Maar waarom dat wel, en mannelijke besnijdenis niet?KluukKluuk schreef:Dat is reeds verboden en dat vind ik volkomen terecht.
ik vraag je niet om consequent te zijn, ik vraag je waarom je de twee als verschillend ziet.
Moderator: Moderators
Maar waarom dat wel, en mannelijke besnijdenis niet?KluukKluuk schreef:Dat is reeds verboden en dat vind ik volkomen terecht.
Inkonsekwent. Als ouders hun meisjes willen laten besnijden sta je achter het verbod van de overheid. M.b.t. jongensbesnijdenis om dezelfde reden wil je de overheid geen rol laten spelen.KluukKluuk schreef:Dat is reeds verboden en dat vind ik volkomen terecht.
De kleine schaamlippen hebben een functie bij de seksuele belevenis, zij kunnen kunnen zwellen en hebben veel gevoelszenuwen. De voorhuid echter is gewoon een stukje huid.Bram Kaandorp schreef:Maar waarom dat wel, en mannelijke besnijdenis niet?KluukKluuk schreef:Dat is reeds verboden en dat vind ik volkomen terecht.
ik vraag je niet om consequent te zijn, ik vraag je waarom je de twee als verschillend ziet.
Dat mag u best vinden, ik vind echter jongens- en meisjesbesijdenis twee verschillende dingen.kiks schreef:Inkonsekwent. Als ouders hun meisjes willen laten besnijden sta je achter het verbod van de overheid. M.b.t. jongensbesnijdenis om dezelfde reden wil je de overheid geen rol laten spelen.KluukKluuk schreef:Dat is reeds verboden en dat vind ik volkomen terecht.
Het zijn technisch gezien inderdaad twee verschillende zaken. Anderszijds wordt in beide gevallen de lichamelijke integriteit geschonden. Of ben je van mening dat ouders eigenaren zijn van kinderen.KluukKluuk schreef:Dat mag u best vinden, ik vind echter jongens- en meisjesbesijdenis twee verschillende dingen.
Maar beiden gebeuren zonder instemming van degene die de ingreep ondergaat. Ik zie het verschil niet.KluukKluuk schreef:Dat mag u best vinden, ik vind echter jongens- en meisjesbesijdenis twee verschillende dingen.
He, ben je leesblind of zo ? Had ik het over de overheid om hierover te beslissen of over de kinderen zelf ( als ze meerderjarig zijn niet is te verstaan ) om hierover te beslissen. Dikke zaak als de overheid zijn verantwoordelijkheid zou willen opnemen en besnijdenis te verbieden. En wat betreft HIV, al eens iets over condooms gehoord, scheelt een stukje penis.KluukKluuk schreef: Omdat ik er helemaal niet voor ben dat de overheid maar gaat dicteren wat ouders wel en niet kunnen doen met hun kinderen. Er zijn uiteraard grenzen en dan vind ik dat de overheid moet ingrijpen maar niet bij zo iets futiels als het afsnijden van een stukje voorhuid.
Eeuwenoude tradities zijn geen legitimatie. En de ouders mogen ook geen klein stukje oor af laten snijden een vingerkootje verwijderen of tepels die mannen toch niet nodig hebben.KluukKluuk schreef:Dit nu verbieden, iets wat een eeuwenoude traditie is, ben ik op tegen. Ik vind dat de risico's zeer klein zijn, en er zijn zelfs ook enige voordelen met besnijdenis.Jim schreef:Kluuk kluuk, wellicht is deze posting je ontgaan?
Gaarne had ik hier je idee over.....
Ik vind dat de ouders moeten bepalen of zij besnijdenis van hun kinderen willen niet de overheid.
Ik ben van mening dat kinderen van niemand eigendom zijn, niet van hun ouders maar zeer zeker ook niet van de overheid.kiks schreef:Het zijn technisch gezien inderdaad twee verschillende zaken. Anderszijds wordt in beide gevallen de lichamelijke integriteit geschonden. Of ben je van mening dat ouders eigenaren zijn van kinderen.KluukKluuk schreef:Dat mag u best vinden, ik vind echter jongens- en meisjesbesijdenis twee verschillende dingen.
Ieder heeft, behoudens bij of krachtens de wet te stellen beperkingen, recht op onaantastbaarheid van zijn lichaam.
Dus die aardige puntoortjes bij het elfjesgeloof kan ik op mijn buik schrijvenDoppelganger schreef:Daar heeft de overheid, gezien artikel 11 van de Nederlandse Grondwet, wel degelijk iets mee te maken:Ieder heeft, behoudens bij of krachtens de wet te stellen beperkingen, recht op onaantastbaarheid van zijn lichaam.
Maar dat geldt toch echt niet voor een stukje voorhuid. U zou dat nu wel kunnen willen, maar de realiteit is toch echt anders.Doppelganger schreef:Daar heeft de overheid, gezien artikel 11 van de Nederlandse Grondwet, wel degelijk iets mee te maken:Ieder heeft, behoudens bij of krachtens de wet te stellen beperkingen, recht op onaantastbaarheid van zijn lichaam.
Ik heb reeds geschreven dat ik jongen- en meisjesbesnijdenis niet te vergelijken vind.kiks schreef:Daarmee geef je ouders ook het recht meisjes te laten besnijden. Leg het verschil nou eens uit.