Ja en daarmee is dus bewezen dat we het al jaren verkeerd doen met de IslamPeter van Velzen schreef:De aanslagen die de laatste tijd in Europa worden gepleegd, worden echter meestal gepleegd door mensen die in Europa geboren zijn. Dat wordt een beetje moeilijk bouwen.
discussie over Islam en Europa
Moderator: Moderators
Re: discussie over Islam en Europa
2001: "This is a memo that describes how we’re going to take out seven countries in five years, starting with Iraq, and then Syria, Lebanon, Libya, Somalia, Sudan and, finishing off, Iran" (General Wesley Clark 2007)
-
appelfflap
- Banned
terwijl je oorspronkelijk beweerde dat er in Antwerpen geen Arabische/Islamitische restaurants zijn waar je alcohol kunt krijgen, goed wetende dat die bewering niet klopt?Red Star Line schreef: El Zhoor , waarnaar je verwijst ken ik wel , en ben ik dus al geweest.
liegen is niet netjes.
Kan dit via pb?appelfflap schreef:terwijl je oorspronkelijk beweerde dat er in Antwerpen geen Arabische/Islamitische restaurants zijn waar je alcohol kunt krijgen, goed wetende dat die bewering niet klopt?Red Star Line schreef: El Zhoor , waarnaar je verwijst ken ik wel , en ben ik dus al geweest.
liegen is niet netjes.
2001: "This is a memo that describes how we’re going to take out seven countries in five years, starting with Iraq, and then Syria, Lebanon, Libya, Somalia, Sudan and, finishing off, Iran" (General Wesley Clark 2007)
Zoals jij hier alle moslims over 1 kam scheert. Doe je dat met je verstand of met je onderbuik?Labyrint schreef:
Mag dat? Op de onderbuik spelen?
Zelfkennis kan je niet ontzegd worden. En populistisch? Ik zie uitspraken die in de jaren 30 van de vorige eeuw bij onze oosterburen gebezigd werd.Ik trap er niet in omdat ik deug en jij populistisch doet door dat te roepen.
En wat is dan jouw constructieve oplossing? We zijn nu eenmaal allemaal mens met allemaal verschillende (geloofs)overtuigingen. En dat wil niet zeggen dat jouw of mijn overtuiging superieur is aan de andere. Wat ik zeker wel met je eens ben is dat geweld afgestraft moet worden zoals we in onze democratie met geweld omgaan. Ongeacht politieke voorkeur of geloofsovertuiging. Jij rijdt door rood en dus krijg jij een bekeuring.Ik ben er namelijk niet voor om een muur om Texel te zetten om daar alle moslims achter te zetten. Ik ben zelfs begaan met jouw veiligheid begaan en de veiligheid in de rest van Nederland. Ik kijk graag Opsporing verzocht en zie de resultaten van onze politici en de politie en deze rechtstaat. Ik ben voor veiligheid tegenover jongeren die Allah Akbar roepen en jouw dochter een hoer noemen en haar in elkaar trappen en in haar gezicht spuwen. Dat wordt allemaal nog veel erger met een flink percentage van de door jou welkom geheten nieuwkomers.
Is het mal om samen te willen leven met verschillende culturen? Is het mal om te hopen dat de aarde ooit voor ons allemaal wordt? Is het mal om te wensen dat de jeugd (met verplichte opleiding) de toekomst heeft? Is het mal om moslimhaat met jodenhaat te vergelijken?Maar laat je er vooral niet van weerhouden om malle dingen te roepen.
Nogmaals: Ik zie de boekreligies liever gisteren dan morgen verdwijnen, maar dat is pas een malle gedachte. En als we geen religie meer hebben staan er weer andere ontevreden groeperingen op om aanslagen te plegen. Want aanslagen is van alle tijden.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
Einstein/Mick
-
Red Star Line
@ Erik
[quoteJa dat weten we ondertussen, Erik de racist, de islamofoob etc., het is een heeeeeele saaie dooddoener geworden.
