Hoelang blijf je uit de greep van pseudo gezondheidszorg

Wil je iets persoonlijks aan anderen kwijt. Vertel het hier.

Moderator: Moderators

Robo
Forum fan
Contacteer:

Re: Hoelang blijf je uit de greep van pseudo gezondheidszorg

Bericht door Robo »

doctorwho schreef:
Nu even niet schreef:Freethinkers die overal meteen teksten tot elke punt en komma analyseren en afhaken, zijn dat wel Freethinkers?

Ik vind het nogal kortzichtig om iets waar je niets of weinig van weet meteen te verwerpen.
Ik vind het onverstandig deze waanleer echte medische wetenschap te noemen want het is per definitie geen wetenschap.
Het onverstandige dat ik lees is het gebruik van "deze waanleer". Heb je ooit geëxperimenteerd met enige alternatieve geneeswijze? Of wijs je het op voorhand af omdat je er niet in wilt "geloven"? Ik ga dan mee in het denken van Nu even niet in de vraag "Freethinkers die overal meteen teksten tot elke punt en komma analyseren en afhaken, zijn dat wel Freethinkers?"
Ik ben het eens met de stelling dat het kortzichtig is om iets waar je niets of weinig van weet meteen te verwerpen.
Als we niet experimenteren worden er ook geen nieuwe uitvindingen gedaan waar we wel iets aan hebben.
Enige andere reden die ik kan bedenken om een zo kritische mening te krijgen, en alle alternatieven kwakzalverij te bestempelen, is bijvoorbeeld een geliefd persoon of familielid die gebruik heeft gemaakt van alternatieve geneeswijze waarmee niet de gewenste resultaten zijn behaald, waarmee het dan vervolgens slecht afloopt, en de alternatieve geneeskunde dan de "schuld" krijgt.
Bedenk dat in veel gevallen juist door een zekere mate van onoplosbaarheid het alternatieve circuit wordt aangesproken. Vooral mensen die te horen hebben gekregen dat "we uitbehandeld zijn" vinden enige steun en bezigheid in het bewandelen van een alternatieve weg.

In het kort, mijn vrouw had Hodgkin lymfoom, na een chemo kuur was dat verdwenen, maar nieuw onderzoek laat zien dat de Hodkin verdwenen is maar er in haar oksel een nieuwe kanker heeft ontwikkelt aldus de pet scan. Ik krijg een 2 weken terug een mail van het Rife forum, kanker? Stop koffie, over doceer vitamine C. Wij waren koffie junks, en zijn nu thee junks, en zij gebruikt 2000mg vitamine C extra per dag. Afgelopen 20 december naar het ziekenhuis voor een punctie in de oksel... niets te vinden. Dan nog zoeken in de buurt van het lies lymfeknooppunt (dat zich daar ook mogelijk iets zou hebben ontwikkelt is ons niet vertelt), maar werd tijdens de punctie in de oksel besloten. We moeten nog 6 nachtjes slapen voor de uitslag. Deze methode koffie laten staan vitamine C over doseren. Mijn vrouw is volger van Dr. Mercola, die ook dit advies geeft http://www.mercola.com/ We moesten het alleen wel toepassen, ik heb mijn vrouw gevraagd om te stoppen met koffie en de vitamine C te nemen, omdat ik het bestrijden van kanker belangrijker vind dan het verliezen van mijn vrouw.
Als ze op een PET scan hebben aangetoond dat zich een nieuwe kanker ontwikkelt in de oksel, die er niet meer blijkt te zijn tijdens onderzoek? Wat moet ik nu denken? Hebben wij nu kwakzalvers geluk gehad? Of zit er een kern van waarheid in sommige alternatieve oplossingen? Ik zelf weet dat ook Moerman een kwakzalver wordt genoemd, wat ik wel weer treffend vind is dat koffie niet Moerman Proof is https://www.mmv.nl/voedingsmiddel?page=8
Enige fout die we nu zouden maken is het drinken van groene Chinese thee, die is ook niet Moerman Proof, maar dat is wel weer de basis voor de gezondheid booster kombucha...
https://nl.wikipedia.org/wiki/Komboecha
https://www.eetpaleo.nl/tips-trucs/doe- ... -kombucha/
Kombucha hoort kennelijk ook tot de kwak producten, terwijl ik het heb leren kennen als een heel goede vervanger van vitamine pillen van de Appie Hein en Aldi of elke andere supermarkt.

