Abdul Jabbar van de Ven op Ontdekislam! (Marinus' Fate)

Hier kun je links naar relevante websites posten, graag met een toelichting erbij.

Moderator: Moderators

Marinus
Bevlogen

Bericht door Marinus »

Devious schreef:Ik moet zeggen dat er óók wel wat genuanceerdere reacties zijn van mensen die het met de ban daar niet eens zijn, waaronder moslims.
Een dubbele moraal houden de moderatoren er nu overigens wel op na daar. Ik was al lid van dat forum toen het nog heel klein was met slechts enkele tientallen leden. Ik heb daar toen hele interessante discussies gevoerd met, als ik me de namen goed herinner, ene Sindbad en ene Alex/Ali. Van haat en agressie jegens agnosten en atheïsten was destijds geen enkele sprake, en ik denk dat deze jongens zich daar ook van gedistantieerd zouden hebben. Of ze daar überhaupt nog posten, weet ik niet. ...
Dat klopt ook en dat heb ik ook gezien. De meeste mensen op dat forum kon ik het goed mee vinden. Dat ik gebanned ben op dat forum vanwege uitlatingen die ik hier doe is gewoonweg bizar. Helemaal als je bekijkt dat mijn mening hier niet afwijkt van mijn mening daar. De stijl is wat anders maar de inhoud globaal hetzelfde. De enige uitzondering is mijn topic over het wetenschapsforum maar goed dat was politiek...

Dat ik Aj vd Vens identiteit bekend maakte is ook niet schokkends. Op het forum was algemeen bekend dat hij het was en dat de AIVD meeleest was geen gokje maar gewoon een voldongen feit. Als er al iets was wat zijn cover opblies was het mijn ban. De speculatie dat het om een bedreiging van mijn kant ging getuigd van dezelfde inlegkunde als de zogenaamde wetenschappelijke bewijzen uit de koran. Het feit dat ik me niet kan verdedigen tegen die aanteigingen jubelt van de onderliggende hypocrisie.

Ik denk dat ontdekislam op instortten staat. Het heeft een soort kritische massa bereikt en zakt in dezelfde ideologische blubber als maroc.nl.

Overigens posten Alex en Sinbad daar niet meer dacht ik. Sinbad tot een paar maanden terug nog wel geloof ik maar goed.

Nu ja mijn internetthuisbasis is vanaf gisteren dus freethinker. Maak maar vast een kamertje vrij: Here I am!!!!
Jonathan Rauch: (apatheism is) "a disinclination to care all that much about one's own religion and even a stronger disinclination to care about other people's"
Sararje
Superposter

Bericht door Sararje »

Nu ja mijn internetthuisbasis is vanaf gisteren dus freethinker. Maak maar vast een kamertje vrij: Here I am!!!!
Is er allang hoor.
"De bijbel is net een spoorboekje van de NS, je kan er alle kanten mee op." - Fons Jansen
"Als er bij het dorp waar bergen bergen bergen bergen bergen, Bergen, bergen bergen bergen bergen bergen, bergen bergen bergen bergen bergen.". - Kees Torn
Plons
Bevlogen

Bericht door Plons »

Ik vind het wel ironisch, ontdekislam (neem ik aan) vertegenwoordigt de islam en zo'n aktie is geen goede "reclame" voor de islam. Ik vraag me dan ook af wat ze eigenlijk willen bereiken met die site.
Fuck met alles.
Marinus
Bevlogen

Bericht door Marinus »

Ik dacht dat we een oprecht iemand hier hadden die wel wat over islam wilde leren en ook een eerlijk manier met ons omging.

Helaas merkte ik in deze link dat marinus een heel ander gezicht heeft,toont ook weer ens de vele ayaat van de koraan aan wat betreft huichelaars.

Als je nou nog inhoudelijk iets had gepost was het wel ok,maar de deigrerende toon die je over ons aanslaat valt me echt tegen van je.
Hier was ik een beetje te snel over heen gegaan. Heerlijk hypocriet natuurlijk dat hij zich NA mijn ban tot mij richt. Allereerst wordt ik monddood gemaakt. In het verloop van de topic komt deze jakobnl met allerlei beschuldigingen oa de verzonnen bedreiging van Abdultje; (kom op het stond zelfs op wikipedia dat ie daar actief was zo'n onthullig was dat niet dus) En als laatste worden degene die protesteren tegen mijn ban het zwijgen opgelegd dmv een slotje.

Kijk ik heb een hekel aan AJ vd Ven. Ik vind hem een eerste klas landverrader om precies te zijn en ik twijfel er ook niet aan dat hij een fles (alcoholvrije) champagne open zal trekken als hier het één en ander wordt opgeblazen. Na eergisteren zal de Reguliersdwarsstraat wel wat hoger op zijn lijstje zijn gekomen trouwens.

