Treitertraject
Moderator: Moderators
Re: Treitertraject
we hebben inmiddels weer een nieuw treiter-object, al wel aangestipt door a.r.
Als de steuntrekker (waar mogelijk al heel veel jaren premies voor werden betaald - en dan, met a.r., aangezien worden als luiaards, lanterfanters, o.i.d. , per ongeluk inwonende kinderen heeft, die , per ongeluk,
zelf een minimum salarisje (of meer) verdienen, ben je gewoon de 'lul' .
Voor de belastingdienst ben je elk een apart geval, getrouwd of niet. Voor (a)sociale zaken juist niet.
Fraudeurs moeten nu bij betrappen (brood stelen voor je hongerende kinderen waar nodig, toch?) 100% boete betalen met (mogelijk) nog een opslag van 10 of 15%. (dat is vooralsnog het voorstel)
Waarvan is niet duidelijk. Dat (daarna) ook de (verplichte) zorgpremie niet kan worden betaald, is, volgens kamp, daar eigen verantwoordelijkheid. En krijg je nog meer boete.
Ik heb het gevoel, nu ja, weet het wel zeker, dat de lieden daar bij Soc. Zaken in een ivoren torentje leven.
Hebben geen enkel besef van hoe het is te leven van een minimaal besteedbaar inkomen. Ik weet ook zeker dat er veel mensen zij die daar achter staan. Zoals hier al eerder verwoord.
Toegegeven: er zijn (echte) misbruikers.
De overgrote meerderheid, echter, zijn dat niet. Men werd ontslagen (door een bedrijf dat weinig winst niet genoeg vond), men werd ziek, men werd overtollig (ja .. ik kan dat zien, zeker met dit kabinet) en plots zit je (met de ontwaarding van je huis t.o.v. je hypotheek) voor een onoverbrugbare situatie.
Als je jong bent, en dus geen arbeidsverleden, heb je maar enkele maanden om een nieuwe baan te vinden, of je vindt jezelf in de bijstand. Als je partner ook een baan heeft, kun je het wel schudden. Over en uit.
Als je ouder bent, en meer verplichtingen (kinderen, school, hypotheek), kun je het ook schudden, want de banken geven je geen respijt.
Anyway: ik ben benieuwd hoe veel zefmoorden dit gaat opleveren.
Cynisch?
nee hoor
Als de steuntrekker (waar mogelijk al heel veel jaren premies voor werden betaald - en dan, met a.r., aangezien worden als luiaards, lanterfanters, o.i.d. , per ongeluk inwonende kinderen heeft, die , per ongeluk,
Voor de belastingdienst ben je elk een apart geval, getrouwd of niet. Voor (a)sociale zaken juist niet.
Fraudeurs moeten nu bij betrappen (brood stelen voor je hongerende kinderen waar nodig, toch?) 100% boete betalen met (mogelijk) nog een opslag van 10 of 15%. (dat is vooralsnog het voorstel)
Waarvan is niet duidelijk. Dat (daarna) ook de (verplichte) zorgpremie niet kan worden betaald, is, volgens kamp, daar eigen verantwoordelijkheid. En krijg je nog meer boete.
Ik heb het gevoel, nu ja, weet het wel zeker, dat de lieden daar bij Soc. Zaken in een ivoren torentje leven.
Hebben geen enkel besef van hoe het is te leven van een minimaal besteedbaar inkomen. Ik weet ook zeker dat er veel mensen zij die daar achter staan. Zoals hier al eerder verwoord.
Toegegeven: er zijn (echte) misbruikers.
De overgrote meerderheid, echter, zijn dat niet. Men werd ontslagen (door een bedrijf dat weinig winst niet genoeg vond), men werd ziek, men werd overtollig (ja .. ik kan dat zien, zeker met dit kabinet) en plots zit je (met de ontwaarding van je huis t.o.v. je hypotheek) voor een onoverbrugbare situatie.
Als je jong bent, en dus geen arbeidsverleden, heb je maar enkele maanden om een nieuwe baan te vinden, of je vindt jezelf in de bijstand. Als je partner ook een baan heeft, kun je het wel schudden. Over en uit.
Als je ouder bent, en meer verplichtingen (kinderen, school, hypotheek), kun je het ook schudden, want de banken geven je geen respijt.
Anyway: ik ben benieuwd hoe veel zefmoorden dit gaat opleveren.
