Rusland actief in Syrië

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

vegan-revolution
Superposter

Re: Rusland actief in Syrië

Bericht door vegan-revolution »

dikkemick schreef:Maar is dat de manier om de dialoog aan te gaan? Ook ik heb de oplossing niet, maar zoals het nu gaat, gaat het goed mis.
Eerst maar eens analyseren waar de belangrijkste wortels liggen van de gruwelijkste mensenrechtenschendingen op de wereld en die wortels uitrukken.
                              Denken "wij zijn (ik ben) beter dan de rest" heeft helaas al veel verpest
lanier
Superposter

Bericht door lanier »

Heb je er ooit wel eens van gehoord dat moslims zich superieur moeten wanen aan niet-moslims volgens de Koran? Het Westen geeft zichzelf over van alles de schuld en daarin te zwelgen lijkt wel tot westerse cultuurnorm verheven en misschien is dat wel een probleem. Want hoeveel zelfkritiek (zoals waar het hele Westen mee vergeven is) vind je eigenlijk in moslimlanden terug?
Ik denk dat dit een andere discussie is. De moslimlanden staan bol van interne conflicten en slechte onderlinge relaties. Soennieten, Sjiieten, Koerden, Turkije versus Syrië, SA versus Iran en ga zo maar door. Dictatoriale regimes die de bevolking kort houden. Buitenlandse bemoeienissen, belangen, macht, olie. De bevolking die geen open informatie krijgt wat er allemaal gebeurt. Haatpredikende imams, geweld en oorlog. Analfabetisme, hoge werkloosheid, vriendjespolitiek, onderdrukking. Er is heel veel mis en daar is niet snel een oplossing voor te vinden. SA is zeer invloedrijk maar is nauwelijks aan te pakken vanwege Mekka. Als je dat land gaat bezetten is het pas echt goed mis.
vegan-revolution
Superposter

lanier schreef:SA is zeer invloedrijk maar is nauwelijks aan te pakken vanwege Mekka. Als je dat land gaat bezetten is het pas echt goed mis.
Sommigen beweren juist dat het voortbestaan van dit bedevaartsoord (dat zij als bewezen onaantastbaar gemaakt door Allah beschouwen) de superioriteitswaan (en andere wanen) van moslims alleen maar alsmaar in toenemende mate versterkt. Zolang heilige huisjes nog steeds bloedserieus worden genomen (zelfs door diegenen die normaal gesproken niets met heiligheid hebben) zullen heilige huisjes blijven bestaan of zelfs in aantal toenemen.
DiMensie

Bericht door DiMensie »

.
Ondertussen breidt Wereld oorlog III verder uit!

China en Putin gaan in het kader van de BRICS-coalitie kennelijk gezamenlijk de strijd aanbinden tegen IS en andere vijanden van Asad. Er is inmiddels al Chinees oorlogsmateriaal onderweg naar Syrië.

Uit het onderstaande artikel:
"a Chinese warship recently passed through the Suez Canal three days ago,
and is headed to Syria to assist the Russians military fight against ISIS. "

China Joining Russia In Syria While Germany Prepares to Leave NATO In Advance of World War III
lanier
Superposter

Bericht door lanier »

De islamitische wereld zal door een democratisch proces moeten waarbij iedereen in het land elkaar moet accepteren. Op dit moment is dat ver weg. Net als in Afrika zijn stammen nog steeds erg belangrijk, net als geloofsovertuiging binnen de islam. Ik zie nog gebeuren dat tal van landen in het MO uit elkaar vallen in kleine gebieden a la Joegoslavie. Dat heeft tijd nodig en kun je niet forceren. Lossen ze het niet op, dan breekt de hel los en niet alleen daar...
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Helaas(?) speelt er zo veel meer dan religie alleen...
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
DiMensie

Bericht door DiMensie »

.
Mocht er nog iemand twijfelen dat Wereld Oorlog III bezig is:

'Russen bombarderen door CIA getrainde rebellen'
Vit
Banned

Bericht door Vit »

Rusland verwoest centra Islamitische Staat
MOSKOU/DAMASCUS -
Russische gevechtsvliegtuigen hebben donderdag bij Hama in Syrië een hoofdkwartier van de soennitische extremisten van Islamitische Staat (IS) verwoest. Ook een munitiedepot bij Idlib en een centrum waar autobommen voor IS worden gemaakt in het noorden van Homs, zijn gebombardeerd. Volgens het Kremlin wordt er bij de bombardementen "een lijst met terroristische organisaties" afgewerkt.
http://www.telegraaf.nl/buitenland/2456 ... _IS__.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Religie is gebouwd op drijfzand, Atheïsme ook maar stevig gefundeerd.
Jabba de Hut
Forum fan

Bericht door Jabba de Hut »

dikkemick schreef:
vegan-revolution schreef:
dikkemick schreef:Conclusie: We zijn er nog niet als mensheid!
Laten we om te beginnen eerst maar eens een hoop islamwaanzin de wereld uit helpen, dan zijn we al een heel eind op de goede weg!
En dat is het probleem. Het is niet alleen Islam. Het is ook ons westerse superioriteit-denken. De mens is gewoon een kuddedier en als de kudde te groot wordt...
Juist. Ik ben van mening dat 99,999 van de moslims de islam niet belijdt zoals het zou moeten. Het begint al met het grootste misverstand ooit, de hoofddoek.
Maar inderdaad, dit is niet het enige probleem. Zelfs als ze een ander geloof of geen geloof hadden waren ze in dat soort landen waarschijnlijk in een soortgelijke situatie. Er wordt niet veel over bericht, omdat er niet veel valt te halen, maar je kunt nagaan dat er genoeg voorbeelden zijn in Afrika en Azië.

Maar zoals gezegd, de mensen - kuddedieren -, onze leiders zijn onvolwassen, kinderachtig.

Het is tijd dat de mensheid volwassen wordt (let op deze uitspraak gedaan te hebben zal er binnen niet al te lange tijd mijn uitspraak grootschalig publiekelijk gedaan worden).

Het wordt tijd dat de mensheid volwassen wordt.
We zijn allen mensen levend op 1 planeet. Voorlopig de enige leefbare.
Nu proberen landen hun eigen belangen veilig te stellen. Rusland de zijne, VS de hunne, China etc. Het besef moet komen - dat onze leiders over de lands- en identiteitsgrenzen heen kijken. Met een minimumlevenstandaard voor elk individu over heel de planeet, rekening houdend met onze planeet.
Mensen, leiders moeten beseffen waar hun gedrag vandaan komt. Waaruit het is geëvolueerd. We hebben de drang om ons te vermenigvuldigen zoals de basale cellen, te kiezen voor onze eigen soort zoals de bruine rat, om de grote baas te zijn zoals de alfa chimpansee.
Volwassenheid. Dat bereiken we niet met de huidige peuters en opstokers.
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Ach...we menen nog steeds onderscheid te kunnen maken tussen mens en dier (als soort). Het onderscheid lijkt weer kleiner dan dit in eerste instantie doet vermoeden.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
vegan-revolution
Superposter