a.s. 30 December horen we of er toch nog kanker is, of dat er niets te vinden was. Ik durf nu niets te gokken, maar geef toe het is hoopvol dat de kanker in de oksel niet meer te vinden was, en dat door te stoppen met koffie en vitamine C te gaan over doseren, en dus te luisteren naar mensen die jij kwakzalver noemt :) Dit is nu actueel bezig, niet jaren geleden of toekomst muziek.
Geloof :angel12: , Hoop [-o< en Liefde :oops: , Sciencefiction :idea: , Fantasie :mrgreen: of werkelijkheid :lol: ?
Maria
Moderator

Bericht door Maria »

Wat een onmogelijke hoeveelheid apparaten, maar wat weinig technische gegevens worden er verstrekt.
Wat een ongelooflijke hoeveel geld wordt mensen uit de zakken gerold, terwijl geen van deze apparaten iets goeds zal doen als er geen kennis van zaken is, zelfs nadelig zou kunnen uitwerken op een bepaalde aandoening.

1e
Want daar gaat het om als je verder wil gaan in een onderzoek of een apparaat kopen voor een bepaalde aandoening zinnig is of slechts geldverslindende zakkenvullerij voor de oplichters, die ook een cent willen verdienen aan het leed van mensen.
Ik lees hier slechts over apparaten met een "elektrische frequentie".
Wat evenveel zegt als: een apparaat met een output van een vorm van elektriciteit.
Ook na verder zoeken op merknamen kom ik in de meeste gevallen niet veel verder.

Zo kun je TENS absoluut niet vergelijken met een apparaat voor wisselstroom, elektromagnetische en al helemaal niet met een apparaat voor (elektro) magnetisme behandelingen.

Een tens-apparaat is een apparaatje met een output van een onderbroken gelijkstroom, in blokimpulsen, die je kunt instellen op een frequentie, die een bepaald effect heeft op het zenuwweefsel.
De meest eenvoudige met slechts 1 vorm en een wat meer uitgebreide met de mogelijkheid de frequentie te wisselen en soms met een serie impulsen in een bepaalde frequentie voor de duurdere apparaten.
Wat echter voor de gewone klassieke TENS behandeling geen toegift is.
Dat is alles.
En daarom zijn dit soort apparaatjes al onder 50.00 euro te koop.

2e
De indicaties zijn niet alleen diagnose, maar ook patiënt afhankelijk.
Hoe denk je in hemelsnaam als leek te kunnen bepalen welk duur apparaat je moet kopen voor de behandeling van een patiënt op een bepaald ogenblijk en voor het klachtenpatroon van dat ogenblik.
Als zelf een deskundige nog vaak, met heel zijn kennispakket, moet uitproberen en begint met de therapie die hij op dat moment het meest geschikt acht, maar wel voortdurend de controle wil houden om het verloop van de behandeling te kunnen bepalen of aanpassen of zelfs helemaal te stoppen en het volgende wat hij tot zijn beschikking heeft toe te passen.
Want idd. Ook reguliere deskundige is niet alwetend en alziend en moet voortdurend anticiperen op veranderende klachtenpatronen en omstandigheden en ook vernieuwde inzichten.

Op het moment dat een verkoper een hele serie diagnosen opnoemt, waardoor het wel een wonderapparaat lijkt, moet je gelijk afnokken.
Want stel dat het zo zou zijn, dan heb je nog meer kennis nodig om te weten dat jouw kwaal er wel bijzit, daar het dan wel gaat om specifieke klachten zijn gecombineerd met de kwaal die alleen bepaald is na een zorgvuldig onderzoek en de meest juiste diagnose.

Zo zegt alleen "rugpijn en ook in het been helemaal absoluut niets."
Slechts dat het iets anders is dan "pijn in mijn arm".

3e
Bijna elk van deze apparaten heeft een technische output, die dezelfde is als wat de meeste fysiotherapeuten in huis hebben in één of andere vorm.
Alleen magneet therapie zul je niet overal vinden.
Dus voor je zelf iets wil aanschaffen wat een fikse aanval op je portemonnee is, kun je dat eerst overal uitproberen.
Met of zonder verwijzing van een arts, dus met of zonder vergoeding door de ziekteverzekering.

Is het geen regelrechte fysiotherapeutisch te behandelen aandoening, zoals diabetes, dan denk ik toch dat een apparaat uitproberen onder begeleiding zeer wel mogelijk zal zijn bij een aantal van hen, zo niet de meesten.

