Willempie in antwoord op Fish

Christendom en Judaïsme, contradicties in de bijbel, de ethiek van de bijbel etc..

Moderator: Moderators

Plaats reactie
dikkemick
Adelaar

Re: Willempie in antwoord op Fish

Bericht door dikkemick »

Willempie schreef:
dikkemick schreef:Willempie, ik kan mijn bijdragen beargumenteren.
http://www.huffingtonpost.com/2013/10/0 ... 58836.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Dank je, Dikkemick. Ik wist dit ook al wel maar nochtans. Het is een zeer uitgebreid antwoord op een simpele vraag. Maar ik begrijp nu waarom jij Newton een "crackpot" noemt. Of dat terecht is zullen we nu maar in het midden laten. Hij was in ieder geval geen doorsnee mens, dat is wel zeker.
Je wordt nog eerlijk op je ouwe dag Willempie :)
Maar het ging er uiteraard om dat je bepaalde personen om bepaalde zaken serieus kunt nemen, terwijl je ze op andere grond volkomen kunt afbranden.
Ook Einstein moest niets hebben van quatummechanica. Hij heeft er een halve carrière aan verspeeld.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
deugniet
Geregelde verschijning

Bericht door deugniet »

OK Willempie. Jij beweert dus letterlijk fysiek door God op de grond te zijn gegooid. Dezelfde kracht die de steen van t graf van Jezus weg rolde en die de rode zee in tweeën splitste, duwde jou van de stoel.
In mijn christenjaren heb ik dergelijke manifestaties nogniet eerder waargenomen. Ook heb ik hier geen verhaal over gehoord en zeker geen getuigenverklaringen.
Wel heb ik genoeg manifestaties meegemaakt dat christenen in een geestelijke (soort) hallucinerende toestand geraakten en daarbij rolden over de grond of vielen in de geest. Maar dit had niets te maken met een fysieke kracht die bijvoorbeeld een balk kan verschuiven of een steen kan optillen.

Je hebt dus een zeer extreem en uitzonderlijk verhaal.
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

deugniet schreef:OK Willempie.
Wel heb ik genoeg manifestaties meegemaakt dat christenen in een geestelijke (soort) hallucinerende toestand geraakten en daarbij rolden over de grond of vielen in de geest.
Ik zie dan altijd onderstaand meisje voor me. Brrrrrr
(ps. Zoekterm google = "indoctrination children")

Afbeelding
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
Henry II
Bevlogen

Re: Hoe humanistisch bent u?

Bericht door Henry II »

Willempie schreef:
Fish schreef:
Willempie schreef:2. Mensen die hiervoor openstaan kunnen kennis nemen van ontelbare gedocumenteerde gebedsverhoringen, vooral in (auto)biografieën.
Bronnen? :?
Corrie ten Boom, Anne van der Bijl, Floris Bakels, David Wilkerson, George Verwer, Floyd McClung, Loren Cunningham, George Müller, John Knox, James Hudson Taylor, George Whitefield, John Wesley, om er wat te noemen. Het aantal is eindeloos.
Leuk rijtje mensen, waarvan ik zelfs de boeken van Corrie ten Boom en David Wilkerson heb gelezen. Daarom durf ik ook te stellen dat in ieder geval van deze beiden de verhalen nogal wat vaag zijn of gekleurd. Zoals het verhaal van Corrie, hoe zij door god's ingrijpen uit het concentratiekamp was gekomen. Wow, en waarom zij dan en niet al die anderen? Zodat zij een ware getuige van god's genade zou kunnen zijn. Maar als je eens kijkt op http://whywontgodhealamputees.com/" onclick="window.open(this.href);return false; dan kun je zien dat god zelfs in de verhalen van Corrie en David alleen ingrijpt door het handelen van anderen, of bij inwendige aandoeningen. En dat handelen van anderen wordt dan aangestuurd door de heilige geest. Maar diezelfde heilige geest werkt wel enorm selectief. Want blijkbaar horen amputaties er nooit bij. Ofwel, het zijn mooie verhalen, maar zoals in een eerdere reactie al opgemerkt, god heeft bepaalde mensen in het rijke mesen zo ontzettend gezegend, dat hij niets meer over heeft voor zielige kinderen die op de vuilnisbelt in Zuid-Amerika moeten zien te overleven, of god heeft een pesthekel aan kinderen. De ayutobiografieën van Corrie en anderen uit je lijst zijn niet bepaald goede voorbeelden van onafhankelijke geschiedschrijving. Misschien dat ik ze daarom allemaal zie liggen in de evangelische boekhandel.
Vraag niet hoe het kan, maar profiteer ervan.
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Dus Willempie, nu weer even met beide voeten op de grond. Denk je werkelijk dat God incidenteel ingrijpt in het bestaan van een enkeling (of zou het op toeval kunnen berusten)? En zo ja, mogen wij Hem dan veroordelen voor het niet-ingrijpen bij het overgrote deel van de bevolking?
Einstein/Mick
Willempie
Bevlogen

