Mee eens. Ik luisterde naar Mika op Morning Joe (een van de grootste fans van Biden), en hoorde hoe ze totaal overstuur was van dit besluit van Biden. Op CNN waren ook velen te horen voor wie het een enorme schok was. Ook wordt juist overal opnieuw en opnieuw herhaald door deze of gene commentator dat wel vier presidenten hiervoor verantwoordelijk zijn, dat 80% van de Amerikanen achter de oorlog in Afghanistan stond, dat tijdens de verkiezingscampagne niemand geïnteresseerd was in Aghanistan, dat beide partijen van mening waren dat men weg moet, en dat het een fiasko en schande is voor het gehele Amerikaanse volk.Ronaldus67 schreef: ↑17 aug 2021 11:08 Nee! Biden wordt niet met fluwelen handschoenen aangepakt. Dat maak jij er blijkbaar graag van.
Welke media volg jij? Nogmaals, wie de nieuwsgaring een beetje volgt, kan overduidelijk bemerken dat Biden wel degelijk onder vuur ligt.
En hoe past mijn laatste opmerking daarin? Ik probeer juist duidelijk te maken dat er in twintig jaar tijd verschillende kabinetten verantwoordelijk zijn voor de huidige situatie. Je vermoeden slaat daarom als een tang op een varken.
De volgende dag werden via de speech van Biden vele zaken opgeklaard die de plotselinge chaos - ook voor mij - begrijpelijker maken.
Voor mij is de ultieme test voor een oordeel over Biden of hij iets gaat doen voor de duizenden Afganen die het land uit willen. Je zou denken dat de VS en de Europese landen die zich twintig jaar in Afganistan hebben gemengd nu ook verantwoordelijkheid nemen en vliegtuigen af en aan laten gaan om mensen die dat willen het land uit te laten gaan. Indien niet dan is dit de ultieme blamage voor het westen.