Cynisch?
nee hoor
Alle denkende mensen zijn atheïst. (R. Heinlein); The thoughts of the gods are not more unchangeable than those of the men who interpret them. They advance – but they always lag behind the thoughts of men ... The Christian God was once a Jew. Now he is an anti-Semite. (France)
Nou HenkM, ik kan je voorspellen veel. Sterker nog het is zeker al een half jaar druk doende met het aantal zelfmoorden.
Als voorbeeld de hulpdienstensite http://nsvtv.home.xs4all.nl/p2Kflex/" onclick="window.open(this.href);return false; regelmatig bezoekt zag je zeer regelmatig een zogenaamde TIS melding. De afkorting behelst een aanrijding met een trein en een persoon al dan niet in een voertuig.
Tegenwoordig zie alleen de TIS meldingen die nogal opvallend zijn onder de bevolking en dus ineens veel minder zijn.
In 2010 kwamen er officiële 1733 zelfmoorden voor. Op het spoor komen er officieel 4 per week voor dus 208 per jaar.
Mijn vermoeden is nu dat er zo min mogelijk aandacht aan wordt gegeven om niet nog meer mensen op ideeën te brengen.
Als voorbeeld de hulpdienstensite http://nsvtv.home.xs4all.nl/p2Kflex/" onclick="window.open(this.href);return false; regelmatig bezoekt zag je zeer regelmatig een zogenaamde TIS melding. De afkorting behelst een aanrijding met een trein en een persoon al dan niet in een voertuig.
Tegenwoordig zie alleen de TIS meldingen die nogal opvallend zijn onder de bevolking en dus ineens veel minder zijn.
In 2010 kwamen er officiële 1733 zelfmoorden voor. Op het spoor komen er officieel 4 per week voor dus 208 per jaar.
Mijn vermoeden is nu dat er zo min mogelijk aandacht aan wordt gegeven om niet nog meer mensen op ideeën te brengen.
Als de nood het hoogst is, is god altijd op vakantie
Die zelfmoorden zijn dan weer goed tegen de overbevolking.
Waarschijnlijk gaat men de schade die de zelfmoord veroorzaakt ook op de nabestaanden verhalen?
Zou me niets verbazen.......
Waarschijnlijk gaat men de schade die de zelfmoord veroorzaakt ook op de nabestaanden verhalen?
Zou me niets verbazen.......
- Peter van Velzen
- Site Admin
Ik neem aan dat men de inwonende kinderen wil ontmoedigen bij het zoeken van een baan, zodat men ze luitaards, en lanterfanters kan noemen?HenkM schreef:we hebben inmiddels weer een nieuw treiter-object, al wel aangestipt door a.r.

Op zich heb ik er geen bezwaar tegen als men bij het vaststellen van de uitkering rekening houdt met de inkomens van andere gezinsleden. Maar het lijkt me niet van enige intelligentie getuigen, om deze inkomens voor 100% in mindering te brengen, WIl men echt de motivatie voor het vinden van werk op zo'n manier de kop indrukken

Ik wens u alle goeds
@Iedereen
Hoe zit het met de overheid en de stimulans om zelfstandig te beginnen? Weet iemand hoe dat zit?
@AR
Een persoonlijke vraag, dus je hoeft niet te beantwoorden. Maar hebben als je voor jezelf spreekt alle afwijzingen, ondanks jouw beste bedoelingen, invloed op de manier waarop jij jezelf presenteerd bij een nieuwe sollicitatie? En indien ja, hoe? Als je er niet op in wilt gaan snap ik dat. Ik stel die vragen vooral omdat ik mijzelf voor probeer te stellen hoe dit mij zou beinvloeden. Ik denk dat die vele teleurstellingen niet alleen kunnen ontmoedigen, maar ook jezelf ook juist te "strijdlustig" maken (waardoor een werkgever zou kunnen denken:"die weet al te goed wat ze wil / is niet plooibaar en leerbaar meer)". Maar misschien is dat ook wel niet zo.
Groet,
Bob
Hoe zit het met de overheid en de stimulans om zelfstandig te beginnen? Weet iemand hoe dat zit?
