Israël overvallen door Operatie al-Aqsa storm: oorlog!

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

dikkemick
Adelaar

Re: Israël overvallen door Operatie al-Aqsa storm: oorlog!

Bericht door dikkemick »

Als je pro-iets bent mag je blijkbaar liegen.
https://www.nu.nl/politiek/6317467/pvve ... reerd.html

De PVV heeft woensdag in de Tweede Kamer gesteld dat er op dit moment geen hongersnood in Gaza is.

PVV'er Ram bleef volhouden dat er geen honger is in de Gazastrook, waar meer dan twee miljoen mensen wonen. Hij zegt zich te baseren op wetenschappelijke experts. "Ik ben niet feitenvrij bezig. Ik baseer me op feiten." Dat partijen zeggen dat er hongersnood in Gaza is, vindt de PVV'er "heel kwalijk".

De PVV stelde in het debat tegen meer hulp aan de getroffen bevolking van Gaza te zijn.

Nederland ( :wink: ) heeft gestemd.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

appelfflap schreef: 19 jun 2024 14:51
HierEnNu schreef: 19 jun 2024 11:09 De IDF is Gaza binnengevallen, niet Israël. Wat klopt daar volgens jou niet van?
yep
en in wo2 heeft Duitsland Polen uiteraard nooit aangevallen :)
het wordt er alleen maar belachelijker op maar ik ben er rotsvast van overtuigd dat de moderators alles zullen blijven laten passeren.
Mijn observatie is niet zozeer dat telkens Israël als boosdoener naar voren wordt geschoven, maar dat zulks niet gebeurt met Gaza, dan wordt niet beweert dat Gaza binnenviel in Israël maar dat Hamas zulks deed, terwijl bij de inval in Israël op 7 oktober wel Gazaanse burgers en zelfs kinderen waren betrokken die deelname aan de pogrom. Voor alle duidelijkheid:
HierEnNu schreef: 15 jun 2024 15:02:scissors:
Waarom wordt telkens
  • wel heel Israël verantwoordelijk gehouden,
    maar niet heel Gaza?
    :?: :?: :?:
:scissors:
Met andere woorden:
  • Gaza is onschuldig want Hamas deed het maar
    Israël is wel schuldig want het betreft onderdanen uit Israël?
DAT is waar ik de spotlight op zette:
  • Om welke reden vind jij dat Moderating
    mijn geuite observatie niet zou moeten laten passeren?
Antisemitische uitingen stoppen helpt bestrijding antisemitisme.
.Ik vind jou zelf verantwoordelijk voor jouw interpretatie.
De meeste mensen 'weten' dat God bestaat: God bestaat niet!
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Tsja, ik vrees dat we duidelijker moeten zijn voor wat betreft HierEnNu.
Niet meer spreken over 'Israel dit-of-dat' maar: 'De mensen van de democratisch gekozen regering in Israël dit-of-dat.

Zulks moet mogelijk zijn.
Krantenkoppen moeten we dan wel aanpassen natuurlijk!
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

dikkemick schreef: 19 jun 2024 15:16 Als je pro-iets bent mag je blijkbaar liegen.
https://www.nu.nl/politiek/6317467/pvve ... reerd.html

De PVV heeft woensdag in de Tweede Kamer gesteld dat er op dit moment geen hongersnood in Gaza is.

PVV'er Ram bleef volhouden dat er geen honger is in de Gazastrook, waar meer dan twee miljoen mensen wonen. Hij zegt zich te baseren op wetenschappelijke experts. "Ik ben niet feitenvrij bezig. Ik baseer me op feiten." Dat partijen zeggen dat er hongersnood in Gaza is, vindt de PVV'er "heel kwalijk".

De PVV stelde in het debat tegen meer hulp aan de getroffen bevolking van Gaza te zijn.

Nederland ( :wink: ) heeft gestemd.
Kijk, de PVV begint zich al wat meer te ontpoppen, zoals ik me dat had voorgesteld.
** Heb engelen-geduld, begrip en compassie en wanhoop(t) niet **
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

dikkemick schreef: 19 jun 2024 15:45 Tsja, ik vrees dat we duidelijker moeten zijn voor wat betreft HierEnNu.
Niet meer spreken over 'Israel dit-of-dat'
Nee hoor, van mij moet niemand iets!
Ik pas me gewoon aan en schrijf voortaan Gaza in plaats van Hamas ...
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

HierEnNu schreef: 19 jun 2024 18:21
dikkemick schreef: 19 jun 2024 15:45 Tsja, ik vrees dat we duidelijker moeten zijn voor wat betreft HierEnNu.
Nee, nu in het hier gooi je zaken door elkaar. Gaza is niet Hamas, hoewel dat er qua aantal slachtoffers en vernielingen wel op begint te lijken.
IDF behandelt Gaza als ware het Hamas.
Einstein/Mick
HierEnNu
Superposter

Re: Israël overvallen door Operatie al-Aqsa Storm: oorlog!

