'Drag Queens' laten voorlezen aan kinderen

Kritische maatschappij gerichte hersenspinselen...:)

Moderator: Moderators

axxyanus
Moderator

Re: 'Drag Queens' laten voorlezen aan kinderen

Bericht door axxyanus »

appelfflap schreef: 07 sep 2023 18:08
axxyanus schreef: 07 sep 2023 17:50 Natuurlijk is er wel een ideologie. Het gebeurt o.a. in het teken van pride. De actie ter ondersteuning van de ideologie voor holebi-rechten. Je kan daar voor zijn of tegen maar dat is een ideologie.
tja
in forumstijl kunnen we nu een paar tientallen pagina's vullen over definitie van ideologie :)

voor mij zijn zaken als vrouwenrechten of lgbt-rechten of ... de evidentie zelve
we weten dat er op dat vlak nog veel werk aan de winkel is, zoals Mick bewijst.
begin met kleine stapjes en vergelijk, om te beginnen, mensen uit de lgbt-gemeenschap best niet met criminelen.
Dat jij bepaalde aspecten van je ideologie de evidentie zelve vind, maakt het niet minder ideologisch. Als je met een orthodoxe moslim praat dan zal die bepaalde aspecten van zijn ideologie ook de evidentie zelve vinden.

Als je praat over waarden, normen, rechten en hoe je de maatschappij graag geordend ziet, praat je over ideologieën. Ik ben voor gelijke rechten tussen mannen en vrouwen, dat is voor mij de evidentie zelve. Die waarden maken deel uit van mijn ideologie.
Al mijn hier gebrachte meningen, zijn voor herziening vatbaar.
De illusie het verleden te begrijpen, voedt de illusie dat de toekomst voorspelbaar en beheersbaar is -- naar Daniël Kahneman
appelfflap
Banned

Bericht door appelfflap »

axxyanus schreef: 07 sep 2023 18:51 Als je praat over waarden, normen, rechten en hoe je de maatschappij graag geordend ziet, praat je over ideologieën.
klopt
Georgie
Ervaren pen

Bericht door Georgie »

appelfflap schreef: 07 sep 2023 19:16
axxyanus schreef: 07 sep 2023 18:51 Als je praat over waarden, normen, rechten en hoe je de maatschappij graag geordend ziet, praat je over ideologieën.
klopt
Klopt niet!

Je hebt het dan over moraliteit. Over menselijke gelijkwaardigheid, medemenselijkheid en integriteit.
Ideologieën gaan over dogma's en leerstellingen. Over dwang en controle
Ik denk (vrij) dus ik ben (vrij)
(vrij) naar René Descartes
axxyanus
Moderator

Bericht door axxyanus »

Georgie schreef: 07 sep 2023 21:16
appelfflap schreef: 07 sep 2023 19:16
klopt
Klopt niet!

Je hebt het dan over moraliteit. Over menselijke gelijkwaardigheid, medemenselijkheid en integriteit.
Ideologieën gaan over dogma's en leerstellingen. Over dwang en controle
Ideologieën gaan daar ook over maar dat is niet noodzakelijk. Humanisme is een ideologie. Politieke partijen vormen vaak hun ideologie.
De illusie het verleden te begrijpen, voedt de illusie dat de toekomst voorspelbaar en beheersbaar is -- naar Daniël Kahneman
Georgie
Ervaren pen

Bericht door Georgie »

dikkemick schreef: 07 sep 2023 13:45 Ik blijf bij t idee dat de drag-dramaqueen dit doet voor eigen genoegdoening/bevrediging/promotie
Wat een vooroordeel. Alsof je in de geest van die mensen kunt kijken.
dikkemick schreef: 07 sep 2023 13:45 en dat hoeft van mij niet al op die jeugdige leeftijd. Ik vind t niet geplaatst omdat de leeftijdscategorie NIETS met dit fenomeen (deze fenomenen) te maken hebben.
Voor jou niet. Dat is prima. Niemand verplicht jou om je kinderen naar zo'n voorleesuurtje te laten gaan. Andere mensen denken daar anders over. En dat recht hebben ze.
Er zijn trouwens een heleboel andere fenomenen in de wereld waar "de leeftijdscategorie" NIETS mee te maken heeft, maar er intussen wel (niet altijd opzettelijk) mee geconfronteerd wordt. Wat dacht je bijvoorbeeld van geweld? Zelfs peuterprogramma's op tv draaien vaak om geweld. Op kinderlijk niveau weliswaar, maar toch geweld. Wie bepaalt trouwens welke leeftijdscategorie wel of niet met welke fenomenen te maken heeft of zou moeten hebben? Ik niet. Jij niet. Niemand niet. De wetgever? liever niet. De kerk? waar bemoeit die zich mee? Laat die zich maar eerst op haar eigen moraliteit teflecteren
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Kinderen (!) en dragqueens . Ik zie t niet. Nog steeds niet.
2 Totaal verschillende werelden.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is om moverende reden evident!
Einstein/Mick
Georgie
Ervaren pen

