PietV. schreef:
Libië is geen nalatenschap. De drones in Pakistan is ook een kwestie van. Het massale afluisteren? Welke inspanning heeft hij echt verricht om vredesonderhandelingen mogelijk te maken. Hij plaatst bewegingen op de terroristenlijst. Waarna alle gesprekken stil komen te staan. In de VN ligt het veto klaar als het gaat om de veroordeling van Israël. Hij maakt een terugtrekkende beweging uit bepaalde gebieden (Afghanistan, Irak). Maar ik zie dit niet als een vredesinspanning. Meer als een teleurstellende aftocht, te duur, verliezen te groot en de situatie ter plekke is uitzichtloos. Een echte grootheid op het gebied van vrede daar zie ik hem niet in uitblinken. Uiteindelijk zie je de Amerikaanse belangen in beeld komen. En uiteraard daar is het congres ook bij betrokken. We zouden eens moeten tellen hoeveel raketten er af zijn gevuurd onder de jaren van Obama. Hoeveel zouden het er zijn? Verspreidt over de hele wereld.
Ik ben enorm teleurgesteld in Obama. Toen hij werd gekozen was ik blij dat die leugenachtige en oorlogszuchtige Republicans nu eens in de oppositie mochten zitten. Obama kreeg veel stemmen door zijn enorm goede speeches en dat herhaalde ' Yes, we can ' ! Maar mooie speeches maken nog geen goede president. Veel van dat 'Yes, we can' heb ik nog niet gezien. Net als bij zijn rechtse voorgangers ligt idd het veto klaar als Israël ergens voor veroordeeld dreigt te worden. Overal moet de USA zijn lange neus in steken. Dat domme " war on terror "gaat nog steeds door zonder zich af te vragen waarom veel landen de USA haten als de pest. Zelf heeft de USA al honderduizenden doden op zijn conto staan door oorlogen in Irak en Afghanistan. Veel vermeende terroristen zitten nog steeds zonder enige veroordeling in Guantana Bay opgesloten. Lekker democratisch !
Nu dreigt Obama met een afstraffing met raketten voor een vermeende gas aanval door Assad. Bewijs? Nul komma Nul tot nu toe. Ja, men vond sporen van Sarin, een zenuwgas. Maar wie heeft dat verspreid?
In Tokio maakte een kerel dat zelf en verspreidde dat in de Metro daar. Wie zegt mij dat er wellicht iets is misgegaan en dat b.v. tijdens een bombardement opgeslagen containers met Sarin werden getroffen en zo het gas verspreidden? Of dat een extreme groepering dit heeft verspreid onder de bevolking om de USA achter de rebellen te krijgen met een bombardement.
Strijdgassen zijn verboden maar zijn bombardementen met explosieven niet even erg? Je zal maar liggen te sterven met afgerukte ledematen, verblinde ogen en what have you. Nee, dát is wél toegestaan. Dat heet dan humane oorlogsvoering.
Israël gebruikte clusterbommen tijdens de laatste oorlog in Libanon. Kinderen speelden later met niet ontplofte bomblets niet wetende dat dit explosieven waren. Gevolg was dat veel kinderen gedood of zwaar gewond werden door die rotzooi. Heeft de USA toen ook gedreigd met een bombardement op Tel Aviv? Nee, want die clusterbommen waren hoogstwaarschijnlijk Made in USA !