Zo.. ik kan toch even niet slapen...en me gedachten en emoties gaan behoorlijk tekeer
Allereerst bedankt voor alle reacties,....ik realiseer me door de reakties dat het me eigenlijk enorm veel doet wat er gaande is...ik probeer hier niet iets te winnen in een discussie. Ik wil slechts mijn gevoel van de afgelopen tijd de ruimte geven om op te schrijven wat me de laatste week zo enorm raakt. Het komt zo ontzettend dichtbij, de vrijheid, de manier van leven… je manier van werken ...het raakt me diep…
Ik waardeer enorm de reakties van jullie omdat het me helpt om aan zelfreflectie te doen en in de spiegel te kijken wat ik nu echt schrijf en echt geloof en waarom, soms zijn de meningen nogal ongezouten maar ja dat was mijn titel ook. Dus dat kan ik terug verwachten

Ik besef ook dat ik eigenlijk behoorlijk slecht ben in communicatie en gedachtes over te brengen en dat steekt me wel een beetje om daarachter te komen dat ik vaak heel anders denk dan de gemiddelde Nederlander en vraag me af waarom dat zo is...Ben ik echt zo vatbaar voor uit de lucht gegrepen statements, zo goedgelovig en spoken zie… ,
Het is goed om de reakties van iedereen te lezen en vraag mezelf dan ook af waarom geloof ik de dingen zoals ik ze geloof
Welke argumenten heb ik om zo te denken.
BIjvoorbeeld dat de media is aangestuurd, pas ook nog op Jensen maar al eerder ook gezien, ze zeggen soms allemaal 10 of twintig zenders exact hetzelfde, alsof het script ze is voorgeschreven. Dus als je het over betrouwbare media hebt dan ja moet ik toegeven dat ik van nature erg sceptisch ben over wat ik op het nieuws hoor. De hele zwarte pieten discussie is door een zeer kleine minderheid ,door de media zo belicht dat we die traditie inmiddels in een paar jaar achter ons aan het laten zijn...Nauwelijks is er een andere kant door de media belicht. Nee, we moeten mee...
Net als met de weapons of mass destruction....iedereen ging ervoor iedereen geloofde het de media nam het klakkeloos over en wat bleek het was allemaal 1 groot bedrog, en alle media zond het gewoon uit. Dat bedoel ik met als regeringen of bepaalde individuen aan de touwtjes trekken daarom heb ik dus dat beeld van de media dat ze niet objectief zijn, dat er van hoger hand wordt bepaald wat ze moeten uitzenden.
In mijn beleving is er maar weinig onafhankelijke journalistiek.
Net als atheisme in US nog nauwelijks een voet aan de grond krijgt en ook in de media wordt bekritiseert. Geloof ik inderdaad dat heel veel mensen nauwelijks zelf nadenken. Ze slikken wordt hun wordt voorgeschoteld. Alleen al de hype in de us van transgender wc problemen... Alsof alle transgenders gevaarlijke sex offenders zijn, hele massa's gaan erin mee. Dat zelfs staten strenge wetgeving introduceerden.
en ja ik vind dat als er +- 160000 mensen per jaar overlijden en nu misschien 170000 ?_ want we hebben het nu hier volgens mij ook namens het kabinet niet over minder doden of meer doden...slechts een verschuiving van tijd….? De mogelijke maatregelen die nog maanden of jaren? gaan duren buiten proporties zijn , maar zie dat ik daar dus waarschijnlijk een minderheid in ben en dat de democratische meerderheid er geen probleem mee heeft. Ik denk echter dat de meeste mensen niet beseffen hoe de samenleving naar de knoppen wordt geholpen en dat we de effecten daarvan nu nog niet voldoende zien. Dat zweden hier anders mee omgaat...is echt mijn vraag waarom maar 1 land?
Ik begrijp nu wel dat mijn titel overtrokken is. In hoeverre Covid nu gebruikt wordt door Europese machthebbers om macht (lees ook geld) naar zich toe te trekken is denk ik wel duidelijk uit de debatten. En ja er zijn duidelijke plannen voor een machtiger Europa en denk zeker dat invloedrijke personen een bepaald plan proberen door te drukken en dat de tijd hun goed gelegen komt.
net als met de weapons of mass destruction geloof ik inderdaad dat er van hogerhand iets besloten wordt en dat de regeringen dit maar uit te voeren hebben...waarom ik dit geloof..ja hele goede vraag heb ik daar bewijzen voor..nee ..slechts inderdaad een onderbuik gevoel..waarom heb ik zoveel wantrouwen , wat zit daarachter…? ik weet het niet…Daar vind ik van, dat ik beter moet gaan nadenken en niet zomaar op me onderbuik gevoel af moet gaan.
Als ik de reakites lees dat deze maatregelen zijn genomen omdat we niet hetzelfde willen als in Italie...dan denk ik ja dat kan inderdaad kloppen ...maar ik ben dit topic pas gestart toen het " nieuwe normaal" in het nieuws kwam,,,daar kan ik echt geen begrip voor hebben.
waarom niet? Het raakt me enorm emotioneel gezien. Zo lang je vrijheid, je manier van leven opgeven..je doen en laten ..voor een gevaar wat er niet is in mijn ogen. Zoveel jongere mensen op straat bang om besmet te raken, terwijl jonge mensen net als met de griep nauwelijks kans hebben eraan te sterven of zelfs ook maar ernstig ziek te worden...het is een massa hysterie , het raakt nog steeds hoofdzakelijk de ouderen met onderliggende kwalen ..ja uitzonderingen daar gelaten maar net als met de mexicaanse griep, de virologen springen van blijdschap uit hun dak als er eentje bij is die jonger is, zo ook in de media zodra er een een veertiger aan het virus is overleden wordt het breed uitgemeten in de pers alsof het de norm is.
Tot zover misschien kan ik nu wel in slaap komen..