De politiestaat Nederland in oprichting?

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

heeck
Ontoombaar

Re: De politiestaat Nederland in oprichting?

Bericht door heeck »

Vegan-revolution schreef:Verder kan het interessant zijn om aan te tonen hoe je bepaalde zaken kunt weerleggen mocht zulks mogelijk zijn.
In deze tijden van opiniedemie het vooropliggende aspect.
Zeker bij Jensen.

De rest kan op zoveel slaan dat het zelfs zou kunnen leiden tot het schrijven van betere haiku's. Op het moment ook wat bezijden het onderwerp.

Roeland
Begrip is een waan met een warm gevoel. Dus Mijdt Spijt.
Maria
Moderator

Bericht door Maria »

Arjen2015 schreef: 11 apr 2020 17:10 Ik ga liever op zijn punten vsn jensen in...
Op welke punten heb ik me laten meeslepen...?
Ik dacht dat ik alleen noemde onze vrijheidsbeperkingen..en vooral het nieuwe normaal poltiek..daarnaast de verplichte vaccinatie paspoort en de mogelijke verplichte apps om je te volgen...
Om met het meest actuele te starten.
Heb je zelf de bewuste toespraak gehoord?
Ga liever eerst na waar Jensen het over heeft.
En trek dan je conclusies pas, voordat je zo fel gaat reageren op volslagen uit de lucht gegrepen zaken.

NOS Journaal: Persconferentie coronacrisis
Di 7 apr 18:55 • NOS • 25 min
Persconferentie Minister de Jonge en premier Rutte -Coronacrisis
Geldt voorlopig voor tot 28 april.
Ca. op 6.30 min..
Terug naar het leven wat we gewend waren kan voorlopig niet..........strijd tegen corona virus en economie gaan samen.
7.30 nadenken over mogelijke scenario............terug naar normaal een kwestie van een lange adem..............zoeken naar een nieuw normaal...........over nadenken..........alleen stap voor stap
Ca. 9.30 min. Hugo de Jonge.
Verder met oa. plannen voor een speciale corona app.

Dit is wat er is gezegd over de door velen gewraakte "verplichte app."
Kabinet ontwikkelt corona-apps
Ik citeer het hier even helemaal, omdat het een bericht is van overheidswege.
En omdat er zo hardnekkig wordt volgehouden aan de vermeende verplichting.
Het kabinet wil apps inzetten om de verspreiding van het coronavirus in te dammen. Dat vertelde minister Hugo de Jonge op de persconferentie van het kabinet.

Twee apps vormen straks de kern van het nieuwe testbeleid. Een app waarschuwt of je in de buurt bent geweest van een andere gebruiker die besmet blijkt te zijn.

Met een tweede app kun je makkelijk contact houden met een dokter in de buurt. Deze app moet vooral de GGD ontlasten.

Het succes van de eerste app hangt vermoedelijk grotendeels af van het aantal vrijwilligers. Beide apps moeten nog ontwikkeld worden en zijn dus niet meteen beschikbaar.

De Duitse gezondheidsautoriteit heeft toevallig dinsdag de smartwatchapp Corona-Datenspende gepresenteerd, die gegevens als hartslag, lichaamstemperatuur en slaapritme van vrijwilligers verzamelt om te kijken of ze symptomen van COVID-19 vertonen.

De app is in vier weken ontwikkeld in samenwerking met de in Berlijn gevestigde start-up Thryve.

Sommige landen gebruiken apps die de verspreiding van het virus monitoren met behulp van smartphonedata. In Nederland ligt dat moeilijk in verband met de privacywetgeving.

2 reacties
Iedereen mag zijn mening geven.
Of die doordacht, is of alleen een eerste onderbuikgevoel weerspiegelt, is dan weer aan de lezer.
Belachelijk, als je een beetje fatsoenlijk nadenkt ga je deze spyware toch niet gebruiken??? ga ik iniedergeval niet downloaden, of verlies ik dan ook “privileges”?
niet zo overdrijven joh.

Dit is de slimste oplossing. Genoeg toonaangevende cyber experts geven aan dat dit veilig kan.