Bericht door Georgie »

dikkemick schreef: 07 sep 2023 22:51 Kinderen (!) en dragqueens . Ik zie t niet. Nog steeds niet.
Hoeft ook niet. Die voorleesuurtjes gaan toch wel gewoon door.
dikkemick schreef: 07 sep 2023 22:51 2 Totaal verschillende werelden.
Maar eens zullen ze elkaar ontmoeten.
Beter dat ze er dan op voorbereid zijn.
Peter van Velzen
Site Admin

Bericht door Peter van Velzen »

dikkemick schreef: 07 sep 2023 22:51 Kinderen (!) en dragqueens . Ik zie t niet. Nog steeds niet.
2 Totaal verschillende werelden.
Niet zo héél verschillend. Zoals ik in mijn korte bijdrage aan dit onderwerp trachtte aan te tonen.
Ik wens u alle goeds
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Dan vraag ik: Wanneer is een kind rijp om geïntroduceerd te worden in al die grote mensen issues? Waarom seksuele voorkeur van volwassenen er door willen drukken.
Want je mag het van mij een kunstvorm, toneel of whatever noemen, ik zie mannen die zich verkleden als vrouw onderdeel van het lhbtqi etc spectrum.
Een seksuele geaardheid. En seks is iets waar deze kinderen totaal nog niet mee bezig of aan toe zijn.

De dragqueen die buiten voorleest moet uiteraard wel een knots van een joint opsteken! Kindlief moet nl weten dat er sneue rokende snuivers in de maatschappij rondlopen.

Nudisme wordt geassocieerd met vrijheid. En wie wil kinderen nu niet laten kennismaken met vrijheid?
Ik zeg: Een nudist leest voor.

Oorlog. Je kunt er niet jong genoeg mee kennis maken.
Een volbepakte soldaat leest voor.
Laatst gewijzigd door dikkemick op 08 sep 2023 09:50, 3 keer totaal gewijzigd.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is om moverende reden evident!
Einstein/Mick
axxyanus
Moderator

Bericht door axxyanus »

Georgie schreef: 07 sep 2023 21:33
dikkemick schreef: 07 sep 2023 13:45 Ik blijf bij t idee dat de drag-dramaqueen dit doet voor eigen genoegdoening/bevrediging/promotie
Wat een vooroordeel. Alsof je in de geest van die mensen kunt kijken.
dikkemick schreef: 07 sep 2023 13:45 en dat hoeft van mij niet al op die jeugdige leeftijd. Ik vind t niet geplaatst omdat de leeftijdscategorie NIETS met dit fenomeen (deze fenomenen) te maken hebben.
Voor jou niet. Dat is prima. Niemand verplicht jou om je kinderen naar zo'n voorleesuurtje te laten gaan. Andere mensen denken daar anders over. En dat recht hebben ze.
Het gaat niet om het recht van de mensen om daar naar te gaan kijken. Het gaat om het feit dat het tijdens een voorleesuurtje in de bibliotheek gebeurt.

Jijj probeert het voor te stellen alsof het om een of andere theater voorstelling gaat waar mensen dan kiezen om naar toe te gaan of niet. Maar dat is hier niet het geval. Voor zover ik het begrijp gebeurt dit op de normale openingsuren van de bibliotheek. Moeten mensen nu hun bezoek aan de bibliotheek gaan reorganiseren als ze van oordeel zijn dat hun kinderen hier nog niet aan toe zijn?

Ik laat het antwoord op bovenstaande vraag open, het gaat er vooral over dat jij de zaak probeert voor te stellen alsof het gewoon om een keuze van de ouders gaat om daar wel of niet naar toe te gaan, terwijl het IMO toch duidelijk een politieke acties gaat, bedoeld om de bezoekers van de bibliotheek daarmee in aanraking te brengen.

