Barnabas schreef: ↑23 feb 2023 23:02
Rereformed schreef: ↑23 feb 2023 19:05
Zeer goede opmerking. Op die manier is het jezusmythicisme ontstaan. Ga jij ook eens aan
denkwerk doen!
Je kunt natuurlijk wel door allerlei kleinerende opmerkingen je eigen stelling kracht proberen bij te zetten, maar dat is natuurlijk alleen maar kinderachtig gedoe. Daarbij is en blijft, ook voor Maarten van Rossem/andere persoon de bijbel ook voor hem de bron en dus om over Jezus als mytisch of niet de bron bepalender en overschaduwd de bijbel alle ander commentaar. Dus je praat onzin. Dat is mijn onderwerp en daartoe beperk ik mij en meer informatie heb ik daarbij niet nodig. Dus wanneer je wilt weten wat er in de bijbel staat zeg je het maar.
Het is nooit leuk wanneer je op je plaats wordt gezet door iemand die zich jaren heeft verdiept in het onderwerp van gesprek, en
bijbelse feiten onder je neus schuift waarop je geen enkel houtsnijdend antwoord kunt verzinnen, zoals bovenstaande feiten die Peter van Velzen je voor de voeten legt, of de teksten die een spoedige wederkomst van Jezus aankondigen die niet uitgekomen zijn, en aantonen dat je geloof berust op een waan.
Wanneer je aankomt met "
je praat onzin" op basis van het argument "
de bijbel overschaduwt alle ander commentaar" maak je toch echt jezelf tot clown. In het voorgaande dacht ik dat je deze drogredenering wel zou begrijpen als ik je laat weten dat wanneer een mormoon of islamiet zijn heilige boek op dezelfde manier zou verdedigen, de argumentering voor jou beslist geen geldigheid zou hebben. Maar nu moeten we constateren dat je niet voor bijleren vatbaar bent. Dus terwijl mijn woorden "ga ook eens aan denkwerk doen" juist laten zien dat ik geloof dat je daartoe in staat bent, krijg ik als reaktie het volgende voorbeeld dat illustreert dat je er
niet toe in staat bent! Je maakt het voor een schoolmeester wel heel moeilijk om je naar de volgende klas te laten overgaan. Je hebt zelfs nog steeds niet door dat het jezusmythicisme juist
op basis van de informatie in de bijbel tot de mythicistische zienswijze komt.
Je zakt steeds dieper in de rol van spuit elf die modder geeft. Je funktie op dit forum is voor medechristenen een
embarrassment te zijn en voor vrijdenkers een trol.