@AR
Een persoonlijke vraag, dus je hoeft niet te beantwoorden. Maar hebben als je voor jezelf spreekt alle afwijzingen, ondanks jouw beste bedoelingen, invloed op de manier waarop jij jezelf presenteerd bij een nieuwe sollicitatie? En indien ja, hoe? Als je er niet op in wilt gaan snap ik dat. Ik stel die vragen vooral omdat ik mijzelf voor probeer te stellen hoe dit mij zou beinvloeden. Ik denk dat die vele teleurstellingen niet alleen kunnen ontmoedigen, maar ook jezelf ook juist te "strijdlustig" maken (waardoor een werkgever zou kunnen denken:"die weet al te goed wat ze wil / is niet plooibaar en leerbaar meer)". Maar misschien is dat ook wel niet zo.
Groet,
Bob
"You can think I'm wrong, but that's no reason to quit thinking." - House
Tiepvauden ondur voorbehauwt.
Geen punt, je mag (bijnaEen persoonlijke vraag, dus je hoeft niet te beantwoorden.

Het steekt anders in elkaar BB. Ik krijg iedere dag mailtjes van: Indeed, Monsterboard, Banenmatch, nu.werk, Nationale Vacaturebank etc., etc. De laatste maanden staan daar nauwelijks nog nieuwe vacatures op, maar ik solliciteer op alles wat maar een beetje passend lijkt te zijn. Voorts moet je weten dat er vaak maandenlang dezelfde vacatures bestaan en dan ook nog bij al die verschillende vacaturesites Ik zal een voorbeeld geven: zo'n anderhalve maand geleden solliciteerde ik naar een baan als telefoniste bij een onderneming in de gezondheidssector, anderhalf uur later had ik de afwijzing reeds binnen, terwijl ik aan alle gevraagde kwalificaties voldeed, nu staat diezelfde vacature er nog steeds...beetje vreemd denk ik dan. Er is een tijd geweest dat ik voor iedere vacature een apart mailtje maakte, maar inmiddels is het een soort standaardwerkje geworden, waarin ik kleine dingen verander wanneer noodzakelijk door mij geacht. Ik heb al maanden geen uitnodiging voor een gesprek gehad...ze kunnen voor mij 1000 anderen krijgen immers. Wél is het zo dat op het moment dát ik uitgenodigd word voor een gesprek, ik dan vrijwel altijd aangenomen word of beter gezegd werd! Overigens is in een deel van die geplaatste vacatures helemaal géén vacature vacant, maar is het slechts een gratis reclameslogan van zo'n bedrijf.Maar hebben als je voor jezelf spreekt alle afwijzingen, ondanks jouw beste bedoelingen, invloed op de manier waarop jij jezelf presenteerd bij een nieuwe sollicitatie? En indien ja, hoe? Als je er niet op in wilt gaan snap ik dat. Ik stel die vragen vooral omdat ik mijzelf voor probeer te stellen hoe dit mij zou beinvloeden. Ik denk dat die vele teleurstellingen niet alleen kunnen ontmoedigen, maar ook jezelf ook juist te "strijdlustig" maken (waardoor een werkgever zou kunnen denken:"die weet al te goed wat ze wil / is niet plooibaar en leerbaar meer)". Maar misschien is dat ook wel niet zo.
Dan je vraag of ik anders naar een solliciatiegesprek ga als voorheen. Ja! De druk om een baan te vinden is enorm! Dat ligt al in de aard van dit beestje...in mijn trots, ik wil nl gewoon heel graag werken/onafhankelijk/zelfstandig zijn, maar daar bovenop komt de druk van UWV/Sozawe, de angst voor hoe de toekomst voor mij(en mijn zoon) verder zal zijn, angst dat mijn zoon mij zal gaan moeten onderhouden én dan nog de maatschappij met hun wijzende en zwaaiende vingertjes. Dat maakt me onzeker/bang én woedend/strijdbaar en op een bepaalde manier ook onverschillig...en dat is nog wel wat me het meeste beangstigt,...ik en onverschillig?? Onbestaanbaar...ik voel me vermalen worden door vele molenstenen en ik weet/zie geen uitweg...nou dat is zo ongeveer hoe ik er op dit moment in sta...dus ja mocht ik nu een uitnodiging ontvangen voor een sollicitatiegesprek dan ben ik toch bang dat ik voordien een paar pilletjes in zal moeten nemen en gesteld dat ik aangenomen zou worden, zou ik op mijn tenen lopen uit angst om fouten te maken, niet kneedbaar genoeg bevonden te worden, niet binnen de bedrijscultuur te passen en zo nog het één en ander. Dat is dus wat vier jaar vechten voor je toekomst en onverschillige ambtenarij en een keiharde op Amerikaanse geschoeide leest maatschappij met een mens of iig met mij doet.
