Een Vrolijke Atheist ontmoet de Islam

Discussies over de Islam.

Moderator: Moderators

JH
Geregelde verschijning
Contacteer:

Bericht door JH »

marc aka controle schreef:Ik heb al een paar leuke pm's gekregen van m.nl, in de trant van "moge allah je leiden of je botten breken en vuile jood, dit is voor moslims".
.............. :oops:
Keep a healthy mind!
Mohammed_Saadiq

Bericht door Mohammed_Saadiq »

mouvement schreef:Mohammed_Saadiq op het ontdek islam forum schreef:
Ik ben dan ook trots en blij dat ik nu een atheïst ben.

Leuk voor jou. So? Er zijn anderen die daar anders over denken. En wees nogmaals niet te voorbarig. Wie het laatst lacht, lacht het best. Op de dag des oordeels zullen we weten wie er gelijk heeft. De gelovigen of de ongelovigen. Denk daar maar goed over na. Ik vrees voor je ziel en ik zal tot Allah bidden om je te leiden. Maar je zult toch eerst je hart voor de Schepper moeten openstellen
.
ik denk wel dat atheïsme over het algemeen wat meer vrijheid heeft. een gelovige leeft naar het moment toe dat hij dood gaat en eeuwig leeft. een atheïst leeft nu en probeert vaak wat van zijn leven te maken, vaak is iets van zijn leven maken vrij zijn.
ik probeer in zekere zin ook aan te sluiten op jouw levensstijl.

Wil je aub mijn uitspraken niet uit hun verband rukken. Waarom toon je niet mijn gehele reactie. Dit lijkt wel een kwestie van knippen en plakken, wat veel onrecht doet aan de waarheid.
Cluny
Banned

Bericht door Cluny »

Afbeelding

Dus je bent een vrolijke creationist op bezoek bij een 'atheïstenforum'?
http://www.ontdekislam.nl/forum/viewtop ... sc&start=0
Laatst gewijzigd door Cluny op 29 mar 2007 08:33, 1 keer totaal gewijzigd.
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.
Cluny
Banned

Bericht door Cluny »

http://www.ontdekislam.nl/forum/viewtopic.php?t=12779

Ineens had ik er geen zin meer in.
Om me in te houden en dan toch elk ogenblik een ban verwachten.
Lange gevoelige moslimtenen, daar moet net zo lang op gestampt worden tot ze gevoelloos zijn en niet meer groeien.
Doe je dat niet, uit respect of medelijden dan overwoekeren ze jouw vrijheid.
Ik heb maar afscheid genomen van deze enge site van moslimfundamentalisten met de harde kern van bloeddorstige moslimfascisten.
En eerlijk gezegd, een atheïst wordt daar niet echt vrolijk.

http://www.ontdekislam.nl/forum/viewtop ... 777#158777
:evil: Afbeelding :twisted:
Laatst gewijzigd door Cluny op 30 mar 2007 20:43, 1 keer totaal gewijzigd.
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.
Sebastiaan
Bevlogen

Bericht door Sebastiaan »

Inderdaad, en als je bedenkt dat de moslims die actief zijn op die forums de toekomstige moslims vertegenwoordigd dan zie ik de toekomst niet echt rooskleurig in. Gisteen hoorde ik in het nieuws dat steeds meer jonge moslims zich op het Internet oriënteren naar hun geloof. Dat zou voldoende moeten zijn om alle sirenes af te laten gaan. Want Semi Gelovigen die zich verdiepen in hun geloof zullen eerder fundamentalistischer worden dan verlicht. Terwijl de meeste Semi moslims denken dat Islam vrede betekend en Mohammed een perfect goed mens, zullen ze leren hoe deze vrede bereikt kan worden en hoe men het leven van de perfecte mensen kan imiteren
De wereld is zoveel logischer en makkelijker te begrijpen zonder god dan met, dus waarom moeilijk doen als het makkelijk kan?
Plaats reactie