Bericht door HierEnNu »

dikkemick schreef: 19 jun 2024 19:30
HierEnNu schreef: 19 jun 2024 18:21
Nee, nu in het hier gooi je zaken door elkaar. Gaza is niet Hamas, hoewel dat er qua aantal slachtoffers en vernielingen wel op begint te lijken.
IDF behandelt Gaza als ware het Hamas.
Dat bedoel ik dus! Gaza is onschuldig en Israël is schuldig?

Terwijl Gaza eerst Israël binnenviel tijdens 'Operatie al-Aqsa Storm' en
daarmee onder luid gejuich en feestgedruis van Gazanen aan Israël de oorlog verklaarde ...
... maar Israël is de aggressor, niet de IDF, en de Gazanen zijn onschuldig,
want Hamas is een verzetsgroep wiens handelen begrijpbaar zijn.

Zie je nou? Ik begrijp jou best wel hoor!
dikkemick
Adelaar

Re: Israël overvallen door Operatie al-Aqsa Storm: oorlog!

Bericht door dikkemick »

HierEnNu schreef: 19 jun 2024 20:13
Dat bedoel ik dus! Gaza is onschuldig en Israël is schuldig?

Terwijl Gaza eerst Israël binnenviel tijdens 'Operatie al-Aqsa Storm' en
daarmee onder luid gejuich en feestgedruis van Gazanen aan Israël de oorlog verklaarde ...
... maar Israël is de aggressor, niet de IDF, en de Gazanen zijn onschuldig,
want Hamas is een verzetsgroep wiens handelen begrijpbaar zijn.

Zie je nou? Ik begrijp jou best wel hoor!
Taalkabaal en verwarring alom. Een land of streek of afgebakend gebied kun je niet verantwoordelijk houden voor daden. Geldt voor Israël als land en Gaza als gevangenis.

Het gaat uiteraard om de beleidsvoerders. Diegenen in charge. De verantwoordelijken. Personen dus. Maar omdat de woordvoerders van Hamas de organisatie vertegenwoordigen spreken we van Hamas dit-en-dat . Zelfde geldt voor Netanyalul. Dan zeggen we: Israël dit en dat.....

En je ziet: Kranten doen dit ook. Maar wij weten beiden wat er bedoeld wordt.
Einstein/Mick
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

En we zijn er voorlopig nog niet vanaf.

https://www.nu.nl/midden-oostenconflict ... er-op.html

Ook Israëlische buitenlandminister Israel Katz dreigde dinsdag met een "totale oorlog" waarin de Libanese beweging vernietigd zou worden.

Hierna de westelijke Jordaan oever!

What's next?
Einstein/Mick
ChaimNimsky
Superposter

Bericht door ChaimNimsky »

dikkemick schreef: 19 jun 2024 21:23 En we zijn er voorlopig nog niet vanaf.

https://www.nu.nl/midden-oostenconflict ... er-op.html

Ook Israëlische buitenlandminister Israel Katz dreigde dinsdag met een "totale oorlog" waarin de Libanese beweging vernietigd zou worden.
In tegenstelling tot het gedoe met Hamas, zal de oorlog tegen Hezbollah een echte oorlog worden waar het heel wat harder aan toe zal gaan. Het overgrote deel van het IDF zit in Noord Israel en niet in Gaza. Hezbollah heeft daarentegen zo'n miljoen raketten die ze allemaal op Israel zullen gaan afvuren. Het zijn geen geavanceerde raketen, maar het betreft een hoeveelheid die nooit helemaal tegen kan worden gehouden, waardoor heel veel burgerdoelen geraakt zullen worden; ook al zal de burgerbevolking grotendeels veilg in de ondergrondse kelders en bunkers zitten. Laten we hopen dat Hezbollah zich een beetje in weet te houden, want het IDF zal dan inderdaad overgaan op een totale oorlog die niet eenvoudig zal zijn en in Libanon zal worden uitgevochten.
Hierna de westelijke Jordaan oever!
De Westelijke Jordaan Oever stelt militair helemaal iets voor.
Zionist
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

En dan het energie- en nucleair verhaal Iran? :?:

Zou zo nog een hele omgang worden..
** Heb engelen-geduld, begrip en compassie en wanhoop(t) niet **
appelfflap
Banned

Bericht door appelfflap »

Gerard R. schreef: 19 jun 2024 22:52 En dan het energie- en nucleair verhaal Iran? :?:
Zou zo nog een hele omgang worden..
Israel is gaza niet binnengevallen, waarom zouden ze libanon of Iran binnenvallen?
Peter van Velzen
Site Admin

Bericht door Peter van Velzen »

TIBERIUS CLAUDIUS schreef: 19 jun 2024 10:03
Vergelijkingen zijn altijd relatief ik denk dat Peter ongelijk heeft en dat de Wehrmacht meestal ethischer te werk ging,
Vermoedelijk bedoelde Peter echter de Waffen SS.
Ik had daar nog niet eens bij stilgestaan. Als je echt wilt vergelijken, moet je wel meer onderscheid maken dan ik deed. Ik bedoelde te zeggen dat wat Nazi's + soldaten deden in WOII - zelfs in verhouding tot het aantal betrokkenen, nog veel erger was dan wat nu in Gaza gebeurt. Maar dat in beide gevallen de politici bloeddorstiger lijken dan de militairen. Dat geldt voor bijna alle oorlogen. Wie er het loodje bij kan leggen ziet vaak liever minder loodjes gelegd. (als ik bedoel, wat u begrijpt)
Ik wens u alle goeds
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

