Godslastering

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

eef
Forum fan
Contacteer:

Bericht door eef »

Alexander Hartmans schreef:
Devious schreef:Iedere wilsbekwame persoon kan iemand voor de rechter slepen als hij/zij zich beledigd voelt. Dit geldt ook voor God.
Als god zou bestaan is dat prima. Maar stel dat die god niet bestaat, wat dan?
Dan niets, dan heb je niets verloren maar wat als ie wel bestaat? Ik heb da niets verloren maar andere hebben het eeuwige leven verloren
Wat als mijn geloof niet waar is en de evolutie theorie wel? Dan verlies ik niks. Maar wat als mijn geloof wel waar is, dan heb ik niets verloren maar ben jij wel verloren...
collegavanerik
Superposter

Bericht door collegavanerik »

eef schreef:
Alexander Hartmans schreef:
Devious schreef:Iedere wilsbekwame persoon kan iemand voor de rechter slepen als hij/zij zich beledigd voelt. Dit geldt ook voor God.
Als god zou bestaan is dat prima. Maar stel dat die god niet bestaat, wat dan?
Dan niets, dan heb je niets verloren maar wat als ie wel bestaat? Ik heb da niets verloren maar andere hebben het eeuwige leven verloren
Als hij wel bestaat heb je 99% kans dat je de verkeerde religie aanhangt en alsnog in de hel komt.

De protestanten gaan naar de hel want zij gaan niet ter biecht, noch bidden zij rozenkrans , noch erkennen zij de onmetelijke waarde van de H. Mis en sacrament en noch hebben zij godsvrucht van Maria.
Afbeelding Hebr 6:
5 wie het weldadig woord van God en de kracht van de komende wereld ervaren heeft 6 en vervolgens afvallig is geworden, kan onmogelijk een tweede maal worden bekeerd.
Als er een almachtige god bestaat, dan is hij een sadist.
tsjok45

Bericht door tsjok45 »

Ik heb da niets verloren
Jawel ; heelveel zelf:
de kans om zelf iets te maken van je leven ( en iets te betekenen voor anderen ) zonder gebruik te maken van een overbodige en debiliserende hersenschim ...
: .... om te proberen te leven zonder zelfbedrog .en escapismen ..
maar andere hebben het eeuwige leven verloren
Misschien bestaat zelfs het " eeuxwige leven " niet ... je kan het dan ook niet verliezen of winnen

Wanneer je het ene gelooft is het natuurlijk gemakkelijker het andere of zelfs gelijk wat te geloven ... noem het maar een slechte gewoonte
Laatst gewijzigd door tsjok45 op 21 jun 2005 11:08, 1 keer totaal gewijzigd.
eef
Forum fan
Contacteer:

Bericht door eef »

tsjok45 schreef:
Ik heb dan niets verloren
Jawel ; heelveel zelf:
de kans om zelf iets te maken van je leven ( en iets te betekenen voor anderen ) zonder gebruik te maken van een overbodige en debiliserende hersenschim ...
: .... om te proberen te leven zonder zelfbedrog .en escapismen ..
Als ik sterf heb ik iets gemaakt van mijn leven, ik heb andere boven mezelf gestelt. Ik ben er voor mensen geweest. Als God niet bestaat heb ik dingen gedaan die eigenlijk niet nodig zou zijn geweest, maar dan heb ik nog geen spijt van die dingen want ik doe die dingen met plezier.
tsjok45 schreef:
maar andere hebben het eeuwige leven verloren
Misschien bestaat zelfs het " eeuwige leven " niet ... je kan het dan ook niet verliezen of winnen
De bedoeling van mijn reactie "maar andere hebben dan het eeuwig leven verloren" was om er even van uit te gaan dat het geloof wel waar is. als het niet waar is kan je het niet winnen of verliezen maar wat als het wel waar is... en daar ging het mij in deze reactie m.
Wat als mijn geloof niet waar is en de evolutie theorie wel? Dan verlies ik niks. Maar wat als mijn geloof wel waar is, dan heb ik niets verloren maar ben jij wel verloren...
collegavanerik
Superposter

