Het lijkt mij overbodig het proces te beschrijven. Het bestaan van hersenen die de gedachten voortbrengen lijkt mij ruimschoots voldoende om aan te tonen dat er een stoffelijke bron is voor gedachten.Peter van Velzen schreef: ↑29 aug 2022 03:29Als hij ze aan jou geeft dan kan hij ze niet meer - op welke wijze dan ook - samen brengen.MaartenV schreef: ↑29 aug 2022 00:51
Geef me een aantal stoffen uit de chemie, breng die samen op zulk een wijze, dat er 'gedachten uit voortkomen'.
Kan je dat, dan heb je bewezen dat fysieke stoffen een gedachtewereld voortbrengen.
Kan je dat niet, heb je dit niet bewezen. Probeer maar door gelijk welke stoffen uit het periodiek systeem der elementen samen te brengen.
Maar als een deskundige een gezonde jonge vrouw een bevruchte zygote geeft op de juiste plaats in haar lichaam, dan zal die zygote wellicht een gedachtewereld voortbrengen. zonder een fysiek aanwezige zygote gaat het niet. Met het verkeerde DNA lukt het ook niet. (DNA is materie in een heel speciale vorm en met een heel bijzondere chemie). Let op de bouw van die wereld is het werk van de zygote. Niet van de vrouw of van de deskundige.
Ik begrijp nog steeds niet waarom men behoefte heeft aan een universeel hoger bewustzijn, loskoppelen van materie en geest, metaversum of hoe je het ook moet noemen.