Hoe zit het nou met klopgeesten?

Discussies over Occultisme, Newage, pantheisme, satanisme, sekten, alpha-cursus, alternatieve geneeswijzen, etc..

Moderator: Moderators

Prodigy
Forum fan

Bericht door Prodigy »

Als kind heb ik een "geest" meerdere malen gezien in huis. Ik dacht dat het mij verbeelding was of dat ik aan het dagdromen was, al vond ik het wel angstig. Later bleek mijn moeder op hetzelfde moment deze waarnemingen te hebben gehad. We hadden op dat moment een of andere vreemde ring uit Indonesië in huis, mijn moeder heeft deze weggegooid waarna het is opgehouden. Wat het is weet ik ook niet maar als ik niet de enige was vind ik dit op zijn minst vreemd.
bad_religion

Bericht door bad_religion »

Het is sowieso al vreemd als je het in je eentje hebt, toch?
Tatar
Forum fan

Bericht door Tatar »

IK dacht dat Poltergeisten (Klopgeesten) in je hoofd zaten. Je denKt dat je geKlopt hoort, dus je hoort het, je denKt dat de deur langzaam open gaat, dus het gaat langzaam open. Het zit allemaal in je hoofd. Het menselijK brein is een sterK fenomeen.
Prodigy
Forum fan

Bericht door Prodigy »

Van dit fenomeen ben ik absoluut overtuigd dat het waar is, of het nou geesten zijn of telekinese het is er. En je het verbeelden kan maar niet in alle gevallen. Je bezig houden met geesten etc is echt niet verstandig. Maar goed als het niet bestaat kan je uiteraard proberen geesten op te roepen e.d. Er zal toch niets gebeuren. Veel succes!
MOODY BLUE
Diehard

Bericht door MOODY BLUE »

Prodigy schreef:Als kind heb ik een "geest" meerdere malen gezien in huis. Ik dacht dat het mij verbeelding was of dat ik aan het dagdromen was, al vond ik het wel angstig. Later bleek mijn moeder op hetzelfde moment deze waarnemingen te hebben gehad. We hadden op dat moment een of andere vreemde ring uit Indonesië in huis, mijn moeder heeft deze weggegooid waarna het is opgehouden. Wat het is weet ik ook niet maar als ik niet de enige was vind ik dit op zijn minst vreemd.
Illusionaire vervalsing of hallucinaties ......... :wink:
Afbeelding

I'm more than that, I know I am, at least, I think I must be.

There you go man, keep as cool as you can.
windsurfer
Diehard

Bericht door windsurfer »

Prodigy schreef:Als kind heb ik een "geest" meerdere malen gezien in huis. Ik dacht dat het mij verbeelding was of dat ik aan het dagdromen was, al vond ik het wel angstig. Later bleek mijn moeder op hetzelfde moment deze waarnemingen te hebben gehad. We hadden op dat moment een of andere vreemde ring uit Indonesië in huis, mijn moeder heeft deze weggegooid waarna het is opgehouden. Wat het is weet ik ook niet maar als ik niet de enige was vind ik dit op zijn minst vreemd.
Het is normaal dat kinderen dit soort ervaringen rapporteren. Werkelijkheid en gedachten van zichzelf kan een kind nog niet uit elkaar houden.
Bij volwassenen komt het ook voor, vooral bij bepaalde persoonlijkheidskenmerken en/ of in bepaalde omstandigheden. Bijgeloof wil ook nog wel eens helpen de drempel voor dit soort waarnemingen te verlagen.
"keeping an open mind is a virtue, but not so open that your brains fall out"
Blueflame
Forum fan

Bericht door Blueflame »

windsurfer schreef:
Prodigy schreef: We hadden op dat moment een of andere vreemde ring uit Indonesië in huis, mijn moeder heeft deze weggegooid waarna het is opgehouden.
Bijgeloof wil ook nog wel eens helpen de drempel voor dit soort waarnemingen te verlagen.
Bijgeloof of fantasie, inderdaad. Hoe dan ook : jullie kunnen gerust zijn. Ik heb vernomen dat dit probleem tot ieders voldoening is opgelost. Deze ring is na jaren zoek te zijn geweest, uiteindelijk gevonden door ene Gollem, die hem op zijn beurt verloren heeft ergens in een donkere grot. Maar geen nood : hij werd gevonden door ene Bilbo, die hem uiteindelijk, met weliswaar enige tegenzin, heeft afgestaan aan zijn neefje Frodo. Deze laatste is er uiteindelijk ~ na vele moeilijkheden ~ in geslaagd dit kleinood ( ook wel "my precious" genoemd ) in het vuur waarin hij is gesmeed ( Het vuur van Mount Doom in Mordor ) te werpen.
U kan dus gerust zijn.
Mvg.
111 111 111 x 111 111 111 = 12 345 678 987 654 321
Prodigy
Forum fan

