te houden, schepen de mensen uit die groepen op met hun criminelen en terroristen, terwijl de pakkans hier veel groter is. Bij het dichtgooien van grenzen beschadig je dus andere mensen, en onderdruk je vrouwen.

Nationalisme is een onderdeel van het probleem. Niet van een oplossing.
‘Als mensen vandaag het geldsysteem begrijpen, dan breekt morgen de revolutie uit.'
Henry Ford
MachineElf
Ervaren pen

appelfflap schreef:
MachineElf schreef: De film vertoont een zaal vol gematigde moslims
het is niet omdat jij dit zegt dat dit klopt,
voor hetzelfde geld is dit een lezing ergens in Aleppo door IS.
als je daar e hand niet opsteekt maak je een slechte keuze
Het draait er om dat dit gematigden zijn.
Al waarin ik me schromelijk kan vergissen is dat het evengoed Amerikaanse moslims kunnen zijn.
WESTERSE moslims, daar draait het om, gematigden. Een zaal vol...
Was het Aleppo gaat men geen Engels spreken, maar Arabisch. De kledingdracht van de zaalbezoekers lijkt me ook Westers. Cultuurrelativisme is schadelijk voor het logisch verstand appelflap, het ligt er vingerdik op. Erken het toch gewoon?

Ik vraag me maar af: zijn het zulke moslims dat jullie bedoelen, of welk beeld hebben jullie voor ogen bij een moslim?
Verhelder dat eens aub.
Laatst gewijzigd door MachineElf op 06 aug 2016 20:31, 2 keer totaal gewijzigd.
appelfflap
Banned

MachineElf schreef: Het draait er om dat dit gematigden zijn.
je gooit een filmpje hier en dan zeg je dat dit gematigden zijn en ik moet dit geloven omdat jij dit zegt
terwijl zowat 100% van je beweringen lulkoek, paranoia en bangmakerij is

https://www.youtube.com/watch?v=DkNUfv8S21o" onclick="window.open(this.href);return false;
dit zijn volgens mij gematigde christenen, ik beweer dit dus moet het wel waar zijn
MachineElf
Ervaren pen

appelfflap schreef: je gooit een filmpje hier en dan zeg je dat dit gematigden zijn en ik moet dit geloven omdat jij dit zegt
terwijl zowat 100% van je beweringen lulkoek, paranoia en bangmakerij is

https://www.youtube.com/watch?v=DkNUfv8S21o" onclick="window.open(this.href);return false;
dit zijn volgens mij gematigde christenen, ik beweer dit dus moet het wel waar zijn
Geduld is een schone deugd zeggen ze dan.
Bangmakerij? Ben je van zoiets al bang? Ik heb films waar men oproept tot het vernietigen van het hele Westen.
Hier zegt men maar dat men doodstraf door steniging goedkeurt en vrouw en man apart moeten leven. Het was maar om jullie een idee te geven waarvoor de doorsnee moslim staat.
Bewijs mij tegendeel? Dat doe je niet door appels met peren te vergelijken.

Wat jij naar voren duwt is helemaal geen beeld van gematigde christenen, noch is dat een antwoord op mijn vraag. Misschien heeft U de edit nog niet gezien.
Wat zijn gematigde moslims? Voor mij diegene die geen sharia als bestuur wensen. Maar dat is geen meerderheid meer.
appelfflap
Banned

Het was maar om jullie een idee te geven waarvoor de doorsnee moslim staat.
nog steeds heb je niet kunnen aantonen dat dit gematigde moslims zijn. wie voor steniging is kan per definitie niet gematigd zijn.
MachineElf schreef:Wat zijn gematigde moslims? Voor mij diegene die geen sharia als bestuur wensen. Maar dat is geen meerderheid meer.
en opnieuw toon je je onwetendheid
sharia is wet, hoe die wet er uit ziet ligt niet vast en bv de strengheid verschilt van regio tot regio (van Marokko tot Indonesië).
dat jij enkel aan de handen afhakken denkt uit Saoedi-Arabie bewijst opnieuw je vooroordelen, onwetendheid,...
MachineElf
Ervaren pen

appelfflap schreef: nog steeds heb je niet kunnen aantonen dat dit gematigde moslims zijn. wie voor steniging is kan per definitie niet gematigd zijn.
Wel, ieder zijn mening zeker?
en opnieuw toon je je onwetendheid
sharia is wet, hoe die wet er uit ziet ligt niet vast en bv de strengheid verschilt van regio tot regio (van Marokko tot Indonesië).
dat jij enkel aan de handen afhakken denkt uit Saoedi-Arabie bewijst opnieuw je vooroordelen, onwetendheid,...
Ah nu gaan we sharia ook al benaderen via cultuurrelativisme? Ik ben onwetend, wat is een gematigde sharia?
En wat is een gematigde moslim?
Heeft U al eens van "taqiyah" gehoord? Wat men U wijsgemaakt heeft kan wel eens een leugen zijn.
Er is maar één islam. Daar zijn moslims unaniem over eens. Wie daar buiten staat is een afvallige, een ongelovige.
Laatst gewijzigd door MachineElf op 06 aug 2016 20:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie