Bron: AEL kapittelt Wilders in tegenfilmAEL kapittelt Wilders in tegenfilm
De Arabisch-Europese Liga (AEL) heeft gisteravond haar beloofde tegenfilm gepubliceerd als reactie op de anti-Koranfilm Fitna van Geert Wilders. In 'Al Mouftinoun' wordt de PVV-politicus als racist en zionist neergezet.
De film, te zien op de internetsie YouTube, begint met enkele gewelddadige passages uit de Bijbel. Vervolgens wordt over Wilders gezegd dat hij een zionist en racist is. ''Als Wilders geen racist is, dan is niemand dat'', stelt de AEL in de film.
In Al Mouftinoun zijn veel beelden te zien van moslims als slachtoffer, zoals Palestijnen die door Israëliësche militairen worden mishandeld en gevangenen die door Amerikaanse militairen zijn gemarteld.
Aan het einde van de ruim zeven minuten durende film suggereert Abdoulmouthalib Bouzarda, kandidaatvoorzitter van de AEL, dat Wilders op basis van een Koranvers de doodstraf verdient, maar die bewering blijkt een grap en het vers afkomstig uit de Talmud, een Joods geschrift.
De anti-koran film van Geert Wilders
Het grootste boek van alle, ik bedoel het boek van de natuur, ligt opengeslagen voor ons.
Ik dacht dat het wel een interresant iets zou zijn, dus plaatste ik het maar. Het staat tenslotte in verband met de film van Wilders.
Zelf vind ik het wel interresant, daarom heb ik het ook geplaatst. Dat wil niet zeggen dat ik er meteen voor de volle honderd procent mee eens ben, en datzelfde geld ook voor de film van Wilders.
Wat ik wel vind is dat iedereen recht heeft op zijn of haar mening, en mijn mening is dat dit wel relevant is ten opzichte van de film van Wilders, het meest besproken onderwerp van de afgelopen tijd.
Zelf vind ik het wel interresant, daarom heb ik het ook geplaatst. Dat wil niet zeggen dat ik er meteen voor de volle honderd procent mee eens ben, en datzelfde geld ook voor de film van Wilders.
Wat ik wel vind is dat iedereen recht heeft op zijn of haar mening, en mijn mening is dat dit wel relevant is ten opzichte van de film van Wilders, het meest besproken onderwerp van de afgelopen tijd.
Het grootste boek van alle, ik bedoel het boek van de natuur, ligt opengeslagen voor ons.
Anti
Bijna zou ik zeggen: 'Hadden wij maar leiders, die op dezelfde manier naar een gelijkend probleem kijken'. (Voor wie m'n opmerking begrijpt.)
Op onderstaande URL kun je de man horen en tegelijkertijd (bijna) woordelijk volgen door de tekst mee te lezen. Wel een hele lap tekst.
http://www.huffingtonpost.com/2008/03/1 ... 92077.html
Ik kreeg de URL toegestuurd van een kennis.
Groeten.
Fons.
Op onderstaande URL kun je de man horen en tegelijkertijd (bijna) woordelijk volgen door de tekst mee te lezen. Wel een hele lap tekst.
http://www.huffingtonpost.com/2008/03/1 ... 92077.html
Ik kreeg de URL toegestuurd van een kennis.
Groeten.
Fons.
Een theoloog die naar exactheid streeft, heeft de eerste stap gezet naar het atheïsme. Een atheïst is geen naïeveling, maar iemand die god nauwkeurig 'kent', voor wie dus veel zo niet alle godsvoorstellingen hun betekenis hebben verloren.
Tegenfilmpje gezien. Wat alleen nooit uitgelegd wordt is, dat je hier best kritiek op Israël mag hebben en dan gewoon nog gevaarloos over straat kunt. Ik zou dan wel eens uitgelegd willen zien door deze AEL waarom mensen die zich openlijk uitspreiken over de Islam alleen nog maar zwaar beveiligd over straat kunnen. Of konden ze geen beelden vinden waarin dat ook het geval is bij kritiek op andere religies dan de Islam.
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)
Il n’y a que les imbéciles qui ne changent jamais d’avis ... (Jacques Brel)
En de mens schiep God en dacht dat dat goed was.
