De moord op George Floyd en de gevolgen.

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

gerard_m
Superposter

Re: De moord op George Floyd en de gevolgen.

Bericht door gerard_m »

Dikkemick schreef:Correct! En dat geldt voor mens en dier (en plant). En het geldt voor de gehele aarde! Maar mensenrechten gaan altijd eerst jezelf en eigen volk aan, dan pas kijken we verder. Want we zeggen ons te bekommeren om al die rechten wereldwijd, maar wat doen we er werkelijk aan? We mopperen, tekenen misschien een petitie en pakken dan de krant weer om meewarig ons hoofd te schudden.
Ik vind dit te somber. Diverse Nederlanders demonstreren vanwege een misstand in Amerika, ook mensen die er geen enkel belang bij hebben (witte Nederlanders bijvoorbeeld). Heel wat organisaties en mensen zetten zich in voor mensenrechten, al is het (in mijn ogen) vaak wat selectief. Soms kun je ook niet heel veel meer doen (al denk ik dat vaak veel meer mogelijk is dan we denken).

-------------

Rereformed schreef: 08 jul 2020 17:55
gerard_m schreef: 08 jul 2020 16:48 Volgens mij heeft iedere deelnemer aan deze discussie last van confirmation bias.
" All lives matter"
Beide zinnen klinken wijs, en kunnen filkosofisch gezien niet worden omgekegeld, maar staan gelijk aan het negeren of afwijzen van waar "Black lives matter" op wil wijzen en rechtzetten.
Nee, niet als BLM zich inzet voor gelijke behandeling en rechten voor zwarten ten opzichte van anderen. Want het eindresultaat is dan gelijk aan " All live matter" . Zoals bij iedere beweging, heb je een clubje dat doorslaat en radicaliseert, maar ik hoop nog altijd dat de meerderheid van de activisten het doel heeft om de achterstelling recht te zetten.

Zodra dat gelukt is, mag je hopen dat de activisten zich inzetten voor mensenrechten voor iedereen, ongeacht kleur, bijvoorbeeld voor andere groepen die nog achtergesteld worden. Net als veel blanke mensen (volgens mij moet ik " witten" zeggen) zich inzetten voor de rechten van zwarten en hetero's zich inzetten voor de rechten van homo's.

Als je uitgaat van " All lives matter " zal je aandacht uitgaan naar de groep die op dat moment het meest benadeeld wordt.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht. (H.M. van Randwijk)
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

gerard_m schreef: 08 jul 2020 20:03
Dikkemick schreef:Correct! En dat geldt voor mens en dier (en plant). En het geldt voor de gehele aarde! Maar mensenrechten gaan altijd eerst jezelf en eigen volk aan, dan pas kijken we verder. Want we zeggen ons te bekommeren om al die rechten wereldwijd, maar wat doen we er werkelijk aan? We mopperen, tekenen misschien een petitie en pakken dan de krant weer om meewarig ons hoofd te schudden.
Ik vind dit te somber. Diverse Nederlanders demonstreren vanwege een misstand in Amerika, ook mensen die er geen enkel belang bij hebben (witte Nederlanders bijvoorbeeld). Heel wat organisaties en mensen zetten zich in voor mensenrechten, al is het (in mijn ogen) vaak wat selectief. Soms kun je ook niet heel veel meer doen (al denk ik dat vaak veel meer mogelijk is dan we denken).
Diverse Nederlanders demonstreren. Als ik morgen een goed opgezette promotie op de sociale media start om te protesteren tegen .... (vul maar in), dan staan er mensen met 'goede bedoelingen' vooraan in de demonstratie.
Velen zullen het uit solidariteit doen, velen zoeken denk ik ook de aandacht op. Als ik soms demonstranten hoor praten (ik denk nu even aan de gele hesjes) dan zijn velen nog te stom om voor de duvel te dansen. Als er dan doorgevraagd wordt staan ze met de mond vol tanden.
Nederland is echt een demonstratieland. Nu de boeren weer. Er wordt ze een maatregel opgelegd en HUP....ze trekken naar Den Haag.
Wat betreft BLM denk ik dat menigeen niet eens doorheeft in welke mate en hoe (wereldwijd) gediscrimineerd wordt en dat het fenomeen eigenlijk heel menselijk/natuurlijk is.
Hier aandacht aan schenken vind ik uiteraard prima, maar menigeen staat met met gebalde vuisten op het hart te knielen, terwijl ze van de materie nauwelijks kaas hebben gegeten. Zo hoor ik boeren (jongelui van 17) ook papegaaien wat ze aangezegd is door Farmers defence force.
We protesteren in dit land makkelijk en veel.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
Peter van Velzen
Site Admin

Bericht door Peter van Velzen »

Iedereen negeert het feit dat "Black lives matter" al in 2013 ontstond en dus helemaal niet het gevolg was van de moord op George Floyd. Lees hier

De directe aanleiding was de vrijspraak van de agent die de 17-jarige Trayvon Martin die - zover ik weet - geen misdadiger was, in 2012 doodschoot, maar de meer algemene reden was het gemak waarmee de politie in de VS vaak geweld toepast jegens zwarten en het feit dat ze daar zelden of nooit op wordt aangesproken.