Het is de weg van de minste weerstand en DE manier om vooral een ander in het hokje te kunnen plaatsen waar je hem graag wilt hebben.Ga jij maar islamknuffelend je gelijk behalen, ondertussen mensen die het niet met je eens zijn verketteren door ze als racist/extremist/islamofoob etc. weg te zetten, voor mij is dat geen niveau waarop ik in gesprek wil.Ik heb een broertje dood aan dergelijke schreeuwlelijkerds!][/quote]
Prachtig gezegd, dit kan niet beter verwoord worden, petje af hiervoor.
@ Appelflap , één of 2 uitzonderingen die de regel bevestigen. En hiermee loop je mooi met een bocht omheen, omtrent de 10 tallen , zoniet honderden andere restaurants , eethuisjes , .... waar alcoholvrij wel de regel is, en ook voor westerlingen die eventueel toenadering zoeken.......
liegen mag dan wel niet mooi zijn , blind door 't leven lopen is dat evenzeer .... ,
En verder , van nog geen enkele moslimknuffelaar een zinnig antwoord gehoord over het Japan vraagstuk.
Ik wacht nog steeds , geen dag gaat er voorbij of er gebeurt in 't westen wel iets , ...gisteren nog Charleroi, vandaag Luik ....Nice, Zaventem, Maalbeek ..... , het zijn geen moslims meer , maar " psychisch gestoorde " medemensen.
Hoe komt dat wij in 't westen deze tol betalen, en dat Japan, een land waarvan enkel de hoofdstad al meer inwoners heeft dan gans Belgie , dit probleem niet kent.
Is er dan toch een causaal verband tussen islam , moslims en terreur en geweld ??
@ Labyrint , en ja, wij zijn migratie hier in 't westen al decennia lang verkeerd aan 't aanpakken , en nu de klok terugdraaien, hiervoor is het vrees ik te laat , het enige wat ons nog rest is wat verder "aanmodderen" .....
[quoteJa dat weten we ondertussen, Erik de racist, de islamofoob etc., het is een heeeeeele saaie dooddoener geworden.
Het is de weg van de minste weerstand en DE manier om vooral een ander in het hokje te kunnen plaatsen waar je hem graag wilt hebben.Ga jij maar islamknuffelend je gelijk behalen, ondertussen mensen die het niet met je eens zijn verketteren door ze als racist/extremist/islamofoob etc. weg te zetten, voor mij is dat geen niveau waarop ik in gesprek wil.Ik heb een broertje dood aan dergelijke schreeuwlelijkerds!][/quote]
Prachtig gezegd, dit kan niet beter verwoord worden, petje af hiervoor.
@ Appelflap , één of 2 uitzonderingen die de regel bevestigen. En hiermee loop je mooi met een bocht omheen, omtrent de 10 tallen , zoniet honderden andere restaurants , eethuisjes , .... waar alcoholvrij wel de regel is, en ook voor westerlingen die eventueel toenadering zoeken.......
liegen mag dan wel niet mooi zijn , blind door 't leven lopen is dat evenzeer .... ,
En verder , van nog geen enkele moslimknuffelaar een zinnig antwoord gehoord over het Japan vraagstuk.
Ik wacht nog steeds , geen dag gaat er voorbij of er gebeurt in 't westen wel iets , ...gisteren nog Charleroi, vandaag Luik ....Nice, Zaventem, Maalbeek ..... , het zijn geen moslims meer , maar " psychisch gestoorde " medemensen.
Hoe komt dat wij in 't westen deze tol betalen, en dat Japan, een land waarvan enkel de hoofdstad al meer inwoners heeft dan gans Belgie , dit probleem niet kent.
Is er dan toch een causaal verband tussen islam , moslims en terreur en geweld ??
