Anti vaccinatie

Forum over pseudo-wetenschap, kwakzalverij, alternatieve 'geneeswijzen' en aanverwante zaken die niet onder wetenschap vallen.

Moderator: Moderators

Bonjour
Moderator

Re: Anti vaccinatie

Bericht door Bonjour »

Ingi schreef: 22 jan 2018 21:22 Het argument dat ongevaccineerde kinderen wordt door tegenstanders tegen gesproken door o.a. dat net gevaccineerde kinderen zelf besmettelijk zijn en als vaccinaties zouden werken het niet uit zou maken.
Gevaccineerde kinderen kunnen wellicht het verzwakte virus verspreiden, maar of dat vaak gebeurt is maar de vraag. Ze zijn niet echt ziek van het virus en hoesten bv niet. Dus ik vraag me af hoe dit argument moet werken.
Ingi schreef: 22 jan 2018 21:22 Heb je een gegronde reden voor je aanname dat biologisch eten en niet vaccineren samen gaat? Wij eten ook zoveel mogelijk biologisch , ondanks dat hebben onze kinderen alle entingen gehad. En die mensen die ik ken en biologisch eten zelfde verhaal.
Alleen door een redenatie. Anti vaccinatie lijkt me horen bij ouders die heel kritisch zijn tegenover de reguliere geneeskunde en heel bewust met hun gezondheid omgaan. Dan lijkt het me een kleine stap om ook kritisch te zijn richting de voedingsindustrie. Dat er een groep is met gevaccineerde kinderen en die biologisch eten is volgens verwachting en omdat dat de grootste groep is weten we ook wel hoe groot die ongeveer is. De vraag is hoe groot het percentage is van de kinderen die niet gevaccineerd en biologisch eet tov van de gevaccineerde. Het zou mij niet verbazen als dat 75% is, terwijl er in de supermarkten nog geen 4% procent biologisch verkocht wordt.
Als ik heel kritisch ben over de gezondheid van mijn kinderen zijn er ook wel een aantal plekken waar ik niet wil wonen. Niet in grote steden, niet te dicht bij fabrieken of snelwegen, niet onder Schiphol. Dus ik verwacht ook dat niet-gevaccineerde kinderen gezonder wonen dan gevaccineerde. Nog een effect dat je moet compenseren.
Het moet in ieder geval gemeten worden.

Dit is altijd een eerste stap bij dit soort onderzoeken. Altijd dit soort correlaties bedenken. Vaak doen onderzoekers dat ook wel, maar het deel van het rapport waar ze dit bespreken wordt meestal niet door de nieuwssites overgenomen.
Israëlisch politiek is de splijtzwam van de wereld.
appelfflap
Banned

Bericht door appelfflap »

Ingi schreef: 22 jan 2018 19:26
Deze ENQUETE toont aan dat gevaccineerde kinderen:

Tweemaal zo waarschijnlijk allergieën hebben
7 keer meer kans op astma / chronische bronchitis
3 en een halve keer meer kans op hooikoorts
3,8 keer meer kans op hyperactiviteit
19 keer meer kans op een auto-immuunziekte
11 keer zoveel kans op epilepsie / aanvallen
Tweemaal zo waarschijnlijk om Migraine te hebben
Twee en een half keer meer kans op autisme.
stop je met vaccineren lopen deze kinderen veel meer kans op tetanus, difterie, polio, bof en ik vergeet er nog een paar
Je mag zelf uitzoeken wat die ziektes veroorzaken bij kinderen.

het probleem is dat tegenstanders, zoals jij, totaal vergeten zijn waar het om gaat. Vaccinaties geven jou een vals gevoel van veiligheid en een totale onwetenheid wat zulke ziektes aanrichten. dat vals gevoel van veiligheid is eigenlijk de achilleshiel van vaccinatie. Uiteraard is het onzinnig om denken dat een griepvaccin autisme zou veroorzaken :).