Ik heb het laatste jaar overwogen om voor mijzelf te beginnen en me suf geprakkizeerd wat ik dan zou kunnen/willen doen...maar ik durf het op dit ogenblik niet aan. Teveel economische en financiële onzekerheid. Het vreemde is dan dat wanneer ik wél een eigen bedrijfje zou starten dat ik dan subsidie krijg, terwijl het ene na het andere bedrijf omvalt.
Maar als je een idee hebt waarmee ik een boterham met een dun plakkie kaas kan verdienen, dan houd ik me van harte aanbevolen, dát dan wel weer!
@AR
Bedankt voor het eerlijke antwoord. Misschien herkennen anderen het antwoord.
Ik heb helaas geen enkel idee hoe je jouw kansen kunt vergroten. Als er wat is, dan gun ik je dat van harte. Ik wil ook totaal niet met de beschuldigende finger zwaaien. Mijn medeleven heb je, waar het gaat om de teleurstellende reacties op jouw sollicitaties. Ik kan je helaas niets anders dan aanmoedigen, een hart onder de riem steken en het beste gunnen. Zodra ik meer kan, dan laat ik het je zeker weten.
Succes en bedankt voor het inzicht.
Bob
Bedankt voor het eerlijke antwoord. Misschien herkennen anderen het antwoord.
Ik heb helaas geen enkel idee hoe je jouw kansen kunt vergroten. Als er wat is, dan gun ik je dat van harte. Ik wil ook totaal niet met de beschuldigende finger zwaaien. Mijn medeleven heb je, waar het gaat om de teleurstellende reacties op jouw sollicitaties. Ik kan je helaas niets anders dan aanmoedigen, een hart onder de riem steken en het beste gunnen. Zodra ik meer kan, dan laat ik het je zeker weten.
Succes en bedankt voor het inzicht.
Bob
Solliciteer niet via e-mail. Schrijf een keurig nette en spelfoutenvrije brief op hoogkwalitatief papier met dito enveloppe. Ga voor die hoge kwaliteit papier naar een betere kantoorboekhandel en betaal flink voor dat mooie kwaliteitspapier en enveloppe.a.r. schreef: Er is een tijd geweest dat ik voor iedere vacature een apart mailtje maakte, maar inmiddels is het een soort standaardwerkje geworden, waarin ik kleine dingen verander wanneer noodzakelijk door mij geacht. Ik heb al maanden geen uitnodiging voor een gesprek gehad...ze kunnen voor mij 1000 anderen krijgen immers.
Vergeet niet dat de eerste indruk allesbepalend kan zijn. Je moet al indruk maken in de brievenbus. En een mailtje is zo weggeflikkerd, een vinkje erbij is al genoeg.
"Stand out!" is mijn motto. Ik heb een aantal mensen geholpen met hun sollicitatiebrieven en ook deze laten printen op dat fraaie papier en ze werden telkens voor een gesprek uitgenodigd.
