3 uur schreef:het is ironisch dat een krant die her en der wel wat werd gelezen, een minimale oplage heeft, niet erg winstgevend was door een aanslag nu wereldberoemd is, overal aandacht krijgt en de oplage van 3 miljoen stuks in meerdere talen niet genoeg is. Ik zie hier wel een beetje een averechtse werking van wat de terroristen voor ogen hadden, het uitschakelen van wat zij zagen als het "kwaad".
Dat is inderdaad een goeie klap voor hun koppen naast de herdenking.
Maar dat zal ze waarschijnlijk en helaas alleen maar verder ophitsen.
Toch móet je een signaal afgeven, dus dat moet dan maar.
** Gedenk frekwent ons doel op 't schip naar nergens en heb engelen-geduld, begrip en compassie... **
3 uur schreef: Ik zie hier wel een beetje een averechtse werking van wat de terroristen voor ogen hadden, het uitschakelen van wat zij zagen als het "kwaad".
Als ze werkelijk zo naief zijn dat te denken zijn ze nog stommer dan ik al dacht.
Ik vraag me af of terrorisme in de geschiedenis ooit geslaagd is om een doel te bewerkstelligen.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
Een Kennemer College in Heemskerk heeft een Charlie Hebdo-poster van een moslim die een cartoonist kust, laten verwijderen. De poster was door een docent van de middelbare school opgehangen en dat was tegen het zere been moslimleerlingen.
'De hypocrisie van het Westen is duidelijk te zien', aldus Erdogan. 'Als moslims hebben we nooit aan de kant gestaan van terrorisme of bloedbaden. Wat aan deze bloedbaden ten grondslag ligt is racisme, haatzaaien en islamofobie.'
Waarmee weer eens is aangetoond, dat de aanslagen in Amerika, Europa, de bloedbaden in Syrië, Irak, Nigeria, Afghanistan, Pakistan enz. de schuld zijn van de westerse democratieën.
En als we "nooit" letterlijk nemen, zijn ook de bloedbaden in de geschiedenis van het midden-oosten, zuid-west Azië, oost Afrika, Armenië enz. allemaal de schuld van de Romeinen, christenen en het huidige westen. Haatzaaien en racisme komt in de moslimwereld ook niet voor.
We moeten maar eens ophouden met in te grijpen als er weer hulp gevraagd wordt bij het verdrijven van dictators, van het voorkomen van genocide op yazidi's, invallen van moslimlanden in buurlanden e.d. Vluchtelingen uit moslimlanden moeten geweerd worden. Ze worden in het westen teveel vergiftigd met democratische ideeën. Turkije zal ze graag opvangen.
Wellicht is dat de oplossing. Als het westen en islam niet kunnen samenleven in één maatschappij, dan is het wellicht beter, als ze elk hun eigen plek hebben. Als we ons niet meer met het midden-oosten en omgeving bemoeien, de moslims teruggaan naar de voor hun ideale samenlevingen, zijn in één klap alle problemen opgelost.
Het westen met zijn Universele Rechten van de Mens democratieën en het midden-oosten e.o. met zijn kalifaat.
Despite the high cost of living.....
it remains popular.
Vilaine schreef:'De hypocrisie van het Westen is duidelijk te zien', aldus Erdogan. 'Als moslims hebben we nooit aan de kant gestaan van terrorisme of bloedbaden. Wat aan deze bloedbaden ten grondslag ligt is racisme, haatzaaien en islamofobie.'
Waarmee weer eens is aangetoond, dat de aanslagen in Amerika, Europa, de bloedbaden in Syrië, Irak, Nigeria, Afghanistan, Pakistan enz. de schuld zijn van de westerse democratieën.
En als we "nooit" letterlijk nemen, zijn ook de bloedbaden in de geschiedenis van het midden-oosten, zuid-west Azië, oost Afrika, Armenië enz. allemaal de schuld van de Romeinen, christenen en het huidige westen. Haatzaaien en racisme komt in de moslimwereld ook niet voor.
We moeten maar eens ophouden met in te grijpen als er weer hulp gevraagd wordt bij het verdrijven van dictators, van het voorkomen van genocide op yazidi's, invallen van moslimlanden in buurlanden e.d. Vluchtelingen uit moslimlanden moeten geweerd worden. Ze worden in het westen teveel vergiftigd met democratische ideeën. Turkije zal ze graag opvangen.
Wellicht is dat de oplossing. Als het westen en islam niet kunnen samenleven in één maatschappij, dan is het wellicht beter, als ze elk hun eigen plek hebben. Als we ons niet meer met het midden-oosten en omgeving bemoeien, de moslims teruggaan naar de voor hun ideale samenlevingen, zijn in één klap alle problemen opgelost.
Het westen met zijn Universele Rechten van de Mens democratieën en het midden-oosten e.o. met zijn kalifaat.
Ach...zo zie ik al jaren een grote muur voor me in Israël. Beiden exact de helft van het heilige gebied en zoek het verder maar lekker uit.