Wat wel het gevolg was van de moord op George Floyd is, is dat inmiddels 70% van de bevolking van de VS achter "Black lives matter" staat.

De openingszin van het filmpje is dus geheel naast de waarheid. Het ging niet om de dood van een misdadiger, Het ging om het ongestraft blijven van een misdrijf. Wie mijn weerzin tegen een volslagen onjuiste beschrijving van de drijfveren achter "Black lives matter" voor confirmation bias aanziet, weet duidelijk niet waarover het gaat.

Tegen wie zegt "All lives matter" zegt, is mijn antwoord. Je bent het er dus mee eens dat "black lives matter"?
Ik wens u alle goeds
Labyrint
Bevlogen

Bericht door Labyrint »

Peter van Velzen schreef: 09 jul 2020 05:10 Wie mijn weerzin tegen een volslagen onjuiste beschrijving van de drijfveren achter "Black lives matter" voor confirmation bias aanziet, weet duidelijk niet waarover het gaat.Tegen wie zegt "All lives matter" zegt, is mijn antwoord. Je bent het er dus mee eens dat "black lives matter"?
Onder andere Candace Owens maakt snel korte metten met jouw verhaaltje en de context.
Mensen zijn de hypocrisie, het geweld, de vernielingen, het venijnige opstoken, en de polarisatie goed beu zoals ook hier goed te zien is.

2001: "This is a memo that describes how we’re going to take out seven countries in five years, starting with Iraq, and then Syria, Lebanon, Libya, Somalia, Sudan and, finishing off, Iran" (General Wesley Clark 2007)
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Peter van Velzen schreef: 09 jul 2020 05:10 Tegen wie zegt "All lives matter" zegt, is mijn antwoord. Je bent het er dus mee eens dat "black lives matter"?
Eens, maar wat is er dan na 2012 veranderd? We blijven mensen en we blijven "eigen volk" bovenaan zetten.

Gelukkig wordt wel de zwarte gaper (die niets met racisme te maken heeft) bij de apotheek in A'dam weggehaald.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
Labyrint
Bevlogen

Bericht door Labyrint »

dikkemick schreef: 09 jul 2020 08:08Gelukkig wordt wel de zwarte gaper (die niets met racisme te maken heeft) bij de apotheek in A'dam weggehaald.
Knettergek.Er zijn gapers in alle soorten en maten, blanke gapers, harlekijn gapers, Oosterse uitziende gapers.... Doe in godsnaam normaal in deze alternatieve valse werkelijkheid. Dit neemt bijzonder ernstige vormen aan. Het lijkt wel een collectieve massa psychose. Angst en haat zaaien. Precies het tegenovergestelde zal worden bereikt.
Wat gebeurd er straks met Holle Bolle Gijs. (Papier hier) Ook maar slopen?
Vanwege Antifa en al de racisten en getrainde marxisten die er in de BLM top zitten?
2001: "This is a memo that describes how we’re going to take out seven countries in five years, starting with Iraq, and then Syria, Lebanon, Libya, Somalia, Sudan and, finishing off, Iran" (General Wesley Clark 2007)
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Labyrint schreef: 09 jul 2020 09:31
Wat gebeurd er straks met Holle Bolle Gijs. (Papier hier) Ook maar slopen?
https://www.obesitasvereniging.nl/Ik zou zeggen: "DOEN!" Weghalen!!!!!!
Einstein/Mick
gerard_m
Superposter

Bericht door gerard_m »

Peter van Velzen schreef: 09 jul 2020 05:10
Tegen wie zegt "All lives matter" zegt, is mijn antwoord. Je bent het er dus mee eens dat "black lives matter"?
Dat lijkt me eerlijk gezegd een open deur.

Dat neemt niet weg dat de BLM beweging nogal doorslaat. Op zich begrijpelijk dat de emoties eruit moeten, maar niemand wordt er beter van. We zijn nu bezig met slavernij (die zeker niet alleen zwarte heeft getroffen), beeldenstromen, stripboeken die in de ban moeten... Een zekere tolerantie hoort bij een maatschappij en moet van alle kanten komen. Er komt een punt dat men de emoties moet loslaten en de ratio laat terugkomen.