En ja dan kan je natuurlijk politieke tegenacties verwachten.
Georgie
Ervaren pen

Bericht door Georgie »

dikkemick schreef: 08 sep 2023 09:09 Dan vraag ik: Wanneer is een kind rijp om geïntroduceerd te worden in al die grote mensen issues? Waarom seksuele voorkeur van volwassenen er door willen drukken.
Hangt van allerlei factoren af. Het is aan de ouders om daarover te beslissen.
Seksuele voorkeuren en genderidentiteiten zijn aangeboren, dus altijd al latent aanwezig. Maar wat heeft dat met een voorleesuurtje door een drag queen te maken?
Het zijn niet de seksuele voorkeuren die tot de wereld van de volwassenen behoren, maar de vooroordelen, de frustraties en de obsessies die daarmee gepaard gaan en die acceptatie van de niet-mainstream vormen in de weg staan. Dat veroorzaakt veel narigheid, pijn en leed. Daarom: hoe jonger kinderen beseffen dat "niet-mainstream s ook normaal" hoe beter
dikkemick schreef: 08 sep 2023 09:09 Want je mag het van mij een kunstvorm, toneel of whatever noemen, ik zie mannen die zich verkleden als vrouw onderdeel van het lhbtqi etc spectrum.
Een seksuele geaardheid. En seks is iets waar deze kinderen totaal nog niet mee bezig of aan toe zijn.
Deze praktijk is al millenia oud. De Grieken lieten de vrouwenrollen in hun drama's al door mannen vertolken (in travestie uiteraard)
En in de 16e tot 19e eeuw ging men in Zuid Europa nog veel verder. Daar werden talentvolle jonge zangertjes voordat ze 'de baard in de keel' kregen gecastreerd om de vrouwenrollen (in travestie dus) in hun opera's te kunnen vertolken en om tijdens kerkdiensten te zingen. De laatste castraatzanger overleed net 100 jaar geleden. In 1922 op 64 jarige leeftijd. er bestaan nog geluidsopnamen van een optreden van hem. Dit alles heeft meer met misogynie te maken dan met de menselijke seksualiteit.
Drag is een performance. Meer niet.

dikkemick schreef: 08 sep 2023 09:09 De dragqueen die buiten voorleest moet uiteraard wel een knots van een joint opsteken! Kindlief moet nl weten dat er sneue rokende snuivers in de maatschappij rondlopen.
Wat heeft een joint in vredesnaam met drag te maken?!
dikkemick schreef: 08 sep 2023 09:09 Nudisme wordt geassocieerd met vrijheid. En wie wil kinderen nu niet laten kennismaken met vrijheid?
Ik zeg: Een nudist leest voor.
Zou moeten kunnen, maar de zedelijkheidswetgeving zit in de weg.

dikkemick schreef: 08 sep 2023 09:09 Oorlog. Je kunt er niet jong genoeg mee kennis maken.

Een volbepakte soldaat leest voor.
Je wordt op je wenken bediend.
Oorlog is het hoofditem bij elke nieuwsuitzending en bij vele praatshows en opiniestukken. Dagelijks in alle media: radio, televisie, internet, krant. En de winkels liggen vol met games vol oorlog en ander geweld.
Georgie
Ervaren pen

Bericht door Georgie »

axxyanus schreef: 08 sep 2023 09:29 Het gaat niet om het recht van de mensen om daar naar te gaan kijken. Het gaat om het feit dat het tijdens een voorleesuurtje in de bibliotheek gebeurt.
Precies en daar zit het vooroordeel
axxyanus schreef: 08 sep 2023 09:29 Jijj probeert het voor te stellen alsof het om een of andere theater voorstelling gaat waar mensen dan kiezen om naar toe te gaan of niet. Maar dat is hier niet het geval. Voor zover ik het begrijp gebeurt dit op de normale openingsuren van de bibliotheek. Moeten mensen nu hun bezoek aan de bibliotheek gaan reorganiseren als ze van oordeel zijn dat hun kinderen hier nog niet aan toe zijn?
Ja, op de normale openingsuren, maar niet in de hal of pal voor de balie. Dat zou behoorlijk verstorend werken. Niet alleen voor de mensen die alleen een boek willen ruilen, maar ook voor het voorleesuurtje zelf.
De meeste bibliotheken hebben aparte zaaltjes voor lezingen en anderssoortige sessies.
Maar dit had je best wel zelf kunnen bedenken, als je even de moeite had genomen verder te kijken dan je vooroordeel reikt.
axxyanus schreef: 08 sep 2023 09:29 Ik laat het antwoord op bovenstaande vraag open, het gaat er vooral over dat jij de zaak probeert voor te stellen alsof het gewoon om een keuze van de ouders gaat om daar wel of niet naar toe te gaan, terwijl het IMO toch duidelijk een politieke acties bedoelt om de bezoekers van de bibliotheek daarmee in aanraking te brengen.

