Ach. Zelfs hier “lult” men er wegkijkend omheen sinds het begin van dit topic waar ik stelde (stelling) dat het alleen maar veel erger zal worden die polarisatie.appelfflap schreef: ↑06 jul 2020 13:00blanken ontmenselijken noem ik dat al.Labyrint schreef: ↑06 jul 2020 12:46 Dit is aantoonbaar racisme. Het gedachtengoed van deze BLM racist hieronder.
https://newspunch.com/white-people-gene ... wiped-out/
maar men zal haar wel niet vervolgen
De moord op George Floyd en de gevolgen.
Moderator: Moderators
Re: De moord op George Floyd en de gevolgen.
2001: "This is a memo that describes how we’re going to take out seven countries in five years, starting with Iraq, and then Syria, Lebanon, Libya, Somalia, Sudan and, finishing off, Iran" (General Wesley Clark 2007)
-
appelfflap
- Banned
normaal leer je uit de geschiedenis maar als je die geschiedenis met geweld vernietigd valt er neits te leren
na ontmenselijking wordt het er alleen maar makkelijker op om de vijand te vernietigen
Ik verdeel niet in een schaal. Ik maak gewoon onderscheid tussen racisme volgens de betekenis in het woordenboek en wat wettelijk verboden is.
Al mijn hier gebrachte meningen, zijn voor herziening vatbaar.
De illusie het verleden te begrijpen, voedt de illusie dat de toekomst voorspelbaar en beheersbaar is -- naar Daniël Kahneman
De illusie het verleden te begrijpen, voedt de illusie dat de toekomst voorspelbaar en beheersbaar is -- naar Daniël Kahneman
Racisme IS al verboden. Er hoeft niets veranderd te worden aan de wet. Die dient slechts te worden uitgevoerd.
2001: "This is a memo that describes how we’re going to take out seven countries in five years, starting with Iraq, and then Syria, Lebanon, Libya, Somalia, Sudan and, finishing off, Iran" (General Wesley Clark 2007)
Dat is niet waar. Racisme is niet verboden. De wet verbied specifieke vormen van discriminatie die aan racisme verbonden zijn. Maar racisme is niet beperkt tot wat de wet verbied.
http://www.wetboek-online.nl/wet/Wetboe ... /137c.html
Later
Ja en? Je hebt gewoon een verwijzing gegeven naar de wettekst. Daarmee heb je mij niet tegengesproken. Het is mogelijk om racistisch te zijn/handelen zonder die wet te overtreden. Het is dus geen goed idee om racisme te beperken tot wat de wet verbied.Labyrint schreef: ↑06 jul 2020 14:14http://www.wetboek-online.nl/wet/Wetboe ... /137c.html
Later![]()
Dat klopt inderdaad.
En de overheid kan ook zeker wat met niet wettelijk verboden racisme (zoals je voorbeeld van het feestje).
Er worden in elk geval in Nederland al decennia campagnes gevoerd tegen alle vormen van racisme. Die zouden het gedrag kunnen beïnvloeden, net als campagnes tegen het roken behoorlijk succesvol zijn geweest.
Als dat werkt, blijft niet meer over dan persoonlijke voorkeuren (bijvoorbeeld de voorkeur voor een partner van een bepaald ras).
Aangezien die campagnes al decennia lopen, lijkt het erop dat je het daarmee niet kunt uitroeien. Met roken lukt dat ook niet helemaal, maar daar lijkt het toch een stuk beter te zijn gegaan de afgelopen decennia.
Dat roept de vraag op of er oorzaken zijn die het racisme aanwakkeren. Ik vermoed van wel, ik denk dat racisme vaak een reactie is op (ervaren) onrecht. En dus blijft het bestaan als we oorzaken onbenoemd laten en niet aanpakken. Wanneer criminaliteit onder bepaalde etnische groepen bijvoorbeeld veel hoger ligt, zal dit hoe dan ook de beeldvorming beïnvloeden. Dat geldt ook voor het bevoordelen van groepen (bijvoorbeeld " positieve discriminatie" of het reserveren van schaarse huurwoningen voor immigranten). Deze negatieve sentimenten kunnen gedrag beïnvloeden.
Ik denk dat de overheid beleid voert dat (indirect) racisme aanwakkert.