We belanden in een slachtofferschap over zaken die 10.000 km verderop gebeuren of die 2 eeuwen geleden zijn gebeurd.
Kansen voor iedereen moeten zo gelijk mogelijk zijn, maar daarna moet iedereen gewoon zelf iets van zijn leven maken en daar helpt dit niet bij.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht. (H.M. van Randwijk)
Peter van Velzen
Site Admin

Labyrint schreef: 09 jul 2020 06:33 Onder andere Candace Owens maakt snel korte metten met jouw verhaaltje en de context.
Pardon? Candace Owen heeft nog nooit iets van mij gelezen schat ik!
Ikheb helemaal geen "verhaaltje" geschreven, maar slechts feiten gepresenteerd. Maar blijkbaar heb jij je eigen feiten.
Ik wens u alle goeds
Labyrint
Bevlogen

Bericht door Labyrint »

Peter van Velzen schreef: 09 jul 2020 13:00Pardon? Candace Owen heeft nog nooit iets van mij gelezen schat ik!
Maar ik wel. EN volg Candice op Twitter en ben helemaal op de hoogte.
Peter van Velzen schreef: 09 jul 2020 13:00 Ikheb helemaal geen "verhaaltje" geschreven, maar slechts feiten gepresenteerd. Maar blijkbaar heb jij je eigen feiten.
Nee. Andere kant simpelweg. Ik heb namelijk goed geluisterd naar haar relaas over BLM en Antifa, en die van anderen. Je “verhaaltje“ is biased. Ik ben helemaal up to date over dit linkse tuig. Nu jij nog.
Peter van Velzen
Site Admin

Met mensen die kritiek hebben op de "cancel-culture" ben ik het wel eens. Ook Noam Chomsky vindt dat trouwens. Je kunt alles overdrijven. Dat neemt echter niet weg dat de Black lives matter beweging is ontstaan als gevolg van het vrijwel altijd ongestraft blijven van misdrijven begaan door politie-agenten in de VS, en dat die beweging nu brede steun heeft onder de Amerikaanse bevolking. Niet in al haar facetten, maar wel als algemeen principe.

Het verwijderen van eerbetonen aan geconfedereerde aanvoerders is mijns inziens volstrekt legitiem. Wat zou men er in Nederland van hebben gevonden indien 90 jaar na de 80-jarige oorlog in den Bosch standbeelden van Alva en Parma waren opgericht? Het verwijderen van beeltenissen van personen die in hun tijd, zowel belangrijke daden voor het welzijn van hun land deden als "foute" dingen die toendertijd volstrekt wettig waren is weer wat anders. Zoals Senator Tammy Duckworth zegt: daar kan men een discussie over voeren. In Nederland acht ik alleen Jan Pieterzoon Coen een dermate grote massamoordenaar dat wat mij betreft zijn Standbeeld subiet uit het straatbeeld moet worden verwuderd, De rest mag van mij blijven, maar ik zal er niet echt van wakker liggen als anderen daar anders over denken.

Het is uiteraard belangrijker dat met mistanden die heden ten dagen nog sreeds actueel zijn rechtzet, en het is van veel minder belang om symbool-politiek te voeren. Dat laatste leidt slechts de aandacht af van waar her eigenlijk over gaat.
Ik wens u alle goeds
Maria
Moderator

Bericht door Maria »

Labyrint schreef: 09 jul 2020 06:33
Peter van Velzen schreef: 09 jul 2020 05:10 Wie mijn weerzin tegen een volslagen onjuiste beschrijving van de drijfveren achter "Black lives matter" voor confirmation bias aanziet, weet duidelijk niet waarover het gaat.Tegen wie zegt "All lives matter" zegt, is mijn antwoord. Je bent het er dus mee eens dat "black lives matter"?
Onder andere Candace Owens maakt snel korte metten met jouw verhaaltje en de context.
Mensen zijn de hypocrisie, het geweld, de vernielingen, het venijnige opstoken, en de polarisatie goed beu zoals ook hier goed te zien is.

[youtube]mgovhLrt_bo[/youtube
Wat heeft zo'n incident met jonge-mannetjes-bavianen-gedrag te maken met rationele argumenten voor of tegen de BLM zaak?
Een hoop herrie, op het gemakkie gefilmd met een mobiel en daarna ieder al napruttelend zijns weegs.

