Israël overvallen door Operatie al-Aqsa storm: oorlog!

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

appelfflap
Banned

Re: Israël overvallen door Operatie al-Aqsa storm: oorlog!

Bericht door appelfflap »

Peter van Velzen
Site Admin

Bericht door Peter van Velzen »

appelfflap schreef: 14 jun 2024 00:12
Zetten ze dezelfde tekst (over de financiering) ook bij een video van de BBC maar dan met het VK ipv Qatar?
Ik wens u alle goeds
appelfflap
Banned

Bericht door appelfflap »

Peter van Velzen schreef: 14 jun 2024 05:15 Zetten ze dezelfde tekst (over de financiering) ook bij een video van de BBC maar dan met het VK ipv Qatar?
echt jouw 1e reactie bij dit filmpje?
lost and not found yet!
Bevlogen

Bericht door lost and not found yet! »

appelfflap schreef: 12 jun 2024 21:55
HierEnNu schreef: 12 jun 2024 13:57 maar ik wil daarbij dan wel de volgorde veranderen, want zodra daar aan voldaan is:
  • "Hamas en Palestijnse gewapende groeperingen moeten onmiddellijk
    stoppen met raketaanvallen en alle gijzelaars vrijlaten."
is de oorlog voorbij en kan de wederopbouw van Gaza aanvangen.
opnieuw vertel je dingen die niet kloppen
https://www.theguardian.com/world/artic ... 20proposal.
Israel wil hamas vernietigen, dit staat los vh lot vd gijzelaars, en is 1 vd 3 doelstellingen
En Hamas wil Israel niet vernietigen? Wat is het verschil?
We will dance again!
Als je meer produceert dan je klaagt, heb je gelijk! Als je meer klaagt dan produceert, blijf je achter!
lost and not found yet!
Bevlogen

dikkemick schreef: 12 jun 2024 16:55
HierEnNu schreef: 12 jun 2024 13:57
Ik hoop dat alle onschuldige burgers in Zuid Libanon
inmiddels geëvacueerd zijn naar veiliger gebieden!

Laat dat maar aan de flyers van IDF over.

Ben je dom, of doe je dom? Zuid Libanon heeft niets in dit geval met Gaza te maken! Hamas is Gaza, Hezbollah is Libanon! Israel heeft liever een oorlog tegen een land als tegenstander, en niet tegen een postzegel in hun eigen land! Wat snap je daar niet aan? Wil je echt Libanon met Gaza vergelijken?
We will dance again!
Als je meer produceert dan je klaagt, heb je gelijk! Als je meer klaagt dan produceert, blijf je achter!
lost and not found yet!
Bevlogen

dikkemick schreef: 12 jun 2024 08:54 En dat is hele punt geworden.

De verhoudingen zijn volledig zoek!
Als ze zoek zijn, naar welke verhoudingen ben JIJ op zoek dan?
We will dance again!
lost and not found yet!
Bevlogen

dikkemick schreef: 12 jun 2024 11:22 Wederom een bevestiging van hetgeen ik al maanden in eigen woorden beweer. Zulks kun je lezen in dit recente nieuwsbericht.
https://www.nu.nl/midden-oostenconflict ... leegd.html

Zowel Israël als Hamas heeft aan het begin van de oorlog in de Gazastrook oorlogsmisdaden gepleegd, oordelen onderzoekers van de Verenigde Naties. Israël zou zich ook schuldig hebben gemaakt aan misdaden tegen de menselijkheid vanwege het grote aantal burgerslachtoffers.

O?! Israël werkt niet mee aan dit onderzoek staat onderaan te lezen.

Israël werkte niet mee aan het onderzoek van de COI. Het land noemt de uitkomst vooringenomen. Hamas heeft nog niet gereageerd.

Verbazingwekkend voor een land dat zoveel waarde hecht aan menselijkheid, verdragen en rechtsstaat. Heeeeeeeeeeel misschien toch mogelijk wellicht ietsepietsie te verbergen??

En zo lijkt Israël toch steeds meer op de door mij voorspelde dictatuur af te glijden. Zulks waren ook mijn eigen woorden vanuit het verleden.
Duidelijk! Met deze post hou jij gewoon een terroristische organisatie de hand boven het hoofd! Duidelijker is het niet! Je pretendeert dat Israel een dictatuur is, maar je hebt het er niet over wat Hamas is! Inderdaad, een door de westerse landen uitgeroepen terroristische organisatie! En genocide in Gaza? Echt? Als Israel dat had willen doen dan hadden ze dat al lang gedaan hoor! Is hier ook al eerder aangegeven maar daar ga je dan bewust of onbewust weer niet op in!