.

Dit heeft helemaal niets met politiek te maken, maar alles met de vaak misogyne, religiegestuurde volwassen obsessies met seks en zedelijkheid
axxyanus
Moderator

Bericht door axxyanus »

Georgie schreef: 08 sep 2023 12:10
axxyanus schreef: 08 sep 2023 09:29 Jijj probeert het voor te stellen alsof het om een of andere theater voorstelling gaat waar mensen dan kiezen om naar toe te gaan of niet. Maar dat is hier niet het geval. Voor zover ik het begrijp gebeurt dit op de normale openingsuren van de bibliotheek. Moeten mensen nu hun bezoek aan de bibliotheek gaan reorganiseren als ze van oordeel zijn dat hun kinderen hier nog niet aan toe zijn?
Ja, op de normale openingsuren, maar niet in de hal of pal voor de balie. Dat zou behoorlijk verstorend werken. Niet alleen voor de mensen die alleen een boek willen ruilen, maar ook voor het voorleesuurtje zelf.
De meeste bibliotheken hebben aparte zaaltjes voor lezingen en anderssoortige sessies.
Maar dit had je best wel zelf kunnen bedenken, als je even de moeite had genomen verder te kijken dan je vooroordeel reikt.
Neen, jij snapt het punt niet. Als een kind normaal gezien van zijn ouders, redelijk ongesuperviseerd in de bib mag rondlopen, kan het daar dan binnenlopen of niet?

Hoe je het ook bekijkt, drag queens en kinderen is in onze maatschappij geen vanzelfsprekendheid. Een bibliotheek die deze keuze maakt, heeft daarmee aan heel wat ouders aangegeven een minder veilige omgeving voor kinderen te zijn, dan ze dachten.
Georgie schreef: 08 sep 2023 12:10
axxyanus schreef: 08 sep 2023 09:29 Ik laat het antwoord op bovenstaande vraag open, het gaat er vooral over dat jij de zaak probeert voor te stellen alsof het gewoon om een keuze van de ouders gaat om daar wel of niet naar toe te gaan, terwijl het IMO toch duidelijk een politieke acties bedoelt om de bezoekers van de bibliotheek daarmee in aanraking te brengen.

.

Dit heeft helemaal niets met politiek te maken, maar alles met de vaak misogyne, religiegestuurde volwassen obsessies met seks en zedelijkheid
Dat spreekt niet tegen dat het om politiek gaat. De bibliotheek is niet de plaats om het gevecht aan te gaan met de vaak misogyne, religiegestuurde volwassen obsessies met seks en zedelijkheid. Als een bibliotheek dat wel doet, dan doet ze aan politiek.
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

ff Voor mijn duidelijkheid?

Vraagje aan tegenstanders:
  • De persoon links op onderstaande foto laten voorlezen aan kinderen is geen probleem,
maar
  • de persoon rechts op onderstaande foto laten voorlezen aan kinderen ben je op tegen?
:?:

Antisemitische uitingen stoppen helpt bestrijding antisemitisme.
. . . . . . . . . . . . We will dance again!
De meeste mensen 'weten' dat God bestaat: God bestaat niet!
.Ik vind jou zelf verantwoordelijk voor jouw interpretatie.
axxyanus
Moderator

Bericht door axxyanus »

HierEnNu schreef: 08 sep 2023 14:47 ff Voor mijn duidelijkheid?

Vraagje aan tegenstanders:
  • De persoon links op onderstaande foto laten voorlezen aan kinderen is geen probleem,
maar
  • de persoon rechts op onderstaande foto laten voorlezen aan kinderen ben je op tegen?
Het gaat niet om het voorlezen. Voorlezen is slechts de specifieke vorm die deze politieke actie heeft aangenomen.

Als men bv iets georiganiseerd zou hebben zoals: voorlezen door historische figuren, en die tweede foto zou iemand zijn die door te sminken een redelijk gelijkenis met een historische figuur heeft dan zie ik niet direct een probleem.

Maar sommigen hebben blijkbaar in het kader van "pride" beslist dat het een goed idee was om kinderen met het fenomeen "drag queen" in contact te brengen. Het gaat dus niet zomaar om het voorlezen, het gaat hem ook om de politieke context.
Plaats reactie