Nu ja mijn laatste keer gal spuwen hierover zal ik afsluiten met een positieve opmerking.

Komt ie hoor:

Heerlijk die bananenrepubliekmoraal op www.ontdekislam.nl!!!
Jonathan Rauch: (apatheism is) "a disinclination to care all that much about one's own religion and even a stronger disinclination to care about other people's"
fbs33
Bevlogen

Bericht door fbs33 »

Aan Marinus@ We hebben een bananenmonarchie hoor! :lol:
Devious
Erelid
Contacteer:

Bericht door Devious »

Plons schreef:Ik vind het wel ironisch, ontdekislam (neem ik aan) vertegenwoordigt de islam en zo'n aktie is geen goede "reclame" voor de islam. Ik vraag me dan ook af wat ze eigenlijk willen bereiken met die site.
Ik weet niet of je mijn verhaal al had gelezen. Toevallig ben ik al vanaf het prille begin geregistreerd op die site. Het begon heel goed, en ik heb destijds geregeld het forum van ontdekislam.nl aangeprezen als voorbeeld van vrijzinnige en gematigde islam. Er kon daar toen over van alles gediscussieerd worden zonder dat er ruzies ontstonden; een unieke situatie op islamfora. Nu is de situatie omgekeerd. Het is een beerput waar de radicale islam woekert. Het oorspronkelijke doel is nooit bereikt, om mensen kennis te laten maken met de 'ware', 'vreedzame' islam. Dat doel is mislukt. Wel ja, de site heet 'ontdekislam', en wellicht ontdekken we nu op die site het ware gezicht van de Islam.

Vriendelijke groet.
'Bij een discussie die de redelijkheid zoekt heeft hij die het onderspit delft groter voordeel, voor zover hij er iets van opgestoken heeft.’ Epicurus (341-271vc)
Marinus
Bevlogen

Bericht door Marinus »

Devious schreef:
Plons schreef:Ik vind het wel ironisch, ontdekislam (neem ik aan) vertegenwoordigt de islam en zo'n aktie is geen goede "reclame" voor de islam. Ik vraag me dan ook af wat ze eigenlijk willen bereiken met die site.
Ik weet niet of je mijn verhaal al had gelezen. Toevallig ben ik al vanaf het prille begin geregistreerd op die site. Het begon heel goed, en ik heb destijds geregeld het forum van ontdekislam.nl aangeprezen als voorbeeld van vrijzinnige en gematigde islam. Er kon daar toen over van alles gediscussieerd worden zonder dat er ruzies ontstonden; een unieke situatie op islamfora. Nu is de situatie omgekeerd. Het is een beerput waar de radicale islam woekert. Het oorspronkelijke doel is nooit bereikt, om mensen kennis te laten maken met de 'ware', 'vreedzame' islam. Dat doel is mislukt. Wel ja, de site heet 'ontdekislam', en wellicht ontdekken we nu op die site het ware gezicht van de Islam.
Vriendelijke groet.
Ik ben het deels met je betoog eens. Overigens is die site pas sinds kort aan het doorschieten. Ik vermoed dat het beheer al langer naar een reden zocht om me eraf te trappen. Ondanks het feit dat zowel mijn geaardheid als mijn levensovertuiging "verderfelijk" waren had ik wel wat goede punten in te brengen denk ik. Met als hoofddoel een vreedzame samenleving MET moslims. Nu ja dat is natuurlijk gevaarlijk een atheistische nicht die niet islamofoob is. Zaait verwarring onder de gelovigen en zo. Ik denk dat ik daarom gebanned ben. Ondanks dat doorzichtige "schijnproces" van ze.

Het is een hypocriet wespennest geworden daar....
Wel ja, de site heet 'ontdekislam', en wellicht ontdekken we nu op die site het ware gezicht van de Islam.
Wat mij betreft heeft de Islam 1.200.000.000 gezichten. De meerderheid van de forumers daar die stemden was tegen mijn ban. Dat is vooral wat ik ga onthouden over mijn ontdekislam-avontuurtje. De hardste schreeuwers krijgen de meeste aandacht over het algemeen en dat geld ook voor anti-sociale moslims als AJ vd Ven. De vreedzame moslims vallen hellaas gewoon niet op hoewel ik er van overtuigd ben dat die de meerderheid vormen.
Pointer
Forum fan

Bericht door Pointer »

het is ontdekislam
waarom lees ik toch steeds ontdekkistan :?:
fbs33
Bevlogen

Bericht door fbs33 »

Pointer schreef:het is ontdekislam
waarom lees ik toch steeds ontdekkistan :?:
Je moet je ene oog dichtdoen :lol:
Plons
Bevlogen

Bericht door Plons »

