discussie over Islam en Europa

Discussies over de Islam.

Moderator: Moderators

Jagang
Ontoombaar

Re: Grenzen open of grenzen dicht?

Bericht door Jagang »

MachineElf schreef:Wie ben jij om te zeggen dat ik mijn land moet delen met oorlogsvluchtelingen die aan PTSS lijden en dergelijke?
Iemand die denkt dat jij ook moeite zou hebben met willekeurig behandeld worden.
Maar als jij anderen zomaar naar willekeur mag uitsluiten, mogen anderen dat bij jou natuurlijk ook.
Dan mag jij ook niet klagen als ik bijvoorbeeld niet zou willen dat je naast mij zou komen wonen.
Volksfeesten zijn reeds verstoord in mijn land en aanrandingen namen plaats.
Maar je vermindert verkrachtingen wereldwijd toch niet door je grenzen op slot te gooien?
Je wil toch niet zeggen dat het recht om niet verkracht te worden gekoppeld is aan nationaliteit?
‘Als mensen vandaag het geldsysteem begrijpen, dan breekt morgen de revolutie uit.'
Henry Ford
MachineElf
Ervaren pen

Bericht door MachineElf »

u beseft toch dat zulke reacties mij tot een ban leiden?
Neen dat wou ik niet zeggen.
MachineElf
Ervaren pen

Ik kom morgenvroeg op de openstaande posten terug, maar niets toont aan waarom we deze mensen zouden moeten opnemen.
Men laat wel buikgevoel spreken, maar hoe dat er over de lange termijn uitziet kan niemand nuanceren.
Hopelijk een antwoord voor ik er morgenvroeg mijn kater over uitbraak.
Red Star Line

Re: discussie over Islam en Europa

Bericht door Red Star Line »

Appelflap flapte er weer wat onzin uit.
Hij kent toevallig één uitzondering, één restaurantje waar het wel kan, en hiermee concludeert hij dat ik wat uit mijn
nek lul ....
el wardaeen fantastisch Marokkaans restaurantje met een lekker glaasje wijn
je lult uit je nek, opnieuw
Wel , op het éne restaurantje na, mag je me nog een adresje opsommen van de tientallen andere eethuizen, van aan centraal station , tot aan Roma , " nul , nul" ....

Maar bon, uiteindelijk valt wel alles te weerleggen, ook al is het slechts met een uitzondering ....
Red Star Line

Bericht door Red Star Line »

https://www.youtube.com/watch?v=htLhKb_0xKA" onclick="window.open(this.href);return false;

Dit zijn de gematigde moslims waar appelflap maar al te graag naar verwijst.
Uiteraard zal hij dit wel weer weerleggen door te verwijzen naar de miljard andere moslims die niet mee stonden te scanderen .... , en ben je 't niet met zijn visie eens " dan lul je maar wat uit je nek" ....
Een youtube-filmpje van anderhalf uur, mag je wel wat beter uitleggen! Nu lijkt het te gaan over een half miljard scanderende moslims (lijkt me wat onwaarschijnlijk). Gaat het filmpje over gematigde Moslims, of over Moslims die iets scanderen (klinkt niet als iets wat de gematigden doen) of is het gemaakt door gematigde moslims? En waarom denk je dat iedereen die het niet met Appelflap's visie eens is, maar wat uit zijn nek lult? Onduidelijkheid alom
Peter van Velzen
MachineElf
Ervaren pen

Dan vernoemde U de alcohol verboden zones nog niet :)
Gisteren liep ik door Borgerhout met een biertje, men keek mij aan alsof ik een wapen vasthad.
De verontwaardiging op hun gezicht was groter dan na de aanslag op Zaventem, toen was men opgetogen.
Nu keek men mij aan alsof ik een grove fout beging.
MachineElf
Ervaren pen