Ps, zegt het feit dat Hamas niet gereageerd heeft je niets?
We will dance again!
Peter van Velzen
Site Admin

appelfflap schreef: 14 jun 2024 09:11
Peter van Velzen schreef: 14 jun 2024 05:15 Zetten ze dezelfde tekst (over de financiering) ook bij een video van de BBC maar dan met het VK ipv Qatar?
echt jouw 1e reactie bij dit filmpje?
Het was het eerste dat mij op viel vóórdat ik het filmpje bekeek. En ik vroeg me af, of die tekst er door Youtube bij was gezet of door Al Jazeera zelf. Bij de BBC blijkt de tekst anders te luiden: namelijk "De BBC is een Britse publieke omroep". Ik vroeg me af waarom dat verschil? Al Jazeera probeert een Arabische BBC te zijn, maar ze kon waarschijnlijk onmogelijk voornamelijk uit luister- en kijkgelden worden gefinancierd, aangezien die in Qatar - denk ik - niet bestaan.
Ik wens u alle goeds
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

lost and not found yet! schreef: 14 jun 2024 23:20
dikkemick schreef: 12 jun 2024 16:55
HierEnNu schreef: 12 jun 2024 13:57 Ik hoop dat alle onschuldige burgers in Zuid Libanon
inmiddels geëvacueerd zijn naar veiliger gebieden!
Laat dat maar aan de flyers van IDF over.
Ben je dom, of doe je dom? Zuid Libanon heeft niets in dit geval met Gaza te maken! Hamas is Gaza, Hezbollah is Libanon! Israel heeft liever een oorlog tegen een land als tegenstander, en niet tegen een postzegel in hun eigen land! Wat snap je daar niet aan? Wil je echt Libanon met Gaza vergelijken?
Het was slechts een steekje. Een prikje om dat superieure humane leger in twijfel te trekken. Want ook hier zullen we moeten afwachten of er oorlogsmisdaden begaan zijn door dit flyerende stel. En het boeit mij dan niet of ze in eigen land flyeren en vervolgens burgers omleggen of in een ander land.
De regering en dit leger zijn nl nogal moordzuchtig bezig.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

lost and not found yet! schreef: 14 jun 2024 23:24
dikkemick schreef: 12 jun 2024 08:54 En dat is hele punt geworden.

De verhoudingen zijn volledig zoek!
Als ze zoek zijn, naar welke verhoudingen ben JIJ op zoek dan?
Naar die verhouding waarin het aantal slachtoffers onder Hamas groter is dan die onder onschuldige burgers. Het is nu alsof je Bolle Jos wilt arresteren en daarvoor een heel flatgebouw met bewoners plat gooit.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

lost and not found yet! schreef: 14 jun 2024 23:31
dikkemick schreef: 12 jun 2024 11:22 Wederom een bevestiging van hetgeen ik al maanden in eigen woorden beweer. Zulks kun je lezen in dit recente nieuwsbericht.
https://www.nu.nl/midden-oostenconflict ... leegd.html

Zowel Israël als Hamas heeft aan het begin van de oorlog in de Gazastrook oorlogsmisdaden gepleegd, oordelen onderzoekers van de Verenigde Naties. Israël zou zich ook schuldig hebben gemaakt aan misdaden tegen de menselijkheid vanwege het grote aantal burgerslachtoffers.

O?! Israël werkt niet mee aan dit onderzoek staat onderaan te lezen.

Israël werkte niet mee aan het onderzoek van de COI. Het land noemt de uitkomst vooringenomen. Hamas heeft nog niet gereageerd.

Verbazingwekkend voor een land dat zoveel waarde hecht aan menselijkheid, verdragen en rechtsstaat. Heeeeeeeeeeel misschien toch mogelijk wellicht ietsepietsie te verbergen??

En zo lijkt Israël toch steeds meer op de door mij voorspelde dictatuur af te glijden. Zulks waren ook mijn eigen woorden vanuit het verleden.
Duidelijk! Met deze post hou jij gewoon een terroristische organisatie de hand boven het hoofd! Duidelijker is het niet! Je pretendeert dat Israel een dictatuur is, maar je hebt het er niet over wat Hamas is! Inderdaad, een door de westerse landen uitgeroepen terroristische organisatie! En genocide in Gaza? Echt? Als Israel dat had willen doen dan hadden ze dat al lang gedaan hoor! Is hier ook al eerder aangegeven maar daar ga je dan bewust of onbewust weer niet op in!

Ps, zegt het feit dat Hamas niet gereageerd heeft je niets?
A: mijn post is jou dus helemaal niet duidelijk.
B: Ik hou Hamas nooit de hand boven t hooft (en....ik hou dit Israël beleid niet de hand boven t hoofd!)
C: ik pretendeert dat Israël afglijdt richting dictatuur.
D: ik weet wel dat Hamas een terroristische organisatie is.
E: Israël staat straks mogelijk terecht voor genocide, dus dit moeten we (met borrelnootjes erbij) afwachten.