@ Labyrint , en ja, wij zijn migratie hier in 't westen al decennia lang verkeerd aan 't aanpakken , en nu de klok terugdraaien, hiervoor is het vrees ik te laat , het enige wat ons nog rest is wat verder "aanmodderen" .....
@Allen
Geweld en islam:
“Een van de problemen van de natiestaat is de onmacht om afwijkende minderheden te tolereren en ruimte te geven. Dat is ook de oorzaak van een van de allerergste misdaden van de vorige eeuw, de Holocaust. Door de nadruk op taal en cultuur krijgt de natiestaat een veel te hoge waarde. Maar het nationalisme gaat ons niet helpen om te beseffen dat we in één wereld leven. We kunnen ons niet meer veroorloven ons terug te trekken binnen de landsgrenzen; we hebben een wereldeconomie gecreëerd en als een markt ergens in de wereld instort, heeft dat over de hele wereld repercussies.”
Het zal niet lang duren of Al Qaida of een andere groep krijgt een atoomwapen in zijn bezit. De situatie is zo gevaarlijk dat we gedwongen worden onze ogen open te doen en te zien wat er speelt. En dat gaat niet over religie, islam of anderszins.”
Uit het interview n.a.v. het nieuwe boek van K. Armstrong: "In naam van God. Religie en geweld"
http://www.nieuwwij.nl/interview/karen- ... ristendom/" onclick="window.open(this.href);return false;
Geweld en islam:
“Een van de problemen van de natiestaat is de onmacht om afwijkende minderheden te tolereren en ruimte te geven. Dat is ook de oorzaak van een van de allerergste misdaden van de vorige eeuw, de Holocaust. Door de nadruk op taal en cultuur krijgt de natiestaat een veel te hoge waarde. Maar het nationalisme gaat ons niet helpen om te beseffen dat we in één wereld leven. We kunnen ons niet meer veroorloven ons terug te trekken binnen de landsgrenzen; we hebben een wereldeconomie gecreëerd en als een markt ergens in de wereld instort, heeft dat over de hele wereld repercussies.”
Het zal niet lang duren of Al Qaida of een andere groep krijgt een atoomwapen in zijn bezit. De situatie is zo gevaarlijk dat we gedwongen worden onze ogen open te doen en te zien wat er speelt. En dat gaat niet over religie, islam of anderszins.”
Uit het interview n.a.v. het nieuwe boek van K. Armstrong: "In naam van God. Religie en geweld"
http://www.nieuwwij.nl/interview/karen- ... ristendom/" onclick="window.open(this.href);return false;
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
Einstein/Mick
- Peter van Velzen
- Site Admin
Eh nee, dat bewijst niets ten dien aanzien. Net zo min als wanneer de meeste aanslagplegers buiten Europa zouden zijn geboren dat zou bewijzen dat we het al jaren goed doen. Non Sequitor noemen we dat.Labyrint schreef:Ja en daarmee is dus bewezen dat we het al jaren verkeerd doen met de IslamPeter van Velzen schreef:De aanslagen die de laatste tijd in Europa worden gepleegd, worden echter meestal gepleegd door mensen die in Europa geboren zijn. Dat wordt een beetje moeilijk bouwen.
Ik wens u alle goeds
-
Red Star Line
correctie , " het is non sequitur" ...
En ik kom terug op mijn Japan vraagstuk .
Want ik treed de uitspraak volledig bij dat we het qua migratie al jaren slecht doen, ongeacht of de aanslagplegers nu hier zijn geboren, of buiten Europa zijn geboren ....
" non sequitur" is hier totaal niet van toepassing....
Japan, waar de islam niet is toegelaten, waar haast geen moslims leven , en die banden met arabische landen zeer bewust op een laag niveau houdt, die kent deze terreur totaal niet.
Als dit geen afdoende bewijs is dat er een causaal verbond is tussen islam en de terreur in 't westen waarmee we nu dagdagelijks geconfronteerd worden, nou dan weet ik het ook niet .....