Misschien een jaar of 10 gewoon compleet stoppen met vaccinaties en ik garandeer u dat 95-99% vd huidige tegenstanders hun mening herzien, de meesten zelfs binnen de 1e 2 jaar.
Ingi
Ervaren pen

Bericht door Ingi »

Bonjour schreef: 22 jan 2018 22:10 Alleen door een redenatie. Anti vaccinatie lijkt me horen bij ouders die heel kritisch zijn tegenover de reguliere geneeskunde en heel bewust met hun gezondheid omgaan. Dan lijkt het me een kleine stap om ook kritisch te zijn richting de voedingsindustrie. Dat er een groep is met gevaccineerde kinderen en die biologisch eten is volgens verwachting en omdat dat de grootste groep is weten we ook wel hoe groot die ongeveer is. De vraag is hoe groot het percentage is van de kinderen die niet gevaccineerd en biologisch eet tov van de gevaccineerde. Het zou mij niet verbazen als dat 75% is, terwijl er in de supermarkten nog geen 4% procent biologisch verkocht wordt.
Als ik heel kritisch ben over de gezondheid van mijn kinderen zijn er ook wel een aantal plekken waar ik niet wil wonen. Niet in grote steden, niet te dicht bij fabrieken of snelwegen, niet onder Schiphol. Dus ik verwacht ook dat niet-gevaccineerde kinderen gezonder wonen dan gevaccineerde. Nog een effect dat je moet compenseren. Het moet in ieder geval gemeten worden. Dit is altijd een eerste stap bij dit soort onderzoeken. Altijd dit soort correlaties bedenken. Vaak doen onderzoekers dat ook wel, maar het deel van het rapport waar ze dit bespreken wordt meestal niet door de nieuwssites overgenomen.
Over biologisch kunnen we eventueel nog verder in het betreffende topic praten. Er is niet zoveel mis mee om etiketten te lezen, wij moesten het altijd doen i.v.m. allergie van een van de kinderen. Ik kan het verder niet aantonen maar sinds ik anders eet heb ik geen migraine meer. Als ik dan wel eten met toegevoegde stoffen eet krijg ik last van maagzuur bv. Ik ben er niet zo streng op, en dan vergeet je het weer de volgende keer en dan is het weer mis. En niet bij een soort voedsel bij heel veel verschillende zaken. Hoe vind je dan uit wat het veroorzaakt. Dus dan leer je het wel af en neem je het zekere voor het onzekere. Bovendien waarom zou je dingen eten die niet in je voedsel thuishoren. De meeste dingen uit de supermarkt heb je niet eens nodig. Je kunt zonder ook lekker eten.

Wat de vaccinaties aangaat, het is meer dan een groepje ouders die tegen vaccinaties zijn. Er zit een hele beweging achter waaronder mensen soms al 20 jaar bezig zijn om medische rapporten boven water te krijgen en de informatie toegankelijk te maken voor ouders. Ook in Duitsland, de andere landen moet ik nog uitvinden. Je hoort het idd steeds meer. Dat dat samen gaat met ouders die bewust omgaan met hun gezondheid is zeker logisch. En ik denk als je serieus meemaakt dat je kind herhaaldelijk direct of vlak na een vaccinatie erg ziek wordt dat het niet zo vreemd is dat je dat verband legt. Het gebeurt dat dan wordt aangeboden onder medische begeleiding te enten zodat men kan ingrijpen in geval van nood.
Ik zou dat risico ook niet willen nemen. En dan is het logisch dat ouders op zoek gaan meer informatie bijsluiters gaan lezen. Als je zulke ouders wilt geruststellen lukt je dat niet d.m. v. de houten hamer te veroordelen. Dan kun je toch beter alles op tafel leggen en een voorlichting campagne beginnen en de mogelijkheid bieden om alle brandende vragen te beantwoorden en te verifiëren met goed materiaal. Of
op een andere manier voor voorlichting te zorgen Ik heb vooral moeite mee dat deze mensen zo in een hoek gedrukt worden. Het gebeurt regelmatig dat ouders vragen stellen aan de arts en dan afgeblaft worden i.p.v. dat ze antwoorden krijgen. Of dat een arts zegt dat hij het ook niet weet. Ik lees dit soort ervaringen heel vaak in de verschillende groepen waar ik zelf ook rondzwerf.

Ik ent zelf mijn dieren niet (meer) ik heb er aardig wat en ze worden ook niet ziek. Een beetje anders zou je denken maar dierenartsen maken je ook af omdat ze je onverstandig vinden. Terwijl ze regelmatig ziek worden na de inentingen. Gelukkig snappen ze het steeds meer waarom het helemaal niet nodig is. Ik heb dan nog wel de mogelijkheid om op afweer stoffen te testen als ik het dan toch niet vertrouw. Helaas nog geen topic gevonden over dieren enten.
Kennis is nog geen wijsheid. Alle wijsheid begint bij een diep ontzag voor de natuur.
Peter van Velzen
Site Admin

Bericht door Peter van Velzen »

Ingi schreef: 22 jan 2018 19:26
Er is een doorlopende ENQUETE in Duitsland die de lange termijn gezondheid van 17.641 gevaccineerde kinderen vergelijkt met die van 15.320
niet-gevaccineerde kinderen.