eef schreef:
De bedoeling van mijn reactie "maar andere hebben dan het eeuwig leven verloren" was om er even van uit te gaan dat het geloof wel waar is. als het niet waar is kan je het niet winnen of verliezen maar wat als het wel waar is... en daar ging het mij in deze reactie m.
Eef ,
Volgens de katholieken ben je verloren omdat je de onmetelijke waarde van de H. Mis niet erkent. Je hebt god niet de eer gegeven die hem toekomt maar je ingelaten met scheurmakers. Keer terug tot de Moederkerk voor het te laat is!
Afbeelding Hebr 6:
5 wie het weldadig woord van God en de kracht van de komende wereld ervaren heeft 6 en vervolgens afvallig is geworden, kan onmogelijk een tweede maal worden bekeerd.
sjaakdaak
Forum fan

Bericht door sjaakdaak »

En ook volgens haar eigen geloof is de kans dat ze het tot in de hemel schopt slechts gering. Een groot deel van de mensen valt, dankzij predestinatie, al bij voorbaat af, de rest moet maar hopen niet per ongeluk iets verkeerd te doen.
tsjok45

Bericht door tsjok45 »

Als ik sterf heb ik iets gemaakt van mijn leven, ik heb andere boven mezelf gestelt. Ik ben er voor mensen geweest. Als God niet bestaat heb ik dingen gedaan die eigenlijk niet nodig zou zijn geweest, maar dan heb ik nog geen spijt van die dingen want ik doe die dingen met plezier.
Juist ;
je heb god helemaal niet nodig om iets te maken van je leven of om dingen te doen die niet nodig zijn : ik doe het trouwens ook om het plezier dat het me verschaft ... Niet om een plaatsje te reserveren in het "hiernamaals " of omdat het moet

" Wat je aan de minste van de mijnen doet , doe je mij " het betekend dat de naaste (= de mens en NIET de gelovige of wat dan ook voor god of andere cultfiguur ) de prioriteit is .... Dat is HUMANISME
Dit is het centrale hoofdgebod/kernbevel van het concept "Christus" , de rest ( zelfs het al of niet historisch bestaan als persoon ) is overbodige plaatselijke inkleding en folklore ....Net zoals het suikerlaagje rond de pil ...
er even van uit te gaan dat het geloof wel waar is
laten we er eventjes van uitgaan dat het niet waar is
Dit zijn gewoon aannames die overbodig zijn ... ze zijn niet nodig en ze zijn niet eens voldoende aanneembaar of plausibel als axioma 's....
God en de rest van geloof zijn niet rationeel , het zijn niet te bediscucieren dogma's : ze zijn alleen maar enigzins gegrondvest op ,zogenaamde "getuigenissen " van zogenaamde "openbaringen ."en "inspiraties" ...

God en de rest bestaan omdat ze het gevolg zijn van neergeschreven openbaringen ; dat zijn gewoon perfekte cirkelredenirngen ....

De heilige schrift zegt gewoon dat god bestaat , omdat god deze schriften heeft laten schrijven .... idem dito met al de andere punten die je voor waar aanneemt : ofwel zijn het geloofs punten die zijn bevolen door de zichzelf als werkelijk bestaand verklarende hoofdpersoon uit een boek , ofwel "inspiraties " en "openbaringen " die volgelingen van diezelfde romanheld hebben gekregen ...
Laatst gewijzigd door tsjok45 op 21 jun 2005 12:57, 2 keer totaal gewijzigd.
distiple
Ervaren pen

Bericht door distiple »

Eef,

Je zegt dat je het bewijs van het bestaan van god overal om je heen ziet. Nogmaals mijn vraag wat en waar dan?
Kom met 1 ding waar "de bijbel" een goede verklaring voor heeft, en waar wetenschap dit niet heeft.
Wat de oren vertellen, zien de ogen.
eef
Forum fan
Contacteer:

Bericht door eef »