Il n’y a que les imbéciles qui ne changent jamais d’avis ... (Jacques Brel)
En de mens schiep God en dacht dat dat goed was.
Geen gemeenschappelijke EU-verklaring over Fitna
Gelukkig! Die diepe knievallen voor de geweldadige elementen binnen de islam van Balkendende, Verhagen en Hirsch Ballin zijn al beschamend genoeg. Een gezamenlijke verklaring van de EU, zou de moslimextremisten nog meer in de kaart hebben gespeeld. De omzichtige wijze waarop men in Nederland en de EU met de islam omgaat is m.i. hèt bewijs dat geweld loont!BRDO (ANP) - Er komt geen gemeenschappelijke verklaring van alle 27 EU-landen over de film Fitna van Geert Wilders. Dat bleek zaterdag tijdens informeel overleg van EU-ministers in Slovenië.
Er komt wel een verklaring van EU-voorzitter Slovenië over 2008 als Europees jaar van de 'interculturele dialoog', met daarin een aantal regels over Fitna.
Minister Maxime Verhagen had vrijdag nog gezegd dat hij verwachtte het zaterdag eens te kunnen worden met zijn collega's over een gezamenlijke tekst namens alle 27 EU-landen. Zo'n tekst is er dus niet gekomen, maar het kabinet is toch tevreden met de uitkomst, omdat er al veel internationale adhesiebetuigingen zijn binnengekomen de afgelopen dagen.
Er bestaat kwaad, dus God is ofwel niet in staat, ofwel niet van zins het op te heffen. Als God het kwaad niet kán opheffen is hij niet almachtig. Als hij het niet wíl opheffen is hij kwaadaardig. Als hij het niet kán of niet wíl opheffen, waarom zou je hem God noemen? (Epicurus)
-
Destinesia
Huh, ik vond de kleurencombinatie mooi......Ik heb geen moment aan een in brand gestoken vlag gedacht! Enne ik zie het er nog steeds niet in hoor.XcsM schreef:ff tussendoor.
Koch is jouw avatar ....
....de nederlandse vlag die ondersteboven in de brand wordt gestoken?
Er bestaat kwaad, dus God is ofwel niet in staat, ofwel niet van zins het op te heffen. Als God het kwaad niet kán opheffen is hij niet almachtig. Als hij het niet wíl opheffen is hij kwaadaardig. Als hij het niet kán of niet wíl opheffen, waarom zou je hem God noemen? (Epicurus)
-
Destinesia
Nee laat maar,
Ik dacht aan een beeld uit het journaal van een paar weken geleden waarbij uit woede voor Wilders een nederlandse vlag ondersteboven werd aangestoken door wat fanatieke moslims omdat ze blijkbaar nooit van hun leven een nederlandse vlag hadden gezien, en ik dacht dat jouw avatar cynisch bedoeld was. Jammer, was origineel geweest.
Of eeh .. nog origineler. Hij is mooi hoor.
Ik dacht aan een beeld uit het journaal van een paar weken geleden waarbij uit woede voor Wilders een nederlandse vlag ondersteboven werd aangestoken door wat fanatieke moslims omdat ze blijkbaar nooit van hun leven een nederlandse vlag hadden gezien, en ik dacht dat jouw avatar cynisch bedoeld was. Jammer, was origineel geweest.
Of eeh .. nog origineler. Hij is mooi hoor.
Er was vorige maand een documentaire van tegenlicht over De Israël lobby in de Verenigde Staten. Het komt er op neer dat je beter niks negatiefs over Israël of steun aan Israël kunt zeggen, doe je dat wel dan kun je op enorme tegenstand rekenen en eventuele politieke ambities vergeten. Christenen hebben andere manieren gevonden om kritiek de mond te snoeren, bijvoorbeeld censuur en een wettelijk verbod op godlastering. De intentie is er evengoed, getuige ook de steun van christenen en alle christelijke politieke partijen om het verbod op godslastering te behouden. Het is erg vervelend dat bepaalde moslims aan doodsbedreigingen doen, maar tegelijk de vraag of dit nu een geslaagde manier is om kritiek te smoren. Volgens mij is het tegendeel waar, terwijl de Israël lobby in Amerika veel succes lijkt te hebben.Kitty schreef:Tegenfilmpje gezien. Wat alleen nooit uitgelegd wordt is, dat je hier best kritiek op Israël mag hebben en dan gewoon nog gevaarloos over straat kunt. Ik zou dan wel eens uitgelegd willen zien door deze AEL waarom mensen die zich openlijk uitspreken over de Islam alleen nog maar zwaar beveiligd over straat kunnen. Of konden ze geen beelden vinden waarin dat ook het geval is bij kritiek op andere religies dan de Islam.