En ik kom terug op mijn Japan vraagstuk .
Want ik treed de uitspraak volledig bij dat we het qua migratie al jaren slecht doen, ongeacht of de aanslagplegers nu hier zijn geboren, of buiten Europa zijn geboren ....
" non sequitur" is hier totaal niet van toepassing....
Japan, waar de islam niet is toegelaten, waar haast geen moslims leven , en die banden met arabische landen zeer bewust op een laag niveau houdt, die kent deze terreur totaal niet.
Als dit geen afdoende bewijs is dat er een causaal verbond is tussen islam en de terreur in 't westen waarmee we nu dagdagelijks geconfronteerd worden, nou dan weet ik het ook niet .....
weet hier iemand waarom MachineElf werd geband?
Om zijn freedom van speech allicht?
Om zijn freedom van speech allicht?
-
appelfflap
- Banned
jajaRed Star Line schreef: @ Appelflap , één of 2 uitzonderingen die de regel bevestigen.
je hebt gelijk
Antwerpen kun je geen alcohol bestellen in arabische restaurants,
Marokkaans, Algerijns, Tunesisch, Egyptisch, Libanees, ... nergens kun je een pint bestellen
zo geïslamiseerd is Antwerpen ondertussen
ok, je kent wel restaurants waar het kan maar dat zijn geen echte moslims natuurlijk
ziezo, zo heb je altijd gelijk
Dat maak jij ervan. Je praat hier tegen verschillende personen dus ben jij diegene die slechts enkelen al onder één kam scheert. Ik zeg dat de -onderwerping- niet deugd en de ideologie ervan. Moslims die deze onderwerping en ideologie onderschrijven en dus niet te bepraten zijn met de rede en met de wetenschap en humanitaire gelijkheid (waarvan jij denkt dat ik die niet voorsta en zelfs afschrijf) zijn in mijn ogen niet betrouwbaar. En laten er daar nu net een shitload van Europa te zijn binnengewandeld zonder afdoende controle over wie je precies binnenlaat.dikkemick schreef: Zoals jij hier alle moslims over 1 kam scheert. Doe je dat met je verstand of met je onderbuik
Ik doel op de huidige wanorde die er in Europa heerst in verband met moslims. Ik heb het dus niet almaar over 1940 zoals meer dat steeds maar weer doen.Zie je dan niet hoe het is in de grote steden van Europa? In verband met altijd maar weer moslim gerelateerde problemen.
Lekker he? Godwins en me minachtend op mijn zelfkennis wijzen. Super!dikkemick schreef: Zelfkennis kan je niet ontzegd worden. En populistisch? Ik zie uitspraken die in de jaren 30 van de vorige eeuw bij onze oosterburen gebezigd werd.
Daar ben ik niet over uit omdat dit om levens van mensen gaat! Veiligheid in Europa! Mensen in de eigen regio opvangen. Het zijn moslims die als vanzélf in moslimlanden het beste aarden kunnen met al hun gebruiken en kijk op vrouwen en homo's en jouw dochter. Dat is al vele malen gezegd en niet alleen door mij. En vergeet niet. De grenzen staan al open en het gáát niet goed komen. Dat resultaten en de onrust zien we nu dagelijks in het nieuws. En dit zal alleen maar erger worden. Dat heeft Brussel zelf al door! We zijn in de houtgreep en onder genade van Erdogan.dikkemick schreef: En wat is dan jouw constructieve oplossing? We zijn nu eenmaal allemaal mens met allemaal verschillende (geloofs)overtuigingen
Niet perse maar als ik volkeren-aard en de vele onhoofdingen en het levend in de brand steken van mensen bezie (hoe komen deze mensen op het idéé??) dan heb ik mijn bedenkingen met getraumatiseerde mensen op te nemen UIT deze soort van samenlevingen.dikkemick schreef: En dat wil niet zeggen dat jouw of mijn overtuiging superieur is aan de andere.