Collegavanerik schreef:
Eef ,
Volgens de katholieken ben je verloren omdat je de onmetelijke waarde van de H. Mis niet erkent. Je hebt god niet de eer gegeven die hem toekomt maar je ingelaten met scheurmakers. Keer terug tot de Moederkerk voor het te laat is!
De katholieken lezen de bijbel dan naar mijn mening niet goed. In de bijbel staat duidelijk dat Jezus de weg de waarheid en het leven is en dat niemand tot de Vader komt dan door Hem. Met andere woorden niemand komt in de hemel(bij de Vader) dan dat je Jezus kent. JEzus is de weg en Hij is de enige weg. We komen niet door goede daden in de hemel alleen door Jezus in je leven toe te laten. Dat heeft niks met een heilige mis o.i.d. te maken.

sjaakdaak schreef
En ook volgens haar eigen geloof is de kans dat ze het tot in de hemel schopt slechts gering. Een groot deel van de mensen valt, dankzij predestinatie, al bij voorbaat af, de rest moet maar hopen niet per ongeluk iets verkeerd te doen.
Mijn geloof maakt het voor mij niet bijna onmoogelijk, mijn geloof maakt het juist meer mogelijk. JE hoeft alleen maar JEzus toe te laten in je leven. Dat is volgens mij hartstikke makkeijk en nietmoeilijk.. alleen maar ja zeggen simpel toch :)

tsjok45 schreef:
laten we er eventjes van uitgaan dat het niet waar is
Dit zijn gewoon aannames die overbodig zijn ... ze zijn niet nodig en ze zijn niet eens voldoende aanneembaar of plausibel als axioma 's....
God en de rest van geloof zijn niet rationeel , het zijn niet te bediscucieren dogma's : ze zijn alleen maar enigzins gegrondvest op ,zogenaamde "getuigenissen " van zogenaamde "openbaringen ."en "inspiraties" ...

God en de rest bestaan omdat ze het gevolg zijn van neergeschreven openbaringen ; dat zijn perfekte cirkelredenirngen ....

De heilige schrift zegt gewoon dat god bestaat , omdat god deze schriften heeft laten schrijven .... idem dito met de andere punten die je voor waar aanneemt
Nu sla je een ander pad in. Nu ga je zeggen dat als God niet bestaat dat het allemaal doctrines zijn enz. Maar dat was mijn bedoeling niet. Ik wil alleen zeggen dat als God niet bestaat ik nog steeds wat van mijn leven heb gemaakt en ik niets verloren heb, maar als God wel bestaat heb ik niets verloren maar hebben anderen heel wat verloren. Dat is mijn punt, ik verlies niets als ik het fout heb, andere verliezen heel wat...
Erik
Bevlogen
Contacteer:

Bericht door Erik »

Eef,

De kans dat jij verkeerd hebt gekozen is vele malen groter dan de keuze van een atheïst!
Je onderschrift verwoord Pascal's weddenschap een stelling die logisch lijkt op het eerste gezicht maar dat niet is.
Zie:
http://encyclopedia.thefreedictionary.c ... ls%20wager
http://en.wikipedia.org/wiki/Pascals_wa ... .27s_Wager

De weddenschap gaat uit van 1 god en dat is onmogelijk want dat betekent dat je eerst alle andere goden zal moeten weerleggen!
Kun je dat Eef?

Statistisch gezien maakt de atheïst de beste keus.
The wager assumes a non-zero chance that God exists. This makes it ineffective on strong atheism which assigns the chance that God exists to zero, making choosing to believe or not believe provide an equal reward (0). Others have argued that the utility of salvation cannot be infinite, either via strict finitists or belief that an infinite utility could only be finitely enjoyed by finite humans.
De achtste hemel is het atheïstische inzicht dat de werkelijkheid weliswaar hard is maar wel de werkelijkheid en die is zoveel waardevoller dan alle mooie, verzachtende sprookjes bij elkaar. (Gerard)

Geleid wordt enkel hij die zichzelf niet gevonden heeft. (Rereformed)
distiple
Ervaren pen

Bericht door distiple »

Wanner de waarheid in het midden ligt, volgt de ongelovige de juiste weg.
distiple
Ervaren pen

Bericht door distiple »

En eef;

Ben je zelf tot het "geloof gekomen" of ging het van huis uit?