@ Samante, het kán vaak niet eens anders meer....je solliciteert niet meer bij een bedrijf....een uitzendbureau bepaald wie er binnen de organisatie van een bedrijf past. Er is meestal niet eens een adres te vinden...je solliciteert op een advertentie nummer via een uitzendbureau....en sterker nog....zelfs al solliciteer je op dát adverentienummer dan begrijpen de intercedenten niet eens dát je op dát advertienummer reageert! Ik weet het, het is om gek van te worden, maar ik maak het vrijwel wekelijks mee dat ik reageer op een vacature en dat de intercedente niet weet waarover het gaat omdat je bij een verkeerde afdeling terecht bent gekomen. Kortom er wordt maar wat aan gerotzooid. Vorige week solliciteerde ik naar een baan als incassomedewerkster (kon alleen per e-mail) ik meen via Unique uitzendbureau en niemand wist waarover het ging. Tja mevrouw dan bent u (via de mail) op een verkeerde afdeling terecht gekomen....gloeiende, gloeiende....zelfs dat kunnen ze niet! Maar ja.....ze hebben natuurlijk wel een "papiertje"....van Inholland oid waarschijnlijk! Daar krijg je dat papiertje nogal gemakkelijk 

Ik zou informeren welke persoon op personeelszaken over de werving gaat. Die persoon rechtstreeks aanschrijven. Je bent brutaal en valt op, maar het kan een hele mooie binnenkomer zijn.a.r. schreef:@ Samante, het kán vaak niet eens anders meer....je solliciteert niet meer bij een bedrijf....een uitzendbureau bepaald wie er binnen de organisatie van een bedrijf past. Er is meestal niet eens een adres te vinden...je solliciteert op een advertentie nummer via een uitzendbureau....en sterker nog....zelfs al solliciteer je op dát adverentienummer dan begrijpen de intercedenten niet eens dát je op dát advertienummer reageert! Ik weet het, het is om gek van te worden, maar ik maak het vrijwel wekelijks mee dat ik reageer op een vacature en dat de intercedente niet weet waarover het gaat omdat je bij een verkeerde afdeling terecht bent gekomen. Kortom er wordt maar wat aan gerotzooid. Vorige week solliciteerde ik naar een baan als incassomedewerkster (kon alleen per e-mail) ik meen via Unique uitzendbureau en niemand wist waarover het ging. Tja mevrouw dan bent u (via de mail) op een verkeerde afdeling terecht gekomen....gloeiende, gloeiende....zelfs dat kunnen ze niet! Maar ja.....ze hebben natuurlijk wel een "papiertje"....van Inholland oid waarschijnlij! Daar krijg je dat papiertje nogal gemakkelijk
Uitzendbureaus worden toch niet altijd ingeschakeld?
Het gaat mij er om dat iemand op personeelszaken iets tastbaars van je heeft en dat het in positieve zin uitsteekt boven die 1000 anderen. Misschien moet je juist brutaal zijn en uitvogelen wie er over de vacature beslist en daarmee vindingrijkheid laten zien.
De massa reageert braaf per email via dat uitzendbureau. En als jij dat nou anders zou doen, kan het zomaar zijn dat speciale aandacht naar jou uitgaat. En nemen ze je aan na een rechtstreekse sollicitatie, dan kom je niet via het uitzendbureau binnen en hoeven ze dat bureau ook niet voor jouw indiensttreding te betalen.
Eh, ik gooi jouw reactie niet bij het oud papier hoor! Mijn hersentjes draaien al weer overuren om je advies te overdenken!
Anderzijds ....uitzendbureau's worden steeds vaker ingeschakeld...lekker gemakkelijk om mensen snel weer snel te kunnen laten gaan/dumpen. Hoef je als HRM zelf weinig of geen moeite te doen en geen verantwoordelijk te dragen.

Anderzijds ....uitzendbureau's worden steeds vaker ingeschakeld...lekker gemakkelijk om mensen snel weer snel te kunnen laten gaan/dumpen. Hoef je als HRM zelf weinig of geen moeite te doen en geen verantwoordelijk te dragen.
Een HRM kan de eerste schifting al maken in de brievenbus. Ongeopend worden vele brieven ongelezen al terzijde gelegd. Met mailtjes zal dit niet anders gaan.a.r. schreef:Eh, ik gooi jouw reactie niet bij het oud papier hoor! Mijn hersentjes draaien al weer overuren om je advies te overdenken!![]()
Men wil geen doorsnee sollicitant. Men wil een interessante kandidaat.
En men wil misschien niet iemand die braaf alles opvolgt en solliciteert via de geijkte kanalen.
Je moet jezelf verkopen. Google is your friend en zoek eens naar kenmerkende aspecten van dat bedrijf en die functie en wees origineel met de aardige dingen die je schrijft over het bedrijf. Wek niet de indruk dat het allemaal standaard is, maar laat duidelijk zien dat je informatie hebt uitgezocht en je er in verdiept hebt.
Eigen briefpapier met logo gaat misschien te ver, maar het is zeker een optie.
Zorg in elk geval dat als je via email solliciteert dat je een persoonlijke layout hebt met achtergrond en dergelijke. Maar email raad ik gewoon sterk af. Het wordt te makkelijk gemaakt om je sollicitatie direct te dumpen.