Je haalt jong puberaal Amerika hierheen, maar alleen het gedeelte, die lawaai maakt en rotzooi trapt.
Hoeveel filmpjes met incidenten van dergelijke kleur heb je ondertussen gekeken om nu te bedenken, dat dit representatief zou zijn voor een heel continent en dat dit ook nog eens voor hier in Europa zou gelden?
Goede humor versplintert de gesneden beelden in ons hoofd. - Frank Bosman.
Labyrint
Bevlogen

Bericht door Labyrint »

Maria schreef: 09 jul 2020 15:43Hoeveel filmpjes met incidenten van dergelijke kleur heb je ondertussen gekeken om nu te bedenken, dat dit representatief zou zijn voor een heel continent en dat dit ook nog eens voor hier in Europa zou gelden?
Representatief zijn de woorden van met name zwarte Amerikanen die malse kritiek hebben op het (zo blijkt dus) de puur racistische elementen binnen BLM. Bijvoorbeeld zou je de toespraken/interviews/ en ander tv verschijnen/ van Candace Owens kunnen beluisteren.... En daar is meer dan voldoende over te vinden. Je hebt het over incidenten. Ik heb het over de sociologische strijd en de gevolgen. En de Rood Zwarte agressieve gemaskerde troglodieten van het hypocriete Antifa die we helaas ook hier in Nederland hebben. Dat incident dat je zag is maar slechts een klein stukje van het extreem linkse virus. Ik raad je aan te luisteren naar Candace Owens. Die legt het vriendelijker uit dan ik. Misschien dat dat een beetje helpt tegen je verontwaardiging.

Maria
Moderator

Bericht door Maria »

Labyrint schreef: 09 jul 2020 17:59
Maria schreef: 09 jul 2020 15:43Hoeveel filmpjes met incidenten van dergelijke kleur heb je ondertussen gekeken om nu te bedenken, dat dit representatief zou zijn voor een heel continent en dat dit ook nog eens voor hier in Europa zou gelden?
Representatief zijn met name de woorden van met name zwarte Amerikanen die malse kritiek hebben op het (zo blijkt dus) de puur racistische elementen binnen BLM. Bijvoorbeeld de toespraken/interviews/ en ander tv verschijnen/ van Candace Owens .... En daar is meer dan voldoende over te vinden. Je hebt het over incidenten. Ik heb het over de sociologische strijd en de gevolgen. En de Rood Zwarte agressieve gemaskerde troglodieten van het hypocriete Antifa die we helaas ook hier in Nederland hebben. Dat incident dat je zag is maar slechts een klein stukje van het extreem linkse virus. Ik raad je aan te luisteren naar Candace Owens. Die legt het vriendelijker uit dan ik. Misschien dat dat een beetje helpt tegen je verontwaardiging.
Zeker ze bestaan en ze zijn knap agressief.
En ook destructief.

Maar jij gaat dus speciaal op zoek naar je stukjes en filmpjes.
Ik zie dan een spreker/spreekster met uitspraken, waar ik geen bronnen en cijfers voor heb.
Of een uitspraak van een enkele mevrouw, die ooit in 2015 werd beschreven, die nu nog steeds de wereld overgaat.
Of uitspraken van felle voorvechters van BLM, die terecht een zwarte kijk hebben op mensen die rassendiscrimeren en dat vooral door de eigen belevenissen en herinneringen uit hun jeugd.
Voormannen en vrouwen die getuigen van feiten en omstandigheden en die begrijpelijk daar hun meningen op hebben gebaseerd.

Jij verzamelt hier een hele stapel met filmpjes van vandalen en relschoppers, die dan de norm zouden moeten zijn voor deze voorvechjters?
En nu een paar jonge lui, die samen ruzie staan te maken?

Kom liever eens met getallen en aantallen BLM serieuze actievoerders en dan in verhouding met de aantallen fascistische ANTIFA aanhangers en dan ook de aantallen genoemde stelletje ongeregeld, die over al ter wereld waar wat enerverends is te doen het schuim der natie vertegenwoordigt.
Misschien dat ik dan serieus erover ga nadenken dat je wel eens gelijk zou kunnen hebben met jouw kijk op BLM.

Voorlopig hebben we genoeg relschoppers gezien.
Goede humor versplintert de gesneden beelden in ons hoofd. - Frank Bosman.
Labyrint
Bevlogen

Bericht door Labyrint »

Je quote mijn gehele bericht en gaat gewoon weer random los op en over van alles en nog wat over "filmpjes" die ik zou "zoeken" en over cijfers?
Ben je zelf niet in staat na te denken? Het te bevatten?
De ELLENDE die men NU veroorzaakt. De oorlog die de politiek uitzuigt en uitbuit.
De filmpjes via vooral Twitter en YouTube zijn on-mis-baar.
Want bij de NPO krijg je ze niet te zien
Plaats reactie