Ik herken mijn eigen land niet meer!

Moeilijke ethische vraagstukken.

Moderator: Moderators

gerard_m
Superposter

Re: Ik herken mijn eigen land niet meer!

Bericht door gerard_m »

dikkemick schreef: 08 jul 2025 17:00
Maar wat betreft die asielwetten. Totaal absurd omdat het probleem zo ontzettend klein is.
Hoezo klein probleem?
50.000 huizen extra bouwen per jaar
Na 10 jaar heeft de helft van de statushouders nog altijd geen werk.
Alleen al de opvang asielzoekers kost ca. 3 miljard per jaar. Daar komt bij: kosten van de asielprocedures, kosten voor huisvesting, zorg, sociale voorzieningen. inburgering.

Waarom zou je dat allemaal zo wil laten?
Stuur alle buitenlanders (waar Geert het over heeft) weg en de economie stort in.
Dat wil Wilders helemaal niet.

De economie stort in als je alle kennis- en arbeidsmigranten eruit zou gooien. Dat wil niemand.
Landen die asielmigratie beperken, hebben daar economisch baat bij.

Dom dus als je PVV stemt!
Als je maar lang genoeg net doet alsof een probleem niet bestaat, creeer je vanzelf een club als de PVV die het probleem wel benoemt.
Dom dat andere partijen dat gedaan hebben, en nu weer idiote angstbeelden gaan verspreiden, alsof iemand voor het schenken van een kop soep vervolgd zou gaan worden. Maar angst verkoopt blijkbaar.

Zodra andere partijen het asielsysteem hervormen zoals omringende landen ook doen, stort de PVV vanzelf in.

PS: kijk eens naar wat cijfers voor je het probleem wegredeneert.....
https://ja21.nl/fileadmin/user_upload/F ... gratie.pdf

zouden we een deel van dat geld niet beter kunnen besteden aan ontwikkelingssamenwerking, om de mensen te helpen die niet naar Nederland kunnen reizen?
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht. (H.M. van Randwijk)
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Kijk deze aflevering nog eens terug.
https://youtu.be/d9u-CLXIH8k?si=abt2xp5jaTD9bAh-
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
gerard_m
Superposter

Bericht door gerard_m »

dikkemick schreef: 09 jul 2025 13:01 Kijk deze aflevering nog eens terug.
Dat wil ik wel doen, maar doet niets af aan de feiten die ik noem.
Waarom wil je die niet zien?
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht. (H.M. van Randwijk)
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

gerard_m schreef: 09 jul 2025 13:04
Omdat huizen bouwen met stikstof te maken heeft
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
gerard_m
Superposter

Bericht door gerard_m »

dikkemick schreef: 09 jul 2025 15:51
Dus opvang is gratis, 50.000 huizen bouwen elk jaar is gratis, sociale voorzieningen zijn gratis, er is voldoende zorgpersoneel, er zijn zat bouwvakkers, de rechtspraak is niet overbelast.... Oh ja, ook stikstofmaatregelen nemen is gratis.

En het is sociaal om de sterksten die hierheen kunnen reizen via mensensmokkel te helpen en de rest te laten stikken.

Sure.
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

gerard_m schreef: 09 jul 2025 15:55
dikkemick schreef: 09 jul 2025 15:51

Dus opvang is gratis, 50.000 huizen bouwen elk jaar is gratis, sociale voorzieningen zijn gratis, er is voldoende zorgpersoneel, er zijn zat bouwvakkers, de rechtspraak is niet overbelast.... Oh ja, ook stikstofmaatregelen nemen is gratis.

En het is sociaal om de sterksten die hierheen kunnen reizen via mensensmokkel te helpen en de rest te laten stikken.

Sure.
Nee punt waar het om draait is dat (domme) mensen die bovendien kortzichtig zijn alleen PVV stemmen omdat Nederland totaal overstroomd raakt met asielzoekers die allemaal voorrang krijgen als er een huis vrijkomt.

Woningcrisis? Asielzoekers zijn niet de oorzaak https://share.google/irIt5sz80UDrcOPPp

Zijn vluchtelingen de oorzaak van de woningcrisis? Het korte antwoord is: nee.

