Kitty,Kitty schreef:Ik denk dat een discussie voeren met homeopaten over de werking van hun homeopathie net zo weinig nut heeft als discussieren met christenen over de waarheid van hun geloof. Ze zijn beide overtuigd van de waarheid en hebben beiden hiertoe geen enkel bewijs.
Dat wil nog niet zeggen dat we de discussie moeten staken.
We kunnen alleen maar hopen dat reden een keer de overhand krijgt zodat deze blinden gaan zien.
Groet,
Kitty
Uiteraard geeft een homeo-aanhanger nooit toe, dat zei ik al eerder.
Het gaat het erom dat de toeschouwers goed zien hoe de kwakken tegen de klippen op fabuleren en elk argument uit de weg gaan.
Daarom dus juist wel en iedere keer opnieuw laten zien dat genezen met (verdampt) oververdund kraanwater bedrog moet zijn. Dat kan iedereen snappen.
Ook hier weer is de gewone wetgeving veel beschermender dan in de gezondheidszorg:
Bij deur-aan-deur-colportage ben je beter beschermd tegen verkoperspraatjes dan bij de homeo en andere kwak, terwijl je fatsoensgerelateerd het tegenovergestelde zou verwachten.
Mensen in meer of mindere nood afpersen wordt gemeenlijk erger gevonden; maar niet in de bescherming tegen alternatieve benaderingen.
Ik zal nog een paar mooie opzoeken !
Roeland