@AR
Je zou ook kunnen proberen muismatten met je CV + contactgegevens naar personeelszaken en intercedenten. toe te sturen, aangezien ze alles per mail willen doen, zien ze iedere keer als ze op verzenden drukken jouw naam en nummer staan
@allen:
Maar nu serieus. Wat mij zo verbijsterd is dat ik het gros van mijn baantjes (niet datik zo'n jobhopper geweest ben) via "ons-kent-ons" heb gehad. Gisteren zag ik debat op 2. Tussen de regels door werd gezegd dat werkzoekende op een willekeurige werkvloer moesten komen, ook voor het netwerk. Terwijl een andere vrouw inbracht dat ze juist onder bepaalde beroepsgroepen vrijwilligerswerk deed, omdat daar haar competenties lagen (een voedingsspecialiste meen ik). Nu heb ik het zelf ook niet zo op netwerken voor het netwerken, maar "het netwerk" waar ik mij in bevind is in eerste instantie vooral omdat het interessant voor mijn werk is en daaraan bijdraagt. Maar het via die wegen ben ik wel met regelmaat aan een andere werkplek gekomen. Ik denk dat mijn punt het volgende is:
Moet het opbouwen van een goed, stabiel en gericht netwerk niet belangrijker zijn dan zomaar lukraak zoveel mogelijk sollicitaties de deur uit sturen?
Groet,
Bob
Ps. Gezegd moet worden dat ik niet gehinderd word door enige vorm van kennis in mijn posts.
Je zou ook kunnen proberen muismatten met je CV + contactgegevens naar personeelszaken en intercedenten. toe te sturen, aangezien ze alles per mail willen doen, zien ze iedere keer als ze op verzenden drukken jouw naam en nummer staan

@allen:
Maar nu serieus. Wat mij zo verbijsterd is dat ik het gros van mijn baantjes (niet datik zo'n jobhopper geweest ben) via "ons-kent-ons" heb gehad. Gisteren zag ik debat op 2. Tussen de regels door werd gezegd dat werkzoekende op een willekeurige werkvloer moesten komen, ook voor het netwerk. Terwijl een andere vrouw inbracht dat ze juist onder bepaalde beroepsgroepen vrijwilligerswerk deed, omdat daar haar competenties lagen (een voedingsspecialiste meen ik). Nu heb ik het zelf ook niet zo op netwerken voor het netwerken, maar "het netwerk" waar ik mij in bevind is in eerste instantie vooral omdat het interessant voor mijn werk is en daaraan bijdraagt. Maar het via die wegen ben ik wel met regelmaat aan een andere werkplek gekomen. Ik denk dat mijn punt het volgende is:
Moet het opbouwen van een goed, stabiel en gericht netwerk niet belangrijker zijn dan zomaar lukraak zoveel mogelijk sollicitaties de deur uit sturen?
Groet,
Bob
Ps. Gezegd moet worden dat ik niet gehinderd word door enige vorm van kennis in mijn posts.
http://www.nu.nl/economie/2773030/in-20 ... ereen.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Meneer Kamp ...die als economisch vluchteling uit de wereldstad Hengelo te Overijsel ( u weet wel de metropooldriehoek Almelo/Hengelo/Enschede waarbij New York in het niet valt...overigens zonder afbreuk te willen doen aan die omgeving of de integeriteit van mensen die daar geboren zijn, wonen en werken óf werkzoekend zijn...ik herinner mij immers dondersgoed dat mijn inmiddels oude vader, in die tijd werkzoekende, ooit bij Ten Cate gesolliciteerd heeft, omdat dáár werknemers gezocht werden) vluchtte omdat hij een zonnekoningen bestaan op het Haagse pluche ambieerde, maar die binnenkort vrijwel zeker werkeloos zal zijn. Hij zal dan ook ongetwijfeld geen gebruik maken van de voor hem geldende wachtgeldregeling, maar die voorkeursbehandeling principieël weigeren en keurig 's morgens om vijf uur uur op zn tweedehands fietsje naar het Westland rijden om daar de hele dag paprikaplantjes te gaan verspenen, ongetwijfeld zal hij ook geen functie als burgemeester, commisaris van de koningin of