Grote Donor show komende vrijdag BNN

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

DigiHeld
Geregelde verschijning

Bericht door DigiHeld »

cymric schreef:Eh??? Dan wordt het eens tijd voor wat bronnenonderzoek, want dit spreekt elkaar lijnrecht tegen. Zou je ajb mij wat referenties kunnen geven? Ik citeerde ook maar halfslachtig van één of andere site, en die is dus blijkbaar niet helemaal op de hoogte, terwijl ik het wel graag zou weten.
als jij halfslachtig citeerd, maar dat WEL VOLMONDIG neer kwakt alszijnde de waarheid, daag ik jou nogmaals uit om met met betere volslachtige bronnen te komen...dan zal ik mijn bron (want dit is niet iets wat ikzelf zou verzinnen) prijsgeven !!!

Fijn hoor ! een gedegen onderzoek en stelling teniet gedaan zien worden door een lanterfanter die vervolgens dont blame the innoncent speelt?

Jij zei toch "ik heb geleerd dat" ?
Het is geel/blauw en als je het in je oog krijgt ben je dood !

(thcirtsaam tiu yticretni ed)
cymric
Bevlogen

Bericht door cymric »

Doe niet zo moeilijk, joh. Soms is een verzoek om informatie gewoon dat. Een verzoek om informatie. Ik geef eerlijk toe dat mijn informatie blijkbaar niet zo betrouwbaar is als ik dacht---het waren slechts een paar zinnen in een document dat er verder okee uitzag. Maar die zinnen staan wel haaks op wat jij hierboven zei: namelijk dat van bepaalde organen de 'stam'cellen niet echt meewerken. Nu vraag ik aan jou, heel eenvoudig, zonder valse voorwendselen, waar jij jouw info vandaan haalt, zodat ik daarvan kan leren, de lacune in mijn kennis kan repareren, en je gelijk kan geven. Ik heb die beledigd-uitdagende toon werkelijk niet verdiend.
I think, and ever shall think, that it cannot be wrong to defend one's opinions with arguments, founded upon reason, without employing force or authority. ---Niccolò Machiavelli
DigiHeld
Geregelde verschijning

Bericht door DigiHeld »

cymric schreef:Ik heb die beledigd-uitdagende toon werkelijk niet verdiend.
Iets wat je niet verdiend en toch krijgt is wel het summum van liefdadigheid :twisted:

Voor wat mijn digitale excuses waard zijn : SORRY !

Het gaat de laatste tijd slecht met "onze" brouwer in het zuiden, megaboetes etc. zodoende probeer ik de aandelenkoers wat op te krikken, gevolg hiervan is dat ik in mijn euforische (s'avonds nochtans) stemming wel eens een tikkeltje balorig wordt.

Ik heb al moeite met kweauten, laat staan een link plaatsen in de vorm van een woord, zoals jij zo mooi kan.
Toch zal ik het proberen, mocht het niet lukken dan moet je maar ff copy/pasten.

http://www.nwtonline.nl/nieuwsDetail.la ... 51E34B85C0

en

http://www.nwtonline.nl/nieuwsDetail.la ... 51E34B85C0

2004 is misschien niet up to date, maar he, dont shoot the messenger (or the pianoplayer).

Groet,
Blue

Kevin
Diehard

Bericht door Kevin »

DigiHeld schreef:
Amehoelah schreef:MAG het eigenlijk wel wat BNN doet? Je creert namelijk een situatie waarin alle medische afwegingen die bij orgaandonatie spelen niet meer ter zake doen.
Bullshit ! alle drie de kandidaten zijn medisch gewogen en terzake doende bevonden.
En natuurlijk mag je dan op achterste selecteren, blond en een bos hout zouden mijn criteria zijn overigens 8)

Ik ben benieuwd naar jullie reacties als er weer en tvshow wordt georganiseerd t.b.v. Darfur, of andere arme afrikaantjes.
Als sommigen hier de donorshow als walgelijk kwalificeren, moeten ze haast wel moord en brand schreeuwen bij een smsactie voor de hongerigen, immers, met die geldinzameling worden een aantal tienduizenden gered, die vervolgens hun 13 koppig gezin laten creperen omdat ze niet habla geboortebeperking !

Een goedkoop, makkelijk en uiterst efficient antwoord voor de donors is er al lang, jammer dat velen (niet donorafhankelijke) dit weer verwerpelijk vinden : het kweken van organen.

Tot de tijd dat men overgaat tot het kweken van organen, juich ik ieder tv-donorshow concept toe, het liefst nog in Big Brother vorm, opdat ik ook kan meestemmen en alsnog voor die rondborstige blonde kan sms'en.
Ik wens je bijna een nierfalen toe, zodat je zelf in een van je begeerde 'stem twee de dood in' programma's de hoofdrol kan vervullen.

