Je bent uitvluchten aan het zoeken. Ik heb niets te maken met welk woord jij zou gebruiken, welk woord jij zou gebruiken is gewoon afhankelijk van hoe jij de betekenissen van woorden aanvoelt. Dus laten we een fictief voorbeeld nemen. Een politieteam onderzoek een moord. Volgens de ene inspecteur is de dochter de dader volgens de andere inspecteur is de zoon de dader. Hoe noem jij deze (voorlopige) inschattingen van deze inspecteurs?dikkemick schreef:@Axxyanus. Je moet nu stoppen met dat hameren m.b.t. je laatste vraag. Die heb ik nu reeds meerdere malen beantwoord.IK KAN HET DUS NIET AANGEVEN, ook niet als je er nog 10.000 X naar vraagt. Dat zelfs woordenboeken kunnen zorgen voor misverstanden heb ik ook laten zien.Ik kan dus ook niet aangeven welk woord voor mij aanvaardbaar is, omdat jij 'mening' anders interpreteert dan ik. Het heeft bij jou een andere gevoelswaarde dan bij mij.
En neen, jij heb niet laten zien dat woordenboeken voor misverstanden kunnen zorgen, je hebt nergens verwezen naar een woordenboek en je hebt nergens gereageerd om mijn verwijzingen naar woordenboeken. Hoe kan jij dan iets over woordenboeken laten zien hebben?
Dat neemt niet weg dat als jij dat tweede zegt, dat je daarmee het eerste impliceert.dikkemick schreef:Sterkere of nauwkeurige beschrijvingen maken iets misschien niet (on)waar, het geeft wel duidelijk aan waar je heen wilt. Mijn mening is dat Jezus is opgestaan uit de dood heeft een andere betekenis dan: Het is een feit dat Jezus is opgestaan uit de dood.
Natuurlijk kan dat met feiten ook om de heel eenvoudige reden dat mensen de feiten in twijfel kunnen trekken. Iets een feit noemen, geeft enkel aan dat jij het tot een feit rekent. Maar iets een feit noemen maakt het nog geen feit. Mensen kunnen zich vergissen over wat de feiten zijn.dikkemick schreef:En met woorden kan ik die mening topics-lang rekken. Ik gooi er gewoon wat begripsverwarring doorheen, ga vragen stellen als: "Wat bedoel je met.... en "wat versta je onder..." of ik ga veel schrijven zonder echt iets mede te delen. Kan allemaal met taal! Maar het maakt het niet overzichtelijker. Met feiten kan dat niet. Iets is wel of iets is niet een feit.
Het woord "feit" gebruiken lost niets op omdat of iets een feit is of niet, uiteindelijk het besluit moet zijn, niet het uitgangspunt.