Word geen naprater!

Christendom en Judaïsme, contradicties in de bijbel, de ethiek van de bijbel etc..

Moderator: Moderators

Plaats reactie
bad_religion

Bericht door bad_religion »

Volgens personen als Solar Discutabel kan alles waar zijn, behalve de waarheid.. :wink:
sola scriptura
Forum fan

Bericht door sola scriptura »

bad_religion schreef:Volgens personen als Solar Discutabel kan alles waar zijn, behalve de waarheid.. :wink:
haha goeie mop. :wink:
mensen eer is ijdelheid.
bad_religion

Sararje schreef:Oh dus god wil dat er in 1 eeuw zo'n 100 miljoen mensen zonder aardse reden over de kling worden gejaagd. Die god vind jij goed?
Tja, elke doorgewinterde Nazi kan dit soort praktijken goedpraten, waarom ook niet ?
sola scriptura
Forum fan

Sararje schreef:
sola scriptura schreef:
doctorwho schreef: ik ken deze disussie`s ik zal je wat tijd besparen;

ik kan niet op een empirische manier(ik neem aan dat je weet wat dat is) God bewijzen. simpelweg, omdat het volgens mij niet in Gods plan ligt. daar kan ik voorbeelden van geven uit joh 14 daniel en openbaringen.

Over contradictio in terminis gesproken. Iets kan niet subjectief en tegelijkertijd feit zijn.
Wat is god dan wel? Je vraagt god dagelijks om je dagelijks brood. Alsof dat geen behoefte of dagelijks gemis is.
Zeg maar gerust: psychopaat. Iemand die zichzelf god noemt zijn genoeg van te vinden in elk psychiatrisch ziekenhuis. Zeg eens, waarom is Jezus wel god(delijk) en die ene psychopaat in het ziekenhuis die hetzelfde beweert niet?
En waarom heeft een moslim geen gelijk en de christen wel?
Dat geloof komt ook alleen maar uit de bijbel en is dus geen objectiveerbare bron.
Ja maar waarom is het dan 100% zeker dat god wel bestaat. Waarom is jouw visie correct en die van een Lutheraan niet? Graag beargumenteren buiten de bijbel.
Willen jullie de quotes niet onnodig lang maken? Ik begrijp dat het gemakkelijker is om gewoon alles te quoten, maar dat is niet de bedoeling. ->Skeptic

ik dank God voor mij brood, in sommige landen vragen ze erom, klopt, maar dat heeft niks te maken met het gemis van God in hun leven of niet. sommige christenen die kennen God wel door Christus, en hebben ook geen dagelijks brood.

de christen heeft volgens mij gelijk omdat de bijbel klopt met mijn ervaringen. dus ik geloof dat. en als Jezus zegt ik ben de weg de waarheid en het leven, en de enige weg tot God, dan is hij of een leugenaar of gek of Hij spreekt de waarheid.

jij gaf het voorbeeld van die gek die dat ook claimt, maar doet hij die wonderen?
heeft Hij ook die leer? heeft God het bevestigd zoals bij de doop van Jezus en bij die berg, waar pertrus tenten wou maken?

maar zoals ik al zei, ik geloof het omdat ik wedergeboren ben.(joh 3, 2cor 5)
en dat en mijn relatie met GOD, klopt met de bijbel.
mensen eer is ijdelheid.
sola scriptura
Forum fan

bad_religion schreef:
Sararje schreef:Oh dus god wil dat er in 1 eeuw zo'n 100 miljoen mensen zonder aardse reden over de kling worden gejaagd. Die god vind jij goed?
Tja, elke doorgewinterde Nazi kan dit soort praktijken goedpraten, waarom ook niet ?
dat doen de mensen zelf, maar God laat het idd toe.

is ook al voorspeld in mat 24 en luc 21 en openbaring en daniel.
mensen eer is ijdelheid.
appelfflap
Banned