"En de nier gaat naarrrrrr......... *lange wachttijd, zodat de spanning nog hoger oploopt en iedereen op het puntje van z'n stoel zit vanwege deze semi-cliffhanger actie* Jolanda! Sorry Digiheld. Maar als troostprijs verzorgen wij je laatste week in dit leven in een luxe hotel aan de spaanse costa, waar je dankzij je medicijnen lekker in de zon kan gaan zitten verbranden."

Ik ga in ieder geval niet kijken. Het concept is etisch verwerpelijk, tenzij ze besluiten het programma niet uit te zenden en het als actie is bedoeld om aandacht te vragen voor het donor probleem.
afgestompt dier
Forum fan

Bericht door afgestompt dier »

Ik ga in ieder geval niet kijken. Het concept is etisch verwerpelijk, tenzij ze besluiten het programma niet uit te zenden en het als actie is bedoeld om aandacht te vragen voor het donor probleem.
Helaas voor jouw hebben ze idd meer aandacht verworven dan de hele overheid met hun krampachtige acties en ik ben niet roomser dan de paus, ik kijk wel (athans ik neem het op) ik ben benieuwd hoe ze dit gaan aanpakken eerlijk gezegd denk ik dat het op een respectvolle manier val gebeuren.
Geloof verzet bergen onzin.
DigiHeld
Geregelde verschijning

Bericht door DigiHeld »

Kevin schreef:
Ik wens je bijna een nierfalen toe, zodat je zelf in een van je begeerde 'stem twee de dood in' programma's de hoofdrol kan vervullen.

"En de nier gaat naarrrrrr......... *lange wachttijd, zodat de spanning nog hoger oploopt en iedereen op het puntje van z'n stoel zit vanwege deze semi-cliffhanger actie* Jolanda! Sorry Digiheld. Maar als troostprijs verzorgen wij je laatste week in dit leven in een luxe hotel aan de spaanse costa, waar je dankzij je medicijnen lekker in de zon kan gaan zitten verbranden."

Mocht ik ooit een orgaan nodig hebben, ben ik de eerste die zich aanmeld voor een BigBrother-donor huis.
Jij mag me dan wegstemmen, ik zal elke mogenlijkheid aangrijpen om die nier in de wacht te slepen !
Graag zou ik aan alle spel elementen meedoen, bijv. De RollaterRace, de Wie Kan Het Langst Zonder Dialyse Race, Wie Eet Het Meeste Zout spel... etc. etc.

Dat jij niet gaat kijken is prima, maar rot op met je etisch verwerpelijkheid ! Wie ben jij om deze mensen de kans te ontnemen ?
Bij nader inzien vindt ik JOU etisch verwerpelijk, als door jouw protest de show niet zou doorgaan MOORDENAAR !

Kevin
Diehard

Bericht door Kevin »

DigiHeld schreef:
Kevin schreef:

Mocht ik ooit een orgaan nodig hebben, ben ik de eerste die zich aanmeld voor een BigBrother-donor huis.
Jij mag me dan wegstemmen, ik zal elke mogenlijkheid aangrijpen om die nier in de wacht te slepen !
Graag zou ik aan alle spel elementen meedoen, bijv. De RollaterRace, de Wie Kan Het Langst Zonder Dialyse Race, Wie Eet Het Meeste Zout spel... etc. etc.

Dat jij niet gaat kijken is prima, maar rot op met je etisch verwerpelijkheid ! Wie ben jij om deze mensen de kans te ontnemen ?
Bij nader inzien vindt ik JOU etisch verwerpelijk, als door jouw protest de show niet zou doorgaan MOORDENAAR !
Ik vraag me plots af waar die nier in het spel vandaan komt... Laten ze vlák voor de uitslag iemand die al 10 jaar in coma ligt sterven? Zou het niet meer etisch zijn om als troostprijs dan (op eenzelfde wijze, of wat voor wijze dan ook) ergens twee nieren vandaan te halen voor de "verliezers"? Hoe zit het met de patient die op de wachtlijst staat en, gezien zijn/haar situatie en wachttijd, die nier eigelijk zou krijgen?

Voor als je het nog steeds niet hebt begrepen (en uit je reactie blijkt dat duidelijk): Het punt is niet 'de kans op een nier', het punt is het spel-element van de show relatief aan de etische standaard. Toen die tsunamie over azië ging stond de postcode loterij twee weken later weeral op de stoep voor geld. Typisch Nederland.. Een spelletje maken van het menselijk lijden terwijl we het hier zelf goed hebben.

