Devious schreef:Hallo Botjes.
Om eerlijk te zijn schrok ik een beetje van jouw reactie. Ja, het downloaden van torrents is illegaal, zoals zoveel dingen illegaal zijn. De torrent wordt echter niet aangeboden op deze site. Er is alleen maar aangewezen waar de torrent te downloaden is, en hoe een digibeet dat moet doen. Daar is bij mijn weten niets illegaals aan.
Stel je voor, een doos met pc's is door iemand gejat van iemand anders en de dief heeft deze doos in een loods achtergelaten. Als jij, op de hoogte gekomen van de aanwezigheid van de doos en wetende dat het om gejat spul gaat, hier alleen maar aanwijst waar de doos met pc's te halen is opdat anderen een gejatte pc voor zichzelf kunnen 'ophalen' lijkt me hier sprake van
heling. Dit is niet alles. Buiten dat help je deze 'anderen' een handje met hoe ze de gejatte pc's aan de praat moeten krijgen. Jij kunt dit 'normaal' vinden, ik vind het bedenkelijk.
Devious schreef:Het betreft in ieder geval geen film die je zo even bij de videotheek haalt, of bij Freerecordshop.
Bij de betere videotheek kan hij uit een ander filiaal worden gehaald. Hij is online via vele sites te koop (Amazon, Barnes&Noble), en als Marinus het via bittorrent, unzip, installeren van een codec etc. etc. voor elkaar krijgt lukt hem vast iets veel laagdrempeligers als een internetbestelling. Ik wil Marinus best wel geloven als hij zegt zijn best te hebben gedaan de film te vinden via de legale kanalen (alhoewel er dus genoeg middelen zijn), maar het zeldzaam zijn ervan rechtvaardigt nog niet het gebruik van een illegale versie. Maar ja, uiteindelijk moet Marinus dat zelf weten natuurlijk. Daar ging het mij ook niet om.
Devious schreef:Vind je niet dat je een beetje overdrijft?
Wellicht had ik wat tactischer kunnen reageren, maar ik vind het gewoon stuitend

dat wanneer hier illegale content aangeprijsd wordt, dit door onze moderators gewoon wordt toegestaan, of zelfs niet eens gevraagd wordt dit niet te doen. Sterker nog, er wordt een handje bij geholpen.