Bericht door appelfflap »

sola scriptura schreef:
ik dank God voor mij brood, in sommige landen vragen ze erom, klopt, maar dat heeft niks te maken met het gemis van God in hun leven of niet. sommige christenen die kennen God wel door Christus, en hebben ook geen dagelijks brood.
ik vraag meestal ook voor mijn brood . ik moet wel want anders geeft de baker niets
sola scriptura schreef: de christen heeft volgens mij gelijk omdat de bijbel klopt met mijn ervaringen. dus ik geloof dat. en als Jezus zegt ik ben de weg de waarheid en het leven, en de enige weg tot God, dan is hij of een leugenaar of gek of Hij spreekt de waarheid.
ik gok erop dat jezus even gek maar een even begenadigd redenaar was als pakweg koresh. klopt de bijbel met jouw ervaringen of heb je jezelf zodanig gehersenspoeld en vanalles ingeprent zodat jouw ervaringen met de bijbel overeenkomen?
sola scriptura schreef: jij gaf het voorbeeld van die gek die dat ook claimt, maar doet hij die wonderen?
heeft Hij ook die leer? heeft God het bevestigd zoals bij de doop van Jezus en bij die berg, waar pertrus tenten wou maken?
welke wonderen heeft jezus gedaan? ik ken er geen. hij is zelfs niet aan het kruis gestorven want 3 dagen later huppelde hij alweer rond.
sola scriptura schreef: maar zoals ik al zei, ik geloof het omdat ik wedergeboren ben.(joh 3, 2cor 5)
en dat en mijn relatie met GOD, klopt met de bijbel
heel je leven in de bijbel inpassen.
arme kerel; in jouw geval zou je familie/vriendenkring strafbaar moeten zijn. iemand zodanig brainwashen dat hij elke voeling met de realiteit lijkt kwijt te zijn is niet gezond.

ciao[/quote]
appelfflap
Banned

Bericht door appelfflap »

sola scriptura schreef:
bad_religion schreef:
dag liefdevolle god. maar misschien kun je zo onderbouwen dat Mengele een godsgeschenk was. Men noemde hem tenslotte niet voor niets "Der Engel des Tods"

ciao
Sararje
Superposter

Bericht door Sararje »

sola scriptura schreef: ik dank God voor mij brood, in sommige landen vragen ze erom, klopt, maar dat heeft niks te maken met het gemis van God in hun leven of niet. sommige christenen die kennen God wel door Christus, en hebben ook geen dagelijks brood.
Natuurlijk heeft dat met elkaar te maken. Jij bent schijnbaar bevoorrecht door god omdat jij wel je dagelijks brood krijgt. Waar heb jij dat aan te danken?
de christen heeft volgens mij gelijk omdat de bijbel klopt met mijn ervaringen. dus ik geloof dat. en als Jezus zegt ik ben de weg de waarheid en het leven, en de enige weg tot God, dan is hij of een leugenaar of gek of Hij spreekt de waarheid.
En waarom zijn de eerste twee onmmogelijk?
jij gaf het voorbeeld van die gek die dat ook claimt, maar doet hij die wonderen?
Zijn die wonderen bewezen? Ze staan in een boekje maar de enige reden waarom jij die wonderen als waar aanneemt is omdat ze in het boekje staan. Dat is dus gewoon napraten.
maar zoals ik al zei, ik geloof het omdat ik wedergeboren ben.(joh 3, 2cor 5)
Oh ja, en dat is geen napraten ofwel wishful thinking?
en dat en mijn relatie met GOD, klopt met de bijbel.
Mijn relatie met allah klopt met de koran en ik voel me als herboren. Nogmaals, waarom is dat onjuist?
"De bijbel is net een spoorboekje van de NS, je kan er alle kanten mee op." - Fons Jansen
"Als er bij het dorp waar bergen bergen bergen bergen bergen, Bergen, bergen bergen bergen bergen bergen, bergen bergen bergen bergen bergen.". - Kees Torn
onemangang
Forum fan

Bericht door onemangang »

sola scriptura schreef:
onemangang schreef:
sola scriptura schreef:ken ik het goede moreel? van nature niet....zie rom 2 en 3, Gods Woord is om ons te laten zien wat zonde en rechtvaardigheid is.
niet mijn morele en etische maatstaven wil ik volgen niet mijn (gevallen.besmette) geweten maar God.