Red Star Line schreef:https://www.youtube.com/watch?v=htLhKb_0xKA

Dit zijn de gematigde moslims waar appelflap maar al te graag naar verwijst.
Uiteraard zal hij dit wel weer weerleggen door te verwijzen naar de miljard andere moslims die niet mee stonden te scanderen .... , en ben je 't niet met zijn visie eens " dan lul je maar wat uit je nek" ....
Men heeft zich terug getrokken en begint ad hominem.
Dit topic is uitgeput omdat men er niet meer politiek correct rondom heen kan gaan.
De islam is radicaal en wie dat wil relativeren hoeft vooral eerst op EIGEN ervaring verder te gaan. Niet op wat ons wijsgemaakt wordt. Google maar eens "taqiya".
Telkens ik vragen stel trekt men zich terug, ik stel toch geen moeilijke vragen? Maar dat ze doordrukken naar de essentie is wel gebleken. Een essentie die men niet meer politiek correct kan rijmen. De islam is een fascistische totalitaire ideologie. Ze gaat faliekant tegen Westerse normen en waarden in en creëert een apartheid, geen samenleving.
De oorzaak van het niet integreren is de koran. "Neem geen ongelovigen op tot vrienden."

Zal ik al op mijn borstkas beginnen slaan en de hum neuriën?
appelfflap
Banned

Bericht door appelfflap »

Red Star Line schreef:Appelflap flapte er weer wat onzin uit.
Hij kent toevallig één uitzondering, één restaurantje waar het wel kan, en hiermee concludeert hij dat ik wat uit mijn
nek lul ....
je bewering is weerlegd, jouw verdere eisen zijn irrelevant
Maar bon, uiteindelijk valt wel alles te weerleggen, ook al is het slechts met een uitzondering ....
dat volstaat
speciaal voor jou nog eentje, hier ben ik nog niet geweest maar de bizanaat is ook meer als ok
http://resto.be/static/menu_files/21/zh ... ztw4yl.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
ik trakteer de whisky

wil je er nog meer moet je me wel financieel vergoeden en dan wil ik heel Antwerpen afgaan :)

ME
elke vragen stel je?
wat is een gematigde moslim? die 99,999% vd moslims waar je hier mee samenwoont en geen last van hebt. Die mensen ga ik niet verketteren zoals jij doet. jij noemt ze tenslotte mededaders/moordenaars, iets met benen vasthouden.
MachineElf
Ervaren pen

Een youtube-filmpje van anderhalf uur, mag je wel wat beter uitleggen! Nu lijkt het te gaan over een half miljard scanderende moslims (lijkt me wat onwaarschijnlijk). Gaat het filmpje over gematigde Moslims, of over Moslims die iets scanderen (klinkt niet als iets wat de gematigden doen) of is het gemaakt door gematigde moslims? En waarom denk je dat iedereen die het niet met Appelflap's visie eens is, maar wat uit zijn nek lult? Onduidelijkheid alom
Peter van Velzen
Ja zeer onduidelijk wat men nu bedoelt met een gematigde moslim.
Nuance ontbreekt jullie. Ik heb mijn visie daarop gegeven. Maar dan deed appelflap aan cultuurrelativisme, ik ben onwetend over de sharia. Ik ken er "niets" van zeggen ze dan.
Als je dan meer uitleg vraagt gaat ie ad hominem.
Dat is echt wel uit de nek kletsen.
Commentaar op de moderatie is binnen het topic niet toegestaan
wel in het subforum Feedback van deelnemers naar Forumbeheer.
waarrschuwing op grond van regel T12
Peter van Velzen
MachineElf
Ervaren pen

appelfflap schreef: ME
elke vragen stel je?
wat is een gematigde moslim? die 99,999% vd moslims waar je hier mee samenwoont en geen last van hebt. Die mensen ga ik niet verketteren zoals jij doet. jij noemt ze tenslotte mededaders/moordenaars, iets met benen vasthouden.
De meerderheid wil sharia als besturingssysteem. Ik noem de meerderheid dan geen gematigden.
Ik zei dat ik dat eens in een onderschrift las. Maar ikzelf noem een gematigde moslim iemand die de democratie omhelst, daar voldoende aan heeft en geen sharia aan wil toevoegen.
Dan was ik onwetend, weet je nog? Owja en gehersenspoeld...
appelfflap
Banned

Bericht door appelfflap »