Alleen aluhoedjes zullen hier moeilijk over doen.
Ik zou zeggen:
Ga je gang, maar houd je aan de feiten van wat er gaande is en niet aan wat iemand zegt, die clickbaits probeert te verzamelen.
Fantaseren moet zelfs in SF nog ergens op gestoeld zijn.
Goede humor versplintert de gesneden beelden in ons hoofd. - Frank Bosman.
Arjen2015
Ervaren pen

Bericht door Arjen2015 »

dikkemick schreef: 11 apr 2020 17:38 De gezondheid van de Nederlander moet niet op 1 staan. Misschien staat de gezondheid van de Nederlander maar op 5. Dan nog kan de bedreiging van die gezondheid door COVID-19 als belangrijk genoeg gezien worden om deze drastische maatregelen te verantwoorden.

Dat is dus precies wat ik bedoel, de kern waar het omgaat.
Zijn de cijfers opgeblazen of niet? Is de media met een angst offensief begonnen? Waardoor iedereen het maar normaal is gaan vinden?
Zweden is niet gezwicht en de uitleg van rereformed dat je zweden niet met Nederland kan vergelijken gaat niet op voor de dichtbevolkte steden…
en ook hele delen van Nederland zijn slecht dunbevolkt..dorpen..er is geen onderscheid in dorpen en steden..
De maatregelen hebben die nu echt zo'n groot effect? Ja voor vertraging van het verloop en het instant houden van het virus wel ja...En hoeveel doden + of - heeft dit tot gevolg...welke financiele impact gaat dit hebben op de maatschappij…..

maar waar het me vooral omging sinds ik las in de media het nieuwe normaal
die maand ach die kon ik nog begrijpen….
Maar groepsvorming voor maanden als jaren tegengaan? een maatschappij waar men het moet accepteren om 1,5 meter afstand te bewaren?
Die controle daar is waar ik grote moeite mee hebt….omdat de overheid de impact die dit heeft niet kan overziet.of doen ze dat wel?..wij onze vijheid ontnomen word en de overheid is gevallen is voor de constante door de media overhypte covid 19....

Zweden is het enige land in mijn ogen die zijn verstand heeft bewaard.
En daar heb ik dus mijn twijfels over wat zit er achter….wat maakt dat iedereen zo meeloopt met dit scenario als lockdown..

In mijn ogen is de meerderheid juist verblind door de media....
Martim Cymbron -
Arjen2015
Ervaren pen

Bericht door Arjen2015 »

axxyanus schreef: 11 apr 2020 18:05
Arjen2015 schreef: 11 apr 2020 17:54 En nu dan op Europees nivo, denk je dat besluiten die nu genomen worden helemaal geen andere belangen meespelen..om meer macht aan de eu te geven?
Wat is je punt? Er zijn mensen die meer macht aan de EU willen geven er zijn mensen die dat niet willen. Beide groepen zullen proberen de COVID-19 epidemie in hun voordeel uit te spelen. Dat is de aard van politiek. Dat jij vreest dat de voorstanders van meer EU macht door deze epidemie een voordeel halen, is voor de rest geen aanwijzing dat er sinistere zaken bezig zijn.

Mijn punt op europees nivo….is dat de zogenaamde maatregelen die nu worden genomen onder het mom covid en ic tekort ….als achtergrond hebben om meer macht aan de EU te geven….
Martim Cymbron -
appelfflap
Banned

Bericht door appelfflap »

Arjen2015 schreef: 11 apr 2020 18:32 Zweden is het enige land in mijn ogen die zijn verstand heeft bewaard.
https://www.parool.nl/wereld/gezond-ver ... ~b467068a/
het virus gedraagt zich in zweden neit anders als in de rest vd wereld
axxyanus
Moderator

Bericht door axxyanus »

Arjen2015 schreef: 11 apr 2020 18:32
dikkemick schreef: 11 apr 2020 17:38 De gezondheid van de Nederlander moet niet op 1 staan. Misschien staat de gezondheid van de Nederlander maar op 5. Dan nog kan de bedreiging van die gezondheid door COVID-19 als belangrijk genoeg gezien worden om deze drastische maatregelen te verantwoorden.