ik heb niet alleen ontzag voor Hem, ik buig niet alleen uit macht, maar vrijwillig, en ook om Zijn liefde Hij had mij lief, daarom ik Hem.
ik hou van God voor wat Hij gedaan heeft, en wie Hij is. en vrees Zijn toorn en heb repsect en ontzag voor Zijn macht.
Numeri 15:32 Tijdens hun verblijf in de woestijn troffen de Israëlieten eens een man aan die op sabbat hout aan het sprokkelen was. 33 Degenen die hem aangetroffen hadden, brachten hem voor Mozes en Aäron en voor de hele gemeenschap. 34 Hij werd in bewaring gesteld, omdat nog niet was bepaald wat er met zo iemand moest gebeuren. 35 De HEER zei tegen Mozes: ‘Die man moet gedood worden. De hele gemeenschap moet hem buiten het kamp stenigen.’ 36 Toen brachten ze hem met zijn allen buiten het kamp, en daar doodden ze hem door hem te stenigen, zoals de HEER Mozes had opgedragen.

Vertel me, als je dit zo leest... wat zegt je eigen gevoel hierover? Is dit rechtvaardig wat de HEER hier Mozes zou hebben opgedragen? En zo ja, moeten we dan al dat koopjes sprokkelende publiek op de kalverstraat Amsterdam op zondag dan niet nodig gaan stenigen met z'n allen?

Of ben je toch in staat om zelf te bepalen wat wel of niet rechtvaardig is zonder daarbij terug te vallen op de geschreven woorden van een primitieve stam?
hier ga je al de mist in, niet iemand, maar ik dacht iemand van hun volk die natuurlijk instemde met de zegen en vloek wet. en de wetten.

iemand die die wetten kon kennen.

maar, ookal is het hard, ik sta achter de bijbel, er zijn stukken waar ik denk;..........moet dan nou, of is dat nu rechtvaardig, maar als je de hele bijbel kent zie je dat het klopt. en dat God rechtvaardig is.

ken je het rom 9 principe?

*
Maar nu zult u vragen: ‘Waarom roept God ons dan nog ter verantwoording? Niemand gaat toch in tegen zijn wil?’ 20 Wie bent u eigenlijk dat u, een mens, iets tegen God zou inbrengen? Vraagt het aardewerk soms aan de pottenbakker: ‘Waarom hebt u me gemaakt zoals ik eruitzie?’ 21 Heeft de pottenbakker niet de vrijheid om van dezelfde klomp klei zowel een kostbare vaas als een alledaagse pot te maken?
*
Als jij op dezelfde kritiekloze wijze vragen stelt over het leven als een stuk aardewerk, dan doe je dat omdat je daarvoor hebt gekozen. Ik gebruik liever wat jij benoemt als een 'vrije wil'. En daarmee stel ik vragen over het leven. Overigens is een vrije wil wel dgelijk mogelijk te hebben naast een ingepakken programmering om bijvoorbeeld je te onderwerpen aan het Christelijke geloof. Het feit dat niemand geboren wordt met een geloof in God is het bewijs dat wij niet door een schepper geschapen zijn. Immers, een schepper kan, ook naast een vrije wil, heel eenvoudig in mensen een onvoorwaardelijk geloof en onderwerpein aan die schepper inbouwen. Net zoals een spin in staat is om zelf te bepalen waar hij zijn web zal weven (vrije wil) kan hij bij zijn geboorte al weten hoe hij een web moet weven.

Het feit dat je nu mijn vraag ontwijkt door te stellen als 'Gods wegen zijn ondoorgrondelijk' geeft in ieder geval aan dat het je geen zier interesseert wat voor beweegredenen God heeft. En jij noemt je gelovig? Waarin geloof je eigenlijk? Dat als je maar genoeg bidt dat je dan bergen kan verplaatsen? Of dat het bloed van dode vogels leprapatienten van hun ziekte kan reinigen omdat dat zo door de HEER is opgedragen?
en die lijn doortrekken naar nu, dat is onzin, dan sla je het nieuwe testament volledig over, en ik denk dat je dat wel weet.
Mat 5:17 Denk niet dat ik gekomen ben om de Wet of de Profeten af te schaffen. Ik ben niet gekomen om ze af te schaffen, maar om ze tot vervulling te brengen.