Deze ENQUETE toont aan dat gevaccineerde kinderen:

Tweemaal zo waarschijnlijk allergieën hebben
7 keer meer kans op astma / chronische bronchitis
3 en een halve keer meer kans op hooikoorts
3,8 keer meer kans op hyperactiviteit
19 keer meer kans op een auto-immuunziekte
11 keer zoveel kans op epilepsie / aanvallen
Tweemaal zo waarschijnlijk om Migraine te hebben
Twee en een half keer meer kans op autisme.
Een Equete levert geen objectoieve informatie op, maar vooral meningen.
Het is bovendien opvallend dat men uitsluitend ziektes noemt die bij gevaccineerde kinderen vaker zouden voorkomen, Er moeten er tpch ook een paar zijn. (mazelen, polio e.d.) die minder voorkomen. Daarover zwijgt men. Het is mij ook niet duidelijk of beide groepen kinderen dezelfde leeftijd hadden. Ergens spreekt met over kinderen van 0-2 jaar. Daarin komen veel kinderen voor die nog niet gevaccineerd zijn, maae ook nog weinig kans hebben gehad om genoemde ziekten op te lopen.
Ik wens u alle goeds
De Encyclopedist
Ervaren pen

Bericht door De Encyclopedist »

Peter van Velzen schreef: 23 jan 2018 02:45 Het is bovendien opvallend dat men uitsluitend ziektes noemt die bij gevaccineerde kinderen vaker zouden voorkomen, Er moeten er tpch ook een paar zijn. (mazelen, polio e.d.) die minder voorkomen. Daarover zwijgt men.
Ik hoorde laatst een gesprek in de media met iemand (ik weet niet meer wie, wat en hoe) over de dwazen die hun kinderen niet in laten enten. Die man drukte een vermoeden uit over de achtergrond: er gaan nog maar zelden kinderen dood aan infectieziekten, juist door vaccinatie. Bij de invoering van de vaccinatieprogramma's kende iedereen wel een gezin waarvan een kind gestorven was aan een bemetteljke ziekte. Ook niet-dodelijke slachtoffers van polio waren alledaags - al dan niet in een ijzeren long. De mensen wisten wat het risico was (groot) en aanvaarden vaccinatie als vanzelfsprekend en als een zegen.

Ik kan iedere antivaxer aanraden eens op een zondag over een begraafplaats te lopen die al zo'n 100 jaar of langer bestaat en op de kindergraven te letten, Ze zullen zien dat er maar weinig zijn met een sterfdatum na 1950. Vaccinatie is niet de enige oorzaak daarvan, ook het breed ter beschikking komen van antibiotica -ook al zo'n boeman- speelt daarbij een rol, maar het feit is dat in het Westen kindersterfte na WOII grotendeels verdwenen is. Een gestorven kind is een drama voor ouders en omgeving. Dat is nu niet anders dan toen. Alleen was het toen heel gewoon.

Vroeger alles beter? Ik doch 't niet.
Stook een vuur voor iemand en hij heeft het een dag warm; steek hem in brand en hij heeft het de rest van zijn leven warm. (Terry Pratchett)
Petra
Banned

Bericht door Petra »

Naar hoe ik het begrijp zit het ong. zo in elkaar. (simplistisch en beknopt :) )

-Vaccineren is nodig om bepaalde gevaarlijke overdraagbare ziekten de wereld uit te helpen.
-Om effectief te zijn moet een minimaal aantal mensen gevaccineerd zijn. Weet 't percentage niet uit m'n hoofd.
-Een bepaald (klein!) percentage krijgt inderdaad problemen door vaccinatie. Dat is bekend en een vast gegeven. Het is echter niet voorspelbaar wie last krijgt en wie niet.
-Gezien de baten/lasten afweging worden er zoveel mogelijk mensen gevaccineerd en diegenen die wat voor last dan ook krijgen worden ehhh gezien als offer ten bate van het grote geheel.
-Omdat er een minimale quota gehaald moet worden qua vaccineren ter bescherming van de gehele maatschappij is het beter niet al te veel ruchtbaarheid te geven aan het offer systeem. Te veel mensen zullen dan idd. niet meer laten vaccineren met alle gevolgen van dien. (Bv. Polio epidemie)

P.S.
Ja, dit wist ik al toen mijn kindertjes werden gevaccineerd.
Braver dan the braafste braverik!