Dat is dus precies wat ik bedoel, de kern waar het omgaat.
Zijn de cijfers opgeblazen of niet? Is de media met een angst offensief begonnen? Waardoor iedereen het maar normaal is gaan vinden?
Hoe jij van mijn opmerking hierop komt is mij een raadsel. Waarom zou de mogelijkheid dat de gezondheid maar op 5 staat impliceren dat de cijfers opgeblazen zijn? Prioriteit 5 kan nog steeds zo belangrijk zijn, dat de huidige cijfers als een belangrijke bedreiging worden gezien.
Arjen2015 schreef: 11 apr 2020 18:32Zweden is niet gezwicht en de uitleg van rereformed dat je zweden niet met Nederland kan vergelijken gaat niet op voor de dichtbevolkte steden…
en ook hele delen van Nederland zijn slecht dunbevolkt..dorpen..er is geen onderscheid in dorpen en steden..
De maatregelen hebben die nu echt zo'n groot effect? Ja voor vertraging van het verloop en het instant houden van het virus wel ja...En hoeveel doden + of - heeft dit tot gevolg...welke financiele impact gaat dit hebben op de maatschappij…..
Dat er geen onderscheid is tussen dorpen en steden is normaal. Mensen hebben in dit soort omstandigheden zo duidelijk mogelijk instructie nodig. Hoe meer voorwaarden je aan bepaalde instructies gaat geven hoe meer verwarring er zal ontstaan. Een overheid kan nu eenmaal niet met alle mogelijke situaties rekening houden.

Zweden maakt een andere keuze, in hoeverre dat goed of slecht zal uitpakken zal de toekomst uitpakken. Maar in zekere zin had de V.S. tot voor kort de zelfde keuze gemaakt als Zweden en dat is voor hen niet goed aan het aflopen.

En als jij wil beweren dat deze maatregelen als neveneffect meer doden zullen opleveren dan we voorkomen, dan moet je daar argumenten voor leveren en niet enkel de zaken suggereren door vragen te stellen.
Arjen2015 schreef: 11 apr 2020 18:32maar waar het me vooral omging sinds ik las in de media het nieuwe normaal
die maand ach die kon ik nog begrijpen….
Maar groepsvorming voor maanden als jaren tegengaan? een maatschappij waar men het moet accepteren om 1,5 meter afstand te bewaren?
Die controle daar is waar ik grote moeite mee hebt….omdat de overheid de impact die dit heeft niet kan overziet.of doen ze dat wel?..wij onze vijheid ontnomen word en de overheid is gevallen is voor de constante door de media overhypte covid 19....
Jij verwart een voorspelling met opleggen. Waar de media het over hebben is over hoe mensen zich waarschijnlijk in de toekomst zullen gedragen, zolang er een reële COVID-19 dreiging is. In zulke omstandigheden zullen mensen grotendeels vanzelf groepsactiviteiten mijden. Mensen zullen vanuit zichzelf geneigd zijn om op 1m50 van elkaar te blijven enz.

Ik vind het ook problematisch dat jij COVID-19 overhypt vind. Jij mag zelfs 10000 extra doden onvoldoende vinden voor de huidige maatregelen, dat de overheid daar anders over denkt, betekent niet dat het overhypt is.
Arjen2015 schreef: 11 apr 2020 18:32Zweden is het enige land in mijn ogen die zijn verstand heeft bewaard.
En daar heb ik dus mijn twijfels over wat zit er achter….wat maakt dat iedereen zo meeloopt met dit scenario als lockdown..

Dat je voor de aanpak van Zweden bent boven die van Nederland is één ding. Dat je blijkbaar niet kan begrijpen dat Nederland, Italiaanse toestanden probeert te vermijden is een andere.
Al mijn hier gebrachte meningen, zijn voor herziening vatbaar.
De illusie het verleden te begrijpen, voedt de illusie dat de toekomst voorspelbaar en beheersbaar is -- naar Daniël Kahneman
Ronaldus67
Ervaren pen

Bericht door Ronaldus67 »