Er is maar één oorzaak: het falende woonbeleid van de afgelopen jaren. Zo is er te weinig sociale huur gebouwd de afgelopen jaren. Daarnaast zijn er meer alleenstaanden, gescheiden gezinnen en ouderen die zelfstandig blijven wonen. Asielmigratie draagt bij aan de vraag naar meer woningen, maar dan heb je het over gemiddeld zes procent van de sociale huurwoningen.

Dus PVV stemmen is DOM als je woningtekort wil aanpakken door asielzoekers te weigeren of terug te sturen.

Zelfde als ik een partij ga beginnen

De benzine wordt gratis
Iedereen mag 140 km/uur rijden
Zorgkosten schaf ik af
Kinderopvang gratis
Belastingen op boodschappen 10 procent omlaag
Alle asielzoekers eruit
Etc

Maar! Ik laat dit alles niet doorrekenen natuurlijk. Geloof mij, ik krijg vele stemmen. Nog dommer dan de PVV stemmers!
Laatst gewijzigd door dikkemick op 09 jul 2025 17:41, 5 keer totaal gewijzigd.
Einstein/Mick
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

gerard_m schreef: 09 jul 2025 12:58:scissors:
en nu weer idiote angstbeelden gaan verspreiden,
alsof iemand voor het schenken van een kop soep
vervolgd zou gaan worden.
Hoezo 'idiote agnstbeelden'?
In dat aangenomen wetsvoorstel staat dat het helpen van illegalen strafbaar is:
  • ook de eerste kamer heeft het wetsvoorstel niet verworpen!
Dat is geen doemdenken, dat is gewoon de stand van zaken.
NOS Nieuws - gisteren, 15:21 schreef:
Steun omstreden asielwet onzeker, Eerste Kamer wil extra advies afwachten

De Eerste Kamer gaat de veelbesproken asielnoodmaatregelenwet pas behandelen als er een extra advies ligt van de Raad van State (RvS). Dat heeft een meerderheid van de Senaat besloten. Dat de RvS weer om advies wordt gevraagd, werd vorige week bedacht rond de chaotisch verlopen stemmingen in de Tweede Kamer.

Het draait om een amendement van de PVV, dat hulp aan illegalen (mensen zonder geldige papieren) strafbaar stelt. Een aantal partijen in de Tweede Kamer had moeite met die aanscherping omdat ook mensen die hulp verlenen aan illegalen volgens de nieuwe wet strafbaar worden. CDA, NSC en SGP zijn wel voor een strenger beleid, maar vinden het te ver gaan als bijvoorbeeld vrijwilligers geen "soep" of "een stuk brood" meer kunnen uitdelen aan ongedocumenteerden.
Dat jij je geen voorstelling kunt maken van vervolging bij een kom soep, betekent nog niet dat die vervolging juridisch onmogelijk is. Juist zulke alledaagse hulp, opvang, voedsel, medische zorg, ook voor kinderen, valt nu formeel binnen de reikwijdte van strafbaarheid.

De grens is opgerekt. En als wetten eenmaal ruimte bieden voor repressie,
is het naïef te denken dat ze nooit zo gebruikt zullen worden. Los daarvan:
  • ik wil geen strafbare feiten plegen, en dat is geen idioot angstbeeld!
Antisemitische uitingen stoppen helpt bestrijding antisemitisme.
.
Ik vind jou zelf verantwoordelijk voor jouw interpretatie.
.
gerard_m
Superposter

Bericht door gerard_m »

@dikkemick:

Slecht beleid rond wonen , dat klopt. Maar dat betekent niet dat 50.000 asielzoekers per jaar geen invloed heeft op de woningnood . Het vergroot de problemen.

Alle andere feiten die ik noemde, negeer je. Blijkbaar mag dit probleem nog altijd niet benoemd worden?

Nb dat betekent niet dat de pvv de oplossingen gaat brengen, zeker niet. Maar tegen de feiten in net doen alsof helemaal geen probleem bestaat, vind ik echt heel vreemd.
gerard_m
Superposter

Bericht door gerard_m »

HierEnNu schreef: 09 jul 2025 17:02
gerard_m schreef: 09 jul 2025 12:58:scissors:
en nu weer idiote angstbeelden gaan verspreiden,
alsof iemand voor het schenken van een kop soep
vervolgd zou gaan worden.
Hoezo 'idiote agnstbeelden'?
In dat aangenomen wetsvoorstel staat dat het helpen van illegalen strafbaar is:
  • ook de eerste kamer heeft het wetsvoorstel niet verworpen!
Dat is geen doemdenken, dat is gewoon de stand van zaken.
De meeste landen hebben de strafbaarheid allang maar ik ken geen enkel geval van vervolging vanwege het schenken van soep. Jij wel ?
Dat jij je geen voorstelling kunt maken van vervolging bij een kom soep, betekent nog niet dat die vervolging juridisch onmogelijk is. Juist zulke alledaagse hulp, opvang, voedsel, medische zorg, ook voor kinderen, valt nu formeel binnen de reikwijdte van strafbaarheid.
De politie heeft dit ook allang gezegd. Er is totaal geen draagvlak voor het oppakken van soep schenkende mensen.

Ik snap echt niet waar die bangmakerij dan goed voor is. Er zijn talloze wetten die in de praktijk niet worden toegepast.

Punt is: zodra iemand iets wil veranderen in het asiel systeem, gaan mensen de meest gruwelijke scenario s bedenken. Veel Europese landen hebben inmiddels weten die nog strenger zijn en nergens gebeurt iets engs.

Wat echt eng zou zijn, is niets blijven doen . Dus nog meer onvrede en protesten, nog meer mannen die verdrinken in bootjes, een nog grotere aanhang van extreem rechts. Met welk doel ? Wie wordt hier nu beter van, behalve de selecte groep die mensensmokkel kan betalen en de smokkelaars zelf?
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

gerard_m schreef: 09 jul 2025 19:04 @dikkemick:

Slecht beleid rond wonen , dat klopt. Maar dat betekent niet dat 50.000 asielzoekers per jaar geen invloed heeft op de woningnood . Het vergroot de problemen.

Alle andere feiten die ik noemde, negeer je. Blijkbaar mag dit probleem nog altijd niet benoemd worden?

Nb dat betekent niet dat de pvv de oplossingen gaat brengen, zeker niet. Maar tegen de feiten in net doen alsof helemaal geen probleem bestaat, vind ik echt heel vreemd.
Die asielzoekers moeten verspreid over heel Europa opgevangen worden, die krijgen niet de woningen waar onze kinderen in zouden moeten gaan wonen omdat ze toevallig niet in oorlogsgebied geboren zijn.
Medemenselijkheid is bij pvv ver te zoeken
Einstein/Mick
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

gerard_m schreef: 09 jul 2025 19:14:scissors:
Punt is: zodra iemand iets wil veranderen in het asiel systeem,
gaan mensen de meest gruwelijke scenario s bedenken.
Deze wet verlaagt concreet de bodem van wettelijk toegestane medemenselijkheid en
juist de toevoeging van Wilders&Co dat ook hulp strafbaar wordt,
gaat er waarschijnlijk voor zorgen dat gewenste veranderingen niet doogaan
waarom blijf jij die toevoeging dat ook hulp strafbaat wordt verdedigen?

Ik laat me niet bang maken, waarom blijf jij daar aan voorbij gaan:
Antisemitische uitingen stoppen helpt bestrijding antisemitisme.
.
Ik vind jou zelf verantwoordelijk voor jouw interpretatie.
.
gerard_m
Superposter

Bericht door gerard_m »

dikkemick schreef: 09 jul 2025 19:15
Die asielzoekers moeten verspreid over heel Europa opgevangen worden, die krijgen niet de woningen waar onze kinderen in zouden moeten gaan wonen omdat ze toevallig niet in oorlogsgebied geboren zijn.
Medemenselijkheid is bij pvv ver te zoeken
Het asielsysteem was ooit bedoeld om politieke vluchtelingen op te vangen of tijdelijk mensen uit oorlogsgebieden veiligheid te bieden. Inmiddels is het geworden tot een zeer kostbare en inefficiente manier om naar Europa te emigreren. Mensen leggen grote bedragen neer om via mensensmokkel een lange reis te maken naar landen als Nederland. Wie dat niet kan, blijft achter en wordt niet geholpen. Wat hier zo medemenselijk aan is, begrijp ik niet als je doel is om de zwakkeren zoveel mogelijk te helpen en in de eerste plaats veiligheid te bieden.

