Dat is mooi maar het is niet wat Montem onder het begrip verstaat. Als een gemeenschappelijk voorouder bv splitst in wolven en vossen dan is dat volgens Montem geen macro-evolutie maar varia binnen de grondsoort.Willempie schreef: Het gaat er natuurlijk niet om wat ik [onder macro=evolutie] versta. Ik heb het begrip niet bedacht. Hopelijk helpt de onderstaande link (de eerste die ik tegenkom als ik google op maco-evolutie).
http://www.expeditiebeagle.nl/darwin/macro-evolutie" onclick="window.open(this.href);return false;
Om van macro-evolutie te kunnen spreken zoals Montem dat bedoelt moet je op een of andere manier een grondsoort in de andere kunnen inpassen. Het probleem is dat hij geen manier geeft om op voorhand uit te kunnen maken of twee soorten tot een verschillende grondsoort horen of niet. Stel dat iemand er zou in slagen om katten in te passen bij de honden. Hebben we dan macro-evolutie aangetoond (Zoals Montem dat begrijpt). Neen want omdat we niet opvoorhand hebben kunnen bepalen dat honden en katten tot een verschillende grondsoort horen, zouden we gewoon kunnen besluiten dat dit inpassen er gewoon op wijst dat ze toch tot de zelfde grondsoort hoorden i.p.v. dat er macro-evolutie heeft plaatsgevonden.
Zoals Monten de term "macro-evolutie" gebruikt, heeft er geen macro-evolutie plaatsgevonden maar dat is dus irrelevant want zoals hij die term gebruikt is dat totaal irrelevant.