Arjen2015 schreef: 11 apr 2020 18:32
Ik begin je steeds beter te begrijpen. Het is nu net of ik Jensen hoor spreken. Hij heeft je aardig in zijn greep. Volgens Jensen deugt de mainstream media niet. Deze zijn links en vertellen niet het complete (lees oneerlijke) verhaal. Voor betrouwbaar nieuws moet je bij de alternatieve media zijn die alles met 'CAPS LOCK ON' publiceren.
axxyanus
Moderator

Bericht door axxyanus »

Arjen2015 schreef: 11 apr 2020 18:38
axxyanus schreef: 11 apr 2020 18:05
Arjen2015 schreef: 11 apr 2020 17:54 En nu dan op Europees nivo, denk je dat besluiten die nu genomen worden helemaal geen andere belangen meespelen..om meer macht aan de eu te geven?
Wat is je punt? Er zijn mensen die meer macht aan de EU willen geven er zijn mensen die dat niet willen. Beide groepen zullen proberen de COVID-19 epidemie in hun voordeel uit te spelen. Dat is de aard van politiek. Dat jij vreest dat de voorstanders van meer EU macht door deze epidemie een voordeel halen, is voor de rest geen aanwijzing dat er sinistere zaken bezig zijn.
Mijn punt op europees nivo….is dat de zogenaamde maatregelen die nu worden genomen onder het mom covid en ic tekort ….als achtergrond hebben om meer macht aan de EU te geven….
Dus jij bent van oordeel dat de Nederlandse overheid de huidige maatregelen neemt niet omdat ze de huidige pandemie als een ernstige bedreiging ziet, maar als stiekeme voorbereiding om later bevoegdheden naar de EU over te hevelen? Dus dat Nederland tot nu toe alle initiatieven in die richting probeerde tegen te houden, dat was maar schijn?

Of ben je misschien van oordeel dat een aantal andere EU-staten die pandemie helemaal niet zo als een bedreiging zien, maar ze doen alsof om landen zoals Nederland te bedotten, zodat die later toegeeflijker zullen zijn om bevoegdheden naar de EU over te hevelen?
Al mijn hier gebrachte meningen, zijn voor herziening vatbaar.
De illusie het verleden te begrijpen, voedt de illusie dat de toekomst voorspelbaar en beheersbaar is -- naar Daniël Kahneman
vegan-revolution
Superposter

Bericht door vegan-revolution »

Ronaldus67 schreef: 11 apr 2020 19:11Voor betrouwbaar nieuws moet je bij de alternatieve media zijn die alles met 'CAPS LOCK ON' publiceren.
Hier nog zo'n voorbeeld van alternatief nieuws : Infowars

De naam "Infowars" is een aanduiding die suggereert dat burgers bewust belangrijke informatie wordt onthouden en dat er een gevecht geleverd moet worden om die onthouden informatie boven tafel te krijgen.

Als het om "conspiracy theories" gaat is Alex Jones een begrip. In zoverre Alex Jones hier in dit Wikipedia artikel negatief wordt afgeschilderd komt dat natuurlijk omdat auteurs van dat artikel onderdeel uitmaken van een "conspiracy". :D

In mijn beleving is Alex Jones een sprekend voorbeeld van een demagogische "con artist".

Voor "gerenommeerde" media is er bijvoorbeeld het zwartboek NOS journaal, waarvan bijvoorbeeld hier het eerste deel.

Dat er op alternatieve media onwaarheden worden verspreid wil niet zeggen dat het er op "gerenommeerde" media altijd even goed aan toe gaat. En dan is het in zulke voorkomende gevallen goed dat het "gerenommeerde" nieuws alternatief belicht wordt (en kán worden) !
                              Denken "wij zijn (ik ben) beter dan de rest" heeft helaas al veel verpest
Arjen2015
Ervaren pen

Bericht door Arjen2015 »

Zo.. ik kan toch even niet slapen...en me gedachten en emoties gaan behoorlijk tekeer