Buiten dat doet de overheid er al genoeg aan. Het filmpje dat hier eerder werd geplaatst van Theo Hiddema illustreert dit ook heel aardig. Als klopt wat hij zegt en inderdaad bijna alle gemeentes al meldpunten voor discriminatie hebben voor jaarlijks 123 incidenten, lijkt me dat behoorlijk ruim (naast een wettelijk verbod en campagnes). Ik vraag me trouwens af of iemand daar ook terecht kan die een baan misloopt vanwege " positieve discriminatie" .
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht. (H.M. van Randwijk)
Laten we “discriminatie” als “subcategorie” nou vooral niet gaan verwarren met “racisme”
Dat is net zo achterlijk als het verwarren van “milieu” en “klimaat”. Met het wel zeer bijzonder achterlijke woord: “klimaat-ontkenner”
Een klimaat dat hebben we. Dat is zeker. Ontkennen van het bestaan van het hebben van een klimaat heeft geen enkele zin.
Dat is net zo achterlijk als het verwarren van “milieu” en “klimaat”. Met het wel zeer bijzonder achterlijke woord: “klimaat-ontkenner”
Een klimaat dat hebben we. Dat is zeker. Ontkennen van het bestaan van het hebben van een klimaat heeft geen enkele zin.
Daar hebben we nu juist de Akwasi's en Derksens voor.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
Einstein/Mick
Gelukkig houd ik mijzelf goed op de hoogte met allerhande 'fake-news' en allerlei andere zo goed als gecensureerde media in onze eigen DDR.
Hoe leg ik dat hier uit?
O ja .....Het is net als gaan van christen naar atheïst.
Ineens zie je het bedrog.
Dit gaat ook regelmatig op voor de "klimaat-religie" en de verschijning van Heilige Greta en Paus Timmermans aan het gelovig gepeupel.

Hoe leg ik dat hier uit?
O ja .....Het is net als gaan van christen naar atheïst.
Ineens zie je het bedrog.
Dit gaat ook regelmatig op voor de "klimaat-religie" en de verschijning van Heilige Greta en Paus Timmermans aan het gelovig gepeupel.
Die doen in elk geval ook hun uiterste best om een bijdrage te leveren.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht. (H.M. van Randwijk)
- Rereformed
- Moderator
- Contacteer:
Je hoeft maar naar de 4th of July speech van Trump te beluisteren om te weten aan welke kant het bedrog gepleegd wordt. Nog steeds loop je als een domoor achter het Trumpkarretje. BLM gelijkstellen aan "radical left" en dat vervolgens gelijkstellen aan anarchie en marxisme is een politieke truc, waar Trump mee denkt te winnen, maar wat zijn ondergang zal zijn.
Mensen, trap niet in alle afleidingsmanoeuvres van klagers dat er een paar standbeelden omver worden geschopt en andere afleidingen zoals "radical left" om tegen te schoppen. Zet jezelf niet neer als iemand die in dit topic laat zien geen oren te hebben om te horen waar het om gaat. Waar het om gaat is dat Black Lives Matter en dat is een zaak die terecht uitgegroeid is tot een wereldwijd onderwerp van gesprek, omdat er niet genoeg gedaan is door onze westerse maatschappijen om dit gezicht te geven.
Ga dit beluisteren en laat je niet afleiden van de hoofdzaak: https://www.youtube.com/watch?v=4e1AL7ZETAk
Born OK the first time
Wie heeft het over Trump.Rereformed schreef: ↑06 jul 2020 19:41BLM gelijkstellen aan "radical left" en dat vervolgens gelijkstellen aan anarchie en marxisme is een politieke truc, waar Trump mee denkt te winnen, maar wat zijn ondergang zal zijn.
Niets is wat het lijkt in 2020
Niets......
Ik vreet alles wel op aan 'fake-news'. Ik heb geen last van de 'DDR' waarin we leven.
Af en toe gooit iemand wat over de muur.
En dat lees ik dan stiekem even met de gordijnen goed gesloten als minister Ollongren die de media bewaakt de andere kant op kijkt.
https://newspunch.com/white-people-gene ... wiped-out/
In a 2015 interview, one of the movements co-founders, Patrisse Cullors, admitted in an interview that herself and some of the leaders are “trained Marxists,” as well as demanding Trump’s resignation in a recent segment with CNN’s Jake Tapper.
Laatst gewijzigd door Labyrint op 06 jul 2020 19:58, 1 keer totaal gewijzigd.
- Rereformed
- Moderator
- Contacteer:
Dat is juist de manier waarop iemand bedrogen wordt: niet op de hoogte zijn waar je ideeën worden gefabriceerd.
Lees de topictitel eens.
Born OK the first time