ChaimNimsky schreef: 19 jun 2024 22:17 In tegenstelling tot het gedoe met Hamas, zal de oorlog tegen Hezbollah een echte oorlog worden waar het heel wat harder aan toe zal gaan. Het overgrote deel van het IDF zit in Noord Israel en niet in Gaza. Hezbollah heeft daarentegen zo'n miljoen raketten die ze allemaal op Israel zullen gaan afvuren. Het zijn geen geavanceerde raketen, maar het betreft een hoeveelheid die nooit helemaal tegen kan worden gehouden, waardoor heel veel burgerdoelen geraakt zullen worden; ook al zal de burgerbevolking grotendeels veilg in de ondergrondse kelders en bunkers zitten. Laten we hopen dat Hezbollah zich een beetje in weet te houden, want het IDF zal dan inderdaad overgaan op een totale oorlog die niet eenvoudig zal zijn en in Libanon zal worden uitgevochten.
Wat ik al eerder opmerkte: Is het niet de grootste fout ooit geweest Israël daar in dat midden oosten te situeren? Hoe lang geeft dit al ellende? Hoeveel levens heeft dit al gekost en gaat dit nog kosten?
Fijn voor het westen dat er een bondgenoot zit, maar ten koste van hoeveel leed nog?
Einstein/Mick
ChaimNimsky
Superposter

Bericht door ChaimNimsky »

dikkemick schreef: 20 jun 2024 06:39
ChaimNimsky schreef: 19 jun 2024 22:17 In tegenstelling tot het gedoe met Hamas, zal de oorlog tegen Hezbollah een echte oorlog worden waar het heel wat harder aan toe zal gaan. Het overgrote deel van het IDF zit in Noord Israel en niet in Gaza. Hezbollah heeft daarentegen zo'n miljoen raketten die ze allemaal op Israel zullen gaan afvuren. Het zijn geen geavanceerde raketen, maar het betreft een hoeveelheid die nooit helemaal tegen kan worden gehouden, waardoor heel veel burgerdoelen geraakt zullen worden; ook al zal de burgerbevolking grotendeels veilg in de ondergrondse kelders en bunkers zitten. Laten we hopen dat Hezbollah zich een beetje in weet te houden, want het IDF zal dan inderdaad overgaan op een totale oorlog die niet eenvoudig zal zijn en in Libanon zal worden uitgevochten.
Wat ik al eerder opmerkte: Is het niet de grootste fout ooit geweest Israël daar in dat midden oosten te situeren? Hoe lang geeft dit al ellende?
De beste zet ooit =D>. Sommige moslimlanden zijn nog niet zover, maar dat zijn voornamelijk het terroristische Iran, Syrië, Jemen en de Palestijnen. Veel andere landen zijn reeds ooit verslagen door Israel en die zullen niet meer tegen Israel strijden. Het westen zal Israel toch wel blijven helpen -- kritiek is irrelevant.
Hoeveel levens heeft dit al gekost en gaat dit nog kosten?
Hopelijk liggen er nog veel dode terroristen in het verschiet. Hamas is op 4 bataljons en enkele losse pockets, militair reeds verslagen. Nu is het tijd voor een echte oorlog met echt veel dode terroristen (en helaas ook enorm veel burgers en Israelische militairen) om Hezbollah militair kapot te maken. In het begin zullen er heeeeeeel veel raketten op Israel worden afgeschoten, maar daarna zal de strijd steeds meer naar Libanon gaan en uiteindelijk trekt Israel weer aan het langste eind.
Fijn voor het westen dat er een bondgenoot zit, maar ten koste van hoeveel leed nog?
Dat moet je de terroristen vragen. Met Hamas en Jihad is militair reeds zo goed als afgerekend en binnenkort ook met Hezbollah, al zal dat een echte oorlog worden met heeeeel veel slachtoffers.

Israel is het enige land dat legio oorlogen heeft gevoerd, ze allemaal heeft gewonnen en een van de beste eigen wapen-indistriën heeft. Zolang Israel wordt aangevallen, gaat het gewoon door.

Die paar Palestijnen die je in de draad telkens weer onder onze neus probeert te wrijven, zijn niet meer waard dan de halve miljoen burgerdoden in Syrië, de 200.000 slachtoffers in Irak, de 100.000 tot 200.000 doden in Afghanistan, de 2 tot 5 miljoen slachtoffers in Oost-Congo, etc., die voor vrijwel niemand noemenswaardig blijken. Mijn hart ligt bij de leven-vierende inwoners van het mooie democratische Israel en niet bij agressieve klagende losers.
Zionist
Gesloten