Een hele hoge muur en lekker religieus gaan zitten zijn aan je eigen kant van die muur.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
Wat is dat nou toch met die mensen die zich laten inspireren door heilige boeken. De werkelijke gang van zaken moet kennelijk ook hier aangepast worden aan de gewenste werkelijkheid.
Yesterday, ultra-orthodox Jewish newspaper The Announcer caused controversy after photoshopping female world leaders out of a picture of Sunday’s march to honour victims of terror in France.
Na alle commotie willen ze wel op hun schreden terug keren. In Nederland kennen we Goldschmeding en Arenda Haasnoot als bekende protegés van de harde hand en de roede. Jonge mensen die passen bij het gedrag van de "waarheidsvrienden" die ook geweld niet schuwen om te zorgen dat hun kinderen niet afvallig worden. Ze zijn hier al jaren aan het discussiëren of geestelijke tuchtiging wel mag en lichamelijke tuchtiging niet.
Religie: Jezelf elke dag voorliegen tot je erin gaat geloven!
"He was a smart kid, that made him more dangerous"
Dus intelligentie is een 'gevaar' voor religie ... tja volgens mij wisten we dat al.
Wat dit alles met de aanslag op Hebdo te maken heeft weet ik niet maar ik zie het maar als een ( overbodige ) poging om aan te tonen hoe immoreel, irrationeel, en vooral ongewenst ( georganiseerde ) religie is.
"Mag ik dat vinden?....ja dat mag ik vinden"
M Smeets
Beagle1831 schreef:Wat dit alles met de aanslag op Hebdo te maken heeft weet ik niet maar ik zie het maar als een ( overbodige ) poging om aan te tonen hoe immoreel, irrationeel, en vooral ongewenst ( georganiseerde ) religie is.
Ik zie het als verduidelijking dat intolerantie van heethoofden met een heilig boek niet alleen voorbehouden is aan bepaalde moslims, en geweld al snel op de loer ligt. Voor het overige heeft het idd weinig van doen met het andere geweld t.w. in Parijs en omgeving.
Beagle1831 schreef:
Wat dit alles met de aanslag op Hebdo te maken heeft weet ik niet maar ik zie het maar als een ( overbodige ) poging om aan te tonen hoe immoreel, irrationeel, en vooral ongewenst ( georganiseerde ) religie is.
Ja, dat vroeg ik mij ook al af. Maar als het gaat om het verderfelijke van religie aan het licht te brengen dan heeft alles met alles te maken en kan niets off-topic zijn. Het woord 'overbodig' kan in dit verband meerdere betekenissen hebben:
1. Iedereen weet al dat religie immoreel enz. Is; dat hoeft niet telkens opnieuw aangetoond te worden
2. Je kunt het nog zo vaak aantonen, hoe ongewenst religie is, maar die gelovigen zullen dat toch nooit toegeven.
PS: ik begreep, dat dit incident 13 jaar geleden plaatsvond en dat het een half jaar geleden door de pastor zelf aan de kerk is meegedeeld.
Wie de waarheid spreekt hoeft niet bang te zijn voor tegenspraak.
Beagle1831 schreef:Wat dit alles met de aanslag op Hebdo te maken heeft weet ik niet maar ik zie het maar als een ( overbodige ) poging om aan te tonen hoe immoreel, irrationeel, en vooral ongewenst ( georganiseerde ) religie is.
Ik zie het als verduidelijking dat intolerantie van heethoofden met een heilig boek niet alleen voorbehouden is aan bepaalde moslims, en geweld al snel op de loer ligt. Voor het overige heeft het idd weinig van doen met het andere geweld t.w. in Parijs en omgeving.
Groet
kiks
Toch goed, dat je het nog even uitlegt, Kiks. Inmiddels is mij wel duidelijk, wat het Moslim-extremisme anno 2015 in Parijs te maken heeft met die klap, die die docent in 2001 uitdeelde aan die jongen. Het gaat allemaal over religie, intolerantie en geweld.
Wie de waarheid spreekt hoeft niet bang te zijn voor tegenspraak.
Karssenberg schreef: Het woord 'overbodig' kan in dit verband meerdere betekenissen hebben:
1. Iedereen weet al dat religie immoreel enz. Is; dat hoeft niet telkens opnieuw aangetoond te worden
2. Je kunt het nog zo vaak aantonen, hoe ongewenst religie is, maar die gelovigen zullen dat toch nooit toegeven.
1. Als je met iedereen de mensen bedoelt die hun brein niet hebben laten beïnvloeden door religie dan klopt deze stelling wel denk ik.
2. Hier ben jij zelf het beste bewijs voor dunkt me ....
"Mag ik dat vinden?....ja dat mag ik vinden"
M Smeets
3 uur schreef: Ik zie hier wel een beetje een averechtse werking van wat de terroristen voor ogen hadden, het uitschakelen van wat zij zagen als het "kwaad".
Als ze werkelijk zo naief zijn dat te denken zijn ze nog stommer dan ik al dacht.
Ik vraag me af of terrorisme in de geschiedenis ooit geslaagd is om een doel te bewerkstelligen.