Het psychologische effect, waardoor we zo gemakkelijk en vaak in een valkuil trappen.
Voor iedere autodidact, die zelf wil onderzoeken, is er de valkuil van de ellendige situatie, waarin hij verkeert, gecombineerd met hoop.
De hopeloosheid, die hij voelt na het zoveelste doktersconsult, wat hem niet verder lijkt te kunnen helpen en het weten of het gevoel dat de dokter ook niet alles kan weten, of ook dat die het wel eens fout kan hebben.
En de schijnbare aanlokkelijke berichten uit het alternatieve circuit met hun super fantastische anekdotische verhalen, direct geadopteerd door commerciëel gerichte aanvoersmarkt voor medische artikelen.

Maar natuurlijk als klap op de vuurpijl, dat dure dingen toch wel ergens goed voor moeten zijn en gemakkelijker in geloofd wordt dan in een hete grog tegen keelpijn of een warme kruik in je je rug, als die pijnlijk aanvoelt.
Want de dure apparaten en de dure natuurlijke middeltjes van Vogel zullen toch wel beter zijn.
Goede humor versplintert de gesneden beelden in ons hoofd. - Frank Bosman.
Fish
Ontoombaar

Bericht door Fish »

Robo schreef:
Fish schreef:
Maria schreef:Acupunctuur punten hebben een lagere elektrische weerstand dan de meeste willekeurig gekozen andere punten op de huid.
Is dat zo? :?
Dat is zo.
Bron?
Het goddelijke onderscheidt zich niet van het niet bestaande.
Maria
Moderator

Bericht door Maria »

@Fish
Niets is zo overtuigend dan zelf ontdekken.

Heb je een weerstandmeter voor milliampères?
Houd een elektrode in de ene hand en zoek met een puntelektrode de huid af.
Probeer DD4 maar uit.
Ca. 0.5 cm in doorsnee.

De duinpan

Afbeelding]

De tekening is wat misleidend, omdat je de neiging hebt naar het bot te kijken.
Voel bij jezelf wat het diepste deel is van de driehoek die gevormd wordt tussen de beide middenhandsbeentjes.

Afbeelding
Robo
Forum fan
Contacteer:

Bericht door Robo »

Fish schreef: Bron?
http://progressieve-geneeskunde.nl/nl/t ... e-prognos/
Dit onderzoek leverde de volgende bevindingen op:
•Gedurende de slaap neemt de huidweerstand sterk toe.
•Overeenkomstig Traditional Chinese Medicine logica, trekt Chi zich tijdens de slaap terug in de diepte.
•Er is een sterk verband tussen de activiteit van het Autonome Zenuwstelsel(ANS) en de huidweerstand op de tingpunten.
•De 24 uurs metingen op de tingpunten leverden geen aanwijzingen op voor de orgaanklok.
De huidweerstandsmetingen op de tingpunten met de juiste methoden gemeten, blijken een maat te zijn voor de Chi van de 12 hoofdmeridianen (links 12 en rechts 12, in totaal 24)
Geloof :angel12: , Hoop [-o< en Liefde :oops: , Sciencefiction :idea: , Fantasie :mrgreen: of werkelijkheid :lol: ?
Robo
Forum fan
Contacteer:

Bericht door Robo »

FransP schreef:Ben op moment ziek ( grieperig).
Dat is sneu, ik hoop dat je daar een beetje goed doorheen komt. Ik ben zo brutaal geweest om met een andere enthousiasteling na te denken over je probleem met de darm. Zo kwam de ziekte van Crohn als mogelijkheid op, deel van je symptomen maken deze diagnose mogelijk. Uitgaande van Crohn zou yoghurt en beter nog kefir en iets als pepermunt thee enorme verlichting kunnen geven. Met kefir breng je de darmflora weer op orde. Licht verteerbare voeding is het best.
Fish
Ontoombaar

Bericht door Fish »

Robo schreef:
http://progressieve-geneeskunde.nl/nl/t ... e-prognos/
Dit onderzoek leverde de volgende bevindingen op:
•Overeenkomstig Traditional Chinese Medicine logica, trekt Chi zich tijdens de slaap terug in de diepte.
•Er is een sterk verband tussen de activiteit van het Autonome Zenuwstelsel(ANS) en de huidweerstand op de tingpunten.
•De 24 uurs metingen op de tingpunten leverden geen aanwijzingen op voor de orgaanklok.
De huidweerstandsmetingen op de tingpunten met de juiste methoden gemeten, blijken een maat te zijn voor de Chi van de 12 hoofdmeridianen (links 12 en rechts 12, in totaal 24)
Dat is wel een bevooroordeelde bron, want heeft belangen.

