Amerikaans homo-icoon zweert homozijn af.

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

fbs33
Bevlogen

Re Pointer

Bericht door fbs33 »

Ik bedoelde met mijn aangehaalde citaat iets geheel anders te zeggen haha.
Overigens slaat jouw antwoord absoluut de plank volkomen mis door voor (mijn gebruikte woord 'heterosexualiteit'.....homosexualiteit te lezen!
Want dáár slaat jouw aangehaalde bijbeltekst op, en niet op de heterosexualiteit uit mijn citaat!

Wat ik in dat stukje waaruit dat citaat gehaald is, probeerde te zeggen .......is de m.i. volkomen gelijkwaardigheid als 'gevoel'
Waardoor een homo-stel; gelijkwaardig is aan een hetero-stel in hun liefdegevoel voor elkaar
Dat het homo-stel kinderloos blijft roept de verdenking op dat de goden mede bedacht zijn 'geworden, met de bedoeling e.e.a. te bezien als 'kinderfokkerij om kudde-macht groter te maken!
De verdenking verwordt bijna tot bewijs als je de roemruchte slagzin 'Gaat heen en vermenigvuldigt U" als óók een goddelijke uitlating in de geheiligde boeken tegenkomt.
En dán vergezeld MOET worden door hel en verdoemenis af te roepen over 'stellen' met een andere geaardheid.
Overigens ben ik even vast als Kitty overtuigd dat haar waarneming niet op luchtfietserij berust en hebben 'ervaringen' van mij dat beeld bevestigd!
groet
Exdeo
Forum fan

Bericht door Exdeo »

[quote="Pebble
en die 'klik' (al is die moeilijk te verwoorden) is beslist véél méér dan de fysieke aantrekkingskracht
Bi in de bijbel

Meestal worden de bijbelteksten Leviticus 18.22 en 20.13 en Romeinen 1.27 door christenen aangehaald om homo’s te verdoemen. Maar Leviticus is een hele serie geboden en verboden waarvan de meeste door moderne christenen niet meer nagevolgd worden. En Paulus heeft Jezus nooit in levende lijve ontmoet, en zijn woorden hebben niet dezelfde waarde als de woorden van Christus (die zei: heb u naaste lief)

Maar is er nog een curieuze bijbeltekst die de meeste christenen niet kennen, of gewoon overheen lezen.
Dat is wanneer David hoort dat zijn vriend Jonathan gestorven is, hij zingt dan een klaaglied dat begint met:
uw liefde was mij wonderlijker dan liefde der vrouwen (2 Samuël 1:26)
Lijkt me vrij duidelijk waar het hier omgaat. Natuurlijk zullen christenen erop wijzen dat David later als koning een hele harem aan vrouwen had, en ook nog gestraft werd omdat hij niet van andermans vrouw kon afblijven.
Maar toch, deze ene tekst is naar bijbelse maatstaven toch wel heel expliciet.
Als je dan ook nog leest: 1 Samuël 18:1
, dat de ziel van Jonathan verbonden werd aan de ziel van David; en Jonathan beminde hem als zijn ziel.En:
1 Samuël 18:3 Jonathan nu en David maakten een verbond, dewijl hij hem liefhad als zijn ziel.
Je zou kunnen zeggen het klikte, hij moet toch minstens Bi geweest zijn.

Iets wat kunstenaars vroeger blijkbaar al door hadden, het davidsbeeld van Michelancelo is misschien al homo-erotisch te noemen, maar Donatali maakt hem bijna meisjesachtig.
Kortom wanneer een christen de bijbel gebruikt tegen homo’s zegt dat meer over zijn eigen homofobie dan over zijn christelijkheid

Afbeelding
David door Michelancel,o met een lichaam waar elke homo trots op zou zijn

Afbeelding

David, door Donatello, bijna meisjesachtig

Bron Bijbel teksten: http://www.statenvertaling.net/concordantie/
Plaats reactie