Jabba de Hut schreef:Juist. Ik ben van mening dat 99,999 van de moslims de islam niet belijdt zoals het zou moeten.
Dan houd je 20.000 van de 2 miljard moslims over die de islam belijdt zoals het zou moeten volgens jouw normen. De vraag is daarbij uiteraard of het überhaupt zinvol is dat mensen islam belijden (op welke manier dan ook).
Jabba de Hut schreef:Zelfs als ze een ander geloof of geen geloof hadden waren ze in dat soort landen waarschijnlijk in een soortgelijke situatie.
De vraag is dan van waaruit de mentaliteit in dat soort landen gevoed wordt om eendrachtig samen te werken om de situatie in dat soort landen te verbeteren ten aanzien van welvaartspeil en mensenrechten. Ik heb toch nog steeds sterk de indruk dat de verzameling van velerlei vormen van islamitisch fanatisme daarbij een ernstig belemmerende rol speelt.
Jabba de Hut schreef:Met een minimumlevenstandaard voor elk individu over heel de planeet, rekening houdend met onze planeet.
Qua welvaartspeil en gewaarborgde mensenrechten, ja, dat zou mooi zijn.
Jabba de Hut schreef:Volwassenheid. Dat bereiken we niet met de huidige peuters en opstokers.
Volwassenheid, ja. Mijns inziens houdt dit onder meer in dat je mensen geen bizarre regels en voorschriften oplegt die nergens op slaan en die alleen maar leiden tot het onnodig beperken van mensen en/of die verdeeldheid zaaien waar onlusten uit voortkomen.

Bestaat er een islam zonder islamitische (bizarre) regels?
lanier
Superposter

Bericht door lanier »

DiMensie schreef:.

Ik denk niet dat dat het geval is. Het is ook niet de eerste keer dat zoiets gebeurd. De Amerikanen trainden bijvoorbeeld de Moedjahedien waaruit later Al-Qaida voortkwam in Afghanistan toen ze tegen de Russen streden.
lanier
Superposter

Bericht door lanier »

Ondertussen breidt Wereld oorlog III verder uit!

China en Putin gaan in het kader van de BRICS-coalitie kennelijk gezamenlijk de strijd aanbinden tegen IS en andere vijanden van Asad. Er is inmiddels al Chinees oorlogsmateriaal onderweg naar Syrië.

Uit het onderstaande artikel:
"a Chinese warship recently passed through the Suez Canal three days ago,
and is headed to Syria to assist the Russians military fight against ISIS. "

China Joining Russia In Syria While Germany Prepares to Leave NATO In Advance of World War III
Ik kan nergens iets vinden over Chinese bemoeienis in Syrië. De Chinezen staan er juist om bekend zich niet te bemoeien met buitenlandse aangelegenheden. Want zo redeneren ze, dan kunnen anderen zich ook met onze binnenlandse aangelegenheden bemoeien.
appelfflap
Banned

Bericht door appelfflap »

we zitten terug in de logica van de koude oorlog, afghansitan en vietnam
Rusland en de Vs vechten een oorlogje uit op "neutraal" gebied
Cluny
Banned

Bericht door Cluny »

Dit was een bijdrage van mij.
ma sep 28, 2015 10:44 am
Cluny schreef:Intussen gaat de troepenopbouw gewoon door.
2015 military build up[edit]

As of September 2015 Russia has stepped up its military presence in Syria, deploying 12 SU-25 ground attack aircraft, 12 SU-24 interdictor aircraft[73] and 4 SU-30 multirole combat aircraft and 15 helicopters (including Mi-24 Hind attack helicopters)[74] at the Bassel Al-Assad International Airport near Latakia.[75][76][77][78][79] The planes are protected by at least two or possibly three SA-22 surface-to-air, antiaircraft systems, and unarmed MQ-1 Predator-like surveillance drones are being used to fly reconnaissance missions.[76] In addition to air forces, ground forces include 6 T-90 tanks, 15 artillery pieces, 35 armored personnel carriers and 200 Marines (with housing facilities for 1,500 personnel)[80]

