Bonjour schreef: ↑22 jan 2018 22:10
Alleen door een redenatie. Anti vaccinatie lijkt me horen bij ouders die heel kritisch zijn tegenover de reguliere geneeskunde en heel bewust met hun gezondheid omgaan. Dan lijkt het me een kleine stap om ook kritisch te zijn richting de voedingsindustrie. Dat er een groep is met gevaccineerde kinderen en die biologisch eten is volgens verwachting en omdat dat de grootste groep is weten we ook wel hoe groot die ongeveer is. De vraag is hoe groot het percentage is van de kinderen die niet gevaccineerd en biologisch eet tov van de gevaccineerde. Het zou mij niet verbazen als dat 75% is, terwijl er in de supermarkten nog geen 4% procent biologisch verkocht wordt.
Als ik heel kritisch ben over de gezondheid van mijn kinderen zijn er ook wel een aantal plekken waar ik niet wil wonen. Niet in grote steden, niet te dicht bij fabrieken of snelwegen, niet onder Schiphol. Dus ik verwacht ook dat niet-gevaccineerde kinderen gezonder wonen dan gevaccineerde. Nog een effect dat je moet compenseren. Het moet in ieder geval gemeten worden. Dit is altijd een eerste stap bij dit soort onderzoeken. Altijd dit soort correlaties bedenken. Vaak doen onderzoekers dat ook wel, maar het deel van het rapport waar ze dit bespreken wordt meestal niet door de nieuwssites overgenomen.
Over biologisch kunnen we eventueel nog verder in het betreffende topic praten. Er is niet zoveel mis mee om etiketten te lezen, wij moesten het altijd doen i.v.m. allergie van een van de kinderen. Ik kan het verder niet aantonen maar sinds ik anders eet heb ik geen migraine meer. Als ik dan wel eten met toegevoegde stoffen eet krijg ik last van maagzuur bv. Ik ben er niet zo streng op, en dan vergeet je het weer de volgende keer en dan is het weer mis. En niet bij een soort voedsel bij heel veel verschillende zaken. Hoe vind je dan uit wat het veroorzaakt. Dus dan leer je het wel af en neem je het zekere voor het onzekere. Bovendien waarom zou je dingen eten die niet in je voedsel thuishoren. De meeste dingen uit de supermarkt heb je niet eens nodig. Je kunt zonder ook lekker eten.
Wat de vaccinaties aangaat, het is meer dan een groepje ouders die tegen vaccinaties zijn. Er zit een hele beweging achter waaronder mensen soms al 20 jaar bezig zijn om medische rapporten boven water te krijgen en de informatie toegankelijk te maken voor ouders. Ook in Duitsland, de andere landen moet ik nog uitvinden. Je hoort het idd steeds meer. Dat dat samen gaat met ouders die bewust omgaan met hun gezondheid is zeker logisch. En ik denk als je serieus meemaakt dat je kind herhaaldelijk direct of vlak na een vaccinatie erg ziek wordt dat het niet zo vreemd is dat je dat verband legt. Het gebeurt dat dan wordt aangeboden onder medische begeleiding te enten zodat men kan ingrijpen in geval van nood.
Ik zou dat risico ook niet willen nemen. En dan is het logisch dat ouders op zoek gaan meer informatie bijsluiters gaan lezen. Als je zulke ouders wilt geruststellen lukt je dat niet d.m. v. de houten hamer te veroordelen. Dan kun je toch beter alles op tafel leggen en een voorlichting campagne beginnen en de mogelijkheid bieden om alle brandende vragen te beantwoorden en te verifiëren met goed materiaal. Of
op een andere manier voor voorlichting te zorgen Ik heb vooral moeite mee dat deze mensen zo in een hoek gedrukt worden. Het gebeurt regelmatig dat ouders vragen stellen aan de arts en dan afgeblaft worden i.p.v. dat ze antwoorden krijgen. Of dat een arts zegt dat hij het ook niet weet. Ik lees dit soort ervaringen heel vaak in de verschillende groepen waar ik zelf ook rondzwerf.
Ik ent zelf mijn dieren niet (meer) ik heb er aardig wat en ze worden ook niet ziek. Een beetje anders zou je denken maar dierenartsen maken je ook af omdat ze je onverstandig vinden. Terwijl ze regelmatig ziek worden na de inentingen. Gelukkig snappen ze het steeds meer waarom het helemaal niet nodig is. Ik heb dan nog wel de mogelijkheid om op afweer stoffen te testen als ik het dan toch niet vertrouw. Helaas nog geen topic gevonden over dieren enten.
Kennis is nog geen wijsheid. Alle wijsheid begint bij een diep ontzag voor de natuur.