Devious schreef: Ik weet niet of je mijn verhaal al had gelezen..
Jawel hoor, maar naar het schijnt lezen de beheerders ook hier, en het was meer gericht naar 'die' beheerders toe. Daarbij vraag ik me af: wat is er veranderd ?? Zijn er andere beheerders voor in de plaats gekomen ? Of worden ze beinvloed door de handvol radicalen ?? Kortom: wat zijn hun doelstellingen nou ?? En beseffen ze wel dat door die ban van Marinus ze de islam in een kwaad daglicht zetten.
Fuck met alles.
Plons
Bevlogen

Bericht door Plons »

Marinus schreef:
Wat mij betreft heeft de Islam 1.200.000.000 gezichten.
Dat denk ik ook. Zoveel mensen, zoveel interpretaties .
De vreedzame moslims vallen hellaas gewoon niet op hoewel ik er van overtuigd ben dat die de meerderheid vormen.
Helaas gelt dat iid voor vele(?) mensen.
Fuck met alles.
collegavanerik
Superposter

Bericht door collegavanerik »

Plons schreef:
Marinus schreef:
Wat mij betreft heeft de Islam 1.200.000.000 gezichten.
Dat denk ik ook. Zoveel mensen, zoveel interpretaties .
De vreedzame moslims vallen hellaas gewoon niet op hoewel ik er van overtuigd ben dat die de meerderheid vormen.
Helaas gelt dat iid voor vele(?) mensen.
Waarom horen wij de vreedzame moslim niet?
Omdat zij weten dat zodra zij hun mond roeren, zij dan zelf doelwit van de jihadisten worden die zich beroepen op de koran. Helaas staat de ware islam in de koran.
Afbeelding Hebr 6:
5 wie het weldadig woord van God en de kracht van de komende wereld ervaren heeft 6 en vervolgens afvallig is geworden, kan onmogelijk een tweede maal worden bekeerd.
Als er een almachtige god bestaat, dan is hij een sadist.
Plons
Bevlogen

Bericht door Plons »

collegavanerik schreef:
Dat kan je beter jezelf afvragen. Ik hoor en zie ze wel.
Fuck met alles.
Marinus
Bevlogen

Bericht door Marinus »

Plons schreef:
collegavanerik schreef:
Dat kan je beter jezelf afvragen. Ik hoor en zie ze wel.
Ik ook en oa ook op ontdekislam.

Ja ik denk dat ze er niet goed aan hebben gedaan om me te bannen. Niet dat ik ooit nog terug wil daar. Maar ik denk dat die AJ een flinke vinger in de pap heeft daar. Wat ik het meest bizarre vind is het feit dat er wel een topic is geopend over mijn ban maar dat ik mezelf niet kon en mocht verdedigen.

Waarschijnlijk waren ze bang dat ik wellicht wat zinnigs te zeggen had. Maar goed iemand die toch al aardig wat postte zonder verdediging de laan uitsturen is wellicht onderdeel van het vernieuwde beleid op die site. Nu ja ze vinden vast wel een nieuwe niet islamofobe atheistische nicht. Maar daar zijn er nog maar weinig van hellaas.
Marinus
Bevlogen

Bericht door Marinus »

Even een hele korte reaktie van mezelf op dit alles; ik ben er net op gewezen door een broeder. Dat Marinus geband is vind ik goed; al tijdens mijn allereerste contact met mij, nog voordat hij me inhoudelijk kon kenen, was erg onbeschoft en stelde zich fel anti-islamitisch op. Dat kun je doen in Nederland (is zelfs in de mode, en met een beetje geluk ontvang je ook nog subsidie van de PVV of de VVD), maar ik vraag me af in hoeverre je dat toe kunt staan op een Islamitisch forum. Begrijp me niet verkeerd: ik vind het leuk van gedachten te wisselen met atheisten of Christenen, en dat doe ik al jaren. Maar zodra ik zie dat mensen onbeschoft zijn, dan gaat voor mij de deur dicht.

By the way; mochten er inderdaad bedreigingen binnenkomen dankzij Marinus, dan stel ik hem daarvoor verantwoordelijk en zal dat niet zonder gevolgen blijven
.

Ik had me toch in AJ v/d Ven vergist. De man is gewoon een ware hippie. Vooral door die laatste zin schiet ik vol. Het spijt me AJ dat ik je vreedzame bedoelingen niet zag. Je enige post in mijn bantopic bevat maar één bedreiging.

Hier nog even een stichtelijk filmpje:

http://www.novatv.nl/index.cfm?ln=nl&fu ... ge_id=3048

Je bent inderdaad met sprongen vooruit gegaan. Hield je je een paar jaar geleden nog bezigen met bedenkelijke dingen als rap en hiphop; Nu ben je een groot voorbeeld doordat je op openbare TV mensen doodwenst. Natuurlijk is dit al weer gedateerd dus misschien tijd voor een nieuw optreden?
Plaats reactie