Oorlog Midden Oosten en gerelateerd
Moderator: Moderators
Re: Oorlog Midden Oosten en gerelateerd
Ik ben er niet zo blij mee dat een volk dat intens een ander volk haat gaat oordelen over een 'terroristische aanslag' van de ander. Ik denk niet dat er eerlijke aanklachten en tribunalen gaan komen.
Bovendien rechtvaardigt de doodstraf in andere landen niet het gebruik ervan in een ander land. Het is een stukje beschaving om de doodstraf af te schaffen. Maar misschien mogen we geen hoge beschavings-normen verwachten van Israël.
Bovendien rechtvaardigt de doodstraf in andere landen niet het gebruik ervan in een ander land. Het is een stukje beschaving om de doodstraf af te schaffen. Maar misschien mogen we geen hoge beschavings-normen verwachten van Israël.
Israëlisch politiek is de splijtzwam van de wereld.
- lost and not found yet!
- Superposter
Ja! Goed dat je dat even naar voren brengt! Alle voornoemde landen passen selectief de doodstraf toe: op Vrijdenkers vanwege hun mening! Vooral in Iran als je het nieuws een beetje hebt gevolgd. En in welk Islamitisch land wil je homo zijn? In Gaza wordt je dan sowieso zonder proces van een flat afgeflikkerd! Terwijl in Jeruzalem elk jaar de Jeruzalem Pride Parade gehouden wordt!
We are dancing again!
"Volwassen ethiek erkent dat voortbestaan
de voorwaarde is voor alle andere waarden." ChaimNimsky
🔱
🔱
Waarom ben je daar wel tegen dan? Alleen homo's....alleen Palestijnen.....selectieve doodstraf!lost and not found yet! schreef: ↑02 apr 2026 15:39Ja! Goed dat je dat even naar voren brengt! Alle voornoemde landen passen selectief de doodstraf toe: op Vrijdenkers vanwege hun mening! Vooral in Iran als je het nieuws een beetje hebt gevolgd. En in welk Islamitisch land wil je homo zijn? In Gaza wordt je dan sowieso zonder proces van een flat afgeflikkerd! Terwijl in Jeruzalem elk jaar de Jeruzalem Pride Parade gehouden wordt!
De wereld anno 2026: Vernietigen, moorden, koloniseren, annexeren, roundup strooien bij buurlanden, een land bombarderen, (humanitair) recht negeren: zonder consequenties.
- TIBERIUS CLAUDIUS
- Superposter
Dat laatste is een teer punt, men heeft juist al zo'n 80jaar gevent dat het dat wel was.Bonjour schreef: ↑02 apr 2026 15:10 Ik ben er niet zo blij mee dat een volk dat intens een ander volk haat gaat oordelen over een 'terroristische aanslag' van de ander. Ik denk niet dat er eerlijke aanklachten en tribunalen gaan komen.
Ook hier een ontluisterend gebeuren.
Ik denk dat dit mede de oorzaak is van de uittocht die op gang is gekomen.
En als er nu meer keizers zijn geweest dan maanden, wat dan, geachte senatoren?
- TIBERIUS CLAUDIUS
- Superposter
Heb je iets van een bewijs voor dat van dat sak af flikkeren?lost and not found yet! schreef: ↑02 apr 2026 15:39Ja! Goed dat je dat even naar voren brengt! Alle voornoemde landen passen selectief de doodstraf toe: op Vrijdenkers vanwege hun mening! Vooral in Iran als je het nieuws een beetje hebt gevolgd. En in welk Islamitisch land wil je homo zijn? In Gaza wordt je dan sowieso zonder proces van een flat afgeflikkerd! Terwijl in Jeruzalem elk jaar de Jeruzalem Pride Parade gehouden wordt!
Of is het slechts weer propaganda?
