Je deed volgens mij iets anders. Jij opperde eerst iets specifieks, en vroeg slechts of hij Dát bedoelde, wetende dat hij dat waarschijnlijk NIET bedoelde.HierEnNu schreef: ↑30 jan 2024 18:56Weer? Heel hard?Peter van Velzen schreef: ↑30 jan 2024 01:59Je bent weer heel hard bezig een stropop te maken van wat Berjan schreef.
Heb je de vraagtekens in mijn reactie gemist of zo?
Ik stel vragen omdat ik wil weten wat hij bedoeld!
Je vroeg of hij geloofde in een geheim complot om moslims te doden.
En je vroeg of hij met "de rest van de wereld, (uitsluitend) de dictators, mensenrechtenschenders en mensensmokkelaars bedoelt? En opperde tussendoor nog een complottheorie waarin de laatsten dat niet doen voor hun eigen gewin, maar om "ons" kwaad te berokkenen, terwijl het overduidelijk was, dat hij allen bedoelde die niet tot "het westen" behoorden. (met name mensen in Azië en Afrika).
De eerste vraag kan ik nog wel enigzins billijken. Berjans opmerking kan weliswaar slechts louter waarneming zijn, maar is waarschijnlijk suggestief bedoeld.
Als je werkelijk niet wist wat hij met "de rest van de wereld bedoelde ben je - volgens mij - oliedom.
Ik denk dat je eerder trachtte "het westen" (als geheel) als moreel superieur te presenteren, en de rest van de wereld (als geheel) als moreel inferieur. Em daarmee de illegale(want in strijd met de wetten van het land waar ze plaats vonden) acties van " het westen" enigzins goed trachtte te praten. (Want wat hún doen is erger).