Aanslag tegen Charlie Hebdo
Moderator: Moderators
- Dat beloof ik
- Bevlogen
Re: Aanslag tegen Charlie Hebdo
Moslims respecteren de wet van het land waar ze wonen ook niet.
De islamitische wetgeving is voor hen belangrijker.
Daardoor is de islam ook een bedreiging voor West Europa.
Moslims zullen zeggen dat ze de wetten van een land respecteren, maar dat is maar net zolang dat niet in conflict is met islam.
De islamitische wetgeving is voor hen belangrijker.
Daardoor is de islam ook een bedreiging voor West Europa.
Moslims zullen zeggen dat ze de wetten van een land respecteren, maar dat is maar net zolang dat niet in conflict is met islam.
“Mr. Spock, do you have a theory?”
“No captain. For a theory, one requires facts. Since we do not have any, it would be illogical to have a theory.”
(Star Trek, seizoen 1)
“No captain. For a theory, one requires facts. Since we do not have any, it would be illogical to have a theory.”
(Star Trek, seizoen 1)
-
appelfflap
- Banned
je begrijpt de cartoon echt niet héDiMensie schreef: Waar is de handreiking naar de Moslims dan?
de grote baas vd moslims die meeloopt met ideeën van verlichting, democratie en persvrijheid en huilt met de doden veroorzaakt door terroristen
je ziet echt niet dat ze hier duidelijk verschil maken tussen terrorist en moslim,
op wie slaat volgens jou "tout c'est pardonné" trouwens?
maak u geen zorgen
je bent niet de enige die niet nadenkt en het niet snapt of niet wil snappen.
Na de hersenspoeling vd afgelopen 10 à 15j ontploffen veel Europese breinen bij de mogelijkheid dat een moslim heel eventueel misschien per ongeluk voor democratie zou kunnen zijn
-
DiMensie
Dat begrijp ik en daarom val ik steeds in herhaling!vegan-revolution schreef:Nee, ik snap het niet, en ik snap ook niet waarom je in herhaling valt
Ik vind het een zeer geslaagde voorpagina en zie er ook een uitgestoken hand in.appelfflap schreef:mij lijkt het vooral een statement tegen het fundamentalisme/extremisme, een uitgestrekte hand naar de moslims.DiMensie schreef: De profeet Mohammed die een bordje vasthoudt met de tekst 'je suis Charlie'.Die laten zich dus echt niet de mond snoeren!
.
zou de groene achtergrond toeval zijn?
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
- vegan-revolution
- Superposter
Ik snap daar de zin niet van. Het verklaart verder niets en het lost verder ook niets op. Mijn ervaring is dat mensen die in herhaling vallen dat vaak doen omdat ze hun argumenten niet goed weten te formuleren en/of te onderbouwen.DiMensie schreef:Dat begrijp ik en daarom val ik steeds in herhaling!vegan-revolution schreef:Nee, ik snap het niet, en ik snap ook niet waarom je in herhaling valt
Denken "wij zijn (ik ben) beter dan de rest" heeft helaas al veel verpest
-
DiMensie
Kweetnie,appelfflap schreef:je begrijpt de cartoon echt niet héDiMensie schreef:Waar is de handreiking naar de Moslims dan?
Mijn Duits is niet zo best, het betekent zo iets al "alles is vergeven"?appelfflap schreef:de grote baas vd moslims die meeloopt met ideeën van verlichting,
democratie en persvrijheid en huilt met de doden veroorzaakt door terroristen
je ziet echt niet dat ze hier duidelijk verschil maken tussen terrorist en moslim,
op wie slaat volgens jou "tout c'est pardonné" trouwens?
Ook dat vatte ik cynisch op, inderdaad, want ik zie vooral krokodilletranen
en volgens mij is nog lang niet "alles is vergeven" omdat nou achteraf iedereen 'je suis Charlie' uitdraagt,
integendeel, men neemt de handschoen op en gaat ook met deze cartoon weer meteen weer de confrontatie aan.
Mijn brein ontploft niet bij die gedachte. Nou ga ik om met slechts een tiental Moslims dus dat zegt helemaal niets, maar die zijn wel voor democratie en al helemaal tegen [dreigen met] geweld. Maar van hun heb ik wel begrepen dat er wel degelijk veel Moslims zijn die de Islam/Sharia voorop stellen en religie boven de democratie plaatsenappelfflap schreef:maak u geen zorgen
je bent niet de enige die niet nadenkt en het niet snapt of niet wil snappen.
Na de hersenspoeling vd afgelopen 10 à 15j ontploffen veel Europese breinen bij de mogelijkheid dat een moslim heel eventueel misschien per ongeluk voor democratie zou kunnen zijn
.
Precies! Ik wist wel dat je het zou gaan begrijpen: in herhaling vallen is precies hetgeen jij vaak doetvegan-revolution schreef:Ik snap daar de zin niet van. Het verklaart verder niets en het lost verder ook niets op. Mijn ervaring is dat mensen die in herhaling vallen dat vaak doen omdat ze hun argumenten niet goed weten te formuleren en/of te onderbouwen.DiMensie schreef:Dat begrijp ik en daarom val ik steeds in herhaling!vegan-revolution schreef:Nee, ik snap het niet, en ik snap ook niet waarom je in herhaling valt
.
- vegan-revolution
- Superposter
Doe nou niet net alsof dàt de hele tijd je punt was.DiMensie schreef:Precies! Ik wist wel dat je het zou gaan begrijpen: in herhaling vallen is precies hetgeen jij vaak doet![]()
.
