sofia schreef: ↑16 apr 2018 01:22
Hoe zit dat nu, moet ik al die quoten weer nu ook weer allemaal regeltje voor regeltje hèr-quoten? Het ziet er wel keurig netjes uit zo, maar het verandert de samenhang van mijn verhaal wel in een verzameling losse zinnen, en als ik dat nòg eens ga doen is er straks helemaal geen touw meer aan vast te knopen. En dat is dan meteen einde verhaal: alle snippers in de prullenbak en klaar.
Alleen nog één ding, dikkemik, als je géén deel bent van het Grote Geheel, zoals je zegt, waar kom je dan vandaan, van buiten het heelal? Da's pas goed alien!!
Bedtijd, sweet dreams.
Nee Sofia, je hoeft niet op alle woorden, die worden geschreven een antwoord te geven.
Maar wel op de vraag van Dikkemick, daar waar hij jou vraagt wat je bedoelt met bepaalde termen.
Je kunt niet steeds op vragen hierom verstek laten gaan.
Maar wel steeds weer mensen beoordelen en insinueren wat jij denkt dat ze bedoelen en daarop je eigen conclusies trekken.
Dat noemen we hier intellectuele oneerlijkheid.
dikkemick schreef: ↑15 apr 2018 18:14
sofia schreef: ↑15 apr 2018 16:30
En, niet te vergeten, omdat het ook in onszelf zit.
Onze geest is een replica van Het Grote Geheel, en niet de schepper ervan. En als we dit nu eens tot onszelf zouden laten doordringen zouden we ons heel wat minder arrogant opstellen. En, vreemd genoeg, dan ook nog voornamelijk tegenover onszelf.
Geloof je me niet?
Om met die laatste vraag te beginnen: Nee, ik geloof je niet.
Onze geest een replica van Het Grote Geheel (met Hoofdletters n.b.). Misschien als je die zin aan mij kunt uitleggen in gezond Nederlands?
Ik ben eigenlijk ook wel benieuwd naar je antwoord hierop, want.....
Ik heb het al eerder gehad over losse flodders plaatsen, en als er vragen of reacties komen, zelf weer weg zijn.
Dat zijn schoten voor boeg, die geen enkel ander doel hebben dan het laten horen van een paar schoten en dus alleen interessant voor degenen die ze kwijt wil.
Jij in dit geval.
Goede humor versplintert de gesneden beelden in ons hoofd. - Frank Bosman.