Bekeuringen ja dát kan de overheid die de burger moeten beschermen hier wel. De burger uitkleden en het pensioen fileren.Maar dochters van Nederland zijn al maanden zoek op vieze adressen tussen de loverboys als product van mislukte integratie. Hou toch op.dikkemick schreef: Wat ik zeker wel met je eens ben is dat geweld afgestraft moet worden zoals we in onze democratie met geweld omgaan. Ongeacht politieke voorkeur of geloofsovertuiging. Jij rijdt door rood en dus krijg jij een bekeuring.
Ja hartstikke. En trek dat maar door naar de wereldleiders! (daar gaan we ook nog wat aan beleven de komende 10 jaar om 'de wereld' te verdelen) De feiten tonen aan dat er met de Islam iets aan de hand is wat in geen andere religie (meer) voorkomt. Het niet willen en kúnnen aanpassen. Dat gaat gepaard met heel veel moeite inclusief de opvoeding van het door uiteenlopende omstandigheden adhd achtige kroost. Integratie is een regelrechte ramp gebleken. Dat zijn feiten. Geen discussie mogelijk. Maar ik hou je ook niet tegen.dikkemick schreef: Is het mal om samen te willen leven met verschillende culturen? Is het mal om te hopen dat de aarde ooit voor ons allemaal wordt?
Jij begint steeds maar weer over joden en discriminatie en weet ik veel wat er allemaal in je hoofd omgaat tot aan de hitlergroet. Ik niet. Ik heb het over aantoonbare wantoestanden in het nieuws van vandaag. Dat is "Allah Akbar en Kill kill kill". En of dan niet beter die klote grens dicht kan en het gespuis achter de tralies zetten omdat ze anders waarschijnlijk een keer je keel afsnijden. Iets anders dan jouw "door rood licht rijden" zeg maar ..dikkemick schreef: Is het mal om te wensen dat de jeugd (met verplichte opleiding) de toekomst heeft? Is het mal om moslimhaat met jodenhaat te vergelijken?
Daar heb ik het over.
En hou op mij via veel 'indirect semantisch witwassen' per bericht een NAZI te noemen!
Misschien. Maar ik zie liever dat iedereen veilig over straat kan. En liever het normale aantal aan politie. Hoe zou dat toch komen dat dat zo moest stijgen de afgelopen maanden?dikkemick schreef: Nogmaals: Ik zie de boekreligies liever gisteren dan morgen verdwijnen, maar dat is pas een malle gedachte.
Ja joh het maakt ook eigenlijk allemaal niet meer uit he?dikkemick schreef:En als we geen religie meer hebben staan er weer andere ontevreden groeperingen op om aanslagen te plegen. Want aanslagen is van alle tijden.
-
Red Star Line
Dikkemick schreef :
Mal of gek zou ik het niet echt noemen, persoonlijk had ik het eerder op een beetje "naiëf" .......Is het mal om samen te willen leven met verschillende culturen? Is het mal om te hopen dat de aarde ooit voor ons allemaal wordt? Is het mal om te wensen dat de jeugd (met verplichte opleiding) de toekomst heeft? Is het mal om moslimhaat met jodenhaat te vergelijken?
Het ironische is dat we die kant op MOETEN wil deze wereld nog kunnen voortbestaan. Helaas vooralsnog een utopie. Vanwege voor het grootste deel onze wereldleidersRed Star Line schreef:Dikkemick schreef :
Mal of gek zou ik het niet echt noemen, persoonlijk had ik het eerder op een beetje "naiëf" .......Is het mal om samen te willen leven met verschillende culturen? Is het mal om te hopen dat de aarde ooit voor ons allemaal wordt? Is het mal om te wensen dat de jeugd (met verplichte opleiding) de toekomst heeft? Is het mal om moslimhaat met jodenhaat te vergelijken?
Dat naïef (@Red star Line) dat klopt wel...
