Hoe zit het nou met klopgeesten?
Moderator: Moderators
Als kind heb ik een "geest" meerdere malen gezien in huis. Ik dacht dat het mij verbeelding was of dat ik aan het dagdromen was, al vond ik het wel angstig. Later bleek mijn moeder op hetzelfde moment deze waarnemingen te hebben gehad. We hadden op dat moment een of andere vreemde ring uit Indonesië in huis, mijn moeder heeft deze weggegooid waarna het is opgehouden. Wat het is weet ik ook niet maar als ik niet de enige was vind ik dit op zijn minst vreemd.
Van dit fenomeen ben ik absoluut overtuigd dat het waar is, of het nou geesten zijn of telekinese het is er. En je het verbeelden kan maar niet in alle gevallen. Je bezig houden met geesten etc is echt niet verstandig. Maar goed als het niet bestaat kan je uiteraard proberen geesten op te roepen e.d. Er zal toch niets gebeuren. Veel succes!
- MOODY BLUE
- Diehard
Illusionaire vervalsing of hallucinaties .........Prodigy schreef:Als kind heb ik een "geest" meerdere malen gezien in huis. Ik dacht dat het mij verbeelding was of dat ik aan het dagdromen was, al vond ik het wel angstig. Later bleek mijn moeder op hetzelfde moment deze waarnemingen te hebben gehad. We hadden op dat moment een of andere vreemde ring uit Indonesië in huis, mijn moeder heeft deze weggegooid waarna het is opgehouden. Wat het is weet ik ook niet maar als ik niet de enige was vind ik dit op zijn minst vreemd.

I'm more than that, I know I am, at least, I think I must be.
There you go man, keep as cool as you can.
- windsurfer
- Diehard
Het is normaal dat kinderen dit soort ervaringen rapporteren. Werkelijkheid en gedachten van zichzelf kan een kind nog niet uit elkaar houden.Prodigy schreef:Als kind heb ik een "geest" meerdere malen gezien in huis. Ik dacht dat het mij verbeelding was of dat ik aan het dagdromen was, al vond ik het wel angstig. Later bleek mijn moeder op hetzelfde moment deze waarnemingen te hebben gehad. We hadden op dat moment een of andere vreemde ring uit Indonesië in huis, mijn moeder heeft deze weggegooid waarna het is opgehouden. Wat het is weet ik ook niet maar als ik niet de enige was vind ik dit op zijn minst vreemd.
Bij volwassenen komt het ook voor, vooral bij bepaalde persoonlijkheidskenmerken en/ of in bepaalde omstandigheden. Bijgeloof wil ook nog wel eens helpen de drempel voor dit soort waarnemingen te verlagen.
"keeping an open mind is a virtue, but not so open that your brains fall out"
Bijgeloof of fantasie, inderdaad. Hoe dan ook : jullie kunnen gerust zijn. Ik heb vernomen dat dit probleem tot ieders voldoening is opgelost. Deze ring is na jaren zoek te zijn geweest, uiteindelijk gevonden door ene Gollem, die hem op zijn beurt verloren heeft ergens in een donkere grot. Maar geen nood : hij werd gevonden door ene Bilbo, die hem uiteindelijk, met weliswaar enige tegenzin, heeft afgestaan aan zijn neefje Frodo. Deze laatste is er uiteindelijk ~ na vele moeilijkheden ~ in geslaagd dit kleinood ( ook wel "my precious" genoemd ) in het vuur waarin hij is gesmeed ( Het vuur van Mount Doom in Mordor ) te werpen.windsurfer schreef:Bijgeloof wil ook nog wel eens helpen de drempel voor dit soort waarnemingen te verlagen.Prodigy schreef: We hadden op dat moment een of andere vreemde ring uit Indonesië in huis, mijn moeder heeft deze weggegooid waarna het is opgehouden.
U kan dus gerust zijn.
Mvg.