Bericht door Willempie »

dikkemick schreef: Maar het ging er uiteraard om dat je bepaalde personen om bepaalde zaken serieus kunt nemen, terwijl je ze op andere grond volkomen kunt afbranden.
Ook Einstein moest niets hebben van quatummechanica. Hij heeft er een halve carrière aan verspeeld.
Ik reageerde op de "sneer" van iemand richting Pascal. "Was dat niet die van die..."? Zo'n opmerking is in mijn ogen volkomen stompzinnig als het gaat over één van de grootste geesten die de mensheid ooit heeft gekend. En die iemand gaat al bij voorbaat niet in op inhoud maar meent blijkbaar dat Pascal geen zinnige dingen gezegd kan hebben. Het is hier niet mijn bedoeling mensen af te branden maar bij dit soort reacties gaan mijn nekharen overeind staan.
Hallo meneer God, met Anna.
Willempie
Bevlogen

Bericht door Willempie »

dikkemick schreef:Dus Willempie, nu weer even met beide voeten op de grond. Denk je werkelijk dat God incidenteel ingrijpt in het bestaan van een enkeling (of zou het op toeval kunnen berusten)? En zo ja, mogen wij Hem dan veroordelen voor het niet-ingrijpen bij het overgrote deel van de bevolking?
Mijn beide voeten op de grond en mijn hoofd in de hemel. :) Ja, ik denk niet alleen maar heb zelfs persoonlijk ervaren dat God incidenteel ingrijpt. En God veroordelen? Wat weten wij nu helemaal? De Bijbel roept ons op te vergeven. Misschien, ik zeg dit met grote schroom, moeten we zelfs God vergeven voor dingen die wij als fout zien of niet begrijpen. Ik ben er vast van overtuigd dat alles eens duidelijk zal worden.
Erik
Bevlogen
Contacteer:

Bericht door Erik »

Willempie schreef:
dikkemick schreef: Maar het ging er uiteraard om dat je bepaalde personen om bepaalde zaken serieus kunt nemen, terwijl je ze op andere grond volkomen kunt afbranden.
Ik reageerde op de "sneer" van iemand richting Pascal. "Was dat niet die van die..."? Zo'n opmerking is in mijn ogen volkomen stompzinnig als het gaat over één van de grootste geesten die de mensheid ooit heeft gekend. En die iemand gaat al bij voorbaat niet in op inhoud maar meent blijkbaar dat Pascal geen zinnige dingen gezegd kan hebben. Het is hier niet mijn bedoeling mensen af te branden maar bij dit soort reacties gaan mijn nekharen overeind staan.
Misschien moest je eens moeite doen om de reactie werkelijk te overdenken!
Wat kan iemand bedoelen met wat hij zegt?
Niet als door een wesp gestoken iemand meteen woorden in de mond leggen!
Je bent niet alleen moedwillig blind maar ook nog doof.
Je hebt je oordeel al klaar zonder er ook maar de moeite te hebben genomen om begrijpend te lezen.
Je beschuldigd mensen ervan hun hersens niet te gebruiken maar jij bent nu juist diegend die zich daar keer op keer schuldig aan maakt.
Laat jij nu eens je hersens werken i.p.v. domweg impulsieve ondoordachte reacties te geven.

JIJ bent hier de HORK!
De achtste hemel is het atheïstische inzicht dat de werkelijkheid weliswaar hard is maar wel de werkelijkheid en die is zoveel waardevoller dan alle mooie, verzachtende sprookjes bij elkaar. (Gerard)

Geleid wordt enkel hij die zichzelf niet gevonden heeft. (Rereformed)
Willempie
Bevlogen

Bericht door Willempie »

deugniet schreef:OK Willempie. Jij beweert dus letterlijk fysiek door God op de grond te zijn gegooid. Dezelfde kracht die de steen van t graf van Jezus weg rolde en die de rode zee in tweeën splitste, duwde jou van de stoel.
In mijn christenjaren heb ik dergelijke manifestaties nogniet eerder waargenomen. Ook heb ik hier geen verhaal over gehoord en zeker geen getuigenverklaringen.
Wel heb ik genoeg manifestaties meegemaakt dat christenen in een geestelijke (soort) hallucinerende toestand geraakten en daarbij rolden over de grond of vielen in de geest. Maar dit had niets te maken met een fysieke kracht die bijvoorbeeld een balk kan verschuiven of een steen kan optillen.

Je hebt dus een zeer extreem en uitzonderlijk verhaal.
Ik beschouw het uiteraard zelf ook als extreem en uitzonderlijk. En ik moet niets hebben van die toestanden die je beschrijft. Ik heb gelezen dat George Whitefield daar ook niets van moest hebben, terwijl het tijdens zijn preken toch regelmatig gebeurde. Hij schreef die verschijnselen toe aan natuurlijke oorzaken en niet aan iets bovennatuurlijks.
Willempie
Bevlogen

Bericht door Willempie »

Erik schreef: Je hebt je oordeel al klaar zonder er ook maar de moeite te hebben genomen om begrijpend te lezen.
Je beschuldigd mensen ervan hun hersens niet te gebruiken maar jij bent nu juist diegend die zich daar keer op keer schuldig aan maakt.
Laat jij nu eens je hersens werken i.p.v. domweg impulsieve ondoordachte reacties te geven.JIJ bent hier de HORK!
Ik begrijp dat je nu je geloofwaardigheid probeert te herstellen maar je gaat nog steeds niet in op de inhoud. Het zijn allemaal loze en zinloze kreten die je uit.
Erik
Bevlogen
Contacteer:

Bericht door Erik »

Willempie schreef:
Erik schreef: Je hebt je oordeel al klaar zonder er ook maar de moeite te hebben genomen om begrijpend te lezen.
Laat jij nu eens je hersens werken i.p.v. domweg impulsieve ondoordachte reacties te geven.JIJ bent hier de HORK!
Ik begrijp dat je nu je geloofwaardigheid probeert te herstellen maar je gaat nog steeds niet in op de inhoud. Het zijn allemaal loze en zinloze kreten die je uit.
Jij begrijpt niets, sterker nog jij wil helemaal niets begrijpen.
Ik ben al op de inhoud in gegaan, maar het probleem zit 'm nou juist in dat begrijpen bij jou.
Dat noemt men wel vechten tegen de bierkaai!

Ps.
Hoe staat het trouwens met jouw weerlegging van niet christelijke openbaringen?
Aan dat front blijft het ook verdacht stil.
En het is nu juist ook zo van waarde in iedere andere discussie die over jou god gaat.
Want laten we wel wezen, die god wordt met iedere discussie waar jij bij betrokken bent steeds onwaarschijnlijker. 8*)
De achtste hemel is het atheïstische inzicht dat de werkelijkheid weliswaar hard is maar wel de werkelijkheid en die is zoveel waardevoller dan alle mooie, verzachtende sprookjes bij elkaar. (Gerard)

Geleid wordt enkel hij die zichzelf niet gevonden heeft. (Rereformed)
Dat beloof ik
Bevlogen

Bericht door Dat beloof ik »

Al met al is er nog steeds geen antwoord op mijn vraag wat er is gebeurd toen de bank er achter kwam dat Willempie geld van ze had gestolen / verduisterd ( zo heet dat namelijk als je iets van iemand neemt dat niet van jou is).
Ik heb dat nu een keer of drie gevraagd en Willempie gaat er niet op in. Dan ga ik maar vanuit dat er geen antwoord mogelijk is en dat het hele verhaal van a tot z is verzonnen. Alleen voor iemand die het onderscheid tussen fantasie en werkelijkheid niet meer kent maakt dat niets uit.
“Mr. Spock, do you have a theory?”
“No captain. For a theory, one requires facts. Since we do not have any, it would be illogical to have a theory.”
(Star Trek, seizoen 1)
Willempie
Bevlogen

Bericht door Willempie »

Dat beloof ik schreef:Al met al is er nog steeds geen antwoord op mijn vraag wat er is gebeurd toen de bank er achter kwam dat Willempie geld van ze had gestolen / verduisterd ( zo heet dat namelijk als je iets van iemand neemt dat niet van jou is).
Ik heb dat nu een keer of drie gevraagd en Willempie gaat er niet op in. Dan ga ik maar vanuit dat er geen antwoord mogelijk is en dat het hele verhaal van a tot z is verzonnen. Alleen voor iemand die het onderscheid tussen fantasie en werkelijkheid niet meer kent maakt dat niets uit.
Er is niets gebeurd van al jouw voorspellingen. Je kunt dus gerust gaan slapen. Als God een probleem oplost doet Hij dat heel goed, zonder dat daar andere problemen uit ontstaan.
Willempie
Bevlogen

Bericht door Willempie »

Erik schreef: Jij begrijpt niets, sterker nog jij wil helemaal niets begrijpen.
Ik ben al op de inhoud in gegaan, maar het probleem zit 'm nou juist in dat begrijpen bij jou.
Dat noemt men wel vechten tegen de bierkaai!

Ps.
Hoe staat het trouwens met jouw weerlegging van niet christelijke openbaringen?
Aan dat front blijft het ook verdacht stil.
En het is nu juist ook zo van waarde in iedere andere discussie die over jou god gaat.
Want laten we wel wezen, die god wordt met iedere discussie waar jij bij betrokken bent steeds onwaarschijnlijker. 8*)
En ook in deze reactie kan ik niets zinnigs ontdekken waarop ik zinvol zou kunnen reageren.
Dat beloof ik
Bevlogen

Bericht door Dat beloof ik »

Willempie schreef:
Dat beloof ik schreef:Al met al is er nog steeds geen antwoord op mijn vraag wat er is gebeurd toen de bank er achter kwam dat Willempie geld van ze had gestolen / verduisterd ( zo heet dat namelijk als je iets van iemand neemt dat niet van jou is).
Er is niets gebeurd van al jouw voorspellingen. Je kunt dus gerust gaan slapen. Als God een probleem oplost doet Hij dat heel goed, zonder dat daar andere problemen uit ontstaan.
Dank voor de bevestiging.
“Mr. Spock, do you have a theory?”
“No captain. For a theory, one requires facts. Since we do not have any, it would be illogical to have a theory.”
(Star Trek, seizoen 1)
Plaats reactie