In response to reports of Russian intervention, the Army of Conquest's Liwa al-Haqq commander Abu Abdullah Taftanaz posted a tweet addressing the "infidel Russians", inviting them to send troops to Syria and saying that "we have thousands like Khattab" who would "slaughter your pigs".[81][82] Reportedly Chechen and Caucasian foreign fighters have begun flocking to the coastal regions of Syria where the Russians are based in order to seek them out.[83]
Deze actuele recent bijgewerkte informatie heb ik van Wiki. De lijst wordt langer.
En de anti-Assad strijdmachten lijken zich voor te bereiden om weerstand te bieden tegen dit buitenlands invasieleger.
https://en.wikipedia.org/wiki/Russia%27 ... _Civil_War" onclick="window.open(this.href);return false;
Niet snel daarna reageert Lanier. ma sep 28, 2015 11:05 am
lanier schreef:
Intussen gaat de troepenopbouw gewoon door.
Intussen sla je zoals gewoonlijk weer een hoop vragen aan jou geadresseerd over en gaat weer verder met je google acties en het plaatsen van links. Ik wil nu echt serieuze reacties van je zien.
Een paar dagen erna ontdek ik dat er een Mod-aanwijzing geplaatst is in deze reactie van Lanier. Waarschijnlijk heeft Lanier zijn beklag gedaan over mijn manier van discussie voeren met hem. Eigenlijk zijn het 2 moderatoraanwijzingen. Ik begin met de tweede ( aan mij gerichte ) modinfo.
Lanier: Wees zo vriendelijk deze vragen nog een te specificeren. Ik heb er zo snel maar één kunnen vinden (waarom is Cluny het niet met de amerikaanse president eens) en verder heb ik een referentie gevonden aan een vraag mbt John Kerry, zonder dat ik de vraag zelf heb kunnen terugvinden. Het is dus niet zo duidelijk waar je hier allemaal aan refereert.
Peter van Velzen
Cluny: Gelieve aan te geven wat je probeert te betogen met je link, en de opmering over de troepenpbouw. Blijkbaar is dat niet evident
Het hele verhaal komt hier op neer. Vanzelfsprekend vanuit mijn standpunt geredeneerd, is mijn redenering niet goed of onvolledig dan hoor ik het wel.
Het topic heeft de titel: Rusland actief in Syrië
In de quote van mijn bijdrage staat de meest actuele opsomming van de laatste activiteiten van Rusland betreffende de Russische troepen en wapenopbouw in Syrië. Ik heb deze quote in de discussie van dit topic gezet omdat de laatste versie aanzienlijk verschilde van die van een paar dagen daarvoor. Niet alleen omdat er volgens Wiki steeds meer en meer diverse wapens van Russische makelij en Russische militairen naar Syrië worden geëxporteerd maar ook omdat er deze keer een reactie van een woordvoerder van een anti-Assad militie in staat.
Naar mijn mening past deze bijdrage uitstekend in dit topic en is het waard om gelezen te worden voor iedere meelezer in deze discussie.
@ Lanier
Mijn vragen aan Lanier.
Vind jij als topicstarter dat deze info het waard is om gelezen te worden? Als eerste de quote met de meest recente info en daarna de hele pagina waar de hele geschiedenis van tientallen jaren van Ruslands militaire bemoeienissen in Syrië. Voor iedereen die geïnteresseerd is dus maar ook voor jezelf als TS?
Als je deze bijdrage zou willen bekijken zonder de omstandigheid dat je een hekel hebt aan mijn manier van bijdragen leveren in "jouw topic", zou je er dan ook bezwaar tegen hebben gemaakt? Bij een bevestigend antwoord wil ik wel duidelijk uitgelegd waarom je die mening hebt.
Deze vraag heb ik ook nog. De eerste keer dat ik de link van deze pagina heb geplaatst, heeft dat bij jou een verontwaardigde reactie veroorzaakt.
lanier schreef: Nee, nee, nee [-X
Jij hoeft mij niet te vertellen welke vragen ik stel en hoe ik deze formuleer.
Ik weet wat voor persoon Assad is, net als dat ik weet wat Saddam en Ghadaffi deden.
Zijn de Amerikanen en bondgenoten volgens jou momenteel goed bezig in Syrië in de strijd tegen IS?
Eigenlijk heb ik daar meer vragen over. Heb jij betreffende Wiki-pagina bestudeerd voordat jij dit topic startte? Heb jij die pagina gelezen na het zien van mijn link? Als ik je antwoord lees, lijkt het er op dat je zelf vindt dat je al genoeg over dit onderwerp weet en dat je weinig zin hebt om de inhoud van mijn link te gaan bestuderen.
Ik ga er toch van uit dat je dat ooit hebt gedaan
De samenvattende vraag wordt: Wanneer heb je deze pagina bestudeerd en wat vond je er van?
Ik vind het zelf een heel belangrijke link met veel betrouwbare info welke regelmatig ook wordt aangepast om de verslaggeving over de werkelijke situatie zo nauwkeurig mogelijk te benaderen. Ik begrijp eerlijk gezegd niet waarom het geven van deze link onderdeel uit zou moeten maken van een klacht.
Ik ben zo vrij de laatste update van de Russia's role in the Syrian Civil War pagina hier als quote te plaatsen. Ik ben van mening dat gezien de verschillen met de vorige versies dat ook gerechtvaardigd is en ook belangrijk is voor de vorming van een mening over het onderwerp van de discussie.
2015 intervention and airstrikes[edit]

