Wat wil (een) God:
- Aanbeden worden?
- Dat er in Hem geloofd wordt? Wat is het nut hiervan?
- Waarom maakt Hij het zo godsonmogelijk voor kritische sceptische mensen om in Hem te kunnen geloven?
- Is de aarde met alle mensen erop een soort test? (Hoewel God alles op voorhand uiteraard al weet)
- Had Hij de mens deze beproeving niet kunnen besparen?
Vergeet de god van de religies, vergeet de god van de tradities, vergeet alles wat je idee zijn over god.
De onbekende(vergeten) god ???? is de god van liefde, de god van éénheid en de god van alles dat bestaat en dat moet dan zijn incluis iedereen jij, ik en alle andere.
De wil van god is dat je gelukkig bent en dat je vrij bent. Die vrijheid betekent ook dat je alles mag voorstellen dat je bent, ook dat je mag dromen dat je een lichaam bent en niet gelooft dat je deel van hem bent. God, de complete eenheid van alles is daar niet boos om, die vrijheid van je eigen afgezonderd voor te stellen in een lichaam en eens zal sterven maakt je niet schuldig of zondig. Dat het je niet gelukkig maakt is iets anders want je zelf als afgezonderd voorstellen is ook eenzaamheid, hoewel je jezelf bij tijden ook gelukkig kunt voelen heerst er ook de angst het eens weer te verliezen. De waarheid echter dat je deel uitmaakt van god (buiten de tijd in het eeuwige NU)zal altijd de werkelijkheid zijn, want je voorstelling een lichaam te zijn is een verbeelding. Maar nogmaals iedereen is vrij dit te geloven en te ervaren totdat je naar huis wilt. Dat wil zeggen je weer wilt herinneren dat je meer bent en onsterfelijk en één met iedereen. En de toestand van éénheid dat is god en daar ben je totaal gelukkig zonder angst het eens te verliezen.
Okay dit is mijn bijdrage over de ???onbekende god en is niet voor discussie vatbaar, enkel uitwisseling van gedachten zijn mogelijk.
Iedereen die zegt wat een onzin is daar totaal vrij in, maar ik voor mijzelf zal blijven zien, of eigenlijk ik wil steeds duidelijker leren zien voorbij het zichtbare en tastbare, dat we één in liefde zijn (gebleven), want niets op deze wereld kan de werkelijkheid veranderen. Niet onze onderlinge strijd met moord en doodslag kan de werkelijkheid van god (onze éénheid) veranderen. En daarom ziet god geen schuld geen zonde en kent alleen onze werkelijkheid de rest is illusie.
God stelt geen wetten en regels die we moeten volgen, dat zijn slecht onze wetten die we op god geplakt hebben, zijn wil is enkel geven en wacht geduldig zonder wrok dat we zijn gave van liefde aanvaarden en gelukkig zijn.
Ik voel me in dit subforum wat vrijer om te schrijven wat mijn visie en richting is, hoe ik god ervaar, iets wat alles met mijn wezen te maken heeft. Mijn wezen van liefde die niets anders is dan ieders wezen. In wezen zijn we één in Liefde..één in god.
Maar iedereen die er niks mee te maken wil hebben is totaal vrij en zonder schuld als dit alles ontkend wordt en gezien als ..vul maar in. Want vrijheid is gegeven en het gaat tegen liefde in om je die vrijheid kwalijk te nemen die te gebruiken. Er is slechts een beperking en die is dat je jouw werkelijkheid van liefde niet kan veranderen, enkel vergeten en dat mag als je dat wilt ervaren.God oordeelt met een waarachtig oordeel en dat is: Gods zoon is niet schuldig en zonde bestaat niet.
God wil dat je vrij bent en god wil, mocht je terug willen keren naar je werkelijkheid, je dit in totale vrije wil doet. Je herinnert dan dat gods wil en jouw wil één zijn en dat is eeuwigheid in liefde en geluk.