MachineElf schreef: De meerderheid wil sharia als besturingssysteem.
er is niet 1 sjaria, net zoals er geen 1 islam is. de KKK heeft u ook eenmaal andere christelijke voorstellen als de gekken in de Ndl bibel-belt, de idioten in Rome,...
Ik noem de meerderheid dan geen gematigden.
jij noemt alle moslims moordenaars en/of medeplichtig aan moord, als ik je analogie goed begrepen heb. wie is er eigenlijk de extremist?
MachineElf schreef: ikzelf noem een gematigde moslim iemand die de democratie omhelst,
als ik jou zo lees dan omhels je de basiswaarden vd democratie zelf niet eens
meningen die je niet aanstaan moeten eruit, mensen mogen niet geloven wat ze willen, je wil voor collectieve straffen gaan, je negeert het concept onschuldig tot, ...
MachineElf
Ervaren pen

ChaimNimsky schreef: Omdat we samen zijn en er mensen onder ons zijn die hulp erg nodig hebben & sommigen onder hen waarschijnlijk niet overleven zonder onze hulp.
Nood is nood, honger is honger, hoofdpijn is hoofdpijn, ongeacht iemands mening. Een mens met inlevingsvermogen & voldoende medeleven, zal zich gedwongen voelen medemensen in nood te helpen. De anderen verschuilen zich achter meningen & ideologie.
Waarom dienen wij die mensen dan als "eigen" op te nemen? Kon Europa niet meer verantwoordelijkheid nemen? Door hun laskheid duwen ze het maar op de bevolking af. De bevolking betaalt, draagt de overlast en moet maar plooien.
Waarom is helpen gelijk aan integreren?
Dan had ik het nog niet over hun blunder van formaat bij Erdogan.... die speelt zijn macht uit en de EU plooit. Heeft de macht met ons geld afgegeven aan Turkije.

We hebben eten uitgedeeld, maar men nam het niet aan. Ze willen GELD. Ze forceerden zich voorbij checkpoints met geweld en stroomden via een massa exodus Duitsland binnen. Via Duitsland verspreiden ze zich over heel Europa.
200 000 per jaar (officieel, dus doe maal 5) nadat men er anderhalf miljoen in één klap binnen nam.
Het migratiebeleid moet veranderen.

Natuurlijk dat er mensen sterven, maar zo sterft ook de armoede uit.
MachineElf
Ervaren pen

Bonjour schreef:Volgens mij is het een dogma dat grenzen sluiten veel helpt tegen terrorisme. Ik betwijfel dat sterk.immers:
- Er zijn al heel veel moslims binnen de grenzen en de ervaring leert dat die kunnen radicaliseren.
- Het is een illusie dat grenzen te sluiten zijn. Trump kan dan zeggen "We're gonna build a wall", maar dan gaan de immigranten wel met bootjes. Op de Middellandse Zee hetzelfde. Een muur bouwen van Gibraltar tot Biskalis?
Is het niet eerder een naïeve impulsieve daad de grenzen open te stellen voor MILJOENEN die MIJLENVER van onze normen en waarden staan? Waar de veroveringsdrang groot is en mensen lijden aan PTSS.
Met de grenzen sluiten bedoel ik illegalen deporteren. Geen geld meer uitdelen aan pas toegestroomde migranten en een signaal stellen dat ze niet welkom zijn. Men ziet nu het beloofde land in Europa met een exodus tot gevolg.
Neem dan een voorbeeld aan Denemarken. Wie illegaal in het land verblijft moet een boete betalen en diens bezittingen worden afgenomen.
Daarnaast:
- Gaan we van alle mensen die op een vliegtuig naar Europa vragen wat hun religie is? Hoe gaan we dat controleren? Een christen Indonesiër mag wel, maar een islamitisch Indonesiër wel? Gaat dat niet tegen de grondbeginselen in van onze grondwet?
- Hoeveel leed veroorzaken we door de grenzen te sluiten?
- Waarom focussen op grenzen sluiten, terwijl ook andere mogelijkheden zijn?
- Hoeveel schade veroorzaken we bij de vervoerders en ergernis bij de vakantiegangers?
Neen, we gaan de religie gewoon niet meer erkennen. Europa is seculier.
Hoeveel leed veroorzaakt ze opnemen? Hoeveel maal nam tahharush al plaats in zo'n vluchtelingenkampen? Waarom negeert U en de media dat?
Ik geef ook een andere oplossing aan: Grenskampen bouwen, vrijwilligers zoeken als landmacht tegen de IS.
Hoeveel schade veroorzaken we als we miljoental mensen opnemen waar geen huisvesting noch arbeid voor is?
MachineElf
Ervaren pen