"If the mind can find no meaning, then the senses give it. Live for this, wretched being that you are."
― Anne Rice, The Queen of the Damned
Bonjour
Moderator

Bericht door Bonjour »

Dat offer-systeem zit op veel meer plekken. We offeren ook mensen omdat we niet aan de optimale klimaateisen willen voldoen. Of omdat we snel willen rijden en vliegen naar ons vakantie adres. Of omdat we 'vrede' willen brengen in conflict gebieden. We offeren omdat we goedkoop willen eten. We offeren Groningers omdat het huis warm moet blijven. etc. etc.
appelfflap
Banned

Petra schreef: 23 jan 2018 08:00 -Een bepaald (klein!) percentage krijgt inderdaad problemen door vaccinatie. Dat is bekend en een vast gegeven. Het is echter niet voorspelbaar wie last krijgt en wie niet.
dat noemen we bijwerkingen. een klassieker is bv een rode plek op de plaats vd inspuiting. 99.999...% vd bijwerkingen zijn absoluut ongevaarlijk en kunnen probleemloos opgelost/behandeld worden. ergens bij 0,000..1% gaat het inderdaad mis (ik denk spontaan aan allergische reacties). Alleen kun ej dat op voorhand nooit weten.
bijwerkingen nu classificeren als doelbewust offersysteem is toch wel populistisch.

Dat vaccinatie en Antibiotica neurologische aandoeningen als autisme zou veroorzaken slaat natuurlijk nergens op
pallieter
Bevlogen

Bericht door pallieter »

Ingi,

Mijn excuses maar ouders die hun kinderen niet willen vaccineren zijn gevaarlijke idioten, punt andere lijn.

Er bestaat geen letterlijk geen enkel argument om kinderen niet te vaccineren. Alles wat jij aanhaalt zijn pure leugens. Dat wil niet zeggen dat er inderdaad geen kans van minder dan 1 op het miljoen bestaat dat je allergisch reageert op een vaccin. Toch kan je niet-vaccineren perfect vergelijken met je kind te voet over de sporen te laten lopen ipv de trein te nemen omdat er idd ongevallen met treinen bestaan.

Indien meer dan 30% van de ouders redeneren zoals jij zou de kindersterfte ongeveer vertienvoudigen! Besef jij dat?
medical-vaccine-vaccination-coffin-undertaker-funeral_home-kscn6214_low.jpg
medical-vaccine-vaccination-coffin-undertaker-funeral_home-kscn6214_low.jpg (52.33 KiB) 4934 keer bekeken
"Anti-intellectualisme has been a constant thread winding its way through our political and cultural life, nurtured by the false notion that democracy means that my ignorance is just as good as your knowledge" - Isaac Asimov
Mullog
Bevlogen

Bericht door Mullog »

Ik herhaal mijn eerdere post van ongeveer één jaar geleden

Wat is er zo moeilijk?
  • Er zijn infectieziekten
  • Deze infectieziekten hebben, vaak een beperkt aantal, bijzonder vervelende bijwerkingen, soms tot de dood toe
  • Tegen een aantal van deze infectieziekten kan goed gevaccineerd worden
  • Deze vaccinaties hebben ertoe geleid dat deze ziektes zeldzaam worden of verdwijnen
Ongetwijfeld zijn er mensen die last hebben van de vaccinaties maar dit aantal zal vele malen kleiner zijn dan de mensen die last hebben van de complicaties van de ziekten. Mijn vertrouwen in de overheid is nog dusdanig groot dat ik ervan uit ga dat er geen massale vaccinatieprogramma's worden gestart die leiden tot meer zieken dan niet vaccineren.

Mensen die dit tegenspreken hebben geen idee, of negeren de ravages die deze ziekten in individuele gevallen bij iemand kunnen veroorzaken. Ik herinner mij nog een interview met een polioslachtoffer die haar ouders eeuwig dankbaar was dat ze van de hel was gered maar het jammer vond dat ze als straf daarvoor de rest van haar levensdagen in een rolstoel moet slijten. Om die laatste reden had ze het contact met haar ouders dan ook maar definitief verbroken.

