Dat doe ik niet, en nooit.Ik vrees dat je de zaken veel te zwart/wit ziet, een vijanddenken waarmee je alle moslims over een kam scheert. Ik vraag me af of ik er wel goed aan doe hier dat forum te noemen, als je daar ook je zwarte frustraties gaat uiten.
Als je al mijn bijdragen nauwkeurig leest, had je dat allang moeten weten.
Ik maak evenwel scherpe analyses aangaande de islam, als instelling. Ik heb al ZO VAAK gesteld dat er families/gezinnen zijn evenals intelligente individuen, toevallig opgegroeid en levend in de islammaatschappij, die geweld, verdrukking etc. verwerpen. Maar dat de islam maatschappij als dusdanig immobiel is in zijn wereldbeeld.
Ik wordt er moedeloos van dat ik dat altijd moet herhalen, ik heb het al zo vaak herhaald.
Je laatste stuk zin bewijst dan ook enkel maar dat je de moeite niet eens gedaan hebt om al mijn bijdragen te lezen.
Ik heb altijd duidelijk het onderscheid gemaakt tussen wat mensen als mens denken, en wat de moslimmaatschappij als maatschappij voor houding aanneemt.
Je tweede link is mij bekend. Een kleine elitegroep van inderdaad ANDERS-gelovigen en niet gelovigen (vroeger gelovig). De anders gelovigen zijn effectief NIET al-islàm.
Precies waar ik de nadruk op leg: zij staan voor een ANDERE godsdienst dan de islam, maar durven het woord islam niet schrappen wegens ... we weten wat. (En dit begrijp ik, ik zou OOK niet vermoord willen worden, als ik in hun schoenen stond.)
Deze intellectuele elitevergadering krijgt geen aanhang, zoals ook niet het Amerikaans analoog groepje. (ik vind later de link misschien terug)
Voorts zijn er heel wat verklaringen geweest hetzij onder druk, hetzij uit diplomatische overweging. Bijvoorbeeld, de druk van de woede van NIET islamieten over hun zwijgen. Waarna ze het diplomatisch achtten om toch ook maar een verklaringing af te leggen. De vijgen na pasen. De Birmingham verklaring was het typevoorbeeld van die strekking. De islam neemt géén initiatief in het veroordelen van islamietische uitwassen, ze formuleren slechts een vrijgeleide voor hun rechtschapenheid.
Hun terroristen worden nog steeds niet met een terechtwijzende fatwa bedacht, hun geloofsafvalligen wel. En dan heb ik het over de beschaafde, "geleerde" versies van fatwas...
Als een islam-terrorist wordt gezocht en vervolgd in een islamland, dan is dat indien hij een islamitisch slachtoffer maakte.
Enkele details
Correct. Wegens tegenstrijdige verzen in de Koran, kunnen ze "overeenkomstig" de koran geweld woordelijk verwerpen, net zoals het "overeenkomstig" de koran kan aangeprezen en bevolen worden !!verwerpen van geweld overeenkomstig de koran
Islamgeleerden gaan dit laatste altijd omzichtig uit de weg. Als men de verzen duidt, dan steigeren ze eerder, alsof de duider de schudige is.
Maar op basis van die verzen wordt er wel gepredikt en opgeruid, eveneens DOOR geestelijke leiders.
Wat ik stelde (lees mijn zin nauwkeurig) is:
De betrokken teksten zoals ze in de koran STAAN worden door deze geleerden NIET verworpen, enkel omzeild met de boodschap dat er ook andere zijn. Precies omdat ze niet MOGEN raken aan de koran...verwerpen wat er aan geweld wordt bevolen in de koran
Dat is mijn punt.
(Maar, Think, waarom verdraai jij OOK het punt dat ik naar voor breng, tot een versie die past in de gevoerde ontwijkingsstrategie? Dat is toch nergens voor nodig? Mijn twee eerste "waarin" vragen blijven nog steeds zonder invulling...)
Hebr 6: