Israël en het internationaal recht

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

HierEnNu
Superposter

Re: Israël en het internationaal recht

Bericht door HierEnNu »

Peter van Velzen schreef: 23 jul 2024 03:13
HierEnNu schreef: 22 jul 2024 15:57
dikkemick schreef: 22 jul 2024 15:01 knip 4 vragen die minder met internationaal recht te maken hebben.

Vind jij het verstandig dat ze de uitspraak van het internationaal gerechtshof naast zich neerleggen
Waarom begin je daar over?
Wat heeft dat met het internationaal recht te maken?
Alles, lijkt me
Wat heeft mijn mening daarover te maken met 'Israël en het internationaal recht'? Bovendien, als ik daar al een [sterke] mening over zou hebben, wat zou me moeten motiveren om daar nota bene met dikkemick over te wisselen? No thanks!

Misschien, ALS ze de uitspraak van het internationaal gerechtshof naast zich neerleggen, wat nog moet blijken want jullie lopen mijns inziens op de zaken vooruit, al is het waarschijnlijk gezien Netanyahu's reactie, dat ik me dan DAAR een mening over vorm? Wie weet, maar met het internationaal recht zelf heeft die handelwijze niets van doen. En of IK zulks verstandig vind heeft daar al helemaal niets mee van doen.

Aangezien jij, dikkemick en TIBERIUS kennelijk vinden dat jullie mening alles te maken heeft met Israël en het internationaal recht, wacht ik af wat jullie daar over naar voren zullen brengen, dan zal ik dat lezen. Is dat niet een zindelijker manier van discussiëren? Dat jullie de eigen mening ter discussie stellen in plaats van een ander om moverende redenen te pushen diens mening ter discussie te stellen? DAT is dus wel een mening die ik ter discussie stel ...

Voor alle duidelijkheid:
ik ben van mening dat Israël groot gelijk heeft dat zij vanwege zelfverdediging om te voorkomen dat zij, naar de duidelijk uitgesproken wens van haar vijanden, zichzelf niet vrijwillig laat vernietigen en zich daartoe de noodzakelijk verdedigbare grenzen creëert.
Antisemitische uitingen stoppen helpt bestrijding antisemitisme.
. . . . . . . . . . . . We will dance again!
De meeste mensen 'weten' dat God bestaat: God bestaat niet!
.Ik vind jou zelf verantwoordelijk voor jouw interpretatie.
appelfflap
Banned

Bericht door appelfflap »

Voor alle duidelijkheid:
ik ben van mening dat Israël groot gelijk heeft dat zij vanwege zelfverdediging
zoals ik een pagina eerder schreef
“Het is een teken van een ontwikkelde geest om met een gedachte te kunnen spelen zonder die te accepteren.” — Aristoteles
dus Israel is in zijn recht en waar staan we na 9 maanden?
Hamas vernietigd? Israel is alleszins nog steeds aan het onderhandelen met een organisatie die ze willen vernietigen
Gijzelaars terug? Ik denk hamas zelf niet eens meer weet hoeveel er nog leven en waar ze zitten? gevangenenruil wordt lastig zo
Is Israel nu veiliger als voor 7 oktober?

gaza is onleefbaar voor de komende decennia dus wat is nu het plan voor die 2 miljoen mensen waar, zoals je al 9 maand zegt, Israel uiteraard NIET tegen vecht.
alle ziekenhuizen en scholen vernietigen in gaza was uiteraard rechtmatige zelfverdediging maar hoe gaan we onderwijs of gezondheidszorg voor dat miljoen kinderen organiseren als de oorlog voorbij is. Je wil tenslotte niet dat ze geïndoctrineerd worden. Israel respecteert uiteraard mensen en kinderrechten
Misschien, ALS ze de uitspraak van het internationaal gerechtshof naast zich neerleggen, wat nog moet blijken
https://www.aa.com.tr/en/middle-east/ne ... d-/3280243
Netanyahu says ICJ’s opinion on Israeli occupation of Palestinian territories is ‘absurd’
TIBERIUS CLAUDIUS
Superposter

Bericht door TIBERIUS CLAUDIUS »

appelfflap schreef: 23 jul 2024 11:42
Voor alle duidelijkheid:
“Het is een teken van een ontwikkelde geest om met een gedachte te kunnen spelen zonder die te accepteren.” — Aristoteles
Hamas vernietigd? Israel is alleszins nog steeds aan het onderhandelen met een organisatie die ze willen vernietigen
Gijzelaars terug? Ik denk hamas zelf niet eens meer weet hoeveel er nog leven en waar ze zitten? gevangenenruil wordt lastig zo

gaza is onleefbaar voor de komende decennia dus wat is nu het plan voor die 2 miljoen mensen waar, zoals je al 9 maand zegt, Israel uiteraard NIET tegen vecht.
alle ziekenhuizen en scholen vernietigen in gaza was uiteraard rechtmatige zelfverdediging maar hoe gaan we onderwijs of gezondheidszorg voor dat miljoen kinderen organiseren als de oorlog voorbij is. Je wil tenslotte niet dat ze geïndoctrineerd worden. Israel respecteert uiteraard mensen en kinderrechten
Misschien, ALS ze de uitspraak van het internationaal gerechtshof naast zich neerleggen, wat nog moet blijken
Netanyahu says ICJ’s opinion on Israeli occupation of Palestinian territories is ‘absurd’
Ook het afsluiten van het water in Gaza waar vooral de burgers onder lijden is natuurlijk alleen maar een wettige zelfverdediging.
En als er nu meer keizers zijn geweest dan maanden, wat dan, geachte senatoren?
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

appelfflap schreef: 23 jul 2024 11:42
Voor alle duidelijkheid:

Je wilt iets, dat is duidelijk, maar had je dit [per ongeluk?] gemist in mijn schrijfsel:
HierEnNu schreef: 23 jul 2024 10:36Misschien, ALS ze de uitspraak van het internationaal gerechtshof naast zich neerleggen, wat nog moet blijken want jullie lopen mijns inziens op de zaken vooruit, al is het waarschijnlijk gezien Netanyahu's reactie, dat ik me dan DAAR een mening over vorm?
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

HierEnNu, dit heeft inmiddels niets meer met (vrije) meningen te maken. Feit is nl dat Israël overal schijt aan heeft. Dat is dus geen mening.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is om moverende reden evident!
Einstein/Mick
appelfflap
Banned

HierEnNu schreef: 23 jul 2024 11:54 Je wilt iets, dat is duidelijk, maar had je dit [per ongeluk?] gemist in mijn schrijfsel:
ik heb het gelezen hoor :).
volgens jou is het nog niet zeker dat Israel de uitspraak vh ICJ naast zich zal neerleggen en ik geef je gelijk. het zou zomaar eens kunnen dat men vandaag plannen smeedt om de bezetting te beëindigen en de nederzettingen af te breken. De komende weken zullen dit aantonen al belooft de uitspraak van netnayahu weinig goeds. maar gelukkig is er i Israel meningsvirjeheid dus het kan zijn dat de knesset en het oorlogskabinet in ISrale hem terug fluit.

ik herhaal
us Israel is in zijn recht en waar staan we na 9 maanden?

alle ziekenhuizen en scholen vernietigen in gaza was uiteraard rechtmatige zelfverdediging maar hoe gaan we onderwijs of gezondheidszorg voor dat miljoen kinderen organiseren als de oorlog voorbij is. Je wil tenslotte niet dat ze geïndoctrineerd worden.
Laatst gewijzigd door appelfflap op 23 jul 2024 12:32, 1 keer totaal gewijzigd.
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

Mijn mening:

De door ICJ geuite opinie[!] is politiek bedrijven!

De UN is niet neutraal in dit conflict, integendeel: anti-Israël! Deze door ICJ geuite opinie[!] vond plaats na opdracht door de UN [via de Palestijnse Autoriteit!] en aldoende heeft de ICJ zich laten verleiden tot vemenging van politiek bedrijven door middel van schijnrechtspraak welke niet gebaseerd is op Internationaal Recht maar op de wensen van de UN.

Dat de belangen van de UN en Hamas verstrengeld zijn kan niemand aan twijfelen gezien de UNRWA, maar nu blijkt er dus ook sprake van belangenverstrengeling tussen ICJ en UN. Althans, degenen die telkens aangeven dat ze die ene quote van Aristoteles onderschrijven
zouden tenminste met die gedachten kunnen spelen:
  • “Het is een teken van een ontwikkelde geest
    om met een gedachte te kunnen spelen zonder die te accepteren.”
Ik wil er best van uitgaan dat zowel de ICJ als de UN zulks met de beste bedoeling doen, maar gezien het feit dat Netanyahu&Co aan de macht is in Israël en reeds langer dictatoriale trekjes vertoont, om het ff zacht uit te drukken, lijkt mij eerder dat zij dit doen als methode om Israël Internationaal verder te isoleren. Ik ben van mening dat deze manier van benadering een oplossing van de diverse conflicten juist verder bemoeilijkt en mogelijk zal uitlopen op een daadwerkelijke annexatie van de WestBank met alle mogelijke gevolgen van dien.
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

De UN is anti Israël. Ja hoor, daar komen de complottheorieën. Iets of iemand zegt iets over Israël dat negatief is en dat kan natuurlijk niet! Zulks is zo klaar als een klontje.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is om moverende reden evident!
Einstein/Mick
appelfflap
Banned