Misschien niet eens zo'n gek idee om alle vaccinatieprogramma's maar even op te schorten zodat men weer eens aan den lijve kan ondervinden wat voor ellende door die ziektes veroorzaakt wordt. Het is alleen jammer dat de onschuldigen dan weer het slachtoffer worden.
Zo moet ge dat zien, we worden geboren en we gaan dood, daar tussendoor begaan we stommiteiten (hoofdinspecteur van In, Aspe)
appelfflap
Banned

pallieter schreef: 23 jan 2018 12:02 Ingi,
Mijn excuses maar ouders die hun kinderen niet willen vaccineren zijn gevaarlijke idioten, punt andere lijn.
zolang die groep ouders heel klein blijft, >1 à 2%, zijn hun kinderen in principe automatisch meebeschermd door de groep. deze groep ouders zijn het beste argument voor vaccins. deze ouders kennen het gevaar niet eens meer van afschuwelijke kinderziektes en dat is dankzij vaccinaties

als die 1 à 2% natuurlijk allemaal in hetzelfde dorp leven grijpt die bescherming vd groep niet meer. ik herinner me zo 1 à 2 epidemieën in de Hollandse bible belt
TIBERIUS CLAUDIUS
Superposter

Bericht door TIBERIUS CLAUDIUS »

appelfflap schreef: 23 jan 2018 12:21
pallieter schreef: 23 jan 2018 12:02 Ingi,
zolang die groep ouders heel klein blijft, >1 à 2%, zijn hun kinderen in principe automatisch meebeschermd door de groep. deze groep ouders zijn het beste argument voor vaccins. deze ouders kennen het gevaar niet eens meer van afschuwelijke kinderziektes en dat is dankzij vaccinaties

als die 1 à 2% natuurlijk allemaal in hetzelfde dorp leven grijpt die bescherming vd groep niet meer. ik herinner me zo 1 à 2 epidemieën in de Hollandse bible belt
Toen ik klein was werd er helemaal niet tegen kinderziektes ingeënt.
Je kreeg ze gewoon en daarna was je immuun.
Nooit gehoord dat er kinderen aan dood zijn gegaan of er buitengewoon ernstig aan toe waren.

Het valt kennelijk wel mee met dit soort ziektes.

Er waren echter toen wel andere ziekten war algemeen tegen werd ingeënt zoals pokken en daar hield je littekens van over.
En als er nu meer keizers zijn geweest dan maanden, wat dan, geachte senatoren?
Bonjour
Moderator

Bericht door Bonjour »

TIBERIUS CLAUDIUS schreef: 23 jan 2018 12:30 Je kreeg ze gewoon en daarna was je immuun.
Nooit gehoord dat er kinderen aan dood zijn gegaan of er buitengewoon ernstig aan toe waren.
Ik denk dat je een kinderziekte hebt gehad met doofheid als bijwerking.
Dit verhaal mag toch wel als bekend worden verondersteld:
https://nl.wikipedia.org/wiki/Christina_der_Nederlanden

En deze zou ik bijna vergeten:
https://nl.wikipedia.org/wiki/Poliomyelitis

10 doden in Frankrijk aan mazelen:
https://www.trouw.nl/home/is-verplicht- ... ~af658bde/
Een actieve lobby waarschuwt op internet voor vreselijke bijwerkingen van vooral het mazelenvaccin, dat autisme zou veroorzaken. Dit gerucht, in 1998 in de wereld geholpen door de Britse arts Andrew Wakefield, is inmiddels in vijf onafhankelijke studies ontkracht. Daarnaast is Wakefield ontmaskerd als een oplichter: hij had onderzoeksfraude gepleegd om zijn verhaal te staven. Het bedrog kostte hem zijn artsentitel, maar zijn propaganda werkt nog altijd door.
TIBERIUS CLAUDIUS
Superposter

Bericht door TIBERIUS CLAUDIUS »

Als dat zo was hadden er doden in mijn klassen moeten vallen, dat is echter nooit gebeurd.

Natuurlijk ging het wel eens fout, maar wat nu gebeurd is de risico's opblazen.

Ook is kinderverlamming geen kinderziekte, daar werd ook toen tegen ingeënt.
En als er nu meer keizers zijn geweest dan maanden, wat dan, geachte senatoren?
Bonjour
Moderator

Bericht door Bonjour »

Als er 200 doden per jaar aan een ziekte vallen, is de kans groot dat jouw klas gespaard werd. Maar dat was wel de orde van grote van kinkhoest.
Plaats reactie