(\__/) (\__ /) (\__/)
(O.o ) (x.O ) (0.o )
(> < ) ( > < ) (> < )
(O.o ) (x.O ) (0.o )
(> < ) ( > < ) (> < )
Ik denk dat de status van Israel als heilig land voor christenen een grote rol speelt. Er is een documentaire van Tony Robinson die daar een aardig licht op werpt: The Doomsday Code. Het laat duidelijk zien dat er een verband is tussen de aanwezigheid van een grote groep christen fundamentalisten in Amerika en de vrijwel onvoorwaardelijke steun aan Israël. Eventueel kun je alleen het deel tussen 13.00 en 18.25 kijken, dan moet het duidelijk zijn waar ik op doel.
(\__/) (\__ /) (\__/)
(O.o ) (x.O ) (0.o )
(> < ) ( > < ) (> < )
(O.o ) (x.O ) (0.o )
(> < ) ( > < ) (> < )
Vele voorbeelden van het verwerpen van geweld, vaak het verwerpen van geweld overeenkomstig de koran vind je bij muslims condemn terrorist attacksWillem_B schreef:Wishfull thinking! Is dat idee op ook maar één enkel historisch precedent gestoelt?
[...]
WAAR is het publieke forum van die zogenaamd 'gematigde' moslims?????
- Waarin ze zwart op wit democratie boven theocratie stellen?
- Waarin ze zwart op wit verwerpen wat er aan geweld wordt bevolen in de koran?
Ik denk dat dat teveel gevraagd is van een moslim. Je mag van een moslim vragen geweld af te zweren en trouw aan de democratie, maar is het echt nodig dat hij zijn geloof afzweert om te participeren in de samenleving?- Waarin ze dus eveneens zwart op wit stellen dat de koran NIET het woord van god is, maar van een mens?
- Waarin ze verklaren NIET MEER al-islàm te zijn? Maar denkende wezens?
Nou, bijvoorbeeld het forum van Institution for the secularization of islamic societyWAAR is dat maatschappelijk forum ?????
Ik vrees dat je de zaken veel te zwart/wit ziet, een vijanddenken waarmee je alle moslims over een kam scheert. Ik vraag me af of ik er wel goed aan doe hier dat forum te noemen, als je daar ook je zwarte frustraties gaat uiten
Gaia lijdt aan uitgezaaide primateritis, een mensenplaag (J. Lovelock)
Hier is een lijst met redenen voor de Verenigde Staten om Israel te steunen: http://www.fpif.org/papers/usisrael.html
Waaronder: "The Christian Right, with tens of millions of followers and a major base of support for the Republican Party, has thrown its immense media and political clout in support for Ariel Sharon and other right-wing Israeli leaders. Based in part on a messianic theology that sees the ingathering of Jews to the Holy Land as a precursor for the second coming of Christ, the battle between Israelis and Palestinians is, in their eyes, simply a continuation of the battle between the Israelites and the Philistines, with God in the role of a cosmic real estate agent who has deemed that the land belongs to Israel alone--secular notions regarding international law and the right of self-determination notwithstanding."
Waaronder: "The Christian Right, with tens of millions of followers and a major base of support for the Republican Party, has thrown its immense media and political clout in support for Ariel Sharon and other right-wing Israeli leaders. Based in part on a messianic theology that sees the ingathering of Jews to the Holy Land as a precursor for the second coming of Christ, the battle between Israelis and Palestinians is, in their eyes, simply a continuation of the battle between the Israelites and the Philistines, with God in the role of a cosmic real estate agent who has deemed that the land belongs to Israel alone--secular notions regarding international law and the right of self-determination notwithstanding."
(\__/) (\__ /) (\__/)
(O.o ) (x.O ) (0.o )
(> < ) ( > < ) (> < )
(O.o ) (x.O ) (0.o )
(> < ) ( > < ) (> < )