- Superposter
En de vrijdenkers dan? Bedoel je wel wat ik begrijp?dikkemick schreef: ↑02 apr 2026 15:45Waarom ben je daar wel tegen dan? Alleen homo's....alleen Palestijnen.....selectieve doodstraf!lost and not found yet! schreef: ↑02 apr 2026 15:39Ja! Goed dat je dat even naar voren brengt! Alle voornoemde landen passen selectief de doodstraf toe: op Vrijdenkers vanwege hun mening! Vooral in Iran als je het nieuws een beetje hebt gevolgd. En in welk Islamitisch land wil je homo zijn? In Gaza wordt je dan sowieso zonder proces van een flat afgeflikkerd! Terwijl in Jeruzalem elk jaar de Jeruzalem Pride Parade gehouden wordt!
We are dancing again!
🔱
🔱
Ik ben er niet zo blij mee dat een volk zonder land dat intens een ander volk juist vanwege hun internationaal erkende soevereine land haat. en daarom terroristische aanslagen pleegt op volledig onschuldige burgers van dat land. Het is nog maar afwachten of daarover ooit eerlijke aanklachten of tribunalen gaan komen.Bonjour schreef: ↑02 apr 2026 15:10 Ik ben er niet zo blij mee dat een volk dat intens een ander volk haat gaat oordelen over een 'terroristische aanslag' van de ander. Ik denk niet dat er eerlijke aanklachten en tribunalen gaan komen.
Terroristische aanslagen worden door niets gerechtvaardigd en wat mij betreft mag daar zelfs in Nederland de doodstraf voor worden ingevoerd, zelfs als alle Islamitische landen ter wereld de doodstraf voor Vrijdenkerij afschaffen!
Niet het ontbreken van de doodstraf in een ander land zou lijdend [SIC] moeten zijn. Dat onze overheid zorgdraagt voor de veiligheid van de eigen bevolking zie ik als één van de hoogste prioriteiten, sterker nog:
- juist dát zie ik als een hoge beschavings-norm!
. . . . . . . . . . . . .
Antisemitische uitingen stoppen helpt bestrijding antisemitisme.
We will dance again AND keep on dancing ...
Een regering besluit dat doodstraf voor 1 bepaalde groep geldt. Als een andere groep iets doet dat door deze regering verboden is dan volgen er geen consequenties.lost and not found yet! schreef: ↑02 apr 2026 15:59En de vrijdenkers dan? Bedoel je wel wat ik begrijp?dikkemick schreef: ↑02 apr 2026 15:45Waarom ben je daar wel tegen dan? Alleen homo's....alleen Palestijnen.....selectieve doodstraf!lost and not found yet! schreef: ↑02 apr 2026 15:39
Ja! Goed dat je dat even naar voren brengt! Alle voornoemde landen passen selectief de doodstraf toe: op Vrijdenkers vanwege hun mening! Vooral in Iran als je het nieuws een beetje hebt gevolgd. En in welk Islamitisch land wil je homo zijn? In Gaza wordt je dan sowieso zonder proces van een flat afgeflikkerd! Terwijl in Jeruzalem elk jaar de Jeruzalem Pride Parade gehouden wordt!
Zo ben ik dus tegen de doodstraf, want als Palestijnen de doodstraf verdienen, dan de terroristen Netanyahu en Katz en Smotrich en Gvir ook. Gelijke monniken....
Laatst gewijzigd door dikkemick op 02 apr 2026 16:09, 1 keer totaal gewijzigd.
De wereld anno 2026: Vernietigen, moorden, koloniseren, annexeren, roundup strooien bij buurlanden, een land bombarderen, (humanitair) recht negeren: zonder consequenties.
Als je zonder dogma's redeneert zou je weten dat de strafmaat heel weinig invloed heeft op de overtreding. Je krijgt er alleen maar volle gevangenissen van. Preventie doet veel meer. Praten met de andere groep is essentieel daarvoor. We kunnen Israël verwijten dat ze nooit hard geprobeerd hebben om tot een voor beide partijen acceptabele oplossing te komen. (Misschien op één uitzondering na)
De schuld dus bij de Palestijnen leggen is een vorm van antipalestijnisme.
Zoals ik eerder al schreef, ik stelde geen tegenvraag.
Maar over ontwijkingstechniek gesproken:
- Ga eens in op wat ik wel naar voren bracht in plaats van dat te ontwijken,
of wellicht vergeten bent?