Allereerst bedankt voor alle reacties,....ik realiseer me door de reakties dat het me eigenlijk enorm veel doet wat er gaande is...ik probeer hier niet iets te winnen in een discussie. Ik wil slechts mijn gevoel van de afgelopen tijd de ruimte geven om op te schrijven wat me de laatste week zo enorm raakt. Het komt zo ontzettend dichtbij, de vrijheid, de manier van leven… je manier van werken ...het raakt me diep…
Ik waardeer enorm de reakties van jullie omdat het me helpt om aan zelfreflectie te doen en in de spiegel te kijken wat ik nu echt schrijf en echt geloof en waarom, soms zijn de meningen nogal ongezouten maar ja dat was mijn titel ook. Dus dat kan ik terug verwachten ;)
Ik besef ook dat ik eigenlijk behoorlijk slecht ben in communicatie en gedachtes over te brengen en dat steekt me wel een beetje om daarachter te komen dat ik vaak heel anders denk dan de gemiddelde Nederlander en vraag me af waarom dat zo is...Ben ik echt zo vatbaar voor uit de lucht gegrepen statements, zo goedgelovig en spoken zie… ,
Het is goed om de reakties van iedereen te lezen en vraag mezelf dan ook af waarom geloof ik de dingen zoals ik ze geloof
Welke argumenten heb ik om zo te denken.

BIjvoorbeeld dat de media is aangestuurd, pas ook nog op Jensen maar al eerder ook gezien, ze zeggen soms allemaal 10 of twintig zenders exact hetzelfde, alsof het script ze is voorgeschreven. Dus als je het over betrouwbare media hebt dan ja moet ik toegeven dat ik van nature erg sceptisch ben over wat ik op het nieuws hoor. De hele zwarte pieten discussie is door een zeer kleine minderheid ,door de media zo belicht dat we die traditie inmiddels in een paar jaar achter ons aan het laten zijn...Nauwelijks is er een andere kant door de media belicht. Nee, we moeten mee...
Net als met de weapons of mass destruction....iedereen ging ervoor iedereen geloofde het de media nam het klakkeloos over en wat bleek het was allemaal 1 groot bedrog, en alle media zond het gewoon uit. Dat bedoel ik met als regeringen of bepaalde individuen aan de touwtjes trekken daarom heb ik dus dat beeld van de media dat ze niet objectief zijn, dat er van hoger hand wordt bepaald wat ze moeten uitzenden.
In mijn beleving is er maar weinig onafhankelijke journalistiek.
Net als atheisme in US nog nauwelijks een voet aan de grond krijgt en ook in de media wordt bekritiseert. Geloof ik inderdaad dat heel veel mensen nauwelijks zelf nadenken. Ze slikken wordt hun wordt voorgeschoteld. Alleen al de hype in de us van transgender wc problemen... Alsof alle transgenders gevaarlijke sex offenders zijn, hele massa's gaan erin mee. Dat zelfs staten strenge wetgeving introduceerden.

en ja ik vind dat als er +- 160000 mensen per jaar overlijden en nu misschien 170000 ?_ want we hebben het nu hier volgens mij ook namens het kabinet niet over minder doden of meer doden...slechts een verschuiving van tijd….? De mogelijke maatregelen die nog maanden of jaren? gaan duren buiten proporties zijn , maar zie dat ik daar dus waarschijnlijk een minderheid in ben en dat de democratische meerderheid er geen probleem mee heeft. Ik denk echter dat de meeste mensen niet beseffen hoe de samenleving naar de knoppen wordt geholpen en dat we de effecten daarvan nu nog niet voldoende zien. Dat zweden hier anders mee omgaat...is echt mijn vraag waarom maar 1 land?

Ik begrijp nu wel dat mijn titel overtrokken is. In hoeverre Covid nu gebruikt wordt door Europese machthebbers om macht (lees ook geld) naar zich toe te trekken is denk ik wel duidelijk uit de debatten. En ja er zijn duidelijke plannen voor een machtiger Europa en denk zeker dat invloedrijke personen een bepaald plan proberen door te drukken en dat de tijd hun goed gelegen komt.

net als met de weapons of mass destruction geloof ik inderdaad dat er van hogerhand iets besloten wordt en dat de regeringen dit maar uit te voeren hebben...waarom ik dit geloof..ja hele goede vraag heb ik daar bewijzen voor..nee ..slechts inderdaad een onderbuik gevoel..waarom heb ik zoveel wantrouwen , wat zit daarachter…? ik weet het niet…Daar vind ik van, dat ik beter moet gaan nadenken en niet zomaar op me onderbuik gevoel af moet gaan.