Wij van WC eend dus.
Fish
Ontoombaar

Bericht door Fish »

Maria schreef:@Fish
Ik heb geen weerstandsmeter, electriciteit is niet mijn ding.

Vanwege ervaringen met accupunctuur bij mijzelf en naasten had ik al voor mijzelf besloten dat het kwak is.

Heb vanwege dit draadje nog even op het web gezocht.

Vond dit:

http://www.kritischdenken.info/acupunct ... neeskunde/" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.kwakzalverij.nl/behandelwijz ... upunctuur/" onclick="window.open(this.href);return false;

Ook Wiki is niet positief.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Acupunctuur#Misverstanden" onclick="window.open(this.href);return false;
Over de werkzaamheid van acupunctuur bestaan veel misverstanden. Als argument voor de effectiviteit wordt wel aangevoerd dat een groot deel van de wereldbevolking regelmatig gebruikmaakt van acupunctuur (argumentum ad populum). Ook de WHO publiceerde op basis van analyse van wetenschappelijk geachte publicaties positieve berichten over de werkzaamheid van acupunctuurbehandeling (argumentum ad verecundiam). In China werden onder Mao grote successen geclaimd bij het pijnloos uitvoeren van operaties met behulp van acupunctuur. Mao beval vanaf 1949 acupunctuur aan in plaats van de gebruikelijke anesthetica, wellicht aangespoord door een tekort aan de gebruikelijke anesthetica.[7] Een Amerikaanse delegatie onder president Nixon kreeg patiënten te zien die schijnbaar grote operaties ondergingen met alleen acupunctuur als anesthesie. Later bleek dat deze patiënten van tevoren waren geselecteerd op een hoge pijngrens. Daarnaast bleken ze stiekem morfine toegediend te hebben gekregen via een infuus waarvan eerder werd gezegd dat dit alleen vocht en voeding bevatte.[8]
Zowel voorstanders als sceptici menen de werkzaamheid of onwerkzaamheid te kunnen beargumenteren of aantonen aan de hand van onderzoeken of publicaties, waarbij het verschil is dat de sceptici vaak meer doordrongen zijn van het belang van de wetenschappelijke methode. Uit sommige reviews blijkt dat acupunctuur een matig pijnstillend effect heeft (vergeleken met andere gebruikelijke behandelingen), maar uit andere, meer objectieve reviews blijkt dat effect niet. Probleem is dat de met betrekking tot acupunctuur gangbare begrippen niet in de geneeskunde worden gehanteerd. Zo is er bijvoorbeeld geen duidelijk anatomisch substraat voor meridianen en acupunctuurpunten. Op grond van het bovenstaande wordt acupunctuur door geneeskundigen als onwerkzaam gezien en beschouwd als kwakzalverij.[9] Een acupunctuurbehandeling kan leiden tot complicaties. Net als bij iedere ingreep waarbij de huid gepenetreerd wordt kunnen bij acupunctuur lokale beschadigingen (zenuwbeschadiging), nabloedingen en infecties optreden. Infecties kunnen lokaal zijn, maar ook hepatitis B wordt wel toegeschreven aan het gebruik van niet-steriele naalden.[10]. Voor iedere medische behandeling geldt dat de therapeutische werking op moeten wegen tegen de bijwerkingen. Echter, omdat acupunctuur weinig tot geen therapeutische werking heeft zijn zelfs geringe bijwerkingen al reden om een andere behandelkeuze te maken dan acupunctuur. Er zijn gevallen beschreven van pneumothorax (een "klaplong").[11] Verder zijn beschreven een harttamponnade en een nierbloeding.
Maria
Moderator

Bericht door Maria »

Het volgende is nav. wat ik over de klassieke acupunctuur weet, gebaseerd op oude chinese filosofie.
Wat jij of ik wel of niet kunnen geloven en wat waarheid is staat daar buiten.

Een enkel gegeven is om mee te nemen.
Nl. dat er wisselende weerstanden zijn.
Wat ik niet meeneem, alleen vanuit dit artikel, zijn de conclusie en de vaststellingen van de relaties.
Die relaties zijn niet aangetoond via dit artikel maar slechts vernoemd.