HierEnNu schreef: 23 jul 2024 12:31 De UN is niet neutraal in dit conflict, integendeel: anti-Israël!
genoteerd
wat is je mening over gaza en waar we nu 9 maand later staan?
dit is poging 3 van mijn kant
gijzelaars? hamas? veiligheid? toekomst Palestijnen? ...
TIBERIUS CLAUDIUS
Superposter

Bericht door TIBERIUS CLAUDIUS »

appelfflap schreef: 23 jul 2024 13:00
HierEnNu schreef: 23 jul 2024 12:31 De UN is niet neutraal in dit conflict, integendeel: anti-Israël!
genoteerd
Ik denk niet dat je antwoord gaat krijgen, dat kregen wij ook al niet. :(

We kunnen dus slechts een inschatting maken van wat hij er van vindt.
En als er nu meer keizers zijn geweest dan maanden, wat dan, geachte senatoren?
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

appelfflap schreef: 23 jul 2024 13:00
genoteerd
Niets nieuws, ik zou het nog steeds toejuichen als Israël zich op de eerste plaats zou toeleggen op het verwezenlijken van de militaire doelen waar de invasie om begonnen was, in plaats van de koers die Netanyahu&Co vaart: vanwege hun eigen belang conflicten zo lang mogelijk rekken zodat ze aan de macht blijven en vanwege immuniteit niet in het gevang verdwijnen. Zolang Netanyahu&Co aan de macht zijn is er geen kans op een duurzame vreedzame oplossing.

Alle gegijzelden terug naar israël, niet alleen de 80 nog overlevenden, maar alle, ook de overledene, en Hamas&Co dient militair vernietigd te worden, waarbij capitulatie ook prima is. Pas dan maakt het plan om tijdens de wederopbouw van Gaza een alliantie van Egypte, Jordanië en Saoudie-Arabië [samen met de Palestijnse Autoriteit?] tijdelijk het machtsvacuüm op te vangen dat Hamas achterlaat kans van slagen.

De toekomst van de Palestijnen is afhankelijk van of ze er voor kiezen om Israël te erkennen en te stoppen met terroristische aanvallen zodat tenminste de mogelijkheid tot coëxistentie ontstaat, of dat ze blijven volharden in hun eis dat Palestina van 'The River to the Sea' is en bevrijd moet worden. Volgens mij zit daar niets nieuws bij, wel?
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

De enigen die nu chronisch aanvallen, vernietigen, moorden en annexeren zijn de Israëliërs. Wel onder het mom van zelfverdediging natuurlijk.
Echter, de rechterlijke machten trappen er niet meer in.

Bij ieder ander land zou een ieder dit gedrag afkeuren, maar omdat het Israël betreft gebeurt zulks niet.
Einstein/Mick
appelfflap
Banned

TIBERIUS CLAUDIUS schreef: 23 jul 2024 15:32 Ik denk niet dat je antwoord gaat krijgen, dat kregen wij ook al niet. :(
Hierennu "antwoordt" zoals verwacht

1 een opsomming van wat anderen allemaal moeten doen (icj, hamas, palestijnen, buurlanden, ...),
2 srael heeft 3 doelen en bereikt niets na 9 maand. conclusie volges hem? gewoon verder doen zoals ze bezig zijn
3 Wat het ICJ zegt is volgens hem enkel een mening
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Voer voor psychologen. Hoe kan een mens zo meegaand zijn met een corrupt systeem dat overduidelijk alle perken te buiten gaat!
Cognitieve dissonantie ken ik, maar dit gaat verder. Het almaar blijven goedkeuren van aperte wandaden.
Einstein/Mick
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

appelfflap schreef: 23 jul 2024 17:49 Hierennu "antwoordt" zoals verwacht

1 een opsomming van wat anderen allemaal moeten doen (icj, hamas, palestijnen, buurlanden, ...),
2 srael heeft 3 doelen en bereikt niets na 9 maand. conclusie volges hem? gewoon verder doen zoals ze bezig zijn
3 Wat het ICJ zegt is volgens hem enkel een mening
appelfflap Verlaat zijn voorgewende ontwikkelde geest om met een gedachte te kunnen spelen zonder die te accepteren al weer erg vlug en valt terug in oud gedrag door hetgeen ik daadwerkelijk schrijf te herformuleren in wat hij zelf wilt dat ik bedoel en gaat daar op voortborduren. Zoals appelfflap zelf al schrijft: zoals verwacht! Prima!
  • Bedankt appelfflap, dat gaat me tijd en energie en ergenis schelen! :arrow:
Gesloten