See also: Russian intervention in the Syrian Civil War and 2015 Russian air raids in Syria

As of September 2015, Russia has stepped up its military presence in Syria, deploying 12 SU-25 ground attack aircraft, 12 SU-24 interdictor aircraft,[82][83] 6 Sukhoi Su-34 medium bombers[84] and 4 SU-30 multirole combat aircraft and 15 helicopters (including Mi-24 Hind attack helicopters)[85] at the Bassel Al-Assad International Airport near Latakia.[86][87][88][89][90] The planes are protected by at least two or possibly three SA-22 surface-to-air, antiaircraft systems, and unarmed MQ-1 Predator-like surveillance drones are being used to fly reconnaissance missions.[87] In addition to air forces, ground forces include 6 T-90 tanks, 15 artillery pieces, 35 armored personnel carriers and 200 Marines (with housing facilities for 1,500 personnel)[91] BM-30 Smerch multiple missile launchers have been spotted near Latakia.[92]

On 30 September 2015, Russian President Vladimir Putin requested permission from Federation Council, the upper house of the Russian parliament, to deploy the country's military in Syria.[5] On the same day, Federation Council approved the use of Russian military in Syria to fight terrorist groups, the Islamic State in particular.[5] Permission was granted after a unanimous vote, however any combat operations will be limited to using the air force.[93] Russian media reported that Syrian President Bashar al-Assad had asked for Russia to intervene by providing military assistance.[94]

On 30 September 2015, Russia launched its first airstrikes against targets in Rastan, Talbiseh, and Zafaraniya in Homs province of Syria.[95][96][97][98] Moscow gave the United States a one-hour advanced notice of its operations.[99] The Homs area is crucial to President Bashar al-Assad’s control of western Syria. Insurgent control of the area would separate the coastal cities of Latakia (where Russian aircraft are based) and Tartous where Russia operates a naval facility from Damascus.[100]

On 1 October, the Russian Defence Ministry stated it had deployed over 50 planes and helicopters to Syria: "The air group was deployed on very short notice. It was possible because we had most of the materiel and ammunition ready at our depot in Tartus. We only had to move our aircraft and deliver some extra equipment."[101]
@ Peter van Velzen
Aan de moderator heb ik tenslotte nog deze vragen.
Vindt jij deze bijdrage voldoende antwoord is op dit deel van de klacht van Lanier? Heb ik met het plaatsen van die link ( ma sep 28, 2015 10:44 am ) in dit topic één of andere forumregel overtreden die de klacht van Lanier zouden kunnen rechtvaardigen?

Het andere deel van de Modmededeling is aan Lanier gericht. Volgens mij heb ik intussen zijn vragen wel beantwoord, als er nog een restlijstje is, dan zal ik daar naar kijken.
Me dunkt dat je je best hebt gedaan. De regel waarop mijn commentaar betrekking had was regel E5 (in het bijzonder links zonder toelichting) me dunkt dat die toelichting er nu wel is.
Peter van Velzen
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.
Plaats reactie