Als ik de reakites lees dat deze maatregelen zijn genomen omdat we niet hetzelfde willen als in Italie...dan denk ik ja dat kan inderdaad kloppen ...maar ik ben dit topic pas gestart toen het " nieuwe normaal" in het nieuws kwam,,,daar kan ik echt geen begrip voor hebben.
waarom niet? Het raakt me enorm emotioneel gezien. Zo lang je vrijheid, je manier van leven opgeven..je doen en laten ..voor een gevaar wat er niet is in mijn ogen. Zoveel jongere mensen op straat bang om besmet te raken, terwijl jonge mensen net als met de griep nauwelijks kans hebben eraan te sterven of zelfs ook maar ernstig ziek te worden...het is een massa hysterie , het raakt nog steeds hoofdzakelijk de ouderen met onderliggende kwalen ..ja uitzonderingen daar gelaten maar net als met de mexicaanse griep, de virologen springen van blijdschap uit hun dak als er eentje bij is die jonger is, zo ook in de media zodra er een een veertiger aan het virus is overleden wordt het breed uitgemeten in de pers alsof het de norm is.

Tot zover misschien kan ik nu wel in slaap komen..
Martim Cymbron -
Fenomeen
Superposter

Bericht door Fenomeen »

Mooie posting!
Het getuigt van zelfinzicht.
Zover komen veel mensen niet eens.

In een aantal dingen die je schrijft kan ik me goed herkennen en die hebben niks te maken met welk complot dan ook.
Poor is the man whose pleasures depend on the permission of another - Madonna
lanier
Superposter

Bericht door lanier »

Virologen waarschuwen wereldwijd onafhankelijk van elkaar voor het coronavirus. Je kunt het de media niet kwalijk nemen dat ze deze mensen een podium geven. Wereldwijd worden nagenoeg dezelfde maatregelen genomen, dan moet er wel een grote kern van waarheid inzitten. Inmiddels zien we in Nederland het resultaat van de maatregelen maar we zijn er uiteraard nog lang niet.
Op Facebook kom ik allerlei berichten tegen over de vermeende politiestaat. Dan denk ik, heb je enig idee wat Facebook allemaal over jou weet? Privacy bestaat allang niet meer. Het is zich afzetten tegen de gevestigde orde. Op zich niet verkeerd, maar onderbouwde argumenten kom je zelden tegen.
vegan-revolution
Superposter

Arjen2015 schreef: 11 apr 2020 23:03Ik besef ook dat ik eigenlijk behoorlijk slecht ben in communicatie en gedachtes over te brengen
Ik denk dat wij allen onvolkomen zijn voor wat betreft communicatie en gedachtes overbrengen. Het is een steeds doorgaand leerproces om verwoordingen dusdanig bij te schaven dat de kans op misverstanden afneemt. Je kunt er bedrevener in worden, maar desondanks zijn misverstanden niet volledig vermijdbaar. Wel kun je bij elk optredend misverstand telkens weer opnieuw nadere (aanvullende) toelichtingen verstrekken die hopelijk duidelijk(er) maken waar een bepaalde indruk of gevolgtrekking op gebaseerd is.
Arjen2015 schreef: 11 apr 2020 23:03en dat steekt me wel een beetje om daarachter te komen dat ik vaak heel anders denk dan de gemiddelde Nederlander en vraag me af waarom dat zo is...Ben ik echt zo vatbaar voor uit de lucht gegrepen statements, zo goedgelovig en spoken zie… ,
Ik verwacht dat er meer mensen zijn die min of meer denken zoals jij dan je misschien zelf vermoedt. Wat dat laatste betreft : daar kun je denk ik zelf het best antwoord op geven.