111 111 111 x 111 111 111 = 12 345 678 987 654 321
Ik denk dat een experiment op zijn plaats is. Onderop deze pagina, veel succes. Ik pas als jullie het niet erg vinden. http://mediatheek.thinkquest.nl/~lla050/geesten.html
Ik zie de resultaten graag.
Ik zie de resultaten graag.
Wat een kul, zeg. Ik weet HEEL zeker dat als ik glaasje ga draaien, er geen fuck gebeurt. ten eerste omdat er NATUURLIJK geen geesten bestaan, ten tweede omdat een geest niet met je hersenen in contact kan komen (van waaruit de impulsen voor het bewegen van je armen worden gegenereerd) als hij tegelijkertijd door alles heen moet zweven. Standaard natuurkunde.
En ja, dat houdt dus in dat je 'ervaring' voor geen iota serieus neem.
I think, and ever shall think, that it cannot be wrong to defend one's opinions with arguments, founded upon reason, without employing force or authority. ---Niccolò Machiavelli
cymric schreef:Wat een kul, zeg. Ik weet HEEL zeker dat als ik glaasje ga draaien, er geen fuck gebeurt. ten eerste omdat er NATUURLIJK geen geesten bestaan, ten tweede omdat een geest niet met je hersenen in contact kan komen (van waaruit de impulsen voor het bewegen van je armen worden gegenereerd) als hij tegelijkertijd door alles heen moet zweven. Standaard natuurkunde.
Wat let je dan om het te proberen?
Neen. De link hierboven stelt dat je minstens met 2 moet zijn, maar het "werkt" veel beter als je met een man of 4 probeert. Je moet namelijk in alle richtingen kunnen sturen.Samante schreef:Kun je het ook in je eentje doen, dat glaasje draaien?
Ik ben het dus niet helemaal eens met cymric. Dat glas gaat echt wel bewegen. Uiteraard heeft dit niets met geesten te maken, maar met lichte spanningen op je spieren. Doordat je je vinger op het glas houdt, en iedereen drukt lichtjes tegen het glas, gaat dat glas bewegen.
Onbewust druk je de ene seconde wat harder dan de andere en dit geldt voor alle medespelers en zo gaat dat glas bewegen.
Vergelijkbaar met een pendel : die beweegt ook doordat je spieren lichtjes gaan 'trillen' ; onbewuste acties dus.
Mvg.
En hoe meer mensen meedoen hoe groter de kans dat er iemand tussen zit, die bewust het glas een bepaalde kant opduwt. Zeker bij tieners, die dit vaak als spelletje doen, niet ongebruikelijk. Immers hoe kun je het beter bewijzen dan er zelf voor te zorgen dat er daadwerkelijk een boodschap uitkomt.
Toch is het wel leuk om met skeptici zo'n experiment uit te voeren, dan weet je in ieder geval zeker dat niemand het experiment zal beinvloeden.
Groet,
Kitty
Toch is het wel leuk om met skeptici zo'n experiment uit te voeren, dan weet je in ieder geval zeker dat niemand het experiment zal beinvloeden.
Groet,
Kitty
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)
Il n’y a que les imbéciles qui ne changent jamais d’avis ... (Jacques Brel)
En de mens schiep God en dacht dat dat goed was.
Dat hoeft zelfs niet. Heel wat jaren geleden heb ik samen met wat vrienden die hier ook sceptisch tegenover stonden, wat experimenten gedaan. Ik kan u verzekeren dat dat glas uiteindelijk inderdaad beweegt. Maar een zinnige boodschap is er niet uitgekomen.Kitty schreef:En hoe meer mensen meedoen hoe groter de kans dat er iemand tussen zit, die bewust het glas een bepaalde kant opduwt.
Of het moet in zeer geheime code geweest zijn natuurlijk ......
Mvg.
Nou ja dat bedoel ik, dat je kan zorgen, als je dat plan hebt, voor een zinnige boodschap, maar dan is er dus een oplichter in het spel.
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)