Mus schreef: ↑19 apr 2025 00:25
Ach, meneer denkt slim te zijn en precies dat stukje ( toevoeging: de quote waar je de essentie waar ik op gereageerd heb hebt weggeknipt dik gemaakt ) waar ik op reageer uit de quote te knippen om vervolgens net te doen of het idee van de restverschijnselen mbt jou geloof in reïncarnatie waar jij nog last van hebt van mij zouden komen, nu daar trappen wij niet in HierEnNu.
Slim? Zoals jij me omschrijft, zou ik eerder zeggen: sluw.
Maar goed, hetgeen je me allemaal toeschrijft, klopt voor geen meter.
Ik heb geen
'last' van restverschijnselen van mijn geloof in reïncarnatie. De herinneringen aan die ervaringen zijn voor mij reëel, maar als ik ergens last van heb, dan is het van de Cognitieve Dissonantie die ontstaat door de kennis die ik hier opdoe met betrekking tot het Materialisme. Die kennis suggereert dat reïncarnatie wellicht niet meer is dan een product van wensdenken. Wat ik hier deel, zijn mijn eigen overwegingen. Als jij daar een spiegel in ziet: prima.
- Maar het is en blijft mijn proces.
Dat jij doet alsof je daar
'niet intrapt', zegt misschien meer over jouw weerstand
dan over mijn intentie. Je had het ook gewoon bij mij kunnen laten.
Mus schreef:Je hebt de boel niet alleen verdraait HierEnNu, je zet mij vervolgens ook nog eens weg als onmondig kind dat je behalve meent een bepaalde richting in te kunnen manipuleren ook nog eens neerbuigend tegen kan doen wat m.i. van weinig respect voor mij als persoon getuigt.
Ik heb niets verdraaid. En eerlijk gezegd trap ik niet in jouw emotionele theatrale toon,
dat zou je inmiddels toch moeten weten.
Zoals jij je nu opstelt, komt inderdaad kinderachtig over. Als er iemand zich
neerbuigend gedraagt, dan ben ik dat niet. Ik vind het zelfs ongepast dat je
op deze wijze je rancune jegens mij meent te moeten spuien! Ik voel eerlijk
gezegd geen respect voor deze reactie van jou. Wel voor jou als persoon,
laat ik dat er maar bij vermelden, maar niet voor de toon die je kiest.
Ik meende echt dat we eindelijk eens een open gesprek hadden, maar als dit de richting
is die jij eraan wilt geven ... tja, dan is dat je eigen keuze. Netjes vind ik het niet.
Mus schreef:
En verder: mijn ervaring met reïncarnatie houdt niet in dat ik een ander niet zou respecteren mbt tot wat die ander als waarheid ziet. Dat wil dus zeggen dat wanneer ‘dood is dood’ voor jou de waarheid is wie zal ik dan zijn om anders te beweren zelfs al is mijn persoonlijke ervaring een andere.
Ik weet niet wie jij dan zal zijn, dat lijkt me een vraag
om aan jezelf te stellen, dus zoek dat alsjeblieft zelf uit!
Voor alle duidelijkheid:
- dood is dood is voor mij geen ultieme waarheid, het is een hypothese die ik verken
en voor zover ik het Materialisme begrijp, is het een heel plausibele hypothese.
Ook dat heb je dus verkeerd begrepen! Net als jij heb ook ik mijn persoonlijke ervaringen,
maar ik probeer ze niet op een ander te projecteren. Doe jij dat alsjeblieft ook niet bij mij?
Neem jouw advies aan mij dus vooral zelf ter harte als je me serieus wilt begrijpen:
- ff terug lezen wat ik daadwerkelijk schreef, in plaats van
mij dingen in de schoenen te schuiven die ik niet heb beweerd.
Antisemitische uitingen stoppen helpt bestrijding antisemitisme.
.
Ik vind jou zelf verantwoordelijk voor jouw interpretatie.
.