Arjen2015 schreef: 11 apr 2020 23:03en vraag mezelf dan ook af waarom geloof ik de dingen zoals ik ze geloof
Welke argumenten heb ik om zo te denken.
Het lijkt mij altijd goed om jezelf zoiets af te vragen.
Arjen2015 schreef: 11 apr 2020 23:03Bijvoorbeeld dat de media is aangestuurd, pas ook nog op Jensen maar al eerder ook gezien, ze zeggen soms allemaal 10 of twintig zenders exact hetzelfde, alsof het script ze is voorgeschreven. Dus als je het over betrouwbare media hebt dan ja moet ik toegeven dat ik van nature erg sceptisch ben over wat ik op het nieuws hoor.
Het is sowieso goed om sceptisch te zijn wat mij betreft. En bijvoorbeeld Zwartboek NOS Journaal en Gekaufte Journalisten (of de vertaling Gekochte Journalisten) zou wat dat betreft te denken kunnen geven.

Als 20 zenders exact hetzelfde zeggen kan dat meerdere oorzaken hebben. Het kan enerzijds zo zijn dat op alle redacties van de 20 zenders er kritisch en integer naar berichtgeving is gekeken en dat ze daarbij op hetzelfde zijn uitgekomen. Anderzijds kan het zo zijn dat er te klakkeloos berichtgeving wordt overgenomen zonder er goed genoeg kritisch naar te kijken of dat er selectief met berichtgeving wordt omgegaan teneinde een bepaalde agenda te dienen.
Arjen2015 schreef: 11 apr 2020 23:03daarom heb ik dus dat beeld van de media dat ze niet objectief zijn, dat er van hoger hand wordt bepaald wat ze moeten uitzenden.
In mijn beleving is er maar weinig onafhankelijke journalistiek.
Dat valt niet uit te sluiten. Maar voorzichtigheid om dat als zekerheid te poneren lijkt mij ook wel raadzaam. Vroeger waren er min of meer concurrerende nieuwsrubrieken van een verzuild omroepbestel zoals bijvoorbeeld "Achter het Nieuws", "Brandpunt", "Hier en Nu", "Televizier Magazine" en "Tros Aktua" waarbij nieuws van meerdere kanten belicht werd. Dat is nu wat dat betreft veel minder geworden.
Arjen2015 schreef: 11 apr 2020 23:03Ik denk echter dat de meeste mensen niet beseffen hoe de samenleving naar de knoppen wordt geholpen en dat we de effecten daarvan nu nog niet voldoende zien.
Een terechte vraag is inderdaad altijd of een zeker toegepast middel niet erger is dan de kwaal die het geacht wordt te bestrijden.
Arjen2015 schreef: 11 apr 2020 23:03zo ook in de media zodra er een een veertiger aan het virus is overleden wordt het breed uitgemeten in de pers alsof het de norm is.
Het valt niet uit te sluiten dat er wat dat betreft bewust een vertekend beeld gecreëerd wordt.
Arjen2015
Ervaren pen

Bericht door Arjen2015 »

Zoals met de stikstof.problematiek...een overduidelijk voorbeeld hoe de media de massa overspoeld met onjuiste informatie. Daar zat naar mijn mening een hele duidelijke lobby achter. Gezond verstand heeft er niks meer mee te maken..

130 naar 100...het is zelfs uit de cijfers van het ministerie overduidelijk dat de vermindering van 130 naar 100...slechts een fractie is van wat bereikt moet worden..

Maar toch wordt het doorgedrukt ..worden zeer discutabele metingen in de buurt van boerderijen meegenomen in de testuitslagen en ga zo maar door.

En de politiek slikt het als zoete koek...
Terwijl het overduidelijk is dat het verkeer 130 naar 100 totaal geen zoden aan de dijk zet Alle cijfers lieten het zien...en toch de gemiddelde Nederlander denkt nu dat door van 130 naar 100 te gaan we het stikstof probleem goed hebben aangepakt ...het slaat werkelijk nergens op .. maar toch wordt het gelaten geaccepteerd.

Er trekken hier bepaalde mensen aan de touwtjes .want met logica was het besluit niet genomen..

Die voorbeelden doen me alleen maar meer overtuigen dat er meer belangen meespelen dan wij in het nieuws zien..
Martim Cymbron -
vegan-revolution
Superposter

Arjen2015 schreef: 12 apr 2020 00:50130 naar 100...het is zelfs uit de cijfers van het ministerie overduidelijk dat de vermindering van 130 naar 100...slechts een fractie is van wat bereikt moet worden.
Afschaffing van de veeteelt zet meer zoden aan de dijk.
Plaats reactie