Dan heb ik het nog niet over de problemen die het hier veroorzaakt. Het is ook medemenselijk om te zorgen voor jongeren die een gezin willen stichten of voor mensen die na een scheiding in een caravan of garagebox wonen. Net doen alsof 50.000 mensen per jaar geen enkele invloed op woningsschaarste hebben is kiezersbedrog.

Ik vraag me af waarom we mensen uit landen zoals Eritrea of Afghanistan perse in Europa moeten opvangen, of dat we misschien beter tegen dezelfde kosten veel meer mensen zouden kunnen helpen in de regio. Waaronder mensen die de reis naar Europa niet kunnen maken. Het zou ook iets kunnen doen aan de bijzonder wrede mensensmokkel business.
In de regio zijn overigens steenrijke landen die niemand opvangen.

Daarnaast lijkt het me niet slecht als mensen die na een zorgvuldige procedure niet mogen blijven, daadwerkelijk terug gaan. Als illegaal verblijf op geen enkele manier ontmoedigd wordt, ondermijn je eigenlijk de hele asielprocedure.
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Er valt zeker nog veel te verbeteren maar pvv gooit alle vluchtelingen (asielzoekers) op 1 hoop en komt met oplossingen die niet te realiseren zijn.
Einstein/Mick
gerard_m
Superposter

Bericht door gerard_m »

HierEnNu schreef: 09 jul 2025 19:44
waarom blijf jij die toevoeging dat ook hulp strafbaat wordt verdedigen?

Ik laat me niet bang maken, waarom blijf jij daar aan voorbij gaan:
Bij een zeer ingewikkelde kwestie is de uitkomst bijna nooit exact wat iedereen wil. Dat geldt ook voor deze wetten. Het is een compromis. Zo werkt het helaas als de meningen zo verdeeld zijn. Het alternatief is: niets blijven doen, de PVV verder laten groeien en alle problemen in stand houden.

75% van de bevolking is daar klaar mee. Ik zie welke schade het doet aan het vertrouwen in de politiek, met verdriet zie ik dat linkse mensen extreem rechts stemmen en dat we een systeem in stand houden waar de echt zwakkeren niets aan hebben.
Ik verdedig daarom dat er eindelijk iets gedaan lijkt te worden aan een ontspoord immigratiesysteem. Ik had liever gehad dat de maatregelen er anders uit hadden gezien, maar vind het beter dan niets blijven doen.

Het hele onderdeel strafbaarstelling is nu geparkeerd dus we moeten afwachten hoe dit afloopt.
Wat betreft illegaliteit lijkt het mij logisch dat alleen het tegenwerken van terugkeer strafbaar wordt gesteld. Immers: na zorgvuldige procedures is vastgesteld dat iemand veilig terug kan.
Het verlenen van zorg en het schenken van soep, vallen daar niet onder. Het lijkt mij logischer dat dit dus ook niet strafbaar wordt.

Mocht dat toch anders uitpakken, dan zal ik elk mens die dat nodig heeft willen blijven helpen. Niet zo lang geleden was godslastering strafbaar. Ik heb die wet regelmatig overtreden zonder vervolging. Ook heb ik 51 km per uur gereden, gefietst op de stoep en steek ik soms schuin over. Ik kom er telkens mee weg.
gerard_m
Superposter

Bericht door gerard_m »

dikkemick schreef: 10 jul 2025 12:30 Er valt zeker nog veel te verbeteren maar pvv gooit alle vluchtelingen (asielzoekers) op 1 hoop en komt met oplossingen die niet te realiseren zijn.
Het zou helpen als de mensen die alleen maar roepen dat niets kan of net doen of er geen problemen bestaan, zelf met oplossingen zouden komen. Dan is het heel snel afgelopen met de PVV.
Plaats reactie