DigiHeld schreef:Kevin schreef:
Ik wens je bijna een nierfalen toe, zodat je zelf in een van je begeerde 'stem twee de dood in' programma's de hoofdrol kan vervullen.
"En de nier gaat naarrrrrr......... *lange wachttijd, zodat de spanning nog hoger oploopt en iedereen op het puntje van z'n stoel zit vanwege deze semi-cliffhanger actie* Jolanda! Sorry Digiheld. Maar als troostprijs verzorgen wij je laatste week in dit leven in een luxe hotel aan de spaanse costa, waar je dankzij je medicijnen lekker in de zon kan gaan zitten verbranden."
Ik ga in ieder geval niet kijken. Het concept is etisch verwerpelijk, tenzij ze besluiten het programma niet uit te zenden en het als actie is bedoeld om aandacht te vragen voor het donor probleem.
Mocht ik ooit een orgaan nodig hebben, ben ik de eerste die zich aanmeld voor een BigBrother-donor huis.
Jij mag me dan wegstemmen, ik zal elke mogenlijkheid aangrijpen om die nier in de wacht te slepen !
Graag zou ik aan alle spel elementen meedoen, bijv. De RollaterRace, de Wie Kan Het Langst Zonder Dialyse Race, Wie Eet Het Meeste Zout spel... etc. etc.
Dat jij niet gaat kijken is prima, maar rot op met je etisch verwerpelijkheid ! Wie ben jij om deze mensen de kans te ontnemen ?
Bij nader inzien vindt ik JOU etisch verwerpelijk, als door jouw protest de show niet zou doorgaan MOORDENAAR !
Ik vraag me plots af waar die nier in het spel vandaan komt... Laten ze vlák voor de uitslag iemand die al 10 jaar in coma ligt sterven? Zou het niet meer etisch zijn om als troostprijs dan (op eenzelfde wijze, of wat voor wijze dan ook) ergens twee nieren vandaan te halen voor de "verliezers"? Hoe zit het met de patient die op de wachtlijst staat en, gezien zijn/haar situatie en wachttijd, die nier eigelijk zou krijgen?
Voor als je het nog steeds niet hebt begrepen (en uit je reactie blijkt dat duidelijk): Het punt is niet 'de kans op een nier', het punt is het spel-element van de show relatief aan de etische standaard. Toen die tsunamie over azië ging stond de postcode loterij twee weken later weeral op de stoep voor geld. Typisch Nederland.. Een spelletje maken van het menselijk lijden terwijl we het hier zelf goed hebben.
Ik denk dat je macho-masker snel valt wanneer plotseling allebei je nieren falen... Met jou etische standaard zou je vast je tegenspelers in het big-brother huis vergiftigen o.i.d. "Alles om die nier maar te krijgen". Misschien heb je wel een kind van 8 wat je moet offeren aan de grote BNN. Snap je wat ik bedoel? Er zijn niet voor niets wachtlijsten en doktoren die beslissen wié het snelst een nier nodig heeft en bij wié het minste risico bestaat dat de nier afgestoten wordt (bloedgroep, conditie, eventuele afwijkingen, andere factoren).
Je gaat dan als kandidaat niet dood omdat je pech hebt, maar omdat veel mensen in nederland kennelijk iemand anders leuker vinden. Dat is absurd en mens onwaardig.
Ik ga dus niet kiezen uit drie mensen omdat BNN het wil.