eerste kamerlid ambieëren, noch zal hij gebruik maken van zijn Old Boys network om in de nodige en talrijke aan hem aangeboden dik betaalde commisariaten plaats te nemen. Nee,nee,nee, dat zal meneer Kamp natuurlijk nóóit doen....gelijke monniken, gelijke kappen immers, meneer Kamp heeft hoge normen, waarden en diepe principes! Hij verwacht dat iedereen alles doet voor een baan en zal zichzelf daar zeker niet van uitsluiten, hij zal zich daarom keurig laten bij/omscholen tot het edele vak van verspener en zich blijmoedig en met volledige overgave op deze werken/leren opleiding storten en de rest van zijn arbeidszame leven (hij moet nog zeven jaar werken) dat vol enthousiasme doen. Hoe dan ook hij heeft dus iig alle tijd en de uitbundige motivatie om zich zeer te bekwamen in het adequaat in potjes van jonge paprika en/of andere plantjes in perspotjes proppen. Meneer Kamp stort zich daar uiteraard met volle overgave op, want alles is immers beter dan thuiszitten en je hand ophouden....nee, dan kun je beter je handen laten wapperen en iedere baan aannemen die je krijgen kunt, zelfs al donder je als kamerlid, minister of staatssecretaris naar het minimumloon (dat heus wel wat lager kan...die Polen en andere oost-Europeanen komen er immers ook van rond)....dát maakt niet uit! Betaald Werk is immers het allerbelangrijkste in een mensenleven en zo IS meneer Kamp hij leert graag bij om voor zijn werkgever geld te verdienen...zich daartoe ten dienste te stellen is zijn grootste ideaal en hij zal daarom uiteraard als eerste het goede voorbeeld geven! Wel jammer dat meneer Kamp daarmee die baan wegkaapt voor iemand die dat vak tot in zijn/haar vingertoppen beheerst en die daardoor in bijstand komt en/of blijft...maar dáár heeft de heer Kamp uiteraard geen boodschap aan....die persoon is gewoon een lapzwans, een luie donder, een profiteur, iemand die zn/haar hand ophoudt....en dát zou meneer Kamp nou immers nooit doen!
http://nl.wikipedia.org/wiki/Henk_Kamp" onclick="window.open(this.href);return false;
DEN HAAG - In het jaar 2020 werkt en leert iedereen die dat kan. Dat is de missie van minister Henk Kamp (Sociale Zaken).
De minister uitte dit streven maandag op een congres over de 'duurzame inzetbaarheid' van werknemers.
Met duurzame inzetbaarheid wordt bedoeld dat werknemers zich blijven bijscholen en zorgen dat ze ook op oudere leeftijd aantrekkelijk blijven voor werkgevers.
Werknemers moeten zich realiseren dat ze op een leeftijd van 45 nog zeker 20 jaar moeten werken, zich moeten bijscholen, concurreren met anderen en geld verdienen voor hun werkgever, vindt Kamp.
''Werkgevers en overheid kunnen helpen, maar uiteindelijk komt het toch op de individuele inzet van iedere werknemer zelf aan'', zei Kamp.
Arbeidsparticipatie
Volgens de VVD-minister gaat het de goede kant op met de arbeidsparticipatie van ouderen. De gemiddelde leeftijd waarop mensen stoppen met werken is de afgelopen 5 jaar gestegen van 59 naar 63 jaar. Twintig jaar geleden werkte één op de drie mensen tussen de 50 en 65 jaar, nu is dat bijna twee op de drie.
In Nederland staan ongeveer anderhalf miljoen mensen onder de 65 jaar met een uitkering aan de kant. Kamp schat in dat een half miljoen van hen, eventueel met enige hulp, binnen een jaar aan de slag kan.
Hij ziet ook volop mogelijkheden voor laagopgeleiden. Mensen met een uitkering mogen daar niet in berusten, vindt hij.
Kassen
''Je moet zorgen dat je weer werk krijgt. Het zou toch normaal zijn dat als je in Den Haag of Rotterdam woont en een uitkering hebt, dat je dan zelf naar die kassen in het Westland gaat? Arbeidsmigranten uit Midden- en Oost-Europa weten wel waar het Westland ligt.''