Hoe weet je zeker anders, of je beleving van god de juiste is, als je niet alles hebt geprobeerd??
collegavanerik
Superposter

eef schreef:Collegavanerik schreef:
Eef ,
De katholieken lezen de bijbel dan naar mijn mening niet goed. In de bijbel staat duidelijk dat Jezus de weg de waarheid en het leven is en dat niemand tot de Vader komt dan door Hem. Met andere woorden niemand komt in de hemel(bij de Vader) dan dat je Jezus kent. JEzus is de weg en Hij is de enige weg. We komen niet door goede daden in de hemel alleen door Jezus in je leven toe te laten. Dat heeft niks met een heilige mis o.i.d. te maken.
De katholieken staan in de ongebroken traditie met Petrus en Paulus. Daarnaast is Maria zelf verschenen in Lourdes en Fatima, wonderen die door de Paus zijn bevestigd als waar. Dacht je dat katholieken niet in Jezus geloven? Hij is Zelf telkens aanwezig in de Heilige Eucharistie als onbloedig offer.
Het breken met de traditie door Luther en Calvijn en het eigenmachtig uitleggen van de H Schrift was het begin van kerkscheuring op kerkscheuring. Aan de vruchten herkent men de boom, iedere ketter heeft zijn letter..
Afbeelding Hebr 6:
lanier
Superposter

Bericht door lanier »

Hoe weet je zeker anders, of je beleving van god de juiste is, als je niet alles hebt geprobeerd??
Inderdaad, hoe weet je dat het Christendom de juiste keuze is; heb je je ooit verdiept in andere religieuze stromingen? Een juiste conclusie kan alleen getrokken worden nadat je je grondig hebt verdiept in alle andere stromingen. De atheist hoeft dit niet te doen.
eef
Forum fan
Contacteer:

Bericht door eef »

distiple schreef
En eef;

Ben je zelf tot het "geloof gekomen" of ging het van huis uit?

Ik ben gelovige opgevoed, maar ik heb zelf de keus gemaakt. Op mijn veertiende ging ik naar de pinksterconferentie van opwekking. Daar ben ik aangeraakt door de Heilige Geest. Toen ben ik dieper gaan nadenkne over het geloof en op mijn 15e heb ik de bewustekeus voor God gemaakt. Januari dit jaar ben ik gedoopt, ik ben nu 16.

Ik weet wel wat van andere geloven af. Die heb ik op school behandelt en ik heb zelf ook met mensen gepraat die een ander geloof aan hangen. Ik ben tot de conclusie gekomen dat het christendom mijn geloof is. En dat dat het eninge juiste geloof is.

collegavanerik schreef
De katholieken staan in de ongebroken traditie met Petrus en Paulus. Daarnaast is Maria zelf verschenen in Lourdes en Fatima, wonderen die door de Paus zijn bevestigd als waar. Dacht je dat katholieken niet in Jezus geloven? Hij is Zelf telkens aanwezig in de Heilige Eucharistie als onbloedig offer.
Het breken met de traditie door Luther en Calvijn en het eigenmachtig uitleggen van de H Schrift was het begin van kerkscheuring op kerkscheuring. Aan de vruchten herkent men de boom, iedere ketter heeft zijn letter..
Ik weet wel dat katholieken in Jezus geloven. Maar zoals jij zei kan je niet in de hemel komen volgens de katholieken als je de waarde van de H. mis niet erkent

dit zei je:
Eef ,
En daar ben ik niet mee eens, ik denk dat je alleen Jezus in je leven hoeft toe te laten. Als de paus wonderen voor waar acht maakt mij dat niet uit want ik hecht ook totaal geen waarde aan de paus. Voor mij is dat zelfs klinklare onzin.
Plaats reactie