Om op een paar van de details in te gaan:
Chakra's zijn bovendien gerelateerd aan Indische filosofie en niet aan chinese.
Je kunt als buitenstaander, dan wel de zones/punten gaan vergelijken, maar je hebt het wezenlijk over wat anders.

Van belang is ook dat die afhankelijk zijn van de meettechnieken, waar een enkele hier is benoemd, maar niet alle componenten, die van belang zijn voor een juiste conclusie zijn mi. meegenomen.
Bijv.
Bij een bezwete huid zal de meting minder weerstand aangeven.
In een diepe slaaptoestand is er meestal minder zweetproductie.
Die kan, als er REM activiteiten zijn, weer veel sterker zijn.
Een hoge huidweerstand komt overeen met een lage Chi waarde, en een lage huidweerstand met een hoge Chi waarde van de meridianen.
Deze zin kan ik niet plaatsen
Bij een gezonde persoon is hoeveelheid chi/energie altijd in evenwicht en redelijk constant zolang de levensenergie constant is.
Mindert in zijn geheel door veroudering of een soort aandoening, die tot sterke veroudering leidt.
Is er activiteit dan is yang meer actief, bij rust moet er gerecupereerd worden en is Yin meer actief.
Beiden zijn gelijkwaardig verdeeld over de meridianen, waarvan ieder de helft.
Dus 6x yang en 6x yin.
Is er een verandering in één van de meridianen, meer of minder activiteit, dan krijg je een omgekeerd evenredige reactie van zijn tegenhanger.
•De huidweerstandsmetingen op de tingpunten met de juiste methoden gemeten, blijken een maat te zijn voor de Chi van de 12 hoofdmeridianen (links 12 en rechts 12, in totaal 24)
Dit stamt uit de electro acupunctuur diagnostiek vlg. Voll en de homeopathie.
Een diagnose middel dat totaal verschilt van dat van de klassiek acupuntuur.

Dit zijn al snel gezien een paar punten, waardoor ik mijn twijfels heb over dit artikel en het wetenschappelijke inzicht en denken van de auteur.
Waarmee ik niet wil zeggen, dat hij niet heel veel boeken bestudeerd zal hebben en misschien heeft hij ook nog wel heel veel onderzoek gedaan.
Maria
Moderator

Bericht door Maria »

Fish schreef:
Maria schreef:@Fish
Ik heb geen weerstandsmeter, electriciteit is niet mijn ding.

Vanwege ervaringen met accupunctuur bij mijzelf en naasten had ik al voor mijzelf besloten dat het kwak is.
@ Fish
Ik heb aan dit stukje discussie opnieuw meegedaan, vanwege dat je opnieuw een bron vroeg voor het feit dat acupunctuurpunten een mindere weerstand hebben.
En dat is waar ik op inga.
Eerder heb ik je een antwoord gegeven, dat dit komt vanuit mijn eigen kennis.

Als je zelf niet wil uitproberen, dan zul je het gewoon van me moeten aannemen.
Graag of niet.
Als jij op basis van het gegeven, dat het jou niet geholpen heeft, het voegt onder het kopje kwak, is dat ook helemaal jouw zaak en misschien ook nog wel begrijpelijk vanuit jouw gezichtspunt, maar niet stimulerend om hier dan verder op in te gaan.

Ik heb geen zin in een zoveelste ellenlange discussie over wat er allemaal niet geloofwaardig is aan acupunctuur als zelfs de basis kennis over de filosofie erachter afwezig is.
Daarvoor is het veel te omvattend.
Een studie van 4 jaar na een medicijnen of fysiotherapie is het al moeilijk zat als je de vereiste basis hebt.

Ik zal deze lap kopie-tekst dan ook niet verder lezen of op ingaan, nadat ik er een korte blik op heb geworpen.
Of je moet mij wijzen op de regels, waar ik kan vinden wat van belang kan zijn in onze kleine vraagstelling/antwoord.
FransP
Forum fan

Bericht door FransP »

je hoeft de laatste lap tekst van Fish niet helemaal te lezen er staat namelijk 3 x hetzelfde.
Foutje ?
Religie is al een blinde man,
die in een donkere kamer,
op zoek gaat naar een zwarte kat,
die er niet is,
maar hem toch vind.
Fish
Ontoombaar

Bericht door Fish »

