dikkemick schreef: ↑08 sep 2023 09:09
Dan vraag ik: Wanneer is een kind rijp om geïntroduceerd te worden in al die grote mensen issues? Waarom seksuele voorkeur van volwassenen er door willen drukken.
Hangt van allerlei factoren af. Het is aan de ouders om daarover te beslissen.
Seksuele voorkeuren en genderidentiteiten zijn aangeboren, dus altijd al latent aanwezig. Maar wat heeft dat met een voorleesuurtje door een drag queen te maken?
Het zijn niet de seksuele voorkeuren die tot de wereld van de volwassenen behoren, maar de vooroordelen, de frustraties en de obsessies die daarmee gepaard gaan en die acceptatie van de niet-mainstream vormen in de weg staan. Dat veroorzaakt veel narigheid, pijn en leed. Daarom: hoe jonger kinderen beseffen dat
"niet-mainstream s ook normaal" hoe beter
Want je mag het van mij een kunstvorm, toneel of whatever noemen, ik zie mannen die zich verkleden als vrouw onderdeel van het lhbtqi etc spectrum.
Een seksuele geaardheid. En seks is iets waar deze kinderen totaal nog niet mee bezig of aan toe zijn.
Deze praktijk is al millenia oud. De Grieken lieten de vrouwenrollen in hun drama's al door mannen vertolken (in travestie uiteraard)
En in de 16e tot 19e eeuw ging men in Zuid Europa nog veel verder. Daar werden talentvolle jonge zangertjes voordat ze 'de baard in de keel' kregen gecastreerd om de vrouwenrollen (in travestie dus) in hun opera's te kunnen vertolken en om tijdens kerkdiensten te zingen. De laatste castraatzanger overleed net 100 jaar geleden. In 1922 op 64 jarige leeftijd. er bestaan nog geluidsopnamen van een optreden van hem. Dit alles heeft meer met misogynie te maken dan met de menselijke seksualiteit.
Drag is een performance. Meer niet.
De dragqueen die buiten voorleest moet uiteraard wel een knots van een joint opsteken! Kindlief moet nl weten dat er sneue rokende snuivers in de maatschappij rondlopen.
Wat heeft een joint in vredesnaam met drag te maken?!
Nudisme wordt geassocieerd met vrijheid. En wie wil kinderen nu niet laten kennismaken met vrijheid?
Ik zeg: Een nudist leest voor.
Zou moeten kunnen, maar de zedelijkheidswetgeving zit in de weg.
Oorlog. Je kunt er niet jong genoeg mee kennis maken.
Een volbepakte soldaat leest voor.
Je wordt op je wenken bediend.
Oorlog is het hoofditem bij elke nieuwsuitzending en bij vele praatshows en opiniestukken. Dagelijks in alle media: radio, televisie, internet, krant. En de winkels liggen vol met games vol oorlog en ander geweld.