Maar nou je het er toch over hebt : waar val ik dan in herhaling?
-
DiMensie
Als ik daarover begin val ik in herhaling dus zoek dat zelf maar uit,vegan-revolution schreef:Maar nou je het er toch over hebt : waar val ik dan in herhaling?
want ik heb pas van een wijs mens geleerd dat mensen die in herhaling vallen dat vaak doen omdat ze hun argumenten niet goed weten te formuleren en/of te onderbouwen.
- vegan-revolution
- Superposter
Het "zoek dat zelf maar uit" argument vind ik altijd een zwaktebod. Maar goed, dat je dit zo wilt doen moet je uiteraard zelf weten. Je zet jezelf hiermee echter wel heel erg te kijk.DiMensie schreef:Als ik daarover begin val ik in herhaling dus zoek dat zelf maar uit,vegan-revolution schreef:Maar nou je het er toch over hebt : waar val ik dan in herhaling?
"vaak" is nog niet "altijd"DiMensie schreef:want ik heb pas van een wijs mens geleerd dat mensen die in herhaling vallen dat vaak doen omdat ze hun argumenten niet goed weten te formuleren en/of te onderbouwen.
En verder geldt die opmerking vooral voor een letterlijke copy/paste van meer dan eens achtereen van iets dat je zelf al eerder naar voren gebracht hebt (en niet met betrekking tot wat een ander naar voren brengt).
MaartenV schreef:Ik heb toch wel een chockerende video gevonden op het net:
Er zijn blijkbaar geen gematigde moslims, ze zeggen het zelf:
http://www.liveleak.com/view?i=e9b_1421092375" onclick="window.open(this.href);return false;
Dat is een groot probleem.
Hitler in Nazi Duitsland: een harde kern nazi 's met een grote kudde goedmoedige Duitsers.
Pol Pot in Cambodja: een harde kern met een grote kudde goedmoedige Cambodjanen.
Stalin in Rusland: een harde kern met een grote kudde goedmoedige Russen.
Mao in China: een harde kern met een grote kudde goedmoedige Chinezen.
Het goddelijke onderscheidt zich niet van het niet bestaande.
- Beagle1831
- Ervaren pen
http://nos.nl/artikel/2013103-geestelij ... hebdo.html" onclick="window.open(this.href);return false;
"Geestelijke Egypte waarschuwt Charlie Hebdo"
"Geestelijke Egypte waarschuwt Charlie Hebdo"
"Mag ik dat vinden?....ja dat mag ik vinden"
M Smeets
M Smeets
-
DiMensie
vegan-revolution schreef:Je zet jezelf hiermee echter wel heel erg te kijk.
ik leer jou steeds beter kennen
.
Lijkt mij een contradictio in terminis. Gematigd zijn en de sharia willen. Het is niet omdat die mensen zeggen dat zij gematigd zijn dat ze dat ook zijn.4000 moderate Muslims supported stoning and Sharia
Read more at http://www.liveleak.com/view?i=e9b_1421 ... D6xga8s.99" onclick="window.open(this.href);return false;
Die moslims die ik ken, willen dit niet. En dat zijn er toch een paar honderden. Ze geven wel grif toe dat ze hun geloof gebruiken en er graag de bange blanke man met pesten.
De moslima's die ik goed gekend heb willen dit zeker niet niet.
Heb het hier al gemeld. Dat zijn mensen waar, als ik bij hun thuis bleef eten, de vader bier voor mij in huis haalde (en ook soms meedronk) Vaak over religie geluld en wees gerust, die zijn mijnheer imam liever kwijt dan rijk. Ik heb een moslima gekend waar de ouders wisten dat wij een (seksuele) relatie hadden en waar die daar nu eens niets op tegen hadden. Ik vrees dat mijn streng katholieke vader veel extremer was tegen mijn zus in die tijd.
Wat je wel ziet is verdomde armoede.
"Anti-intellectualisme has been a constant thread winding its way through our political and cultural life, nurtured by the false notion that democracy means that my ignorance is just as good as your knowledge" - Isaac Asimov
- vegan-revolution
- Superposter
Dat zijn natuurlijk geen ware moslims.pallieter schreef:Die moslims die ik ken, willen dit niet.
Nee, ik zit te dollen, ik vind het best interessant wat je hier vertelt. Ik ben wel benieuwd wat ze aan zichzelf nog moslimachtig vinden en waarom.
Dat ben ik jou hier al meer dan een jaar aan het uitleggen. Dat zijn mensen die toevallig geboren zijn als moslim. Die zien dat als een traditie, net als christenen. Die geloven ja, maar enkel wanneer ze er niet over moeten nadenken. Wel als ze hun sleutels kwijt zijn of een echte tegenslag tegenkomen. Net als christenen. Die hebben geen flauw idee wat er in de Koran staat en zien hun geloof letterlijk als een sociale verbondenheid. En die zitten met open mond en een welgemeende "putain" naar dat extremisme te kijken. En als die niet drinken is dat meestal omdat ze dan een pan naar hun hoofd gesmeten krijgen van moeder de vrouw.Nee, ik zit te dollen, ik vind het best interessant wat je hier vertelt. Ik ben wel benieuwd wat ze aan zichzelf nog moslimachtig vinden en waarom.
Maar als ze jou daar mee bang krijgen zullen ze het echt niet laten.
"Anti-intellectualisme has been a constant thread winding its way through our political and cultural life, nurtured by the false notion that democracy means that my ignorance is just as good as your knowledge" - Isaac Asimov