Ben nu "a brief history of humankind, SAPIENS" aan het lezen van Harari en ben bij het hoofdstuk culturen beland. Al vanaf dat de mens ontstaan is splitsen culturen, als ze te groot worden, op in kleinere aftakkingen. Een goed recent voorbeeld is het christendom. Waar ook naar gekeken werd waren culturen die volledig van de wereld afgescheiden waren, zoals b.v. Tasmanië. Ook hier bleken, als de groep te groot werd, splinter-culturen te ontstaan. En ligt dat dus aan 1 bepaalde cultuur? Wij geven hullie de schuld, hullie zeggen dat wij niet passen in de cultuur. En wie heeft er dan gelijk? Naïef zijn we misschien allemaal.
Door de politiek/cultuur/maatschappelijke ellende van de aanlagen van de laatste tijd gaan wij hullie (de islam in het algemeen dus) zien als de boosdoener. Zij zijn slecht, wij zijn goed.
Labyrint denkt veiligheid in Europa te kunnen krijgen. Ooit. Ik denk nu: NEVER! De groepen zijn te groot en de mens is hiertoe niet voldoende geëquipeerd dankzij de evolutionaire staat waarin ze zich bevind.
Wil dat zeggen dat ik de aanslagen en het stenigen goedkeur? Absoluut niet. Ik denk dat menselijkheid bovenaan op de politieke agenda moet staan. Maar de politieke agenda heeft doorgaans hele andere prioriteiten. En wij hier in het westen ook. We roepen wel: Gelijkheid voor iedereen, maar menen we dit ook?
Ben nu "a brief history of humankind, SAPIENS" aan het lezen van Harari en ben bij het hoofdstuk culturen beland. Al vanaf dat de mens ontstaan is splitsen culturen, als ze te groot worden, op in kleinere aftakkingen. Een goed recent voorbeeld is het christendom. Waar ook naar gekeken werd waren culturen die volledig van de wereld afgescheiden waren, zoals b.v. Tasmanië. Ook hier bleken, als de groep te groot werd, splinter-culturen te ontstaan. En ligt dat dus aan 1 bepaalde cultuur? Wij geven hullie de schuld, hullie zeggen dat wij niet passen in de cultuur. En wie heeft er dan gelijk? Naïef zijn we misschien allemaal.
Door de politiek/cultuur/maatschappelijke ellende van de aanlagen van de laatste tijd gaan wij hullie (de islam in het algemeen dus) zien als de boosdoener. Zij zijn slecht, wij zijn goed.
Labyrint denkt veiligheid in Europa te kunnen krijgen. Ooit. Ik denk nu: NEVER! De groepen zijn te groot en de mens is hiertoe niet voldoende geëquipeerd dankzij de evolutionaire staat waarin ze zich bevind.
Wil dat zeggen dat ik de aanslagen en het stenigen goedkeur? Absoluut niet. Ik denk dat menselijkheid bovenaan op de politieke agenda moet staan. Maar de politieke agenda heeft doorgaans hele andere prioriteiten. En wij hier in het westen ook. We roepen wel: Gelijkheid voor iedereen, maar menen we dit ook?
Einstein/Mick
Einstein/Mick
Je kan sputteren maar je zit er naast. Het zal de droogte zijn. Poog nog een keer met wat meer glijmiddel.Peter van Velzen schreef:Eh nee, dat bewijst niets ten dien aanzien. Net zo min als wanneer de meeste aanslagplegers buiten Europa zouden zijn geboren dat zou bewijzen dat we het al jaren goed doen. Non Sequitor noemen we dat.Labyrint schreef:Ja en daarmee is dus bewezen dat we het al jaren verkeerd doen met de IslamPeter van Velzen schreef:De aanslagen die de laatste tijd in Europa worden gepleegd, worden echter meestal gepleegd door mensen die in Europa geboren zijn. Dat wordt een beetje moeilijk bouwen.
We doen het al jaren fout met de Islam.