Ik denk dat je macho-masker snel valt wanneer plotseling allebei je nieren falen... Met jou etische standaard zou je vast je tegenspelers in het big-brother huis vergiftigen o.i.d. "Alles om die nier maar te krijgen". Misschien heb je wel een kind van 8 wat je moet offeren aan de grote BNN. Snap je wat ik bedoel? Er zijn niet voor niets wachtlijsten en doktoren die beslissen wié het snelst een nier nodig heeft en bij wié het minste risico bestaat dat de nier afgestoten wordt (bloedgroep, conditie, eventuele afwijkingen, andere factoren).

Je gaat dan als kandidaat niet dood omdat je pech hebt, maar omdat veel mensen in nederland kennelijk iemand anders leuker vinden. Dat is absurd en mens onwaardig.

Ik ga dus niet kiezen uit drie mensen omdat BNN het wil.
collegavanerik
Superposter

Bericht door collegavanerik »

Kevin schreef:
Ik vraag me plots af waar die nier in het spel vandaan komt... Laten ze vlák voor de uitslag iemand die al 10 jaar in coma ligt sterven?
De donor, een dodelijk zieke patient die nog maar kort te leven heeft, komt ook in de uitzending.
Afbeelding Hebr 6:
5 wie het weldadig woord van God en de kracht van de komende wereld ervaren heeft 6 en vervolgens afvallig is geworden, kan onmogelijk een tweede maal worden bekeerd.
Als er een almachtige god bestaat, dan is hij een sadist.
Plons
Bevlogen

Bericht door Plons »

Kevin schreef:
Dat is absurd en mens onwaardig.
Correctie, dat vind 'Jij' absurd en weet je wat ik absurd vind dat mensen ondanks dat ze weten dat ze dood gaan het vertikken om hun organen af te staan voor iemand die het dringend nodig heeft.
Fuck met alles.
Kevin
Diehard

Bericht door Kevin »

collegavanerik schreef:
Kevin schreef:
Ik vraag me plots af waar die nier in het spel vandaan komt... Laten ze vlák voor de uitslag iemand die al 10 jaar in coma ligt sterven?
De donor, een dodelijk zieke patient die nog maar kort te leven heeft, komt ook in de uitzending.
Aha. Ik heb ondertussen gelezen dat het "spelprogramma" ook een meer informatief karakter heeft. We zullen na afloop zien hoe serieus het allemaal is aangepakt.. Tot die tijd blijf ik skeptisch.
Fenomeen
Superposter

Bericht door Fenomeen »

Kevin schreef:We zullen na afloop zien hoe serieus het allemaal is aangepakt.. Tot die tijd blijf ik skeptisch.
Eens kijken wat er straks komen gaat, ik ben ook nog sceptisch maar ik begin 'm nou toch een beetje te knijpen.
En Met Het Mes Op tafel komt tegelijkertijd, dat wordt kiezen.
Wat wel leuk is dat na de donorshow Little Britain komt, ondertussen is een mogelijkheid, afhankelijk van hoe de show verlopen gaat, om bij te komen, een journaal en sport zit er nog tussen.
DLSS

Bericht door DLSS »

ik ben niet zeker wat ik van die actie moet denken ....
maar het donor tekort ligt ook gedeeltelijk aan jullie wetgeving .....
als men donor wilt zijn moet men daar een kaartje (of wat dan ook) voor aanvragen en dat doen natuurlijk de meeste mensen niet. (al is het maar omdat het "yet another hassle" is).

terwijl hier in Belgie het andersom is, hier is iedereen donor, tenzij je aanvraagt dit niet te zijn ... .
Afbeelding
"ASU - one nation OVER god !"
Theoloog

Bericht door Theoloog »

Ja, DLSS, maar dat lijkt me een principieel punt. Als de overheid dat zo regelt als in België, eigent ze zich daarmee de organen toe van haar burgers.

In Nederland houdt men daarom strak vast aan het beleid van de vrijwilligheid.

Zelfde geldt voor de stemplicht.
collegavanerik
Superposter

Bericht door collegavanerik »

en de winnaar is....

niemand, de donor was een actrice.

De kandidaten waren wel echt.
Afbeelding Hebr 6:
5 wie het weldadig woord van God en de kracht van de komende wereld ervaren heeft 6 en vervolgens afvallig is geworden, kan onmogelijk een tweede maal worden bekeerd.
Als er een almachtige god bestaat, dan is hij een sadist.
Plons
Bevlogen

Bericht door Plons »

Waren de kandidaten op de hoogte daarvan ?
Fuck met alles.
Plaats reactie