Ik herhaal:
HierEnNu schreef: ↑02 apr 2026 13:43
Ik begrijp jouw selectieve verontwaardiging in deze niet, want de landen die je opsomt voeren al sinds jaar en dag daadwerkelijk de doodstraf uit. Daar heb ik je nog nooit over gehoord terwijl daar de doodstraf zelfs daadwerkelijk kan worden uitgevoerd vanwege overspel en, let op Vrijdenker: vanwege blasfemie!
- TIBERIUS CLAUDIUS
- Superposter
Ik ken eigenlijk geen land waar ooit formeel vast ligt/lag dat de doodstraf slecht voor een bepaalde etnische groep zou gelden.dikkemick schreef: ↑02 apr 2026 16:08Een regering besluit dat doodstraf voor 1 bepaalde groep geldt. Als een andere groep iets doet dat door deze regering verboden is dan volgen er geen consequenties.lost and not found yet! schreef: ↑02 apr 2026 15:59En de vrijdenkers dan? Bedoel je wel wat ik begrijp?
Zo ben ik dus tegen de doodstraf, want als Palestijnen de doodstraf verdienen, dan de terroristen Netanyahu en Katz en Smotrich en Gvir ook. Gelijke monniken....
Dat het wel voor kwam dat men bij die zaken het wel deed is iets anders dan dat het bij wet zou zijn geregeld.
Hier gebruik je een drogredenatie. "Je hebt niets van anderen gezegd, dus mag je hier ook niets van zeggen"HierEnNu schreef: ↑02 apr 2026 16:12 [
of wellicht vergeten bent?Ik herhaal:
Ik begrijp jouw selectieve verontwaardiging in deze niet, want de landen die je opsomt voeren al sinds jaar en dag daadwerkelijk de doodstraf uit. Daar heb ik je nog nooit over gehoord terwijl daar de doodstraf zelfs daadwerkelijk kan worden uitgevoerd vanwege overspel en, let op Vrijdenker: vanwege blasfemie!
- Superposter
Maak eerst eens de afweging wie er tot terroristische organisaties benoemd zijn en daar internationaal onder vallen en denk dan nog een keer na en dit keer NIET vanuit je onderbuikgevoelens! Één bepaalde groep, volgens mij zijn terroristen één bepaalde groep! Wat snap je daar niet aan dan?dikkemick schreef: ↑02 apr 2026 16:08Een regering besluit dat doodstraf voor 1 bepaalde groep geldt. Als een andere groep iets doet dat door deze regering verboden is dan volgen er geen consequenties.lost and not found yet! schreef: ↑02 apr 2026 15:59En de vrijdenkers dan? Bedoel je wel wat ik begrijp?
We are dancing again!
🔱
🔱
Maar daar moet je in mee nemen wie in staat is een organisatie op een terroristische lijst te krijgen. Dat is de VS en die laten zich door Israël beïnvloeden. Vele Palestijnen zullen het IDF ook terroristisch vinden en gezien het aantal oorlogsmisdaden hebben ze daar ook reden genoeg voor. Alleen hebben ze niet de macht Israël op die lijst te krijgen.lost and not found yet! schreef: ↑02 apr 2026 16:21Maak eerst eens de afweging wie er tot terroristische organisaties benoemd zijn en daar internationaal onder vallen en denk dan nog een keer na en dit keer NIET vanuit je onderbuikgevoelens! Één bepaalde groep, volgens mij zijn terroristen één bepaalde groep! Wat snap je daar niet aan dan?dikkemick schreef: ↑02 apr 2026 16:08Een regering besluit dat doodstraf voor 1 bepaalde groep geldt. Als een andere groep iets doet dat door deze regering verboden is dan volgen er geen consequenties.lost and not found yet! schreef: ↑02 apr 2026 15:59
En de vrijdenkers dan? Bedoel je wel wat ik begrijp?
Denk je echt dat dikkemick, degene aan wie ik dat vroeg,Bonjour schreef: ↑02 apr 2026 16:18Hier gebruik je een drogredenatie. "Je hebt niets van anderen gezegd, dus mag je hier ook niets van zeggen"HierEnNu schreef: ↑02 apr 2026 16:12 [
of wellicht vergeten bent?Ik herhaal:
dat zó gaat beantwoorden? Goh ... ik ben oprecht benieuwd!