Jagang schreef:Ik ben voor grenzeloosheid als het gaat om de internationale mobiliteit van mensen.
-Grenzen houden nationalistische sentimenten en de concurrentie tussen natiestaten in stand.
-Een gemengde bevolking vermindert de kant op internationale oorlogen.
-Er ontstaat een toenemende ongelijkheid in de wereld wanneer kapitaal mag gaan waar mensen niet mogen gaan.
-Het is discriminatoir om mensen uit te sluiten op basis van nationaliteit, wat geen moreel relevante factor is.
-Door groepen buiten te houden, schepen de mensen uit die groepen op met hun criminelen en terroristen, terwijl de pakkans hier veel groter is. Bij het dichtgooien van grenzen beschadig je dus andere mensen, en onderdruk je vrouwen.
Nationalisme is een onderdeel van het probleem. Niet van een oplossing.
Jij misschien, maar we hadden dit beter nagevraagd via referenda.
Dan had de meerderheid (democratie) besloten.
Een gemengde bevolking wiens normen en waarden haaks op elkaar staan veroorzaakt een clash. De sterkste cultuur gaat overheersen. Wij zijn sterker, maar de bevolking is naar een idee geleid dat niet conform met hun natuur is. We vragen toch ook niet aan joden samen te leven met moslims? We verwijten hen toch ook geen nazifoob te zijn?
Discrimineren op nationaliteit moet zeker kunnen. Mijn voorouders bouwden dit land op, geen illeganees die te laf is om de IS te confronteren.
Die mannen hebben hun vrouwen achtergelaten he.
Misschien moet je eens op youtube rustig bekijken wat Syrische vrouwen van hun gevluchte mannen denken en wat ONZE EIGEN geïntegreerde migranten van deze exodus denken.
Bekijk daarnaast de motieven van een economische vluchteling.

Helpen, akkoord.
Integreren NO WAY
Bouw grenskampen en zoek vrijwilligers in de strijd tegen IS als landmacht.
MachineElf
Ervaren pen

appelfflap schreef: er is niet 1 sjaria, net zoals er geen 1 islam is. de KKK heeft u ook eenmaal andere christelijke voorstellen als de gekken in de Ndl bibel-belt, de idioten in Rome,...
jij noemt alle moslims moordenaars en/of medeplichtig aan moord, als ik je analogie goed begrepen heb. wie is er eigenlijk de extremist?
als ik jou zo lees dan omhels je de basiswaarden vd democratie zelf niet eens
meningen die je niet aanstaan moeten eruit, mensen mogen niet geloven wat ze willen, je wil voor collectieve straffen gaan, je negeert het concept onschuldig tot, ...
Kunt U aub stoppen met woorden in mijn mond te duwen of voor te kauwen? U maakt van mij een extremist door een foutief beeld te schetsen.
Wat de KKK deed is niet te rechtvaardigen met een bijbel, zoja: hoofdstuk paragraaf graag.
Wat een moslimterrorist en IS doet is wel te rechtvaardigen via de koran, de hadiths en sharia.
Dus aub stop eens met je vergelijkingen die mank lopen.

Nogmaals: ik ken maar één sharia en islam. Misschien dient U eens licht op de andere te werpen en eindelijk beantwoorden wat een gematigde moslim is?

Meningen die mij niet aanstaan moeten er helemaal niet uit. Mensen die de democratisch verkozen wetten verwerpen dienen achteruit geduwd te worden zodat deze cultuur systematisch uit ons continent verdwijnt.
Dat doe je door middel van (gedwongen) assimilatie.
Kijk dat is op de rand van extreem, maar by far niet extreem genoeg om het continent te herwinnen in haar authentieke status. VRIJHEID VAN MENINGSUITING!
Ideologieën die de doodstraf prediken voor bepaalde meningen zijn extreem. Waarom gaat U daar zo relatief over heen?

Can't see the truth? It is easier to justify the bad as good, and I just hate to be the bad guy.
Plaats reactie