Yours schreef: ↑20 okt 2024 06:09
HierEnNu schreef elders:
HierEnNu schreef: ↑19 okt 2024 12:51
Yours schreef: ↑18 okt 2024 14:05
Ook ik ben ervan overtuigd dat er vlak voor de dood een levensschouw, zoals ik het noem, plaatsvindt. De gevoelservaringen op basis hiervan worden meegenomen, hetzij in het geval van een Bijna Dood Ervaring in het huidige leven, dan wel in een volgende reïncarnatie.
Hier volkomen Off-Topic uiteraard, maar wel bere-interessant! Voor mij althans ...
Zou je daarover wat willen/kunnen uitweiden in een daartoe bedoeld topic? Met name hoe je tot die overtuiging bent gekomen, want ik heb begrepen dat je een soort van ervaringsdeskundige bent, dus ik hoop dat je vanuit dat wat je ervaren hebt daar wat meer over kwijt wilt.
Echter bij voorkeur niet in hoofdstuk
'Wetenschap' dus, eerder in
'Occultisme, Newage, Alpha-cursus en sektarisme.' in topic
Bij voorbaat dank: ik vind zulks oprecht interessant!
Ik heb over je verzoek nagedacht en hoewel ik inderdaad ervaringsdeskundige ben en zeker weet dat reïncarnatie bestaat, heb ik besloten er niet uitgebreid op in te gaan.
Jammer en helaas, maar ik kan me daar wel iets bij voorstellen hoor! Toch bedankt dat je deze stap hebt gezet, alleen al omdat zulks mij ertoe brengt om sowieso dit topic ff door te nemen, maar ook hetgeen jij hier en nu schrijft is behulpzaam en maakt me er van bewust dat enige terughoudendheid wat betreft mijn eigen ervaringen misschien op zijn plaats is, zeker gezien het feit dat ik door mijn manier van communiceren toch al voortdurend onder het vergrootglas lig.
Los daarvan en nogmaals: hartstikke bedankt dat je überhaupt de moeite nam om te reageren.
Yours schreef:In de eerste plaats brengt dat een te grote inbreuk op mijn privacy met zich mee en ten tweede is er geen eenduidig antwoord te geven op alle vragen die er hieromtrent zijn, anders dan: er is geen dood, alleen maar eeuwig leven. Want het bestaan van wat de mens ten diepste is, de (reïncarnerende) ziel en daarmee samenhangend de geest, valt wetenschappelijk gezien niet te bewijzen.
Je plaatste jouw reactie
[op mijn verzoek, en ook daarvoor dankjewel!] in dit topic en mochten er hier in dit topic medeforummers komen eisen dat Wetenschappelijk bewezen moet worden dat Reïncarnatie bestaat alvorens wij twee daar op onze geheel eigen manier over van mening willen wisselen, dan neem ik die betreffende medeforummer dermate serieus dat ik niet eens te kennen zal geven dat ik die medeforummer hier dan verder negeer.
Yours schreef:Beletsel voor (persoonlijk) onderzoek is tevens dat er normaliter geen zicht is op vorige levens. Die barrière bestaat omdat functioneren nogal eens onmogelijk is als er kennis van en over vorige leven(s) is. En àls men door het wegvallen van die barrière, wat bij mij heeft plaatsgevonden, die kennis dan toch verworven heeft, is verificatie daarvan doorgaans onmogelijk. Het ‘gevoelsleven’ van de mens weet dan echter zeker dat reïncarnatie bestaat, wat de rede van de ander dan weer verwerpt.
Kennelijk hebben we allebei ervaringen die er op wijzen dat Reïncarnatie bestaat zonder dat één van ons twee de pretentie heeft zulks te gaan bewijzen hier. Jij bent er zelfs van overtuigd dat Reïncarnatie bestaat, terwijl het voor mij een mogelijkheid uit vele anderen is, net zoals het dood zijn binnen de context van de Materialismefilosofie een mogelijkheid uit vele anderen is:
Wikipedia schreef:
Materialisme (filosofie)
Materialisme is een stroming binnen de filosofie die de werkelijkheid, ook emoties en andere processen in het menselijk brein, uiteindelijk herleidt tot materie; dit in tegenstelling tot het idealisme en tot het spiritualisme. Het 'zijn' brengt volgens het materialisme uiteindelijk het 'denken' voort. Bij kentheoretisch materialisme worden de objecten vanuit wetenschappelijk perspectief gereduceerd tot materie, zonder dat de filosofische uitspraak wordt gedaan dat deze objecten niets anders zijn dan materie.
Yours schreef:Over reïncarnatie valt trouwens veel te vinden op het wereldwijde web. AI heeft vast ook een antwoord dat in die richting wijst. Ook het bestuderen van Bijna Dood Ervaringen kan je helpen om voor jezelf antwoorden te vinden. Bij dat alles is natuurlijk wel een gezond wantrouwen nodig om het kaf van het koren te scheiden.
Daarvoor ben ik niet hier op Freethinker. Een mening die hier ter discussie wordt gesteld kan en mag hier over van gedachten worden gewisseld en bovendien ben ik niet op zoek naar kennis over Reïncarnatie die op het wereldwijde web en/of door middel van AI en/of het bestuderen van Bijna Dood Ervaringen te verkrijgen valt.
Ik ben weliswaar niet op zoek, maar heb jou wel gevonden, althans, ik heb jouw schrijfsel gevonden en hoopte dat je daarover wat zou willen/kunnen uitweiden. Misschien heb je ooit eerder over jouw eigen ervaringen geschreven waar je naar kunt verwijzen? Dan kan ik dat lezen en eventueel vragen over stellen die jij dan al dan niet beantwoordt? Ik zou het sowieso fijn vinden als jij en andere ervaringsdeskundigen in dit topic zouden anticiperen vanuit hun eigen ervaringsdeskundigheid en/of met kennis/ervaring van derden die hier niet mee discussiëren, maar die dan wel verdedigd worden.
Yours schreef:Ik wens je veel succes met je eventuele zoektocht.
Dankjewel! Mijn zoektocht is vooralsnog voorbij, want ik wil vinden!
+=+=+=+=+=+=+=+=+
Gevonden Worden
Advaita was er altijd al
en juist omdat ik
er naar op zoek was
kon ik het nooit vinden,
maar telkens als ik
stop met zoeken en
dat
'verlies' accepterend
in gedachtenloze stilte,
dan vindt Advaita mij!
. . . . . . . . . . . . . . . . .
#Gedicht#HierEnNu#Gevonden#Worden
+=+=+=+=+=+=+=+=+

- Gedicht Gevonden Worden.jpg (23.5 KiB) 522 keer bekeken
Antisemitische uitingen stoppen helpt bestrijding antisemitisme.
.
Ik vind jou zelf verantwoordelijk voor jouw interpretatie.
.