Meneer Kamp ...die als economisch vluchteling uit de wereldstad Hengelo te Overijsel ( u weet wel de metropooldriehoek Almelo/Hengelo/Enschede waarbij New York in het niet valt...overigens zonder afbreuk te willen doen aan die omgeving of de integeriteit van mensen die daar geboren zijn, wonen en werken óf werkzoekend zijn...ik herinner mij immers dondersgoed dat mijn inmiddels oude vader, in die tijd werkzoekende, ooit bij Ten Cate gesolliciteerd heeft, omdat dáár werknemers gezocht werden) vluchtte omdat hij een zonnekoningen bestaan op het Haagse pluche ambieerde, maar die binnenkort vrijwel zeker werkeloos zal zijn. Hij zal dan ook ongetwijfeld geen gebruik maken van de voor hem geldende wachtgeldregeling, maar die voorkeursbehandeling principieël weigeren en keurig 's morgens om vijf uur uur op zn tweedehands fietsje naar het Westland rijden om daar de hele dag paprikaplantjes te gaan verspenen, ongetwijfeld zal hij ook geen functie als burgemeester, commisaris van de koningin of eerste kamerlid ambieëren, noch zal hij gebruik maken van zijn Old Boys network om in de nodige en talrijke aan hem aangeboden dik betaalde commisariaten plaats te nemen. Nee,nee,nee, dat zal meneer Kamp natuurlijk nóóit doen....gelijke monniken, gelijke kappen immers, meneer Kamp heeft hoge normen, waarden en diepe principes! Hij verwacht dat iedereen alles doet voor een baan en zal zichzelf daar zeker niet van uitsluiten, hij zal zich daarom keurig laten bij/omscholen tot het edele vak van verspener en zich blijmoedig en met volledige overgave op deze werken/leren opleiding storten en de rest van zijn arbeidszame leven (hij moet nog zeven jaar werken) dat vol enthousiasme doen. Hoe dan ook hij heeft dus iig alle tijd en de uitbundige motivatie om zich zeer te bekwamen in het adequaat in potjes van jonge paprika en/of andere plantjes in perspotjes proppen. Meneer Kamp stort zich daar uiteraard met volle overgave op, want alles is immers beter dan thuiszitten en je hand ophouden....nee, dan kun je beter je handen laten wapperen en iedere baan aannemen die je krijgen kunt, zelfs al donder je als kamerlid, minister of staatssecretaris naar het minimumloon (dat heus wel wat lager kan...die Polen en andere oost-Europeanen komen er immers ook van rond)....dát maakt niet uit! Betaald Werk is immers het allerbelangrijkste in een mensenleven en zo IS meneer Kamp hij leert graag bij om voor zijn werkgever geld te verdienen...zich daartoe ten dienste te stellen is zijn grootste ideaal en hij zal daarom uiteraard als eerste het goede voorbeeld geven! Wel jammer dat meneer Kamp daarmee die baan wegkaapt voor iemand die dat vak tot in zijn/haar vingertoppen beheerst en die daardoor in bijstand komt en/of blijft...maar dáár heeft de heer Kamp uiteraard geen boodschap aan....die persoon is gewoon een lapzwans, een luie donder, een profiteur, iemand die zn/haar hand ophoudt....en dát zou meneer Kamp nou immers nooit doen!
http://nl.wikipedia.org/wiki/Henk_Kamp" onclick="window.open(this.href);return false;
Naar mijn ervaring kijkt PZ in eerste instantie alleen naar leeftijd en geslacht.Samante schreef:Een HRM kan de eerste schifting al maken in de brievenbus. Ongeopend worden vele brieven ongelezen al terzijde gelegd. Met mailtjes zal dit niet anders gaan.a.r. schreef:Eh, ik gooi jouw reactie niet bij het oud papier hoor! Mijn hersentjes draaien al weer overuren om je advies te overdenken!![]()
Men wil geen doorsnee sollicitant. Men wil een interessante kandidaat.
En men wil misschien niet iemand die braaf alles opvolgt en solliciteert via de geijkte kanalen.
Je moet jezelf verkopen. Google is your friend en zoek eens naar kenmerkende aspecten van dat bedrijf en die functie en wees origineel met de aardige dingen die je schrijft over het bedrijf. Wek niet de indruk dat het allemaal standaard is, maar laat duidelijk zien dat je informatie hebt uitgezocht en je er in verdiept hebt.
Eigen briefpapier met logo gaat misschien te ver, maar het is zeker een optie.
Zorg in elk geval dat als je via email solliciteert dat je een persoonlijke layout hebt met achtergrond en dergelijke. Maar email raad ik gewoon sterk af. Het wordt te makkelijk gemaakt om je sollicitatie direct te dumpen.
Pas daarna wordt er gekeken naar competenties.
En dat is al heel lang zo!
Alle denkende mensen zijn atheïst. (R. Heinlein); The thoughts of the gods are not more unchangeable than those of the men who interpret them. They advance – but they always lag behind the thoughts of men ... The Christian God was once a Jew. Now he is an anti-Semite. (France)