Met andere woorden, Jezus was een voorstander om de oude wetten (waaronder het stenigen van kinderen die hun ouders vervloeken, zie Matt 15:4) te handhaven. De kerk heeft de bijbel ook zo'n 16 eeuwen op die wijze gelezen, en velen (een minderheid) doen het nog steeds zo. Dat we nu in een samenleving leven die niets meer van deze onzin wil afweten heeft te maken met de secularisatie van het geloof. Als je werkelijk gelooft, dan zou je zondag op de kalverstraat mensen moeten gaan stenigen omdat dat een verordening is van dezelfde HEER als waar Jezus uit naam van preekte. Maar je moet wel 'vrij van zonden' zijn om te mogen stenigen.
Als een gelovige begrijpt waarom hij het bestaan van al die 19.999 goden die de mens heeft aanbeden afwijst, volgt het begrip waarom ik 20.000 goden afwijs.
doctorwho
Ontoombaar

Bericht door doctorwho »

[quote="sola scriptura

er is volgens mij, 1 universele waarheid. 2 is een paradox.

wel heb je 2 waarheden in de volgende vorm;

een appel is een appel en een banaan is een banaan. dat spreekt elkaar niet tegen.

maar als je zegt God bestaat niet en God bestaat wel, dat kan niet

Beste Sola,

Appels en peren daar lijkt het om te gaan. Maar als ik zeg god bestaat niet en hij bestaat niet dan spreekt dit elkaar ook niet tegen. Maar dat heb je zo met herhalingen. Deze redeneertrent geeft mij weinig reden om hier om je beweringen voor waar aan te nemen. Het larderen met bijbelquotes doet hier ook geen goed aan. Er zijn voldoende tegenstellingen in de bijbel te vinden om dit als niet betrouwbare bron te bestempelen (leestip "de schrift betwist" of "valsheid in geschrifte". Wat wel opvalt is dat je op geen van mijn vragen een concreet antwoord hebt geformuleerd. ](*,)
Laatst gewijzigd door doctorwho op 24 okt 2005 15:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
bad_religion

sola scriptura schreef:
bad_religion schreef:
Het merendeel geïnspireerd door diezelfde oorlogsgod JWH.....
Voorspellingen in de bijbel zijn zo iets als het gaat een keer regenen......
Alles staat in de bijbel in het teken van de ondergang.....
En alle ideologiën gelinkt aan de oorlogsgod JWH zijn misdadig en moordadig....
Wat een dwaas met je zijn om deze circel van de hersenschim tiran niet te doorzien....
sola scriptura
Forum fan

appelfflap schreef:
sola scriptura schreef:
ik vraag meestal ook voor mijn brood . ik moet wel want anders geeft de baker niets
sola scriptura schreef: de christen heeft volgens mij gelijk omdat de bijbel klopt met mijn ervaringen. dus ik geloof dat. en als Jezus zegt ik ben de weg de waarheid en het leven, en de enige weg tot God, dan is hij of een leugenaar of gek of Hij spreekt de waarheid.
ik gok erop dat jezus even gek maar een even begenadigd redenaar was als pakweg koresh. klopt de bijbel met jouw ervaringen of heb je jezelf zodanig gehersenspoeld en vanalles ingeprent zodat jouw ervaringen met de bijbel overeenkomen?
sola scriptura schreef: jij gaf het voorbeeld van die gek die dat ook claimt, maar doet hij die wonderen?
welke wonderen heeft jezus gedaan? ik ken er geen. hij is zelfs niet aan het kruis gestorven want 3 dagen later huppelde hij alweer rond.
sola scriptura schreef: maar zoals ik al zei, ik geloof het omdat ik wedergeboren ben.(joh 3, 2cor 5)
en dat en mijn relatie met GOD, klopt met de bijbel
heel je leven in de bijbel inpassen.
arme kerel; in jouw geval zou je familie/vriendenkring strafbaar moeten zijn. iemand zodanig brainwashen dat hij elke voeling met de realiteit lijkt kwijt te zijn is niet gezond.