FransP schreef:je hoeft de laatste lap tekst van Fish niet helemaal te lezen er staat namelijk 3 x hetzelfde.
Foutje ?
Scherp opgemerkt FransP, driedubbel is wel een beetje drammerig. :wink:

@Maria,
Het ging mij vooral omdat ik de indruk had, maar dat is waarschijnlijk een foute indruk, dat meridianen meetbaar waren, dat is volgens onderzoekers nooit bewezen.
Peter van Velzen
Site Admin

Bericht door Peter van Velzen »

Ik wil even opmerken dat de enige bron waaruit we iets kunnen leren over de werkzaamheid van een geneeswijze, onafhankelijk onderzoek is, liefst met dubbelblinde experimenten. (is wat moeilijk bij acupunctuur) Als daaruit blijkt dat iets werkt, Fijn! Als daaruit blijkt dat het niet werkt, dan waag ik mijzelf er niet aan. Noch de reclame van hen die het verkopen, noch de persoonlijke beleving van iemand, doet er dan - wat mij betreft - iets toe.
Ik wens u alle goeds
Robo
Forum fan
Contacteer:

Bericht door Robo »

@Fish,
Ik probeer je niet te overtuigen van werkzaamheid in het alternatieve circuit, ik denk echter wel resultaten en bruikbaarheden te hebben gevonden, en maak daar dankbaar gebruik van. Zo ben ik wel diabetes type 2 patiënt, maar heb daar geen medicatie voor nodig omdat ik op let welke soorten suiker zetmeel en vet ik in mijn hoofd steek. De informatie dat bijvoorbeeld glucose-fructose stroop een veel hogere glucose waarde geven in het bloed.
https://naturalsociety.com/newly-discov ... -alarming/
http://www.mercola.com/ebook/high-fruct ... syrup.aspx
Kristal suiker blijkt na 5 jaar testen het minst gevaarlijk, alle andere suiker vervangers sorbitol, sacharine etc., zijn slecht.
Ik heb zelf een glucose meter en een hartslag/bloeddruk meter, en kan erg veel dus zelf meten. De informatie over de slechte kanten van HCFS komt van vele kanten, en is wel beschouwd ook vergiftigt met glyfosaat. Glyfosaat (Roundup van Monsanto) word juist grootschalig gebruikt op mais dat hiervoor genetisch is aangepast. Wat glyfosaat doet in het menselijk lichaam is niet bekent, wel dat het via ons voedsel in ons systeem komt. Geharde vetten vaak ook via een chemisch proces gefabriceerd, ook slecht voor mensen, het voorziet duizenden van ader verkalking. Weer een ander ziet niets kwaads in Monsanto en het fabriceren van een voor mensen slechte zoetstof die op grote schaal in de voedsel industrie wordt gebruikt, en zo veel goedkoper is dan normale suiker. Weer een ander vind het aluhoedjes gelul.

Met betrekking tot de problemen van FransP, bedacht ik ook dat het een of andere voedsel allergie kan zijn, het is voor FarnsP juist zaak producten te vinden die zo min mogelijk irriteren, wellicht draagt deze informatie bij aan een gezondere voedsel keuze. Er zijn vele stoffen en stofjes in producten die onder bepaalde omstandigheden een allergische reactie kunnen opwekken. Als dat zo is wordt het zoeken naar het stofje of de stofjes die FransP niet verdraagt. Dat zou net als bij mijn diabetes neerkomen op veel testen en bijhouden welke ingrediënten in voedsel en drinken zit, en hoe het lichaam hier op reageert.
Zo kun je proefondervindelijk zelf je eigen veilige dieet opmaken.
Laatst gewijzigd door Robo op 24 dec 2016 18:40, 1 keer totaal gewijzigd.
FransP
Forum fan

Bericht door FransP »

Fish schreef:
FransP schreef:je hoeft de laatste lap tekst van Fish niet helemaal te lezen er staat namelijk 3 x hetzelfde.
Foutje ?
Scherp opgemerkt FransP, driedubbel is wel een beetje drammerig. :wink:

@Maria,
Het ging mij vooral omdat ik de indruk had, maar dat is waarschijnlijk een foute indruk, dat meridianen meetbaar waren, dat is volgens onderzoekers nooit bewezen.

En dat met 38 gr koorts :shock:
Religie is al een blinde man,
die in een donkere kamer,
op zoek gaat naar een zwarte kat,
die er niet is,
maar hem toch vind.
Plaats reactie