Bericht door Prodigy »

Ik denk dat een experiment op zijn plaats is. Onderop deze pagina, veel succes. Ik pas als jullie het niet erg vinden. http://mediatheek.thinkquest.nl/~lla050/geesten.html

Ik zie de resultaten graag.
cymric
Bevlogen

Bericht door cymric »

Wat een kul, zeg. Ik weet HEEL zeker dat als ik glaasje ga draaien, er geen fuck gebeurt. ten eerste omdat er NATUURLIJK geen geesten bestaan, ten tweede omdat een geest niet met je hersenen in contact kan komen (van waaruit de impulsen voor het bewegen van je armen worden gegenereerd) als hij tegelijkertijd door alles heen moet zweven. Standaard natuurkunde.

En ja, dat houdt dus in dat je 'ervaring' voor geen iota serieus neem.
I think, and ever shall think, that it cannot be wrong to defend one's opinions with arguments, founded upon reason, without employing force or authority. ---Niccolò Machiavelli
Prodigy
Forum fan

Bericht door Prodigy »

cymric schreef:Wat een kul, zeg. Ik weet HEEL zeker dat als ik glaasje ga draaien, er geen fuck gebeurt. ten eerste omdat er NATUURLIJK geen geesten bestaan, ten tweede omdat een geest niet met je hersenen in contact kan komen (van waaruit de impulsen voor het bewegen van je armen worden gegenereerd) als hij tegelijkertijd door alles heen moet zweven. Standaard natuurkunde.

En ja, dat houdt dus in dat je 'ervaring' voor geen iota serieus neem.

Wat let je dan om het te proberen?
Samante

Bericht door Samante »

Kun je het ook in je eentje doen, dat glaasje draaien?
Blueflame
Forum fan

Bericht door Blueflame »

Samante schreef:Kun je het ook in je eentje doen, dat glaasje draaien?
Neen. De link hierboven stelt dat je minstens met 2 moet zijn, maar het "werkt" veel beter als je met een man of 4 probeert. Je moet namelijk in alle richtingen kunnen sturen.
Ik ben het dus niet helemaal eens met cymric. Dat glas gaat echt wel bewegen. Uiteraard heeft dit niets met geesten te maken, maar met lichte spanningen op je spieren. Doordat je je vinger op het glas houdt, en iedereen drukt lichtjes tegen het glas, gaat dat glas bewegen.
Onbewust druk je de ene seconde wat harder dan de andere en dit geldt voor alle medespelers en zo gaat dat glas bewegen.
Vergelijkbaar met een pendel : die beweegt ook doordat je spieren lichtjes gaan 'trillen' ; onbewuste acties dus.
Mvg.
Kitty
Ontoombaar

Bericht door Kitty »

En hoe meer mensen meedoen hoe groter de kans dat er iemand tussen zit, die bewust het glas een bepaalde kant opduwt. Zeker bij tieners, die dit vaak als spelletje doen, niet ongebruikelijk. Immers hoe kun je het beter bewijzen dan er zelf voor te zorgen dat er daadwerkelijk een boodschap uitkomt.

Toch is het wel leuk om met skeptici zo'n experiment uit te voeren, dan weet je in ieder geval zeker dat niemand het experiment zal beinvloeden.

Groet,

Kitty
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)

Il n’y a que les imbéciles qui ne changent jamais d’avis ... (Jacques Brel)

En de mens schiep God en dacht dat dat goed was.
Blueflame
Forum fan

Bericht door Blueflame »

Kitty schreef:En hoe meer mensen meedoen hoe groter de kans dat er iemand tussen zit, die bewust het glas een bepaalde kant opduwt.
Dat hoeft zelfs niet. Heel wat jaren geleden heb ik samen met wat vrienden die hier ook sceptisch tegenover stonden, wat experimenten gedaan. Ik kan u verzekeren dat dat glas uiteindelijk inderdaad beweegt. Maar een zinnige boodschap is er niet uitgekomen.
Of het moet in zeer geheime code geweest zijn natuurlijk ...... :lol:
Mvg.
Kitty
Ontoombaar

Bericht door Kitty »

Nou ja dat bedoel ik, dat je kan zorgen, als je dat plan hebt, voor een zinnige boodschap, maar dan is er dus een oplichter in het spel.
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)

Il n’y a que les imbéciles qui ne changent jamais d’avis ... (Jacques Brel)

En de mens schiep God en dacht dat dat goed was.
Plaats reactie