Maar meer fouten heb ik niet kunnen vinden in je betoog.
Einstein/Mick
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

Israël staat straks mogelijk terecht voor genocide
Israël moet terecht staan wordt telkens beweerd en
dat Hamas zo mogelijk ook terecht zou moeten staan volgt dan soms, schoorvoetend.

Zou zulks niet moeten zijn:
  • Hamas en IDF moeten terecht staan
OF
  • Gaza en Israël moeten terecht staan?
Waarom wordt telkens
  • wel heel Israël verantwoordelijk gehouden,
    maar niet heel Gaza?
    :?: :?: :?:
Retorische bedoelde vraag ...
... zoek zelf de verschillen in eigen denken en formuleren!
Antisemitische uitingen stoppen helpt bestrijding antisemitisme.
.Ik vind jou zelf verantwoordelijk voor jouw interpretatie.
De meeste mensen 'weten' dat God bestaat: God bestaat niet!
Peter van Velzen
Site Admin

HierEnNu schreef: 15 jun 2024 15:02
Israël staat straks mogelijk terecht voor genocide
Israël moet terecht staan wordt telkens beweerd en
dat Hamas zo mogelijk ook terecht zou moeten staan volgt dan soms, schoorvoetend.

Zou zulks niet moeten zijn:
  • Hamas en IDF moeten terecht staan
OF
  • Gaza en Israël moeten terecht staan?
Waarom wordt telkens
  • wel heel Israël verantwoordelijk gehouden,
    maar niet heel Gaza?
    :?: :?: :?:
Retorische bedoelde vraag ...
... zoek zelf de verschillen in eigen denken en formuleren!
Ik doe niets liever dan retorisch bedoelde vragen beantwoorden.
Met Israël bedoelt men de staat Israël. De staat Gaza bestaat niet.
Karim Khan de aanklager van het ICC, wil vijf individuën aanklagen, die hij met namen noemt.

Het aanklagen van staten geschiedt elders, maar daar wordt Hamas niet aangeklaagd, want Hamas is ook geen staat. Daarom laat ik het aanklagen dan ook liever over aan professionele aanklagers. Die weten wie je waar moet aanklagen.
Niemand stelt overigens héél Israël aansprakelijk. Wel stelt ik dat de bevolking van Israël een klein beetje meer aansprakelijk kan worden gehouden, omdat men de huidige minister president 2 jaar geleden nog had kunnen afzetten, terwijl de bevolking van Gaza, nooit enige gelegenheid heeft gehad (ook niet in 2006, want die uitslag werd veroorzaakt door de bevolking van de West-bank) om zich op vreedzame wijze van Hamas te ontdoen.

Maar zie wie "wij" aan de macht hebben geholpen en je beseft dat de bevolking - waar dan ook - slechts een klein beetje toerekeningsvatbaar is.
Ik wens u alle goeds
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Ik schreef: "Israël staat straks mogelijk terecht....."

Zulks was uiteraard overdrachtelijk bedoeld. Nederland capituleerde.....idem.
Frankrijk verhoogt wel/niet pensioenleeftijd.....etc.

Dat steeds meer mensen een afkeer krijgen van "Israël" heeft dan ook niets met dat grondgebied te maken maar met de wijze waarop dit land "bestuurd" wordt. Een bestuur richting totalitariteit. En daar is een "regering" voor verantwoordelijk en dus uiteindelijk de mensen in die regering!
Zelfde geldt voor annexeren. Zij die de boel vernielen en afpikken zijn rechtstreeks verantwoordelijk, maar in dit geval ook de soldaten die lachend toekijken EN de verantwoordelijken in de regering.
Einstein/Mick
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

Ik plaats dit toch maar hier

en niet in topic 'Stevent Israël op een burgeroorlog af?', tenslotte is het [nog] geen openlijke muiterij van de IDF doordat de IDF aangeeft dat dit hun interpretatie is van de opdracht van de regering om meer hulp Gaza binnen te laten. Premier Netanyahu is echter kennelijk woest op het leger omdat het gevechtspauzes handhaaft.
  • Eigen belangen

Van muiterij in het leger is volgens Dekkers nog geen sprake, maar de kritiek neemt wel flink toe. 'Volgens het leger heeft Netanyahu niet langer de veiligheid van het land voor ogen. Hij zou alleen maar naar zijn eigen belangen kijken. Hij wil geen staakt-het-vuren, geen gevechtspauze, en zou het liefst nog morgen Libanon binnenvallen.'

De premier liet zondagavond weten dat de regering het laatste woord heeft.
    • 'We zijn een land met een leger, geen leger met een land',
    zei hij volgens Dekkers.

BRON: 17-06-24 08:37
    Israëlisch leger pauzeert gevechten, Netanyahu woest
Antisemitische uitingen stoppen helpt bestrijding antisemitisme.
.Ik vind jou zelf verantwoordelijk voor jouw interpretatie.
De meeste mensen 'weten' dat God bestaat: God bestaat niet!
Gesloten