ciao
[/quote]

Jezus is opgestaan uit de dood. en ik beywijfel het dat Hij aan het hupplen was, maar dat kan ik niet bewijzen :P

verder moet je toch weten dat ik niet gelovig ben op gevoed. maar zelf op zoek ging en na het evangelie te hebben gelezen, zonde beleden en Jezus als Heer erkent.
ik ben zelf schuldig!!! hahahaha :wink:

lock me up, trow away the key.....

de romeinen vroegen de christenen ookal of ze niet van hun waanzin wilden af stappen en aan hun goden offeren.(atheist zijn was een zwaar misdrijf trouwens).

paulius werd ook voor gek verklaard toen hij voor felix(of die ander knakker) kwam en uitleg gaf eneuhhhhhh.

*1kor*1

De boodschap over het kruis is dwaasheid voor wie verloren gaan, maar voor ons die worden gered is het de kracht van God. 19 Er staat namelijk geschreven: ‘Ik zal de wijsheid van de wijzen vernietigen, het verstand van de verstandigen zal ik tenietdoen.’ 20 Waar is de wijze, waar de schriftgeleerde, waar de redenaar van deze wereld? Heeft God de wijsheid van de wereld niet in dwaasheid veranderd? 21 Want zoals God in zijn wijsheid bepaalde, heeft de wereld hem niet door haar wijsheid gekend, en hij heeft besloten hen die geloven te redden door de dwaasheid van onze verkondiging. 22 De Joden vragen om wonderen en de Grieken zoeken wijsheid, 23 maar wij verkondigen een gekruisigde Christus, voor Joden aanstootgevend en voor heidenen dwaas. 24 Maar voor wie geroepen zijn, zowel Joden als Grieken, is Christus Gods kracht en wijsheid, 25 want het dwaze van God is wijzer dan mensen, en het zwakke van God is sterker dan mensen.
mensen eer is ijdelheid.
sola scriptura
Forum fan

appelfflap schreef:
sola scriptura schreef:
bad_religion schreef: Tja, elke doorgewinterde Nazi kan dit soort praktijken goedpraten, waarom ook niet ?
dag liefdevolle god. maar misschien kun je zo onderbouwen dat Mengele een godsgeschenk was. Men noemde hem tenslotte niet voor niets "Der Engel des Tods"

ciao
wie is dat en wie noemde hem dan zo?

is dat toevallig die dokter die die mensen martelde in die kampen? :?
mensen eer is ijdelheid.
sola scriptura
Forum fan

doctorwho schreef:[quote="sola scriptura

er is volgens mij, 1 universele waarheid. 2 is een paradox.

wel heb je 2 waarheden in de volgende vorm;

een appel is een appel en een banaan is een banaan. dat spreekt elkaar niet tegen.

maar als je zegt God bestaat niet en God bestaat wel, dat kan niet

Beste Sola,

Appels en peren daar lijkt het om te gaan. Maar als ik zeg god bestaat niet en hij bestaat niet dan spreekt dit elkaar ook niet tegen. Maar dat heb je zo met herhalingen. Deze redeneertrent geeft mij weinig reden om hier om je beweringen voor waar aan te nemen. Het larderen met bijbelquotes doet hier ook geen goed aan. Er zijn voldoende tegenstellingen in de bijbel te vinden om dit als niet betrouwbare bron te bestempelen (leestip "de schrift betwist" of "valsheid in geschrifte". Wat wel opvalt is dat je op geen van mijn vragen een concreet antwoord hebt geformuleerd. ](*,)
zo, me against the world....
ik heb het maar druk zo.

joepie eindelijk een christen in ons midden, charge!!!!!! atack!!!! hahahaha

welke vragen ben ik vergeten? :)
mensen eer is ijdelheid.
bad_religion

sola scriptura schreef: joepie eindelijk een christen in ons midden, charge!!!!!! atack!!!! hahahaha
Er zijn hier meer christenen in ons midden, maar die zijn, naar mijn mening, wat minder kleinzielig en bekrompen als jij en kunnen wel een volwassen mensen discussie aan.
Plaats reactie